Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla oma i

Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:43
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:19 Minä oon muuten palstan paras "homotulkki". Te edistyneistö olette teeskentelijöitä.🤣
Olet, olet.
Sinä ajattelet asiat niin, kuin ne ovat ja vedät niistä johtopäätökset, jotka ovat terveellä pohjalla, kuten ajattelusi. Niinpä sinun ajattelusi edustaa sitä, miten kaikkien pitäisi ajatella ja eri mieltä kanssasi olevat ovat teeskentelijöitä.
Hyvin tiivistetty.🤣
Tosin en minä vaadi sinua ajattelemaan niinkuin itse ajattelen. Mutta se ei tarkoita että minun pitäisi hyväksyä asiat iinkuin sinä ajattelet. Sinulla on vapaus niinkuin minullakin tuoda esille omia ajattelumalleja.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:38
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:15
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:09
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:05
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 10:57
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 10:49 Sillä ne entiset rikollisetkin tienaa esimerkkinä Immu.
Olet vakuuttunut, että suhtautumisesi homoihin on OK. Silloin sinut voitaisiin kutsua kouluun puhumaan paljon maailmaa nähnernä ja monenlaista kokeneena teemoista, joista homous olisi yksi.
Mitä kertoilisit?
Kertoisin samoja asioita kuin tälläkin palstalla. Unohtakaa uhriasema ja kitinä.
Maailma on täynnä pienryhmiä joilla ei ole luksusta uhriutua.
Tarvitsiskohan homouteen jyrkästi suhtautuvien vanhempien homolapset jotain muutakin ohjetta kuin ’unohtakaa kitinä’ ?
Ei kai ne sen kummempia neuvoja tarvitse kuin heterolapsetkaan.
Vai missä sinä olet näitä jyrkästi suhtautuvia vanhempia nähnyt?
Kaikki minun tuntemani vanhemmat ovat sieluntyönsä tehneet ja hyväksyneet tilanteen jolle mitään ei voi.
Jokaiselle homolle, joka on tarpeeksi tuttu, itsestään selvä kysymys on, miten vanhempasi suhtautuivat tietoon homoudestasi. Aika monelle vanhemmalle kynnys lapsen hyväksymiseen on korkea ja aiheuttaa välirikkoja. Tietyille uskonnollisille piireille homous on syntiä ja siitä päästään eroon rukoilemalla ja eheytyshoidoilla.
Minusta koulussa käynyt homona esiintyvä henkilö edustaa hyvää sanomaa: Katsokaa minua. Ei se tämän kummempaa ole.
Niin?
Itse olen kasvanut perheessä nuoruuteni jossa faijapuolen oma poika on homo.
Kyllä nämä kipupisteet on varsin tuttuja.
Tilanne ei kuìtenkaan parane yhtään uhriutumalla ja syylistämällä.
Oman erilaisuutensa kanssa täytyy oppia selviytymään kulloisissakin vallitsevissa olosuhteissa.

Minä en diggaa muslimeja, varmaan tiedät. Muutoinhan suomessa ja thaimaassa suhtaudutaan homouteen varsin vapaamielisesti ja hyväksyvästi.

