Millaisen elämän haliaisit elää?

Why
Reactions:
Viestit: 599
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Why »

Näin elämänkaareni haluaisin menevän kiteytettynä:
"Kun synnyin, minä itkin ja muut hymyilivät. Kun kuolen - minä hymyilen ja muut itkevät."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Why kirjoitti: 07 Maalis 2023, 20:10 Näin elämänkaareni haluaisin menevän kiteytettynä:
"Kun synnyin, minä itkin ja muut hymyilivät. Kun kuolen - minä hymyilen ja muut itkevät."
Hieno kuvaus, eräänlainen versio draaman kaaresta. Kun kyynele yhdistää ilon ja surun.
Same same but different
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Aikoinaan poikien hauskanpitoillanistujaissa hoilatiin:

Jos kaikki Suomen järvet viinaksi muuttuisi,
niin eikös meidän poikain elellä kelpaisi?

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
ja eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Sen viinajärven rantaan me maja laitettais
Sen sulolainehilla öin päivin soudeltais

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
niin eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Kun viimein parannusta ei saatais krapulaan
niin silloin viinajärveen loikattais kuolemaan
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4123
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Why kirjoitti: 07 Maalis 2023, 20:10 Näin elämänkaareni haluaisin menevän kiteytettynä:
"Kun synnyin, minä itkin ja muut hymyilivät. Kun kuolen - minä hymyilen ja muut itkevät."
Oletko aivan varma, etteivät ne muutkin hymyilisi? No, yleensä läheisen ihmisen poistuminen ei aiheuta hymyilyä kasvoille. Joissakin kulttuureissa pyritään juhlimaan hautajaisissa. Ja syy on selvä. Surua yritetään karkottaa ja samalla viestitään sitä, että kuolema on monesti helpotus. Hyvin, hyvin usein unohdetaan se, että kuolema on vähiten traagista sille joka kuolee. Kuollut ei tunne eikä koe mitään. Pahinta on usein se mitä tapahtuu ennen kuolemaa.

Tämä korostuu tämän päivän Ukrainassa, jossa koetaan kuolemanpelkoa enemmän kuin missään pitkästä aikaa. Ja syy on täysin mitätön, jopa täysin kusipäinen. Sitä elämää, jota tämän päivän Adolf Hitler, eli Vladimir Putin elää, en ainakaan tahtoisi kokea. Vain nupistaan sairas ei tätä tajua.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Why
Reactions:
Viestit: 599
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Why »

Pattinero kirjoitti: 08 Maalis 2023, 06:30
Why kirjoitti: 07 Maalis 2023, 20:10 Näin elämänkaareni haluaisin menevän kiteytettynä:
"Kun synnyin, minä itkin ja muut hymyilivät. Kun kuolen - minä hymyilen ja muut itkevät."
Oletko aivan varma, etteivät ne muutkin hymyilisi?
Vitsi vitsinä:) Mutta jos tuossa lauseen loppuosassa(kin) onnistun niin silloin olen viettänyt hyvän elämän. Jos muut hymyilisivät, niin silloin sen voisi kyseenalaistaa.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Why kirjoitti: 08 Maalis 2023, 06:42 Vitsi vitsinä:) Mutta jos tuossa lauseen loppuosassa(kin) onnistun niin silloin olen viettänyt hyvän elämän. Jos muut hymyilisivät, niin silloin sen voisi kyseenalaistaa.
En tiedä onko se noinkaan. Ainakin omassa tuttavapiirissä minulla on sellainen kokemus, että ne, jotka kokevat eläneensä onnellisen elämän, ovat kuolinvuoteellaan ahdistuneempia kuolemastaan eivätkä hymyile sitä ajatellessaan. Heillä on aina elämässä jotain, jonka haluaisivat vielä nähdä. Ihan arkisia asioita, kuten omat 80-vuotispäivät, sukulaislapsen ripille pääsyn, lapsenlapsenlapsen syntymän jne. Ne, jotka suhtautuvat kuolemaan välinpitämättömästi tai jopa helpottuneesti "johan tätä paskaa on tarpeeksi lusittu" -tyylillä ovat yleensä onnettomampia. Molempia on aika paljon, en osaa sanoa kumpi on yleisempi suhtautuminen.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 08 Maalis 2023, 06:14 Aikoinaan poikien hauskanpitoillanistujaissa hoilatiin:

Jos kaikki Suomen järvet viinaksi muuttuisi,
niin eikös meidän poikain elellä kelpaisi?

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
ja eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Sen viinajärven rantaan me maja laitettais
Sen sulolainehilla öin päivin soudeltais

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
niin eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Kun viimein parannusta ei saatais krapulaan
niin silloin viinajärveen loikattais kuolemaan
Olen nähnyt jonkun verran noitakin viinajärven helmaan päättyviä tapauksia. En sanoisi, että niissä on mitään haluamisen arvoista. Kyllä se on katkeraa kaiken perseelleen menemistä alusta loppuun.
Why
Reactions:
Viestit: 599
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Why »

Haluan viettää sellaista elämää, että päivästä toiseen uskallan liikkua kotikaupunkini katuja ilman pelkoa turpiinsaamisesta.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 08 Maalis 2023, 08:16
Kontra kirjoitti: 08 Maalis 2023, 06:14 Aikoinaan poikien hauskanpitoillanistujaissa hoilatiin:

Jos kaikki Suomen järvet viinaksi muuttuisi,
niin eikös meidän poikain elellä kelpaisi?

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
ja eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Sen viinajärven rantaan me maja laitettais
Sen sulolainehilla öin päivin soudeltais

Ja me ryypättäisiin viinaa, viinassa uitaisiin
niin eikös sitä voisi verrata Edeniin?

Kun viimein parannusta ei saatais krapulaan
niin silloin viinajärveen loikattais kuolemaan
Olen nähnyt jonkun verran noitakin viinajärven helmaan päättyviä tapauksia. En sanoisi, että niissä on mitään haluamisen arvoista. Kyllä se on katkeraa kaiken perseelleen menemistä alusta loppuun.
Niin on kolmelle hyvälle kaverillenikin käynyt, pari ihan lapsuudesta asti. Viinan kanssa läträäminen pitää osata lopettaa ajoissa. Eihän se tietyn iän ohitettuani enää edes huvittanut, eikä se maullaan ole koskaan viehättänyt. Merkkipäivinäni saamani konjakit ja rommit on olleet lähes koskematta vuosien ajan. Samppajakin maistuu suorataan pahalle - ainoastaan punaviinin makuelämys ruuan yhteydessa korreloi sen hinnan kanssa ja purkki kolmosta saunoessa maistuu.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7021
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaisen elämän haliaisit elää?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Juominen häivyttää elämän tuskan, hetkellisesti. Mutta kyllä sen joutuu ennemmin tai myöhemmin kohtaamaan. Yllättäen pätee aika moneen päihteeseen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin