Väinämöisen filosofia

Normaalista blogista poiketen Keijonan keskusteluryhmässä jokainen voi avata uusia keskusteluja haluamastaan aiheesta. Aluetta moderoidaan normaalisti palstan moderaattoreiden toimesta.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 11:55 Ihmeen kauan mennyt että ei ole älähtänyt, ja tullut järjen sijalle tunteilu, huomio kääntynyt täysin asiasta henkilökohtaisuuksiin..
Aika tarkka laskutoimitus ajankohdasta. 😉
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Onko ihmisen arvot, käytös ja valinnat perimän ja ympäristön summaa?

Mitä muita valintoihin vaikuttavia tekijöitä edes on olemassa?
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Pelko aiheutta itsekkyyttä, ja kyllä pelko joskus pelastaa kokemuksilta, joten on se siinämielessä tervettä, mutta kyllä se pelko useimmiten on sairasta.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11124
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:10 Pelko aiheutta itsekkyyttä, ja kyllä pelko joskus pelastaa kokemuksilta, joten on se siinämielessä tervettä, mutta kyllä se pelko useimmiten on sairasta.
Hukkuvalla tai muuten hengestään taistelevalla ei juuri ole varaa itsekkyyteen, kaikki apu kelpaa, ja vastineeksi luvataan vaikka mitä.

Ja millä tavalla pelko on sairasta? Nykyään varsinkin nuorisoa tuntuu vaivaavan tauti nimeltä pelottomuus, kun mediahuomion takia ollaan valmiita mitä kummallisimpiin tempauksiin. Moni tiktok -haaste on ollut joillekin se viimeinen haaste.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Enigma kirjoitti: 19 Joulu 2022, 07:44 Näkökulma Väinämöiseen (by Kalervo palsa)

Kuva
Ei asiat ole niin monimutkaisia, kunhan niitä osaa vaan katsoa oikein oikeasta näkökulmasta.

Tulevaisuus on heijaste nykyhetkestä joten nykyhetki on menneisyyden reflektio, historian tulos. Eikä siten profetointi tai ennustaminen ole ollenkaan vaikeaa, logiikka ja laskutoimitus.

Kuvaus Väinämöisestä ja Aino-triptyykkistä, voi olia varoittava profetia joka epäonnistui, kun miesten alaisuudesta karanneet vapautuneet naiset hukkuivat mahdollisuuksien valtamereen.

Tai Jumalan puu on kuvaus siitä, kun monoteismistä kulttuurievoluution myötö kehittyi itseensä uskovaisuus, missä subjektiivisuus hämärtää ihmisten järjen valon.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

"Todellisuus ei tarvitse sensuuria tai blokkausta, harhalle se on välttämätöntä."
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

"Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu kuuntelemaan tai lukemaan jos jossain perustee varsin selkeästi ja ymmärrettävästi että olen järjetön ja arvomaailmallani ei ole tulevaisuutta . Mielummin valitsen itselle sopivamman vaihtoehdon, etsin netistä arvomaailmaani pönkittääviä asiota, kissavideoita tai muuta kivaa. Niistä tulee hyvä ja positiivinen olo ja olen onnellinen.."
Same same but different
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5405
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Wisti »

” Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu uskomaan, että ateisteja syytetään, jos syytetään siitä, että eivät usko vapaaseen tahtoon, vaikka siitä annettaisiin luettavaksi mitä linkkejä. Sen sijaan toistan päinvastaista pakkomielteisesti joka viikko. Se on niin itselle sopivaa”
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Wisti kirjoitti: 23 Helmi 2023, 23:34 ” Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu uskomaan, että ateisteja syytetään, jos syytetään siitä, että eivät usko vapaaseen tahtoon, vaikka siitä annettaisiin luettavaksi mitä linkkejä. Sen sijaan toistan päinvastaista pakkomielteisesti joka viikko. Se on niin itselle sopivaa”
viewtopic.php?t=926

