Minun tekisi mieli...

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Kissatäti
Reactions:

Minun tekisi mieli...

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

...rakentaa uusi liiteri mutta en osaa. Meillä on yski hyvä hirsiliiteri ja yksi keno, romahtamaisillaan oleva lautaliiteri. Laitan myöhemmin kuvan.

Tähän ketjuun saa kertoa mielitekoja.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Pattinero
Reactions:

Re: Minun tekisi mieli...

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Jos olisin innokkaampi ja rahakkaampi rakentaisin tilavan ulkorakennuksen myös. Kumpikin puuttuu, eli rahat, ja ehkä siksi myös into. Taitoakin täytyisi hankkia jostakin "asevelihintaan". Pelkkä into ei pitkälle kuitenkaan riitä.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Kissatäti
Reactions:

Pattinero kirjoitti: 03 Touko 2024, 19:08 Jos olisin innokkaampi ja rahakkaampi rakentaisin tilavan ulkorakennuksen myös. Kumpikin puuttuu, eli rahat, ja ehkä siksi myös into. Taitoakin täytyisi hankkia jostakin "asevelihintaan". Pelkkä into ei pitkälle kuitenkaan riitä.
Meillä on rakennettu terassia, sekin on kallista vaikka en tiennyt aiemmin. Ennemmin olisi tarvittu uusi keittiö tai kylppäri mutta onhan tuo terassikin kiva. Minulle kalpaisi samanlainen lautaliiteri kun tuo edellinen kunhan olisi suora ja turvallinen. Ei vain ole ketään innokasta tekemään sitä. Mitä laittaisit ulkorakenukseen jos sellaisen saisit jostain yllättäen eli millaisen ulkorakennuksen tekisit?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Pattinero kirjoitti: 03 Touko 2024, 19:08 Jos olisin innokkaampi ja rahakkaampi rakentaisin tilavan ulkorakennuksen myös. Kumpikin puuttuu, eli rahat, ja ehkä siksi myös into. Taitoakin täytyisi hankkia jostakin "asevelihintaan". Pelkkä into ei pitkälle kuitenkaan riitä.
Meillä on rakennettu terassia, sekin on kallista vaikka en tiennyt aiemmin. Ennemmin olisi tarvittu uusi keittiö tai kylppäri mutta onhan tuo terassikin kiva. Minulle kalpaisi samanlainen lautaliiteri kun tuo edellinen kunhan olisi suora ja turvallinen. Ei vain ole ketään innokasta tekemään sitä. Mitä laittaisit ulkorakenukseen jos sellaisen saisit jostain yllättäen eli millaisen ulkorakennuksen tekisit?
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Ulkorakennukselle olisi täälläkin tarve. Siinä voisi olla traktoritalli, tulityötila ja varastoa. Ongelma on vain siinä, että minä sain loppuikäni rakennuskiintiön täyteen kun teimme talon eikä se yhtään huvita. Ja rakennusliiketoiminta on täysin rosvojoukkojen hillumista, josta ei tule yhtään mitään jos ei ole sekä rakennusalan että lakialan ammattilainen, joka osaa tehdä sopimukset oikein ja valvoa, että ne myös toteutetaan. Löytyy joko rakennusfirmoja, joista on satoja kielteisiä palautteita ja sitten jos jostain ei ole, niin se on toiminut markkinoilla 2 kk, kun ketkut ovat ajaneet edellisen konkkaan vastuut välttääkseen ja perustaneet uuden. Antaa nyt ainakin toistaiseksi olla.
Pattinero
Reactions:

Kissatäti kirjoitti: 03 Touko 2024, 19:47
Mahtaako palsta taas hidastella, kun viestejä tulee toistolla. Sen merkkihän se monesti on.

No joo, se ulkorakennus saisi toimia oikeastaan autokatoksena ja varastona puutarhavehkeille. Siis niille ainakin. Kunnon liiterikin olisi niille puutarhakamppeille aivan riittävä. Eihän ne mitään ihmeitä oikeasti tarvitse. Kunhan eivät ole taivasalla. Eikä kyllä haittaisi, vaikka saisi noita polttopuitakin muualle kuin pelkästään kellaritiloihin.
Albert Einstein
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Kysymys kuuluu haluatko liiterin, vai rakentaa?

Jos haluat liiterin, niin kannattaa ostaa valmis paketti. Jos ei ole kokemusta ja alkaa metritavarasta rakentamaan, tulee siinä aivan varmasti kaikenlaista hölmöilyä johon menee rahaa ja eritoten aikaa ja vaivaa. Tämän päivän markkinoilla valmispaketin katteet on niin pienet, että jos puhutaan jostain 1500-2000e liiteristä, siinä ei montaa satkua häviä, mutta aikaa ja vaivaa säästyy puoli vuorokautta kun ei tarvitse joka asiaa miettiä sentilleen ja kuskata tavaraa ja sahailla uusiksi vääriä mittoja yms.
Valmispaketin kasaamiseen riittää halpis ruuvinvääntimet, mutta kannattaa ostaa laadukkaat ruuvauspäät. Halvat nylppääntyy ja pilaa ruuvit ja hommat menee perseelle ja vituttaa. Dewaltin mustat karkaistut ruuvauspäät on parasta. Maksaa 10-20e paketti.

Jos haluut rakentaa niin kannattaa koittaa noita tee se itse verkkosivuja, noita on nykyisin aika hyvii ja ei maksa paljo ja kaikki näytetään ja neuvotaan.
Pattinero
Reactions:

Tuossa olisi esimerkiksi 10m2 liiteripaketti. Ei aivan turha, jollei enempää tilaa tarvitse. Ja onhan noita isompiakin.

https://www.lakkapaa.com/fi/rakentamine ... gIT2_D_BwE
Albert Einstein
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tekisi mieli.. sanoa, että olen pettynyt ketjun asiasisältöön. :D
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 03 Touko 2024, 18:21 ...rakentaa uusi liiteri mutta en osaa. Meillä on yski hyvä hirsiliiteri ja yksi keno, romahtamaisillaan oleva lautaliiteri. Laitan myöhemmin kuvan.

Tähän ketjuun saa kertoa mielitekoja.
Juu, samanlainen mieliteko mullakin oli muutama vuosi sitten, että pitäisi saada puuliiteri ja tällainen sitten pihaan tuli, kun mies ja poika sen kasasivat!
https://www.netrauta.fi/puuliiteri-luom ... DpEALw_wcB
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Vastaa Viestiin