Helvetin tieteelliset todisteet

JeeSe
Reactions:
Viestit: 795
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Keijona kirjoitti: 10 Huhti 2024, 10:18 Onhan nämä nykyuskovaisetkin esimerkki olemassa olevan yhteiskunnan helvetillisyydestä, kuvittelevat että taivaassakin voisi hedonistisesti yksityisyydessä valikoida itselle sopivia. Taitaa olla niin että se taivas olisi nykyuskovaisille aika helvetillinen paikka, koska kontrasti opittuihin tapoihin ja arvoihin niin suuri.


Helvetissä pärjätäkseen pitää olla itsekäs ja paha, taivaassa menestyy päinvastaisilla toimintamalleilla.
Niin eli nykyään kannattaa pyrkiäkin helvettiin, kun taivaassa meininki on kuitenkin ihan perseestä.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

JeeSe kirjoitti: 10 Huhti 2024, 10:52
Keijona kirjoitti: 10 Huhti 2024, 10:18 Onhan nämä nykyuskovaisetkin esimerkki olemassa olevan yhteiskunnan helvetillisyydestä, kuvittelevat että taivaassakin voisi hedonistisesti yksityisyydessä valikoida itselle sopivia. Taitaa olla niin että se taivas olisi nykyuskovaisille aika helvetillinen paikka, koska kontrasti opittuihin tapoihin ja arvoihin niin suuri.


Helvetissä pärjätäkseen pitää olla itsekäs ja paha, taivaassa menestyy päinvastaisilla toimintamalleilla.
Niin eli nykyään kannattaa pyrkiäkin helvettiin, kun taivaassa meininki on kuitenkin ihan perseestä.
Ei ole arvot ja käyttäytymismallit valintoja, ne on perimän ja ympäristön summaa.
Same same but different
Avatar
apetteri
Reactions:
Viestit: 448
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 13:26

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Olen aina miettinyt kun ymmärtääkseni teleportaatio on sinänsä mahdollista, vaikka meillä ei ole nyt eikä tuskin koskaan tekniikkaa purkaa ja rakentaa uusiksi ihmisen hiukkasia, mutta jos olisi, ja menisin portattavaksi, niin onko se sit enää "minä" joka siitä herää, vai tavallaan kuolenko siinä siirrossa ja toisella puolella herää uusi minä, ja mitäs sit jos portti rakennetaan niin että se ottaa jostain raaka aineet ja rakentaakin ulos kaksi minua, kumpi olen vai olenko jollain kvantti systeemillä molemmat? Toisaalta jos ajatellaan että kuolen jollain tasolla siinä portissa, vaikka teknisesti kaikki hiukkaset oli niinkuin lähtiessä, niin eikö se todista että jonkinlainen sielu tai vastaava olisi olemassa....
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

apetteri kirjoitti: 10 Huhti 2024, 17:08 Olen aina miettinyt kun ymmärtääkseni teleportaatio on sinänsä mahdollista, vaikka meillä ei ole nyt eikä tuskin koskaan tekniikkaa purkaa ja rakentaa uusiksi ihmisen hiukkasia, mutta jos olisi, ja menisin portattavaksi, niin onko se sit enää "minä" joka siitä herää, vai tavallaan kuolenko siinä siirrossa ja toisella puolella herää uusi minä, ja mitäs sit jos portti rakennetaan niin että se ottaa jostain raaka aineet ja rakentaakin ulos kaksi minua, kumpi olen vai olenko jollain kvantti systeemillä molemmat? Toisaalta jos ajatellaan että kuolen jollain tasolla siinä portissa, vaikka teknisesti kaikki hiukkaset oli niinkuin lähtiessä, niin eikö se todista että jonkinlainen sielu tai vastaava olisi olemassa....
Ei tuo todista mitään. Vastaukset kysymyksiin riippuvat ihan siitä miten määritellään elämä, kuolema tai samuus.

Jos jonkinlainen tunnettujen luonnonlakien ulkopuolelta vaikuttava sielu on olemassa, sitten tuollainen teleportaatio ei olisi mahdollinen. Se perustuu ajatukseen, että tehdään fysikaalinen kopio niistä asioista, joiden tiedämme olevan (jollain tavalla) olemassa. Mutta kuten sanot, tuskin kannattaa pidättää henkeä kokeita odotellessa.
Avatar
marjatta1
Reactions:
Viestit: 1602
Liittynyt: 04 Joulu 2023, 07:10

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Keijona kirjoitti: 10 Huhti 2024, 11:18
JeeSe kirjoitti: 10 Huhti 2024, 10:52
Keijona kirjoitti: 10 Huhti 2024, 10:18 Onhan nämä nykyuskovaisetkin esimerkki olemassa olevan yhteiskunnan helvetillisyydestä, kuvittelevat että taivaassakin voisi hedonistisesti yksityisyydessä valikoida itselle sopivia. Taitaa olla niin että se taivas olisi nykyuskovaisille aika helvetillinen paikka, koska kontrasti opittuihin tapoihin ja arvoihin niin suuri.


