Salaliittoteoriat

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
OlliS
Reactions:
Viestit: 11323
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Estonia teoriat tippuu nyt. TV dokumentti tänään. Aikaisemmin se, että kuussa ei ole käyty. Ja rokotusvastaisuus. Ja litteä maa.

Jotkut muut voivat tietysti pitää paikkansa. Kennedyn murhasta. Ja Palmen murhasta. Yms.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Rere
Reactions:
Viestit: 2059
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 15:43

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Rere »

Täältä löytyvät parhaat salaliittoteoriat:

https://www.livescience.com/11375-top-t ... ories.html

Joillakin näistä on ollut kannatusta tälläkin palstalla kuten juutalaisten salaliito(i)lla. Mutta paljastetaanpa vastapainoksi totuuksiakin: Kekkonen elää ja kulisseista ohjailee monia Suomen poliitikkoja mm Tarja Halosta. Aika hyvin 124-vuotiaalta, eikö vain? Kekkoseltahan lipsahti totuus yhdessä puheessa, jossa hän sanoi "jos minä kuolen" sen sijaan että olisi tavallisten kuolevaisten tapaan todennut että "kun minä kuolen". Jokohan olisi aika siirtää Urkki eläkkeelle?
Okivi
Reactions:
Viestit: 57
Liittynyt: 13 Maalis 2024, 20:23

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Okivi »

Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 11:21 Täältä löytyvät parhaat salaliittoteoriat:

https://www.livescience.com/11375-top-t ... ories.html

Joillakin näistä on ollut kannatusta tälläkin palstalla kuten juutalaisten salaliito(i)lla. Mutta paljastetaanpa vastapainoksi totuuksiakin: Kekkonen elää ja kulisseista ohjailee monia Suomen poliitikkoja mm Tarja Halosta. Aika hyvin 124-vuotiaalta, eikö vain? Kekkoseltahan lipsahti totuus yhdessä puheessa, jossa hän sanoi "jos minä kuolen" sen sijaan että olisi tavallisten kuolevaisten tapaan todennut että "kun minä kuolen". Jokohan olisi aika siirtää Urkki eläkkeelle?
Antamassasi linkissä oli ensimmäisenä 9/11 - kuinkas muuten. Ja selitykset olivat heikkotasoisia ja harhaanjohtavia. Selitys kirjoituksen tasoon löytyi helposti, kirjoittaja Benjamin Radford. Olen tutustunut hänen toimintaansa jo muualla. Wikipedia-artikkeli hänestä on varsin mairitteleva. Valitettavasti todellisuus on hiukan vähemmän mairitteleva.
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.

-- Herbert Spencer
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3161
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Okivi kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:40
Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 11:21 Täältä löytyvät parhaat salaliittoteoriat:

https://www.livescience.com/11375-top-t ... ories.html

Joillakin näistä on ollut kannatusta tälläkin palstalla kuten juutalaisten salaliito(i)lla. Mutta paljastetaanpa vastapainoksi totuuksiakin: Kekkonen elää ja kulisseista ohjailee monia Suomen poliitikkoja mm Tarja Halosta. Aika hyvin 124-vuotiaalta, eikö vain? Kekkoseltahan lipsahti totuus yhdessä puheessa, jossa hän sanoi "jos minä kuolen" sen sijaan että olisi tavallisten kuolevaisten tapaan todennut että "kun minä kuolen". Jokohan olisi aika siirtää Urkki eläkkeelle?
Antamassasi linkissä oli ensimmäisenä 9/11 - kuinkas muuten. Ja selitykset olivat heikkotasoisia ja harhaanjohtavia. Selitys kirjoituksen tasoon löytyi helposti, kirjoittaja Benjamin Radford. Olen tutustunut hänen toimintaansa jo muualla. Wikipedia-artikkeli hänestä on varsin mairitteleva. Valitettavasti todellisuus on hiukan vähemmän mairitteleva.
Muistanko ihan väärin, että sinä olet 9/11 salkkari positiivisessa valossa todettuna? :P
Rere
Reactions:
Viestit: 2059
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 15:43

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Rere »

Varaktori kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:44
Okivi kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:40
Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 11:21 Täältä löytyvät parhaat salaliittoteoriat:

