Puinen lentokone ?

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 14:02
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
No ei ollut. Koko toiminnan aikana oli yritystakomolla n tuhat osallistujaa. Tuskin kaikki oli insinöörejä ja yhtä aikaa ihailemassa suurta keksijää
Se oli totta joukossa oli yksi arkkitehti...mahdollisesti yksi sihteeri.
Vittu mikä valehtelija

Itse en muista että olisi ollut muita kuin insinöörejä...jaa yksi ompelija ja yksi kokki.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:37
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 14:02
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
No ei ollut. Koko toiminnan aikana oli yritystakomolla n tuhat osallistujaa. Tuskin kaikki oli insinöörejä ja yhtä aikaa ihailemassa suurta keksijää
Se oli totta joukossa oli yksi arkkitehti...mahdollisesti yksi sihteeri.
Vittu mikä valehtelija

Itse en muista että olisi ollut muita kuin insinöörejä...jaa yksi ompelija ja yksi kokki.
Ei oulussa ole tuhatta tyotonta insinööriä
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:45
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:37
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 14:02
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51

2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
No ei ollut. Koko toiminnan aikana oli yritystakomolla n tuhat osallistujaa. Tuskin kaikki oli insinöörejä ja yhtä aikaa ihailemassa suurta keksijää
Se oli totta joukossa oli yksi arkkitehti...mahdollisesti yksi sihteeri.
Vittu mikä valehtelija

Itse en muista että olisi ollut muita kuin insinöörejä...jaa yksi ompelija ja yksi kokki.
Ei oulussa ole tuhatta tyotonta insinööriä

Ei enää.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Yleensä et ole huomannut massiivista kanittavien kohteiden määrää julaisemissasi "suunnitelmissa", jonka vuoksi et arvatenkaan enää julkaise suunnitelmiasi
Susa
Reactions:
Viestit: 7866
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Susa kirjoitti: 25 Huhti 2024, 17:16
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44 Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Sellainenhan hän on kertonut olevansakin.

Montako lentotuntia arvelet Hornet lentäjän lentävän vuodessa?
Ja montako tuntia itse Hornet viettää taivaalla vuodessa?
:geek:
Eipä osannut / kehdannut Tuulipää vastata kysymykseeni.

Ensimmäinen Hornet-hävittäjä lensi eläkkeelle, Ilmavoimien komentaja puikoissa
4500 tuntia/28vuotta, 160t/vuosi.

Tuulipää totesi tietämättömyyttään myös
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 25 Huhti 2024, 15:48 Joo, mulle on tullut 50 vuodessa vajaa 2000 tuntia, ihan oikeilla lento- ja purjekoneilla, joten tuo 10000 tuntia on yhtä utopistinen luku kuin tuo koneesi
Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Vaikka lennonopettajaksi riittää 200 lentotuntia.
Välillä tuntuu onko Tuulipää oikein perillä mistään, onko hän pelkkä haihattelija?
:geek:

https://www.sss.fi/2024/04/ensimmainen- ... puikoissa/
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 26 Huhti 2024, 16:19
Susa kirjoitti: 25 Huhti 2024, 17:16
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44 Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Sellainenhan hän on kertonut olevansakin.

Montako lentotuntia arvelet Hornet lentäjän lentävän vuodessa?
Ja montako tuntia itse Hornet viettää taivaalla vuodessa?
:geek:
Eipä osannut / kehdannut Tuulipää vastata kysymykseeni.

Ensimmäinen Hornet-hävittäjä lensi eläkkeelle, Ilmavoimien komentaja puikoissa
4500 tuntia/28vuotta, 160t/vuosi.

Tuulipää totesi tietämättömyyttään myös
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 25 Huhti 2024, 15:48 Joo, mulle on tullut 50 vuodessa vajaa 2000 tuntia, ihan oikeilla lento- ja purjekoneilla, joten tuo 10000 tuntia on yhtä utopistinen luku kuin tuo koneesi
Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Vaikka lennonopettajaksi riittää 200 lentotuntia.
Välillä tuntuu onko Tuulipää oikein perillä mistään, onko hän pelkkä haihattelija?
:geek:

https://www.sss.fi/2024/04/ensimmainen- ... puikoissa/
Onhan 2000 jo aikalailla...300 tuntia on se missä kuollaan eniten.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:56
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Yleensä et ole huomannut massiivista kanittavien kohteiden määrää julaisemissasi "suunnitelmissa", jonka vuoksi et arvatenkaan enää julkaise suunnitelmiasi
Juuh...ratkaisin jopa modernin matkustajakoneen ongelmat uudella konseptilla. Koska yleensä luonnosteni pohjalta syntyy uusi kone molemmilla mantereilla...niin säästän sen vaivan...että joku kuvittelee olevansa parempi ja tekee sen itse.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 26 Huhti 2024, 17:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2129
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Näistä lentolaite- ja ropeliaiheista on nyt tullut niin paljon varoituksia, että siivosin isolla kädellä. Jos ei meno palaa aiheeseen, niin sitten joudutaan alkaa lukottamaan ketjuja ja jakamaan bännejä

