Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:26 Lyödäänkö tästä vetoa ?
En minä lyö vetoa koskaan mistään. Se on täysin kypsymättömien uhoajien hommaa. Odota vain, niin tulet huomaamaan, että olen oikeassa tässäkin asiassa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:32
Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:26 Lyödäänkö tästä vetoa ?
En minä lyö vetoa koskaan mistään. Se on täysin kypsymättömien uhoajien hommaa. Odota vain, niin tulet huomaamaan, että olen oikeassa tässäkin asiassa.
Sä kuitenkin jatkuvasti uhoat asioilla joista et mitään ymmärrä.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:37 Sä kuitenkin jatkuvasti uhoat asioilla joista et mitään ymmärrä.
Miksi sitten kaikki aina tapahtuu niin kuin minä ennustan? Sinä et saa rahojasi tai edes mittaustuloksia vaikka touhotat vuodesta toiseen.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:43
Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:37 Sä kuitenkin jatkuvasti uhoat asioilla joista et mitään ymmärrä.
Miksi sitten kaikki aina tapahtuu niin kuin minä ennustan? Sinä et saa rahojasi tai edes mittaustuloksia vaikka touhotat vuodesta toiseen.

Onneksi yhtään mitään ei tapahdu niinkuin sinä ennustat. Se on 100%n varmaa.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:44 Onneksi yhtään mitään ei tapahdu niinkuin sinä ennustat. Se on 100%n varmaa.
Minä ennustin esim. viime vuoden toimintasi nappiin. Paljon touhotusta, puleerausta, turhaa ravaamista Hailuotoon ja rahan haaskaamista turhaan hifistelyyn (esim. hiilikuitu) mutta ei todellista edistystä, ei mittaustuloksia, ei rahoitusta vaan vain paljon puhetta Tiedepalstalla. Sitten hetki turhautumista ja lentokneiden piirtelyä ja keväällä uuden myllyversion puleeraaminen tälle kesälle. Ja nyt mikään ei tule muuttumaan.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Neutroni kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:48
Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:44 Onneksi yhtään mitään ei tapahdu niinkuin sinä ennustat. Se on 100%n varmaa.
Minä ennustin esim. viime vuoden toimintasi nappiin. Paljon touhotusta, puleerausta, turhaa ravaamista Hailuotoon ja rahan haaskaamista turhaan hifistelyyn (esim. hiilikuitu) mutta ei todellista edistystä, ei mittaustuloksia, ei rahoitusta vaan vain paljon puhetta Tiedepalstalla. Sitten hetki turhautumista ja lentokneiden piirtelyä ja keväällä uuden myllyversion puleeraaminen tälle kesälle. Ja nyt mikään ei tule muuttumaan.
Niin tässä ei nyt menneet ennusteet( lue jatkuva suunsoitto ) sinua auta...minä olin erittäin vakavasti sairas ...nyt olen parantunut.

Sen sijaan Musk ei ole parantunut ja luottosuunnittelija otti hatkat.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 08:52 Niin tässä ei nyt menneet ennusteet( lue jatkuva suunsoitto ) sinua auta...minä olin erittäin vakavasti sairas ...nyt olen parantunut.
Sinun oma kokemus kertoo vain sairauden tunnon puutteesta. Me muut näemme saman uhon ja päättömän touhotuksen jatkuvan vain entistä suuremmalla vimmalla, jos olet parantunut jostain toimintaa haittaavasta fyysisestä sairaudesta.
Sen sijaan Musk ei ole parantunut ja luottosuunnittelija otti hatkat.
Muskin ei tarvitse parantua. Se riittää, että tila ei pahene niin, että alkaa puuttua suunnittelijoiden työhön. Tuollaisessa firmassa on satoja jos ei tuhansia suunnittelijoita ja ovella odottaa aina pitkä jono hakijoita hattu kourassa, jos joku lähtee.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tässä voimme ihailla CGIta Sierralta.



Se lentää ja laskeutuu heti ekalla yrittämällä.

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 02 Huhti 2024, 11:10 Se lentää ja laskeutuu heti ekalla yrittämällä.
Sekin temppu pitää tehdä ennen kuin sillä voi rehvastella. Avaruus on vaikea kaikille ja tuollaisen konservatiivisen pikkualuksenkaan onnistuminen ei ole taattu, varsinkin kun sitä ei tehdä valtiollisten toimijoiden rajattomilla budjeteilla.

Ja vaikka tuo onnistuisi, se on vain yksi vaihtoehto miehistöjen kuljettamiseen matalalle kiertoradalle. Tällä hetkellä se on kovin pieni markkina ja kovin ihmeellisten turistiavaruusasemien yleistyminen ottanee niin kauan, että nykyiset ja nyt kehitteillä olevat alustyypit ovat olleet jo kauan vanhanaikaisia, kun markkinat kasvavat 100 ihmisen lennättämiseen vuodessa. Tuo alus ei tuo mitään uusia mahdollisuuksia minkäänlaiseen uudentyyppiseen toimintaan toisin kuin Starship. Senkin tapauksessa miehitetty avaruuden valloitus on vouhotusta ja todennäköisesti sellaiseksi jää (sille ei ole oikeaa poliittista tahtoa vielä), mutta tolkuton massa mahdollistaa massasatelliittikonstellaatiot, valtavat tutkimusluotaimet, resurssien hyödyntämisen testauslaitteistoja ym. Ja ehkä suuria miehitettyjäkin avaruusasemia, joihin sitten voidaan mennä Dream Chaserilla.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1700
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Tuulispää on nyt veikannut väärää hevosta.

Tämä ei edes kipinöinyt re-entryssä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Avaruuden valloituksen voittaja...Dream Chaser/ Sierra Nevada !?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Stalker kirjoitti: 02 Huhti 2024, 11:28 Tuulispää on nyt veikannut väärää hevosta.

Tämä ei edes kipinöinyt re-entryssä.
Tuo on paperitiikeri. Kuitenkin 100 x parempi kuin Elon Muskin thailuolasubmarinehenkinen (~dildo) Mars-alus.
Vastaa Viestiin