Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tosin ratas välityksellä voi lähtö kulman määritellä vapaasti lähes 360 astetta miinus sisään tulevan akselin ja rattaan vaatima tila
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Se pyrkii tärisemään...se vie energiaa työltä jota se tekee.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 18 Huhti 2024, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Mielestäni voittajakonsepti kevyeeseen sähkölekoon on tässä.
https://www.kitplanes.com/alternative-energies-3/
https://www.kitplanes.com/alternative-energies-3/
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ja jotta tärinäpyrkimys jäisi vain pelkäksi pyrkimykseksi, kaikki rakenteet, kuten siivet, vääntövarret, nivelet, generaattorin laakerit ja masto perustuksineen pitää ylimitoittaa mahdollisimman tukevaksi ja silti rakenteiden kestoikä lyhenee noitten tärinävoimien takia. Eli kalliiksihan tuo rakenne pyrkii tulemaan..Kivikasvo kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 17:37Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.Kivikasvo kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 17:37Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
https://sustainableskies.org/ultralight ... ment-88426Tuulispää kirjoitti: ↑18 Huhti 2024, 08:33 Mielestäni voittajakonsepti kevyeeseen sähkölekoon on tässä.
red_Tail_hawk.jpg
https://www.kitplanes.com/alternative-energies-3/
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Asiallinen kommentointi on keskusteluissa sallittua ja toivottua, jos sinä väität, ettei tärise, vaikka tuulenpuoleinen jalka on vatkannut voimakkaasti ylös-alas. Ja mitä tulee polttomoottoriin, niin kampiakselissa on tarkoin lasketut ja työstokoneilla tehdyt vastapainot tärinän eliminoimiseen. Missä sijaitse sinun myllyn vastapainot.Tuulispää kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 19:52Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.Kivikasvo kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 17:37Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Väitätkö että polttomoottori ei tärise ?Kivikasvo kirjoitti: ↑23 Huhti 2024, 06:28Asiallinen kommentointi on keskusteluissa sallittua ja toivottua, jos sinä väität, ettei tärise, vaikka tuulenpuoleinen jalka on vatkannut voimakkaasti ylös-alas. Ja mitä tulee polttomoottoriin, niin kampiakselissa on tarkoin lasketut ja työstokoneilla tehdyt vastapainot tärinän eliminoimiseen. Missä sijaitse sinun myllyn vastapainot.Tuulispää kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 19:52Tärinätendenssin poistaminen tarkoittaisi siipien katkaisemista. Täriseehän polttomoottoritkin...se on niiden ominaispiirre.Kivikasvo kirjoitti: ↑22 Huhti 2024, 17:37Pyrkii tärisemään on samanlainen ilmaisu, kuin jos sanoisit, että myllysi pyrkii pyörimään, mutta ei kuitenkaan pyöri! Jos nimittäin tärinäpyrkimystä on, niin sen eliminoiminen hukkaa tehoa, joka on sitten pois siipien pyörimistehosta. Ja jos tärinätendenssiä ei poisteta, niin se sitten se mylly kyllä tärisee..
Voisitiko tehdä lopettaa kommentoinnin...se helpottaisi kaikkien meidän elämää kovasti ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ei se itse asiassa tärise siellä on kampura ssa lasketut vastapainot ja jossain moottorissa jopa erillinen tasapaino akseli. Onhan noita videoita jossa v moottorin päällä pysyy kolikko pystyssä koneen käydessä. Tosin ethän voi tuotakaan ymmärtää kun tekniikka eroaa todella paljon arkkitehtinä tehdyistä hommista. Sun mekaniikan ja rekenteiden tuntemus on varmastikin tällä palstalla huomattu. Jos moottori tärisisi niin aika pian ois kampuran laakerit paskana
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Näytäppä video lentokoneen V-moottorista joka ei tärise. Ei munkaan generaattori tärise.Nasty76 kirjoitti: ↑23 Huhti 2024, 08:14 Ei se itse asiassa tärise siellä on kampura ssa lasketut vastapainot ja jossain moottorissa jopa erillinen tasapaino akseli. Onhan noita videoita jossa v moottorin päällä pysyy kolikko pystyssä koneen käydessä. Tosin ethän voi tuotakaan ymmärtää kun tekniikka eroaa todella paljon arkkitehtinä tehdyistä hommista. Sun mekaniikan ja rekenteiden tuntemus on varmastikin tällä palstalla huomattu. Jos moottori tärisisi niin aika pian ois kampuran laakerit paskana
Miten teidät vatipäät ja slobojen desantit saisi lopettamaan aivokuolleen trollaamisen ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Juu harvemmin sähkömoottori tärisee ellei sitä ole joku sokea seppä sorvannut eri painoiseksi pyöriviä osia. Kumminkin kokonaisuudessa se kaks lapanen mylly tärisee se on vaikka kuinka monta kertaa selitetty muttei suurimmalle vatipäälle mene perille.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tärisyttäähän se potkurikin sitä polttomoottoria.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ei oikeastaan mitkään nopeasti pyörivät osat voi olla epätasapainossa tai potkuri akseli katkeaa melko nopeasti. 2 lapanen potkuri kyllä toimii toisin kun sun Myllys koska molemmat lavat kauhoo ilmaa samalla voimalla.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
No niin...tulihan se sieltä...eli hyrrävoima pitää sen tasapainossa ja tärinä tulee vain epätaspainosta ...eli huonoista kellarin työskentelyolosuhteista.