Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
Paikalla
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1092
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Halusinko lapsena koskaan olla Jedi-ritari?

Mä olin talven 1981-82 Amerikassa Indianassa sellaisessa yliopisto pikkukaupungissa ja kävin ala-astetta siellä. Imperiumin vastaisku pyöri elokuvateattereissa, ja Star Wars oli todella iso juttu kaikkialla. Siellä ei ollut kouluruokailua koulun puolesta, joten lapsilla oli sellaiset Lunch Boxit, joissa kannettiin eväät kouluun ruokatuntia varten. Ja arvata saattaa, että aika monella pojalla kuten minullakin oli Star Wars aiheinen Lunch Box.

Sitten syksyllä kun siellä oli Halloween, niin sitä Halloweenia varten oli olemassa lapsille erilaisia asuja myynnissä paikallisessa marketissa. Mulla oli sellainen muovinen Darth Vader naamari ja viitta asuna.

Olen jälkikäteen miettinyt usein sitä, että miksi juuri Darth Vader eikä Luke Skywalker?

Mutta ehkäpä tuo voiman pimeä puoli oli sitten onnistunut viettelemään minut ja sumentamaan arvostelukykyni tältä osin? :D
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Paikalla
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18735
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Minä olin aina ninja, tilasin Black Beltistä heittotähtiä, ninjadartteja, savupommeja, climbing clawsit, ym. ninjatavaroita ja harrastin kaikkea ninjailuun liittyvää.
Liitteet
Screenshot 2024-02-20 12.12.22.png
Screenshot 2024-02-20 12.12.22.png (173.63 KiB) Katsottu 308 kertaa
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5336
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Tähtien sodan ilmestyttyä innostuin tavattomasti jed-ritareista ja minulla oli puinen ”valomiekka”. Sitten vaimoni kivahti, että helvettiäkös sinä siinä keppinesi sohot anna se pojalle.
JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Minimus Yahves kirjoitti: 11 Maalis 2023, 20:38
MooM kirjoitti: 21 Joulu 2022, 14:24
Tuulispää kirjoitti: 21 Joulu 2022, 13:55 Veljeni kanssa hakkasimmme toisiamme 3 metrisillä kepeilla jonkun kaatuneen kelon päällä...melko usein....monta kesää.
Ja sen huomaa ;)

Ei vaan, mun vanhempi poika on pikkunaperosta asti ollut sellainen, että 10 s ulos menon jälkeen sillä on joku keppi kädessä ja huitoo sillä joko kasveja, muita lapsia tai muuten vaan vetää miekkailuposeerauksia ja varjomiekkailua. Ja tekee sitä edelleen... Muka ironisesti, mutta oikeasti se tykkää.
Pikkupojat ovat aina joko keppi- tai kivipoikia. Harvat molempia ja vielä harvemmat ei kumpiakaan.
Kyllä mä ainakin molempia harrastin.
Hakkasin kaikista lähimetsän kuusista ja männyistä kuivat alaoksat pois kepillä ja pihlajapiiskalla niitin sananjalat.
Ja heitin mm. naapurin jätkää kivellä takaraivoon, kun se oli liian ärsyttävä robotti yhdessä leikissä. Aika monta tonnia varmaan on kiviä tullut yhteensä nakeltua, enimmäkseen lapsuudessa :)
Paikalla
Avatar
Purdue
Reactions:
Viestit: 1092
Liittynyt: 17 Helmi 2024, 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Purdue »

John Carter kirjoitti: 20 Helmi 2024, 12:13 Minä olin aina ninja, tilasin Black Beltistä heittotähtiä, ninjadartteja, savupommeja, climbing clawsit, ym. ninjatavaroita ja harrastin kaikkea ninjailuun liittyvää.
Mä muuten olin toisenkin vuoden Amerikassa 80-luvulla tollasena lukioikäisenä 87/88, ja mä innostuin siellä ostamaan tollaisia ase- ja martial arts lehtiä. Muistan, että niissä ihan avoimesti mainostettiin postimyynnissä heittotähtiä, nuntsia ja kaikenlaista. Yksi mitä mainostettiin kanssa paljon noissa lehdissä niin oli armeijan Surplus tavara, eli sieltä olisi saanut halvalla kaikkea jeepeistä lähtien.

Mutta joo, sulla on ollut mielenkiintoinen lapsuus ja/tai nuoruus kun olet ninjailua harrastanut!
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Toope kirjoitti: 11 Maalis 2023, 19:10
Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: 21 Joulu 2022, 18:13 Star Wars oli ja on todella lapsellinen, tehty mieslapsille. Päinvastoin kuin Star Trek.
Njoo ehkä. Miksei Star Trekiä näytetä töllössä?
Siinä on liikaa totuutta.
Siksi sensuroitu "epäsuosittuna" StarWars-salaliittolaisten toimesta.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ajattelen Treckiä ja Warsia ihan erillisinä. En lähtisi edes vertailemaan.

Imperium. Tie Fighter, Darth Vader, Imperiumin Star Destroyer... Paljon coolimpia kuin kapinallisten.

Nykyään saa aika hienoja "Valosapeleita". Olen katsonut.


Pimeä puoli? Yhtä olennainen elämässä kuin se valoisa, dualismi.
Tuoppi ei ole puolessa välissäkään. Sain 0,60 eurolla. Vaadin että saan maksaa loput ja korjata asian. No, otan toisen ja katson kanssa että hinta on oikea mikä lyödään maksupäätteeseen. Sen verran uppiniskainen omistaja ettei pyynnöistä huolimatta ole ottanut avuksi mihinkään. Taidan tyrkyttää kun aika koittaa terassin ehostukseen. Torjunta tulee, tiedän. Ehkä tietää että päässä on vikaa... Vikaa... Vikaa... Vikaa..
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2053
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Amatöörien hommaa

Kuva
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Bätmäään...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18735
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Revenge of the Ninja - End Fight
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11027
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Halusitko lapsena koskaan olla Jedi-ritari ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

John Carter kirjoitti: 20 Helmi 2024, 12:13 Minä olin aina ninja, tilasin Black Beltistä heittotähtiä, ninjadartteja, savupommeja, climbing clawsit, ym. ninjatavaroita ja harrastin kaikkea ninjailuun liittyvää.
Tehtiin kanssa noita heittotähtiä.
Vastaa Viestiin