https://www.livescience.com/11375-top-t ... ories.html

Joillakin näistä on ollut kannatusta tälläkin palstalla kuten juutalaisten salaliito(i)lla. Mutta paljastetaanpa vastapainoksi totuuksiakin: Kekkonen elää ja kulisseista ohjailee monia Suomen poliitikkoja mm Tarja Halosta. Aika hyvin 124-vuotiaalta, eikö vain? Kekkoseltahan lipsahti totuus yhdessä puheessa, jossa hän sanoi "jos minä kuolen" sen sijaan että olisi tavallisten kuolevaisten tapaan todennut että "kun minä kuolen". Jokohan olisi aika siirtää Urkki eläkkeelle?
Antamassasi linkissä oli ensimmäisenä 9/11 - kuinkas muuten. Ja selitykset olivat heikkotasoisia ja harhaanjohtavia. Selitys kirjoituksen tasoon löytyi helposti, kirjoittaja Benjamin Radford. Olen tutustunut hänen toimintaansa jo muualla. Wikipedia-artikkeli hänestä on varsin mairitteleva. Valitettavasti todellisuus on hiukan vähemmän mairitteleva.
Muistanko ihan väärin, että sinä olet 9/11 salkkari positiivisessa valossa todettuna? :P
Ainakin hän uskoo vakaasti paranormaalien ilmiöiden olemassoloon ja siihen ettei suhteellisuusteoriaa eikä Newtonin teorioitakaan ole todistettu oikeiksi. Radford on häneen verrattuna todella uskottava. Tieteellisten teoriathan ovat sellaisia otuksia, että ne tuppaavat korvautumaan ajan mittaan laajemmilla ja/tai tarkemmilla teorioilla. Niin käynee suhteellisuusteoriallekin. Ihan käyttökelpoisia ne kyllä ovat moniin tarkoituksiin.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3161
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 13:44
Varaktori kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:44
Okivi kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:40
Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 11:21 Täältä löytyvät parhaat salaliittoteoriat:

https://www.livescience.com/11375-top-t ... ories.html

Joillakin näistä on ollut kannatusta tälläkin palstalla kuten juutalaisten salaliito(i)lla. Mutta paljastetaanpa vastapainoksi totuuksiakin: Kekkonen elää ja kulisseista ohjailee monia Suomen poliitikkoja mm Tarja Halosta. Aika hyvin 124-vuotiaalta, eikö vain? Kekkoseltahan lipsahti totuus yhdessä puheessa, jossa hän sanoi "jos minä kuolen" sen sijaan että olisi tavallisten kuolevaisten tapaan todennut että "kun minä kuolen". Jokohan olisi aika siirtää Urkki eläkkeelle?
Antamassasi linkissä oli ensimmäisenä 9/11 - kuinkas muuten. Ja selitykset olivat heikkotasoisia ja harhaanjohtavia. Selitys kirjoituksen tasoon löytyi helposti, kirjoittaja Benjamin Radford. Olen tutustunut hänen toimintaansa jo muualla. Wikipedia-artikkeli hänestä on varsin mairitteleva. Valitettavasti todellisuus on hiukan vähemmän mairitteleva.
Muistanko ihan väärin, että sinä olet 9/11 salkkari positiivisessa valossa todettuna? :P
Ainakin hän uskoo vakaasti paranormaalien ilmiöiden olemassoloon ja siihen ettei suhteellisuusteoriaa eikä Newtonin teorioitakaan ole todistettu oikeiksi. Tieteellisten teoriathan ovat sellaisia otuksia, että ne tuppaavat korvautumaan ajan mittaan laajemmilla ja/tai tarkemmilla teorioilla. Niin käynee suhteellisuusteoriallekin. Ihan käyttökelpoisia ne kyllä ovat moniin tarkoituksiin.
Newtonin teorioilla on lennetty Kuuhun ja suhteellisuusteoriakin varsin vahvasti kokeellisesti näytetty toteen. Tietysti molemmat toimivat vain omalla pätevyysalueellaan. Minäkin uskon paranormaalien asioiden olemassaoloon ainakin hörhöttäessäni keskustelupalstoilla. :mrgreen:
OlliS
Reactions:
Viestit: 11323
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Mitkä noista yleisistä ovat järkeviä ja mitkä eivät?

Kenelle edullisia ovat? Ketkä niitä levittää?

Putin ja äärioikeisto hajoittaakseen demokratioita.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Okivi
Reactions:
Viestit: 57
Liittynyt: 13 Maalis 2024, 20:23

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Okivi »

Varaktori kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:44
Muistanko ihan väärin, että sinä olet 9/11 salkkari positiivisessa valossa todettuna? :P
Oikein muistat. Ja kuinka ollakaan - olen tieteen puolella.
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.

