Hammastahnatuubin kierrätys

Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6061
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Hammastahnatuubin kierrätys

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:53
SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:39
Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.
Ok, tulkitsin sitten väärin :oops: Vastailin tarkoittaen kierrättämisellä eri asiaa kuin mitä sinä ilmeisesti tarkoitit.

Muistaakseni hammashygienisti joskus lohkaisi minulle, että sen enempää kuin samaa hammasharjaa myöskään samaa hammastahnatuubia ei tulisi käyttää useampi kuin yksi, mutta voi myös olla, että ei ole lohkaissut ja minä olen vain omaksunut tällaisen hätävarjelun asiassa :lol:
Häneltä [hammashygienistiltä] voisit kysyä mitä mieltä on sellaisesta jos samaa tuubia jakavat tuppaavat pussailemaan ja nussimaan keskenään aika ajoin...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Stadin öljylanne
Reactions:
Viestit: 520
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 23:47

Re: Hammastahnatuubin kierrätys

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Brainwashed kirjoitti: 10 Joulu 2022, 16:00
Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:53
SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:39
Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.
Ok, tulkitsin sitten väärin :oops: Vastailin tarkoittaen kierrättämisellä eri asiaa kuin mitä sinä ilmeisesti tarkoitit.

Muistaakseni hammashygienisti joskus lohkaisi minulle, että sen enempää kuin samaa hammasharjaa myöskään samaa hammastahnatuubia ei tulisi käyttää useampi kuin yksi, mutta voi myös olla, että ei ole lohkaissut ja minä olen vain omaksunut tällaisen hätävarjelun asiassa :lol:
Häneltä [hammashygienistiltä] voisit kysyä mitä mieltä on sellaisesta jos samaa tuubia jakavat tuppaavat pussailemaan ja nussimaan keskenään aika ajoin...

8-)
Muistan lukeneeni jostain joskus, että hammaslääkärit/-hygienistit tai ylipäätään joku ryhmä kyseisten ammatinharjoittajien joukosta olisi ollut tosiaan sitäkin mieltä, että suuteleminen pitäisi lopettaa, jotta karies ei tartu. Tuskin olisi muuten jäänyt mieleeni, mutta ehdotus vaikutti vitsin sijaan olleen tosissaan esitetty :lol:
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7983
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Hammastahnatuubin kierrätys

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Brainwashed kirjoitti: 10 Joulu 2022, 14:05
SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 13:40 En laita hammastahnatuubeja muovinkierrätykseen, koska sinne laitettavan muovin on oltava puhdasta. Ja tuubin peseminen on mahdotonta. Olisi parempi, jos hammastahna olisi purkissa, josta se annosteltaisiin lastalla hammasharjaan.
Olen törmännyt samaan ongelmaan sinappi ym tuubien kanssa jotka ovat metallia. Olen ratkaissut ongelman laittamalla tyhjät, likaiset metallituubit muovinkeräysastiaan.

8-)
Joskus tyhjensin sinappituubit puristelemalla pihdeillä tasaiseksi levyksi.
Vastaa Viestiin