Argumentoinnin virheet

5) Vetoaminen toistoon

Pyritään todistamaan väite oikeaksi toistamalla sitä riittävän monta kertaa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona kirjoitti: 23 Helmi 2023, 22:29 "Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu kuuntelemaan tai lukemaan jos jossain perustee varsin selkeästi ja ymmärrettävästi että olen järjetön ja arvomaailmallani ei ole tulevaisuutta . Mielummin valitsen itselle sopivamman vaihtoehdon, etsin netistä arvomaailmaani pönkittääviä asiota, kissavideoita tai muuta kivaa. Niistä tulee hyvä ja positiivinen olo ja olen onnellinen.."
Tämän viestin edellinen viesti on vastaukseni tähän argumentointivirheeseen. Vaikka yrität väistää piilottamalla näkemyksesi lainauksen muotoon on tuo silti sinun näkemyksesi vaikka kuin yrität välttää vastuuta sanomisistasi ja kirjoituksistasi.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5405
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Deimos kirjoitti: 24 Helmi 2023, 01:08
Keijona kirjoitti: 23 Helmi 2023, 22:29 "Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu kuuntelemaan tai lukemaan jos jossain perustee varsin selkeästi ja ymmärrettävästi että olen järjetön ja arvomaailmallani ei ole tulevaisuutta . Mielummin valitsen itselle sopivamman vaihtoehdon, etsin netistä arvomaailmaani pönkittääviä asiota, kissavideoita tai muuta kivaa. Niistä tulee hyvä ja positiivinen olo ja olen onnellinen.."
Tämän viestin edellinen viesti on vastaukseni tähän argumentointivirheeseen. Vaikka yrität väistää piilottamalla näkemyksesi lainauksen muotoon on tuo silti sinun näkemyksesi vaikka kuin yrität välttää vastuuta sanomisistasi ja kirjoituksistasi.
Näin on. Yleensä sitaatteihin pannaan toisilta lainattuja kirjoituksia. Keijonalla on toinen tyyli. Jos hän haluaa kertoa, ettei pidä huorista, hän kirjoittaa esimerkiksi: ”Me huorat olemme hyvin kavalia”.
Syytä moiseen trollaamiseen on vaikea käsittää.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 24 Helmi 2023, 08:41
Deimos kirjoitti: 24 Helmi 2023, 01:08
Keijona kirjoitti: 23 Helmi 2023, 22:29 "Ja minähän en vapaaehtoisesti suostu kuuntelemaan tai lukemaan jos jossain perustee varsin selkeästi ja ymmärrettävästi että olen järjetön ja arvomaailmallani ei ole tulevaisuutta . Mielummin valitsen itselle sopivamman vaihtoehdon, etsin netistä arvomaailmaani pönkittääviä asiota, kissavideoita tai muuta kivaa. Niistä tulee hyvä ja positiivinen olo ja olen onnellinen.."
Tämän viestin edellinen viesti on vastaukseni tähän argumentointivirheeseen. Vaikka yrität väistää piilottamalla näkemyksesi lainauksen muotoon on tuo silti sinun näkemyksesi vaikka kuin yrität välttää vastuuta sanomisistasi ja kirjoituksistasi.

Syytä moiseen trollaamiseen on vaikea käsittää.
Kyllä. Ja eihän sitä käsitä kun käsityskykyä ei ole, ymmärrys on loppunut, joten ottaa vihatunteet ja egon itsepuolustusrefleksi yli.
"Minä en ymmärrä sinua joten sinä olet tyhmä."
Same same but different
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5405
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Normaaleihin käytöstapoihin ei kuulu itse keksittyjen repliikkien laittaminen muiden kirjoittamiksi.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 24 Helmi 2023, 13:03 Normaaleihin käytöstapoihin ei kuulu itse keksittyjen repliikkien laittaminen muiden kirjoittamiksi.
Eikö kommenttien "epänormaalius" ja massasta poikkeavuus nyt millään muulla tavalla ole paljastunut. 🙂

Ai niin mutta oli se käsittämis ja ymmärrys ongelma, se tosiaan vaikeuttaa ymmärrystä ja käsittämistä.
Mutta lukeehan näitä tekstejä nyt monet muutkin ihmiset, eikä kaikki varmasti ole ymmärrysongelmaisia, ainoastaan ne jotka väittää jatkuvasti vastaan.
Same same but different
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5405
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Väinämöisen filosofia

Viesti Kirjoittaja Wisti »

”Luterilaisena tiedän, että yksikään ortodoksi ei pääse taivasten valtakuntaan.”

Onko Keijona tällainen ” keskustelu ” OK?
Vastaa Viestiin