Koulussa käyvät homot yrittää muuttaa muita, sensijaan että yrittää pärjätä itse.
Turha sössöttää suomessa homojen sorrosta.
Ja...
Ei se Uotilakaan homostatuksellaan yritä ratsastaa, minun tietääkseni.
Miksi siis mennä kouluihin höpöttää homoudesta, kun voi höpöttää vaikka tanssista.
Sitä homutta EI tarvitse tuoda esille.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5335
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Eusa kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:53
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:38
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:15
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:09
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:05
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 10:57
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 10:49 Sillä ne entiset rikollisetkin tienaa esimerkkinä Immu.
Olet vakuuttunut, että suhtautumisesi homoihin on OK. Silloin sinut voitaisiin kutsua kouluun puhumaan paljon maailmaa nähnernä ja monenlaista kokeneena teemoista, joista homous olisi yksi.
Mitä kertoilisit?
V
Kertoisin samoja asioita kuin tälläkin palstalla. Unohtakaa uhriasema ja kitinä.
Maailma on täynnä pienryhmiä joilla ei ole luksusta uhriutua.
Tarvitsiskohan homouteen jyrkästi suhtautuvien vanhempien homolapset jotain muutakin ohjetta kuin ’unohtakaa kitinä’ ?
Ei kai ne sen kummempia neuvoja tarvitse kuin heterolapsetkaan.
Vai missä sinä olet näitä jyrkästi suhtautuvia vanhempia nähnyt?
Kaikki minun tuntemani vanhemmat ovat sieluntyönsä tehneet ja hyväksyneet tilanteen jolle mitään ei voi.
Jokaiselle homolle, joka on tarpeeksi tuttu, itsestään selvä kysymys on, miten vanhempasi suhtautuivat tietoon homoudestasi. Aika monelle vanhemmalle kynnys lapsen hyväksymiseen on korkea ja aiheuttaa välirikkoja. Tietyille uskonnollisille piireille homous on syntiä ja siitä päästään eroon rukoilemalla ja eheytyshoidoilla.
Minusta koulussa käynyt homona esiintyvä henkilö edustaa hyvää sanomaa: Katsokaa minua. Ei se tämän kummempaa ole.
Etenkin kun Suomessa on kuitenkin vielä varsin rajallisesti evankelisia, katolisia, ortodoksijuutalaisia ja (sunni-)islamilaisia, joihin viittaat, ehkä opetuksen tulisi olla täysin aatteista vapaata - myös woke-aatteista...
Voisitko kertoa, mitä on aatteista vapaa kouluopetus?
Onko opetus ollut ”aatteista vapaata”, jos oppilaille kerrotaan sukupuolisuudesta THL:n, Suomen Lääkäriliiton ja WHO:n (yhteinen) kanta, vai onko se woke-aatetta?
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5335
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:56
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:43
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:19 Minä oon muuten palstan paras "homotulkki". Te edistyneistö olette teeskentelijöitä.🤣
Olet, olet.
Sinä ajattelet asiat niin, kuin ne ovat ja vedät niistä johtopäätökset, jotka ovat terveellä pohjalla, kuten ajattelusi. Niinpä sinun ajattelusi edustaa sitä, miten kaikkien pitäisi ajatella ja eri mieltä kanssasi olevat ovat teeskentelijöitä.
Hyvin tiivistetty.🤣
Tosin en minä vaadi sinua ajattelemaan niinkuin itse ajattelen. Mutta se ei tarkoita että minun pitäisi hyväksyä asiat iinkuin sinä ajattelet. Sinulla on vapaus niinkuin minullakin tuoda esille omia ajattelumalleja.
Kumpi meistä on teeskentelijä?
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 13:28
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:56
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:43
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:19 Minä oon muuten palstan paras "homotulkki". Te edistyneistö olette teeskentelijöitä.🤣
Olet, olet.
Sinä ajattelet asiat niin, kuin ne ovat ja vedät niistä johtopäätökset, jotka ovat terveellä pohjalla, kuten ajattelusi. Niinpä sinun ajattelusi edustaa sitä, miten kaikkien pitäisi ajatella ja eri mieltä kanssasi olevat ovat teeskentelijöitä.
Hyvin tiivistetty.🤣
Tosin en minä vaadi sinua ajattelemaan niinkuin itse ajattelen. Mutta se ei tarkoita että minun pitäisi hyväksyä asiat iinkuin sinä ajattelet. Sinulla on vapaus niinkuin minullakin tuoda esille omia ajattelumalleja.
Kumpi meistä on teeskentelijä?
Kerro sinä.
Minä en hyveposeeraa, niikuin monet suwakit palstalla, jotka kärkkäästi ovat paapomassa ihmisiä joista eivät tiedä mitään.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5335
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 13:28
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:56
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:43
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:19 Minä oon muuten palstan paras "homotulkki". Te edistyneistö olette teeskentelijöitä.🤣
Olet, olet.
Sinä ajattelet asiat niin, kuin ne ovat ja vedät niistä johtopäätökset, jotka ovat terveellä pohjalla, kuten ajattelusi. Niinpä sinun ajattelusi edustaa sitä, miten kaikkien pitäisi ajatella ja eri mieltä kanssasi olevat ovat teeskentelijöitä.
Hyvin tiivistetty.🤣
Tosin en minä vaadi sinua ajattelemaan niinkuin itse ajattelen. Mutta se ei tarkoita että minun pitäisi hyväksyä asiat iinkuin sinä ajattelet. Sinulla on vapaus niinkuin minullakin tuoda esille omia ajattelumalleja.
Kumpi meistä on teeskentelijä?
Sinä et setämiehenä ole taatusti teeskentelijä. Setämiehen mielipiteet ovat poikki ja pinoon.
Minun käsitykseni taas heiluvat puolelta toiselle kuin Hesarin pääkirjoitus (toisaalta, mutta epäilemättä myös toisaalta).
Ehkä tässä hakemisessani ajettelen välillä olevani itseäni fiksumpi. Jos sitä sanotaan teeskentelyksi niin kaipa sitten. . .
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 16:05
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 13:28
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:56
Wisti kirjoitti: 20 Maalis 2024, 12:43
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 11:19 Minä oon muuten palstan paras "homotulkki". Te edistyneistö olette teeskentelijöitä.🤣
Olet, olet.
Sinä ajattelet asiat niin, kuin ne ovat ja vedät niistä johtopäätökset, jotka ovat terveellä pohjalla, kuten ajattelusi. Niinpä sinun ajattelusi edustaa sitä, miten kaikkien pitäisi ajatella ja eri mieltä kanssasi olevat ovat teeskentelijöitä.
Hyvin tiivistetty.🤣
Tosin en minä vaadi sinua ajattelemaan niinkuin itse ajattelen. Mutta se ei tarkoita että minun pitäisi hyväksyä asiat iinkuin sinä ajattelet. Sinulla on vapaus niinkuin minullakin tuoda esille omia ajattelumalleja.
Kumpi meistä on teeskentelijä?
Sinä et setämiehenä ole taatusti teeskentelijä. Setämiehen mielipiteet ovat poikki ja pinoon.
Minun käsitykseni taas heiluvat puolelta toiselle kuin Hesarin pääkirjoitus (toisaalta, mutta epäilemättä myös toisaalta).
Ehkä tässä hakemisessani ajettelen välillä olevani itseäni fiksumpi. Jos sitä sanotaan teeskentelyksi niin kaipa sitten. . .
Pyrit yksinkertaistamaan minua ja monipuolistamaan itseäsi.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18730
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Opetusministeri yllättyi kansanedustajien vaatimuksesta poistaa sukupuolineutraali opetus: Lapsien on saatava olla o

