Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
0
Ei ääniä
8
2
33%
7
4
67%
6
0
Ei ääniä
5
0
Ei ääniä
4
0
Ei ääniä
3
0
Ei ääniä
2
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 6

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Yksi kappale arvosteltavana. Kuka vain voi pitää musiikki raadin milloin vain. Laitan ensimmäiseksi kappaleen joka kosketti minua kahden pojan äitinä suuresti. Löysin tämän tänään.





"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Milloin olette viimeksi itkenyt?

Tämä kappale kosketti minua kahden aikuisen pojan äitinä. Mutta onko itku hyve, vai heikkous vai mitä ja entä jos ei itketä?
Onko sinun vaikea itkeä vai tulevatko kyyneleet silmiisi helposti vai jotain siltä väliltä?

Minä itkin kun kuuntelin tätä. Musiikkikin voi itkettää :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Itken aika helposti liikutuksesta. Samaistun esim. elokuvien sankareiden kohtaloihin ja myötäelän myös itkemällä. Musiikki itkettää myös ja jos joku on liikuttavan kaunista tai hienoa. Omia ongelmiani ja surujani en pysty itkemään. En tiedä mistä johtuu.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
JeeSe
Reactions:
Viestit: 794
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Musiikin takia kai viimeksi itketti silloin, kun kuulin tämän livenä.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

JeeSe kirjoitti: 25 Maalis 2024, 22:22 Musiikin takia kai viimeksi itketti silloin, kun kuulin tämän livenä.
MInä olen laittamasi kappaleen puolessavälissä ja itken.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1575
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Musiikkiraati 1 - yllätyskappale

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 25 Maalis 2024, 22:20 Itken aika helposti liikutuksesta. Samaistun esim. elokuvien sankareiden kohtaloihin ja myötäelän myös itkemällä. Musiikki itkettää myös ja jos joku on liikuttavan kaunista tai hienoa. Omia ongelmiani ja surujani en pysty itkemään. En tiedä mistä johtuu.



Sibeliuksen puusarjan Kuusi on koskettanut liikuttamiseen kohdallani ja ihan kyynelehtimään ja se on mielstäni kaunis ja herkkä kappale.
Kuhmon kamarimusiikissa vieressäni istui nuori teiniikäinen poika ja huomasin hänen kyynelehtivän, kun siellä soi Camille Saint Säensin eläissarjan Joutsen kappale..
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Vastaa Viestiin