Helvetissä pärjätäkseen pitää olla itsekäs ja paha, taivaassa menestyy päinvastaisilla toimintamalleilla.
Niin eli nykyään kannattaa pyrkiäkin helvettiin, kun taivaassa meininki on kuitenkin ihan perseestä.
Ei ole arvot ja käyttäytymismallit valintoja, ne on perimän ja ympäristön summaa.
..ja mies, joka on saanut etunimekseen Arvo saa kuulemma kärsiä siitä koko ikänsä...niin sanoi muuan Arvo! :D :D
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 10 Huhti 2024, 21:04
apetteri kirjoitti: 10 Huhti 2024, 17:08 Olen aina miettinyt kun ymmärtääkseni teleportaatio on sinänsä mahdollista, vaikka meillä ei ole nyt eikä tuskin koskaan tekniikkaa purkaa ja rakentaa uusiksi ihmisen hiukkasia, mutta jos olisi, ja menisin portattavaksi, niin onko se sit enää "minä" joka siitä herää, vai tavallaan kuolenko siinä siirrossa ja toisella puolella herää uusi minä, ja mitäs sit jos portti rakennetaan niin että se ottaa jostain raaka aineet ja rakentaakin ulos kaksi minua, kumpi olen vai olenko jollain kvantti systeemillä molemmat? Toisaalta jos ajatellaan että kuolen jollain tasolla siinä portissa, vaikka teknisesti kaikki hiukkaset oli niinkuin lähtiessä, niin eikö se todista että jonkinlainen sielu tai vastaava olisi olemassa....
Ei tuo todista mitään. Vastaukset kysymyksiin riippuvat ihan siitä miten määritellään elämä, kuolema tai samuus.

Jos jonkinlainen tunnettujen luonnonlakien ulkopuolelta vaikuttava sielu on olemassa, sitten tuollainen teleportaatio ei olisi mahdollinen. Se perustuu ajatukseen, että tehdään fysikaalinen kopio niistä asioista, joiden tiedämme olevan (jollain tavalla) olemassa. Mutta kuten sanot, tuskin kannattaa pidättää henkeä kokeita odotellessa.
On varsin alkeellista kuvitella että aisteja olisi vain viisi, koska tasapainoaistikin on aisti. Lisäksi omituista olisi että aistit olisivat yhdensuuntaista tiedonvälitystä, jos luontoa havainnoi niin ihmisillä on toden näköisesti yhtäläinen määrä keinoja informaatiota antaa kuin ottaakin. Varsin ylimielistä kuvitella että ihminen ymmärtäisi aivotoiminnasta kaiken aikana missä aivotutkijat ovat osoittaneet että niistä ei tiedetä juuri mitään. ihmisten ja luonnon välisen "7G verkkojen" olemassaolo on enemmän kuin todennäköistä. Sellaisen olemassaolon todisteet vaan hajottaisi yksilöiksi eriytyneiden mielen peräkammarit ja egojen kuplat, eivätkä he siksi halua sellaisen olemassaoloa ymmärtää saati hyväksyä.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11110
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 11 Huhti 2024, 10:50
Neutroni kirjoitti: 10 Huhti 2024, 21:04
apetteri kirjoitti: 10 Huhti 2024, 17:08 Olen aina miettinyt kun ymmärtääkseni teleportaatio on sinänsä mahdollista, vaikka meillä ei ole nyt eikä tuskin koskaan tekniikkaa purkaa ja rakentaa uusiksi ihmisen hiukkasia, mutta jos olisi, ja menisin portattavaksi, niin onko se sit enää "minä" joka siitä herää, vai tavallaan kuolenko siinä siirrossa ja toisella puolella herää uusi minä, ja mitäs sit jos portti rakennetaan niin että se ottaa jostain raaka aineet ja rakentaakin ulos kaksi minua, kumpi olen vai olenko jollain kvantti systeemillä molemmat? Toisaalta jos ajatellaan että kuolen jollain tasolla siinä portissa, vaikka teknisesti kaikki hiukkaset oli niinkuin lähtiessä, niin eikö se todista että jonkinlainen sielu tai vastaava olisi olemassa....
Ei tuo todista mitään. Vastaukset kysymyksiin riippuvat ihan siitä miten määritellään elämä, kuolema tai samuus.

