Millaista on hyvä elämä?

Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5992
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kontra kirjoitti: 09 Maalis 2023, 10:26
Brainwashed kirjoitti: 09 Maalis 2023, 10:10
Kontra kirjoitti: 09 Maalis 2023, 10:01
Brainwashed kirjoitti: 09 Maalis 2023, 09:27

Niin, sota on aina raakaa, eikä kukaan järkevä ihminen sellaista toivo missään olosuhteissa.
Tämä Venäjän aloittama sota Ukrainaa vastaan on meidän suomalaisten kannalta sikäli erityisen ikävä, että vaikka on selvää kuka/mikä taho sodan aloitti, niin rationaalisesti ajatelleen on Suomelle pahin skenario se että Venäjä häviää ja hajoaa, koska se tarkoittaisi myös Suomen tuohoa vaikka olisimme NATOn liittolainen.
Suomen kannalta olisi parasta että sota loppuisi rauhanneuvotteluiden tuloksena jossa Venäjä pysyy jotenkuten kasassa ja itsetunto tallessa, Putin syrjäytettynä ja toivottavasti jotkut tolkun henkilöt puikoissa, sillä muuten meidät hukka perii, kun kymmenet miljoonat Venäjän pakolaiset tulvivat rajan yli, eikä siinä tilanteessa pysty enää vaatimaan passeja nähtäväksi...
Minä nyt en näe mitään logiikkaa siinä, että Venäjän mahdollisesti hajotessa, se tietäisi Suomen tuhoa. Kun kansa vapautuu, ja pääsee itse määräämään asioistaan, aluksi tilanne olisi varmaan sekasortoinen, mutta kyllä niille porukoille aina johtajia ilmaantuu ennen pitkää.

Niin, se vaatii kyllä hieman älyä, että tajuaa logiikan sen suhteen mitä tapahtuisi käytännössä jos Venäjä häviää sodan.
Ikävä juttu että päättäjiltämme vaikuttaisi puuttuvan se äly jota sellaisen toteamiseen vaaditaan, ja sen sijasta toitottavat kuinka tärkeää on että Ukraina voittaa sodan.

8-)
Niin, että jos omaa vain hieman älyä, voi päätyä käsitykseen Suomen tuhoutumisesta Venäjän hajotessa? Samasta syystä voi päätyä uskomukseen, ettei Kuussa ole käyty.
Molempien noitten asioitten käsittämiseen vaaditaan sellaista älyä jota useimmilta puuttuu.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7065
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Harva maistä on käynyt Neuvosto Eestissä. Vaikka olin lapsi niin muistan millaista oli käydä totalitaarisessa valtiossa. Se vain että Putler on pistänyt turbovaihteen päälle asiassa. Sen aikaiset hallitsijat politbyroossa olivat kuoripoikia verrattuna Putleriin. Putler on täysin arvaamaton ja hyökkää ihan mihin tahansa ja mistä syystä tahansa. Koko Venäjän ja Neuvostoliiton historia perustuu pelkkään valheeseen. Harva asia on edes totta.

Kuten sanoin kun olin oppinut lukemaan minulla oli pääsy isoisäni kirjoihin ja lehtiin koskien toista maailmansotaa sekä jatko- että talvisotia. Eli ahmin koko hänen kirjastonsa 10 vuoden aikana ja lisäksi kaikki muu mitä tietoa hain itse. Ei ollut internettiiä joten joutui lukemaan ihan oikeita kirjoja (Nykynuorilta taito on hävinnyt, sen on korvannut TikTok). Minulla ei ole mitään harhoja mitä tulee itäiseen naapuriimme. En yllättyisi jos Venäjä hyökkää Suomeen seuraavan vuoden kuluessa epätoivoissaan. Koska sisäpoiliittinen tilanne vaatii ulkopuolisen ongelman jotta kansa saadaan pysymään aisoissa.