-- Herbert Spencer
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3612
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja asdf »

Okivi kirjoitti: 28 Huhti 2024, 21:27
Varaktori kirjoitti: 28 Huhti 2024, 12:44
Muistanko ihan väärin, että sinä olet 9/11 salkkari positiivisessa valossa todettuna? :P
Oikein muistat. Ja kuinka ollakaan - olen tieteen puolella.
Niin aina.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1103
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Molli »

...Estonian tapahtumissa, oudoimmaksi, jäänee kysymys, missä Estonian kapteeni on?
Hänen väitetään jääneen videoiden kuviin ruotsalaislaiturilla..
Viikon kysymys:
Mitä, mikä oli syy aseistautumiseen? Mitä hämäräbisneksiä lienee kansanedustaja Vornasella on ollut pääkaupunki seudulla, niin hurjien tyyppien kanssa, jotta kansaedustaja katsoo tarpeelliseksi aseistautua? -mellakkapoliisit ja karhuryhmä olisi käynyt puhdistamissa tavallisen hemmon kodin, kävikö kansanedustajan kodin? = "miten lakia luetaan?" ..moninaisia arvoituksia on auki.. ..pitää muistaa miten naurettavaa poliisilla oli Ulvilan surman tutkinta, hipoi aivan pelleilyä, koko Suomi-oikeusjärjestelmän osalta...
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11211
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Molli kirjoitti: 29 Huhti 2024, 08:23 ...Estonian tapahtumissa, oudoimmaksi, jäänee kysymys, missä Estonian kapteeni on?
Hänen väitetään jääneen videoiden kuviin ruotsalaislaiturilla..
Viikon kysymys:
Mitä, mikä oli syy aseistautumiseen? Mitä hämäräbisneksiä lienee kansanedustaja Vornasella on ollut pääkaupunki seudulla, niin hurjien tyyppien kanssa, jotta kansaedustaja katsoo tarpeelliseksi aseistautua? -mellakkapoliisit ja karhuryhmä olisi käynyt puhdistamissa tavallisen hemmon kodin, kävikö kansanedustajan kodin? = "miten lakia luetaan?" ..moninaisia arvoituksia on auki.. ..pitää muistaa miten naurettavaa poliisilla oli Ulvilan surman tutkinta, hipoi aivan pelleilyä, koko Suomi-oikeusjärjestelmän osalta...
Saattaapi nukkua kalojen kanssa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11211
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Michael Franzese on ilmoittanut että USAn mafia hoiteli sekä JFK:n että Jimmy Hoffan pois päiviltä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6054
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Terveen salaliittoteorian pohja perustuu olettamukseen että mikään ei ole mahdotonta, edes salaliittot.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Okivi
Reactions:
Viestit: 57
Liittynyt: 13 Maalis 2024, 20:23

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Okivi »

Rere kirjoitti: 28 Huhti 2024, 13:44
Ainakin hän uskoo vakaasti paranormaalien ilmiöiden olemassoloon ja siihen ettei suhteellisuusteoriaa eikä Newtonin teorioitakaan ole todistettu oikeiksi. Radford on häneen verrattuna todella uskottava. Tieteellisten teoriathan ovat sellaisia otuksia, että ne tuppaavat korvautumaan ajan mittaan laajemmilla ja/tai tarkemmilla teorioilla. Niin käynee suhteellisuusteoriallekin. Ihan käyttökelpoisia ne kyllä ovat moniin tarkoituksiin.
Muutamia korjauksia tuo viestisi vaatii. En vain usko, vaan tiedän psi-ilmiöitä olevan olemassa. Tämän tiedon olen saanut laajoilla tutkimuksilla, jopa kokeellisesti.

Uskon tosiaan, että niin Newtonin teorioita kuin suhteellisuusteorioitakaan ei ole missään todistettu oikeiksi. Jos sinulla on parempi tieto, niin kerro lähteet. Sattumalta sinulta näyttää jääneen huomaamatta, että olen aina kertonut ihailevani kyseisiä teorioita, koska ne toimivat niin hienosti, mittaustarkkuudesta riippuen. Kysymys on tieteen perustasta ja periaatteista, kuten näytät ymmärtävänkin.

Tietääkseni auktoriteettiin vetoaminen on argumentointivirhe. Pitäisi näet vedota esitettyihin väitteisiin ja niiden tarkistuksiin. Kun itse asioista on kysymys, niin olisit esimerkiksi voinut tarkistella sisältöä, jonka Radford ja kumppani olivat kirjoittaneet juttuunsa.

Asiantuntemukseen vetoaminen ei ole argumentointivirhe. Nyt ovat toisiaan vastassa kirjailija ja journalisti Radfordin asiantuntemus, joka kumpuaa psykologian ja julkisen terveydenhoidon pohjalta ja minun insinöörin asiantuntemukseni mekaniikasta ja sen perusteista, differentiaaliyhtälöistä lähtien. Lukemattomilta videoilta ja laskelmista selviää, että ne kolme WTC-rakennusta eivät mitenkään voineet romahtaa siten ilman pientä avustamista. WTC 7:n kohdalla se on osoitettu asiantuntevalla ja vertaisarvioidulla yliopistotutkimuksella.
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.

-- Herbert Spencer
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1103
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Molli »

niin miten se WTC7 romahtiminen meni, mielestäsi?

Rohkeasti linkkaan Factcheck, sivun, vaikka aiheuttaa "lähteestä kisaamista",
https://fullfact.org/online/world-trade-center-7-9-11/
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Vastaa Viestiin