T. Mode
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1504
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 17:30
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 15:56
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Yleensä et ole huomannut massiivista kanittavien kohteiden määrää julaisemissasi "suunnitelmissa", jonka vuoksi et arvatenkaan enää julkaise suunnitelmiasi
Juuh...ratkaisin jopa modernin matkustajakoneen ongelmat uudella konseptilla. Koska yleensä luonnosteni pohjalta syntyy uusi kone molemmilla mantereilla...niin säästän sen vaivan...että joku kuvittelee olevansa parempi ja tekee sen itse.
Kannattaa tarjota Boeingille sitä matkustajalentokoneen suunnitelmaa, kun ovat vaikeuksissa kaikenlaisten pikkuvikojen kanssa. Varmasti tarjoavat suunnitelmista ainakin 100 miljoonaa tollaria, ja niillä rahoilla saat sitten tuulimyllyn valmiiksi (ja myös uudet parondontiittivapaat tekarit suuhun), jolloin maailmakin pelastuu varmalta tuholta.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 18:11 Näistä lentolaite- ja ropeliaiheista on nyt tullut niin paljon varoituksia, että siivosin isolla kädellä. Jos ei meno palaa aiheeseen, niin sitten joudutaan alkaa lukottamaan ketjuja ja jakamaan bännejä

T. Mode
Kiitos.
Nasty76
Reactions:
Viestit: 321
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Yleensä näissä tuulispään keskusteluissa ei juurikaan asiaa ole jonka takia moni palsta on lyönyt topikit lukkoon lähinnä puhe kääntyy aina siihen miten tuulispää keksii uutta ja mullistavaa kuitenkaan ei pysty todistamaan että idea toimii niin helposti keskustelu menee pelkästään vääntämiseksi
Avatar
Jalo Arkkivalo
Reactions:
Viestit: 2129
Liittynyt: 13 Helmi 2023, 08:31

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Jalo Arkkivalo »

Valitettavasti palstan luonteesta johtuen, modet ei oikein voi alkaa siivoamaan viestejä ja lukottamaan ketjuja, sen takia että joku esittää niissä mahdollisesti virheellistä tieteellistä tai teknistä tietoa.
Keskustelijoilla ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin keskustella, väitellä tai olla osallistumatta koko lankaan.
Yleensä epäsuositut ketjut joissa jauhetaan huuhaata, painuvat lopulta unholaan.

Kannattaa avata oma aihe itseä miellyttävällä otsikolla. Sitten jos sinne tulee joku jatkuvasti häiritsemään ja esittämään toistuvasti perättömiä väitteitä, jopa moderointia voidaan alkaa harkita. Silloinkin näytöt häirinnästä pitää olla ilmeiset.

T. Mode
Lord knows I'm a Voodoo Child
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1504
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Maaninen piirtäjä?
Tämän tekniikkaneron oireisiin/ käyttäytymiseen sopii hyvin myös maanisdepressiivinen "jutska", jossa tuo maanisuus on hallitsevassa asemassa. Depressiovaihe on suhteellisen lyhyt ja heti-kohta taas mennään "ylivalonnopeudella".. Maniavaiheen oireisiin sopii hyvin ne taivaalliset ilmestykset ja paahtoleivän tai talitintin ohjeet.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00378
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 27 Huhti 2024, 04:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Maaninen piirtäjä?
Tämän tekniikkaneron oireisiin/ käyttäytymiseen sopii hyvin myös maanisdepressiivinen "jutska", jossa tuo maanisuus on hallitsevassa asemassa. Depressiovaihe on suhteellisen lyhyt ja heti-kohta taas mennään "ylivalonnopeudella".. Maniavaiheen oireisiin sopii hyvin ne taivaalliset ilmestykset ja paahtoleivän tai talitintin ohjeet.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00378

Ilmeisesti myös James Dyson ja Elon Musk kärsivät samasta "sairaudesta". :lol:

Olavin sairaus on nopeasti määritelty:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kateus
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11272
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Susa kirjoitti: 26 Huhti 2024, 16:19
Susa kirjoitti: 25 Huhti 2024, 17:16
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44 Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Sellainenhan hän on kertonut olevansakin.

Montako lentotuntia arvelet Hornet lentäjän lentävän vuodessa?
Ja montako tuntia itse Hornet viettää taivaalla vuodessa?
:geek:
Eipä osannut / kehdannut Tuulipää vastata kysymykseeni.

Ensimmäinen Hornet-hävittäjä lensi eläkkeelle, Ilmavoimien komentaja puikoissa
4500 tuntia/28vuotta, 160t/vuosi.

Tuulipää totesi tietämättömyyttään myös
Tuulispää kirjoitti: 25 Huhti 2024, 16:44
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 25 Huhti 2024, 15:48 Joo, mulle on tullut 50 vuodessa vajaa 2000 tuntia, ihan oikeilla lento- ja purjekoneilla, joten tuo 10000 tuntia on yhtä utopistinen luku kuin tuo koneesi
Noin vähäisillä tunneilla ei kutsua itseään lentotaitoiseksi pilotiksi...korkeintaan harrastelentäjäksi.
Vaikka lennonopettajaksi riittää 200 lentotuntia.
Välillä tuntuu onko Tuulipää oikein perillä mistään, onko hän pelkkä haihattelija?
:geek:

https://www.sss.fi/2024/04/ensimmainen- ... puikoissa/
Se vaan on jännää, että täällä susa, tonttu ja nasty76 sekä kivikasvo kilvan kiusaa meikäläistä ilman että kenellekään paukkuu mitään sakkoja...jokuhan saattaisi luulla että nämä konnat ovat oikeassa kun heitä on 4-6 yhtä vastaan....vai mitä ?

Kun lentotunneista puhutaan on 2000 tietenkin enemmän kuin 200...se on selvä.

Mutta....jottei totuus unohtuisi.....65 000 alkaa olla jo monta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Long_(aviator)
Vastaa Viestiin