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 09:42
MooM kirjoitti: 20 Maalis 2024, 09:38
Raspu kirjoitti: 20 Maalis 2024, 09:36
MooM kirjoitti: 20 Maalis 2024, 09:13
ID10T kirjoitti: 20 Maalis 2024, 08:41
Tietenkin suvaitsevaisuuskasvatus kuuluu ennen kaikkea vanhemmille, koska hehän sen kultalusikankin lapsen suuhun lykkäävät tämän synnyttyä. Oppiminen on elämänmittainen prosessi, joka alkaa ensimmäisestä hengenvedosta.
Koulun ja koko varhaiskasvatuksen yksi tavoite on tasoittaa eroja, joita syntyy kotitaustojen vuoksi. Ja toivottavasti nimenomaan nostaa niitä lapsia, joiden koti ei pysty tukemaan kasvua, olipa kyse tiedoista, taidoista tai kyvystä tulla toimeen osana porukkaa. Silloin on jokseenko älytön ajatus, että kodin pitää hoitaa kaikki muu kuin konkreettisten taitojen ja oppikirjatietojen opetus.

Se, että kerrotaan mitä maailmassa on ja miten homma pelaa, ei tarkoita, että lapsille jotenkin tuputetaan tai pakotetaan sitä. Ei sekään ole pakottamista, jos kerrotaan erilaisista ihmisistä: lyhytkasvuisista, vasenkätisistä, neroista, astronauteista, erakoista, meidän ihan tavisten lisäksi. Eipähän leuka loksahda niin ammolleen, kun ensimmäisen kerran oikeasti tulee vastaan jotain muutakin kuin lähipiirin ihmisten kaltaisia.
Joo, setan aktivistit horsepeniksen kanssa heiluttelemaan lastentarhoihin. Tää on sitä valistamista.
Saatanan bedarit.
Näinkö on käynyt?

Joku järki näihin argumentteihinkin... Ei lapsia kannata missään pullossa kasvattaa.
Näin on käynyt. Et ilmeisesti lue uutisia.
Wokeämmät kutsu noita nilviäisiä lastentarhaan puhumaan paskaansa ja yksi roikutti silikonista horsepenistä sepaluksestaan.
Vanhemmat hieman aiheesta riemastu.
Mutta tätä saatanan saastaa ei tule kouluihin päästää.
SDP:n taleban- vahvistus asialla. Tarza hilasi aikoinaan hänet ja hänen perheensä Moskovasta agentiksi Suomeen.
Helsingin kaupunki peruutti "Drag Kids" K18 näytöksen - Apulaispormestarit puolustivat pedofiliaa!
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Vastaa Viestiin