Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
0
Ei ääniä
8
0
Ei ääniä
7
2
29%
6
0
Ei ääniä
5
1
14%
4
3
43%
3
0
Ei ääniä
2
0
Ei ääniä
1
1
14%
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2517
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Aloitetaan kappaleesta joka on sijalla 500 ja annetaan pisteitä kuten itsestä tuntuu. Kappale kuultavissa kommentissa. Antakaa pisteitä kappaleelle mielenne mukaan.

Harry Styles, ‘As It Was’


As It Was on brittilaulaja Harry Stylesin kappale tämän kolmannelta studioalbumilta Harry’s House. Se julkaistiin albumin ensimmäisenä singlenä 1. huhtikuuta 2022 Columbia Recordsin kautta.”As It Was” saavutti sekä Yhdysvaltain että Britannian singlelistojen ensimmäisen sijan ja oli vuoden 2022 myydyin kappale Britanniassa.
-
Kappaleen kirjoittivat Styles, Kid Harpoon ja Tyler Johnson. Kid Harpoon ja Johnson myös tuottivat sen. Kappaleen alussa puhuu Ruby Winston, joka on Ben Winstonin tytär ja Stylesin kummilapsi.
-
Vuoden 2023 Brit Awardseissa ”As It Was” voitti vuoden kappaleen palkinnon. Emma-gaalassa se palkittiin edellisen vuoden striimatuimpana ulkomaisena biisinä. Saman vuoden Grammy-gaalassa kappale oli ehdolla vuoden lauluksi, vuoden levytykseksi ja parhaaksi pop-sooloesitykseksi. Sen musiikkivideo oli ehdolla parhaaksi musiikkivideoksi. Kappale ei kuitenkaan voittanut yhtäkään kategorioista.
-
Kappaleen kanssa samaan aikaan julkaistiin sen musiikkivideo. Videon on ohjannut ukrainalainen Tanu Muino ja se kuvattiin Lontoossa. Toisena kuvauspäivänä Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, mikä Muinon mukaan vaikutti suuresti kuvaustunnelmaan.

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kohina
Reactions:
Viestit: 2693
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Hirveetä paskaa koko tuotanto.
Make Keke Great Again
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2517
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kohina kirjoitti: 09 Huhti 2024, 07:26 Hirveetä paskaa koko tuotanto.
Hyvä että äänestit. Katsotaan aina 10 kappaleen jälkeen millaiseen järjestykseen Tiedepalstan väki laittaa kappaleet. Vain äänestämällä voi vaikuttaa. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2517
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Itse annoin 4 pistettä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2109
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Hirvee pähkinä. :) Ensin piti kaivaa lista netistä, ja sitte vielä luoda matemaattinen malli mikä numero vastaa mitäkin. Olen aivan uupunut. :D Toisaalta myös pöyristynyt, koska seassa on Miles Davis - Kind of Blue:n avausraita. Tuntuu että minun tulisi äänestää periaatteesta sitä.
Time After Time on ehkä paras popralli -kokonaisuus, mutta kovin kulunut.

Valitsin silti 496.

Onopa leikkisä numero. 496:han voisi periaatteessa olla 49/kk, Neljäysi kuus. Heh heh :roll:
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2517
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 09 Huhti 2024, 08:13 Hirvee pähkinä. :) Ensin piti kaivaa lista netistä, ja sitte vielä luoda matemaattinen malli mikä numero vastaa mitäkin. Olen aivan uupunut. :D Toisaalta myös pöyristynyt, koska seassa on Miles Davis - Kind of Blue:n avausraita. Tuntuu että minun tulisi äänestää periaatteesta sitä.
Time After Time on ehkä paras popralli -kokonaisuus, mutta kovin kulunut.

Valitsin silti 496.

Onopa leikkisä numero. 496:han voisi periaatteessa olla 49/kk, Neljäysi kuus. Heh heh :roll:
Eikun sillä lailla että arvostellaan kappale kerrallaan ja lasketaan kappaleen arvosana keskiarvon mukaisesti eli joka päivä yksi kappale jonka laitan äänestykseen siitä Rolling stone - lehden listasta. Ja aina 10 päivän päästä katsotaan sijoitukset. Eli yksi kappale kerrallaan äänestetään oman maun mukaan antaen pisteitä välillä 1 - 10. Minä tuon biisit teille tänne ja te vain arvioitte kuinka paljon pidätte kappaleesta. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2445
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Minulle ennestään tuntematon biisi ja esittäjä. Harmiton, autoradioon tai muualla taustalle sopiva. Toi mieleen 80-luvun poppia, sekoitus Chris Rea, A-ha tyyliä ja kertosäkeessä pala Sinatran Fly me to the moon melodiaa, (7).
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1083
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Molli »

...mukailee kasari tyyliä, sieltä Duranduran, Petshopboys e.t.c. aikakaudelta? Ite kyllä vaihtaa kanavaa, jos radiosta moista pukkaisi, lähtään 4 (nelosella) .. eli pitäisikö sanoa, jotta sinänsä valistuneita laulunkirjoittajia ... Britannia oli "lähtenyt tuolloin nousuun, ja punk läsähtynyt" - paraatikorvikkeena terävästi soiva poppi.. Heavy-boom aluillaan..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Kohina
Reactions:
Viestit: 2693
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Keskiarvon sijaan laskisin keskiverron, sillä palstan vatipäiden jutut on hyvin nopeasti kuultu.
Make Keke Great Again
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1604
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 1.

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

7 pisteen verran tykkäsin.. :D :D .
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Vastaa Viestiin