Ja se vielä itänaapuristamme jos joku ei sitä tiedä niin ihmishenki siellä ei ole minkään arvoinen, ei edes eläimen. Sinä olet koneiston osa joka on aina korvattavissa, siellä ei ole korvaamatonta ihmistä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7741
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kontra kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:03
Susa kirjoitti: 08 Maalis 2023, 22:41 https://www.littlegun.info/arme%20allem ... o%20gb.htm
Olisiko mod.3.
Minulla on tämä pistooli (deaktivoitu) isän perintönä - eikä juuri tällaista tuossa kuvastossa ole. Luoti 7,7 mm.
Walther Model 4 Late Type 2, sarjanumeron perusteella siinä ja siinä onko ollut mukana Ensimmäisessä maailmansodassa.
Kuva toiselta puolelta voisi kertoa valmistaneen tehtaan.
Harmi kun on deaktivoitu.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Susa kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:34
Kontra kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:03
Susa kirjoitti: 08 Maalis 2023, 22:41 https://www.littlegun.info/arme%20allem ... o%20gb.htm
Olisiko mod.3.
Minulla on tämä pistooli (deaktivoitu) isän perintönä - eikä juuri tällaista tuossa kuvastossa ole. Luoti 7,7 mm.
Walther Model 4 Late Type 2, sarjanumeron perusteella siinä ja siinä onko ollut mukana Ensimmäisessä maailmansodassa.
Kuva toiselta puolelta voisi kertoa valmistaneen tehtaan.
Harmi kun on deaktivoitu.
toisella puolella lukee: Carl Walther WAFFENFABRIK Zella St.Blasii
Onko tuo Z oikea kirjain, kun siitä puuttuu vinoviiva, on vain ala- ja yläviiva, onko stassissa ollut vikaa?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

(jatkoa edelliseen viestiini)
Mitäs harmia siitä on, kun on aktivoitu? Kun minusta jättää, ei voi tietää sen kohtaloa, mutta kukaan ei pääse sillä vahingoittamaan ketään.
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7741
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Aseen vasemmalla puolella oikeassa reunassa, varmistimen vieressä on kirjain?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Susa kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:54 Aseen vasemmalla puolella oikeassa reunassa, varmistimen vieressä on kirjain?
F-kirjaimeksi tuon tulkitsisin, vaikka on vähän lisää muotoiltu.

Oletko jonkin tason asefriikki vai peräti asekauppias, kun harmittelit deaktivointia? Minkäs arvoinen tuollainen vanhus lienee?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Susa kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:34
Kontra kirjoitti: 09 Maalis 2023, 12:03
Susa kirjoitti: 08 Maalis 2023, 22:41 https://www.littlegun.info/arme%20allem ... o%20gb.htm
Olisiko mod.3.
Minulla on tämä pistooli (deaktivoitu) isän perintönä - eikä juuri tällaista tuossa kuvastossa ole. Luoti 7,7 mm.
Walther Model 4 Late Type 2, sarjanumeron perusteella siinä ja siinä onko ollut mukana Ensimmäisessä maailmansodassa.
Kuva toiselta puolelta voisi kertoa valmistaneen tehtaan.
Harmi kun on deaktivoitu.
Joo, Wikissä sanotaan:
... Tätä seurasivat vuonna 1909 Model 1:n paranneltu versio Model 2 ja vuonna 1910 7,65 mm Model 3 sekä edeltäjiään kookkaampi 7,65 mm Model 4, tehtaan ensimmäinen myyntimenestys, jota myytiin sekä poliisikäyttöön, että ensimmäisen maailmansodan aikana Saksan keisarikunnan armeijalle. ...
Ase onkin kaliberilta 7.65 ja ilmeisesti vuodelta 1910. Faija lienee trokannut sen sodassa saksalaisilta. Lieneekö "oikeita " syötäviä sikoja päästänyt sillä päiviltä.
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7741
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Millaista on hyvä elämä?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Sekoilin, unohda tuo "F". Luistin vasemmalla puolella on Walther... yms. tekstin alapuolella voi olla leima, jos ase on jonkin lisenssi-tehtaan valmistama.
Ei noiden rahallinen arvo ole kuin joitakin satasia, isolla haitarilla. Hyvässä lykyssä joku jolla on "tunnearvoa" omaava toimiva ase, voi varaosistakin maksaa saman summan.
Vastaa Viestiin