Jos jonkinlainen tunnettujen luonnonlakien ulkopuolelta vaikuttava sielu on olemassa, sitten tuollainen teleportaatio ei olisi mahdollinen. Se perustuu ajatukseen, että tehdään fysikaalinen kopio niistä asioista, joiden tiedämme olevan (jollain tavalla) olemassa. Mutta kuten sanot, tuskin kannattaa pidättää henkeä kokeita odotellessa.
Varsin ylimielistä kuvitella että ihminen ymmärtäisi aivotoiminnasta kaiken aikana missä aivotutkijat ovat osoittaneet että niistä ei tiedetä juuri mitään. ihmisten ja luonnon välisen "7G verkkojen" olemassaolo on enemmän kuin todennäköistä.
Mutta sinä kuitenkin ymmärrät aivotomintaa enemmän kuin aivotutkijat :lol: :lol: :lol:
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

On hyvä ymmärtää informaation ja tiedonvälityksen perusteista sen verran, että ihminen joka pitää silmät suljettuna ei saa informaatiota joka on valosta riippuvainen. Sama mekanismi pätee moneenkin aaltoliikkeeseen ja värähtelyyn, resonaatioon. Ihminen joka ei ole ymmärtänyt avata antenniaan, ei lähetyksiä pysty vastaanottamaan, ja omahyväisessä mimäminätiedän kuplaitsekkyydessään kuvittelee että niitä ei olisi olemassa.
Same same but different
JeeSe
Reactions:
Viestit: 795
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Keijona kirjoitti: 11 Huhti 2024, 11:04 On hyvä ymmärtää informaation ja tiedonvälityksen perusteista sen verran, että ihminen joka pitää silmät suljettuna ei saa informaatiota joka on valosta riippuvainen. Sama mekanismi pätee moneenkin aaltoliikkeeseen ja värähtelyyn, resonaatioon. Ihminen joka ei ole ymmärtänyt avata antenniaan, ei lähetyksiä pysty vastaanottamaan, ja omahyväisessä mimäminätiedän kuplaitsekkyydessään kuvittelee että niitä ei olisi olemassa.
Juu, hetken aikaa kun kulkee antenni pystyssä signaalia vastaanottamassa, niin oivaltaa heti ettei ole vapaata tahtoa enää.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6150
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 11 Huhti 2024, 11:04 On hyvä ymmärtää informaation ja tiedonvälityksen perusteista sen verran, että ihminen joka pitää silmät suljettuna ei saa informaatiota joka on valosta riippuvainen. Sama mekanismi pätee moneenkin aaltoliikkeeseen ja värähtelyyn, resonaatioon. Ihminen joka ei ole ymmärtänyt avata antenniaan, ei lähetyksiä pysty vastaanottamaan, ja omahyväisessä mimäminätiedän kuplaitsekkyydessään kuvittelee että niitä ei olisi olemassa.
Niiden, jotka suuntaavat oman minäminäitsekkyytensä kuvittelemaan, että omaavat parempaa tietoa ja yliluonnollisia kykyjä, kannattaa olla varovainen antennien availussa. Yksi tuttu sai toisinaan "kanavat avautumaan" johonkin ufomaahan ja löysi itsensä pian sen jälkeen psykiatrisesta pakkohoidosta. Virkavalta lienee vain kateellinen, mutta aika pelkureita ne alienitkin ovat, jos eivät vaivaudu pelastamaan kuseen joutunutta yhdyshenkilöään apinalauman virkakoneistolta.
Avatar
apetteri
Reactions:
Viestit: 448
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 13:26

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Neutroni kirjoitti: 10 Huhti 2024, 21:04
apetteri kirjoitti: 10 Huhti 2024, 17:08 Olen aina miettinyt kun ymmärtääkseni teleportaatio on sinänsä mahdollista, vaikka meillä ei ole nyt eikä tuskin koskaan tekniikkaa purkaa ja rakentaa uusiksi ihmisen hiukkasia, mutta jos olisi, ja menisin portattavaksi, niin onko se sit enää "minä" joka siitä herää, vai tavallaan kuolenko siinä siirrossa ja toisella puolella herää uusi minä, ja mitäs sit jos portti rakennetaan niin että se ottaa jostain raaka aineet ja rakentaakin ulos kaksi minua, kumpi olen vai olenko jollain kvantti systeemillä molemmat? Toisaalta jos ajatellaan että kuolen jollain tasolla siinä portissa, vaikka teknisesti kaikki hiukkaset oli niinkuin lähtiessä, niin eikö se todista että jonkinlainen sielu tai vastaava olisi olemassa....
Ei tuo todista mitään. Vastaukset kysymyksiin riippuvat ihan siitä miten määritellään elämä, kuolema tai samuus.

Jos jonkinlainen tunnettujen luonnonlakien ulkopuolelta vaikuttava sielu on olemassa, sitten tuollainen teleportaatio ei olisi mahdollinen. Se perustuu ajatukseen, että tehdään fysikaalinen kopio niistä asioista, joiden tiedämme olevan (jollain tavalla) olemassa. Mutta kuten sanot, tuskin kannattaa pidättää henkeä kokeita odotellessa.
Ei todista eikä ole tarkoituskaan, kunhan leikin ajatuksilla. Ymmärtääkseni uskonnoissa on kyse uskomisesta johonkin jota ei koskaan pystytä todistamaan niin en näe järkeä käyttää aikaa sielun tai jumaluuden olemassaolon todistamiseen, jokaisella on mahdollisuus tehdä asian kanssa niinkuin haluaa.

Olen itse ajatellut että sielu voisi ehkä olla jotain joka muodostuu jotenkin kvanttien aaltomaailmasta joten olisi materialisoituva, mikä liittäisi tuon fyysiseen maailmaamme.

Portti ajatus taas kiehtoo koska periaatteessa teleportti olisi mahdollista tehdä mutta käytännössä niin kaukana että ei onnistu.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 11 Huhti 2024, 16:51
Keijona kirjoitti: 11 Huhti 2024, 11:04 On hyvä ymmärtää informaation ja tiedonvälityksen perusteista sen verran, että ihminen joka pitää silmät suljettuna ei saa informaatiota joka on valosta riippuvainen. Sama mekanismi pätee moneenkin aaltoliikkeeseen ja värähtelyyn, resonaatioon. Ihminen joka ei ole ymmärtänyt avata antenniaan, ei lähetyksiä pysty vastaanottamaan, ja omahyväisessä mimäminätiedän kuplaitsekkyydessään kuvittelee että niitä ei olisi olemassa.
Niiden, jotka suuntaavat oman minäminäitsekkyytensä kuvittelemaan, että omaavat parempaa tietoa ja yliluonnollisia kykyjä, kannattaa olla varovainen antennien availussa. Yksi tuttu sai toisinaan "kanavat avautumaan" johonkin ufomaahan ja löysi itsensä pian sen jälkeen psykiatrisesta pakkohoidosta. Virkavalta lienee vain kateellinen, mutta aika pelkureita ne alienitkin ovat, jos eivät vaivaudu pelastamaan kuseen joutunutta yhdyshenkilöään apinalauman virkakoneistolta.
Onhan sitä monesti todettu, että pelästyneelle silmien sulkeminen ei ole valinta, se on refleksi. Jos mieli on estynyt niin ei muuta kuin estot päälle ja kivakivanaminami ruutu auki, siitä kun tulee varmasti kivempi olo.
Same same but different
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Nykyuskonnoista kristillisessä ja islamilaisessa perinteessä helvetti on paikka, jossa ihminen saa kuolemansa jälkeen pahoista teoistaan ikuisen rangaistuksen. Michiganilainen pappi Gerald Johnson on julkaissut TikTokin kautta videon, jossa kertoo millainen musiikki helvetissä soi.

Johnson kertoo TikTokissa käyneensä helmikuussa 2016 lähellä kuolemaa ja väittää käyneensä sen seurauksena helvetissä vaikka olettikin pääsevänsä uskomuksiensa vuoksi taivaaseen.

Pastori kertoo videolla helvetin sijaitsevan maan keskipisteessä ja tavanneensa sielä myös mulkosilmäisen miehen ketjuissa, jota talutti demoni. Johnsonin julkaiseman TikTok videon mukaan helvetissä oli ollut myös oma alueensa musiikin soitamiselle mutta kaikkien olettamuksien vastaisesti siellä ei soinut pahuuteen usein liitetty metallimusiikki vaan Rihannan ”Umbrella” sekä Bobby McFerrinin ”Don’t Worry Be Happy” demonien esittämänä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Helvetin tieteelliset todisteet

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Auttaisiko alkeellinen puolustusrefleksi, hampaiden näyttely, sen tosiasian katoamiseen, että valintojen ahneudellakin on paskainen loppu.
Same same but different
Vastaa Viestiin