Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1677
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Olen päässyt ohi jonon leikkaukseen Meilahdessa heti kun leikkaussali vapautui. Kikka on mennä ambulanssilla ilman päivystyksessä istumista, ei tarvitse jäädä puoleksi tai koko vuodeksi leikkausjonoon.
Tilastomatematiikka oli puolellani, vastaavissa leikkauksissa menehtyy vain joka kymmenes.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5929
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Nykylääketieteen ansiosta olen elossa, koska muuten, vaikkapa 100 vuotta sitten olisin luultavasti delannut melkoisella varmuudella jo 3 vuotiaana aivokalvon tulehdukseen, 5 vuotiaana umpisuolen tulehdukseen, 19 vuotiaana influensaan ja 21 vuotiaana tyrään. Sen jälkeen lähinnä muutamia läheltä piti tilanteita, joissa tuuria matkassa, muuten en tätä kirjoittelisi.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Why »

Ai niin, aloituksessa kertomani lisäksi noutaja oli lähellä myös ollessani noin 3-vuotias. Menin rannalla veteen paikasta, jossa pohja syveni jyrkästi. Yht'äkkiä tajusin olevani kokonaan veden alla ja sen, että mitenkään en voi tästä päästä takaisin. Samassa tunsin isoveljeni kädet rintani ympärillä ja hän nosti ylös. Olisi voinut käydä niinkin, ettei kukaan olisi huomannut, jolloin sinne olisin jäänyt ehkä liian pitkäksi aikaa.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4361
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Kymmeniä kertoja, olen maanviljelijä, en mikään helvetin känsätön kekkaloiva välistävetävä valkokaulaushaikara..
Minun mielestä noin.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3036
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

asdf kirjoitti: 27 Helmi 2023, 14:07
Varaktori kirjoitti: 26 Helmi 2023, 21:57
Lyde19 kirjoitti: 25 Helmi 2023, 10:07 Mitäs vi..a siellä teit?
Hukkasin itseni ja lähdin sitä etsimään. Ei siitä ajasta enempää.
Sen verran tekee mieli kysyä, että löysitkö?
No en tuolta reissulta, mutta lopulta muualta.
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3183
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Goswell kirjoitti: 27 Helmi 2023, 21:49Kymmeniä kertoja, olen maanviljelijä, en mikään helvetin känsätön kekkaloiva välistävetävä valkokaulaushaikara..
Niin no. Jos siis on oikeasti ollut kymmeniä läheltä piti -tilanteita niin se ei ole kehumisen eikä kerskailun aihe. Se osoittaa vain suurta tyhmyyttä.

Ja maanviljelyssä on vaarallisia hommia. Paljonkin. Ne tietää tällainen osa-aikainen harrastelijakin. Minunkin pitäisi kuntoilun vuoksi käydä kaatamassa pari tuulen kaatamaa konkeloa. Yksi on sellainen kooltaan ja paikaltaan, että lipsahdus niin ei jää jäljelle kuin märkä läntti. Mutta vaikka homma vaarallinen onkin. niin aion tehdä sen niin, että ei tule läheltä piti -tilannetta. Osoittaisi tyhmyyttä jos tulisi.

Mutta onhan noita. Vaaran paikkoja. Eläimet ovat aina arvaamattomia. Karjukin saattaa paiskata isonkin miehen kattoon ihan vain leikkiessään. Puhumattakaan siitä jos on kiukkuinen. Iso emakkokin pystyy lähes samaan. Naudat voivat olla hyvinkin vaarallisia. Eläinten kanssa voi aina tulla läheltä piti -tilanne mutta niistäkin suurin osa voidaan järkevästi toimien välttää. Tyhmyydestä taas voi seurata sairaalareissu tai se viimeinen reissu.

Mutta kummasta nyt oli kysymys? Siitä että tekee joskus vaarallisiakin töitä? Vai tyhmyydestä eli niissä vaarallisissa töissä on oikeasti ollut kymmeniä tilanteita joissa lähtö on ollut lähellä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5929
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

AimoJortikka kirjoitti: 05 Maalis 2023, 14:39
Goswell kirjoitti: 27 Helmi 2023, 21:49Kymmeniä kertoja, olen maanviljelijä, en mikään helvetin känsätön kekkaloiva välistävetävä valkokaulaushaikara..
Niin no. Jos siis on oikeasti ollut kymmeniä läheltä piti -tilanteita niin se ei ole kehumisen eikä kerskailun aihe. Se osoittaa vain suurta tyhmyyttä.

Ja maanviljelyssä on vaarallisia hommia. Paljonkin. Ne tietää tällainen osa-aikainen harrastelijakin. Minunkin pitäisi kuntoilun vuoksi käydä kaatamassa pari tuulen kaatamaa konkeloa. Yksi on sellainen kooltaan ja paikaltaan, että lipsahdus niin ei jää jäljelle kuin märkä läntti. Mutta vaikka homma vaarallinen onkin. niin aion tehdä sen niin, että ei tule läheltä piti -tilannetta. Osoittaisi tyhmyyttä jos tulisi.

Mutta onhan noita. Vaaran paikkoja. Eläimet ovat aina arvaamattomia. Karjukin saattaa paiskata isonkin miehen kattoon ihan vain leikkiessään. Puhumattakaan siitä jos on kiukkuinen. Iso emakkokin pystyy lähes samaan. Naudat voivat olla hyvinkin vaarallisia. Eläinten kanssa voi aina tulla läheltä piti -tilanne mutta niistäkin suurin osa voidaan järkevästi toimien välttää. Tyhmyydestä taas voi seurata sairaalareissu tai se viimeinen reissu.

Mutta kummasta nyt oli kysymys? Siitä että tekee joskus vaarallisiakin töitä? Vai tyhmyydestä eli niissä vaarallisissa töissä on oikeasti ollut kymmeniä tilanteita joissa lähtö on ollut lähellä.
Valkokaulushaikara triggeröityi?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1677
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Stalker kirjoitti: 27 Helmi 2023, 14:35 Olen päässyt ohi jonon leikkaukseen Meilahdessa heti kun leikkaussali vapautui. Kikka on mennä ambulanssilla ilman päivystyksessä istumista, ei tarvitse jäädä puoleksi tai koko vuodeksi leikkausjonoon.
Tilastomatematiikka oli puolellani, vastaavissa leikkauksissa menehtyy vain joka kymmenes.
Potilas : "En kai minä kuole tähän leikkaukseen?"
Kirurgi: "Olkaa huoletta, en minä kuolleita pelkää."
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Motaria pitkin cliolla. Tästä ei paljon lähemmäs kuolemaa pääse.😱
Can I pet that dog?
JeeSe
Reactions:
Viestit: 766
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Koko ajan kai. Ja jatkuvasti lähenee vieläkin.

Kaikenlaista jännää on kyllä tullut nuorempana sen verran touhuttua, että oikeasti on melkeinpä ihme, että täällä vieläkin keikutaan ja kaikki raajatkin tallella.
Why
Reactions:
Viestit: 597
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Why »

Kuinkahan monta lähelyä-piti -tilannetta on ollut, josta ei tiedä?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko koskaan ollut lähtö lähellä?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Why kirjoitti: 09 Maalis 2023, 16:44 Kuinkahan monta lähelyä-piti -tilannetta on ollut, josta ei tiedä?
Joka päivä useita.
Ainakin minulla aktiivisen lapsen kasvattaminen opetti, että vain tuuri ja järjetön valppaus pitää lapsen hengissä. Kyllä se onneksi alkoi sujumaan kun se oppi suomea.
Can I pet that dog?
Vastaa Viestiin