Se, auts, ja puvun paineistus. Se olisi ollut kanttuvei jos pukuun olisi tullut repeämä...Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 16:11Kikkeli voisi paleltua.Brainwashed kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 16:08 Mitäköhän tapahtuisi jos tuossa altituudissa avaisi vetskarin kustakseen...
Lentokoneet ja ilmailu
-
- Reactions:
- Viestit: 6047
- Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28
Re: Lentokoneet ja ilmailu
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous admirer
- anonymous admirer
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Minähän juuri äsken kirjoitin, että noissa molemmissa pikkusuihkareissa oli SCRAMJET:it. Niissä imuilma virtaa yliäänisesti läpi moottorin. Se saatiin yliääniseksi ovelalla kanavamuotoilulla, vähän samaan tapaan kuin hävittäjän ja raketin moottoreissa suihkun nopeus kiihtyy Laval-suuttimella - ensin virtaus supisttu jonka jälkeen heti laajenee.
Kuvassa ei näy ilmanottoaukkoa, että se täytyy on härvelin mahan alla.
Luultavasti ne lähetettiin ison koneen alta, tuskin maasta apuraketilla.
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Kyllä professori-tason miehen pitäisi tietää, että Falcon HTV-2 vietiin raketilla 160km korkeuteen, josta se liukui alas. Falcon oli liitokone.Kontra kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:10 Minähän juuri äsken kirjoitin, että noissa molemmissa pikkusuihkareissa oli SCRAMJET:it. Niissä imuilma virtaa yliäänisesti läpi moottorin. Se saatiin yliääniseksi ovelalla kanavamuotoilulla, vähän samaan tapaan kuin hävittäjän ja raketin moottoreissa suihkun nopeus kiihtyy Laval-suuttimella - ensin virtaus supisttu jonka jälkeen heti laajenee.
Kuvassa ei näy ilmanottoaukkoa, että se täytyy on härvelin mahan alla.
Luultavasti ne lähetettiin ison koneen alta, tuskin maasta apuraketilla.
Miten se oli professorin huolellisuus ja tarkkaavaisuus numero koulussa?
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Kontra on tosiaan melkoinen proffa kun oppii vielä mitä rotaatio tarkoittaa.Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:27Kyllä professori-tason miehen pitäisi tietää, että Falcon HTV-2 vietiin raketilla 160km korkeuteen, josta se liukui alas. Falcon oli liitokone.Kontra kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:10 Minähän juuri äsken kirjoitin, että noissa molemmissa pikkusuihkareissa oli SCRAMJET:it. Niissä imuilma virtaa yliäänisesti läpi moottorin. Se saatiin yliääniseksi ovelalla kanavamuotoilulla, vähän samaan tapaan kuin hävittäjän ja raketin moottoreissa suihkun nopeus kiihtyy Laval-suuttimella - ensin virtaus supisttu jonka jälkeen heti laajenee.
Kuvassa ei näy ilmanottoaukkoa, että se täytyy on härvelin mahan alla.
Luultavasti ne lähetettiin ison koneen alta, tuskin maasta apuraketilla.
Miten se oli professorin huolellisuus ja tarkkaavaisuus numero koulussa?
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Wikipedian mukaan nopeus oli 30.6–43.5 km/hTuulispää kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 15:54Tonttu kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 15:51Tuo muistutti enemmän leijaa kuin lentokonetta muotonsa ja nopeutensa puolesta.Stalker kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 14:54 The Helios Prototype robotic aircraft, developed by NASA, holds the record for the highest altitude flown by a propeller plane at 96,863 ft (29,524 m). The Helios Prototype was a solar-powered unmanned aerial vehicle designed for high-altitude flight and scientific research. The record was set on August 13, 2001, during a test flight over the Pacific Ocean.
Muistaakseni liikkui korkealla lähes 300 km/t.
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Sen tuulinopeus oli 19–27 mph matalissa korkeuksissa, jopa 170 mph maanopeus äärimmäisissä korkeuksissa.
Eli liikku nopeastikin ilmamassan mukana, niinkuin ilmapallokin.
https://www.nasa.gov/centers/armstrong/ ... -DFRC.html
Eli liikku nopeastikin ilmamassan mukana, niinkuin ilmapallokin.
https://www.nasa.gov/centers/armstrong/ ... -DFRC.html
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Juu, kyllä professoritasionen varmaan tuon tietääkin. Tuskin proffien huollellisuus- ja tarkkaavaisuusnumeroissa lienee ollut kehumista. Pincentonin Yliopistolla Eisteinin puhelin soi ja assistentti vastasi: "Einstein ei ole nyt paikalla". "Anteeksi, mikähän on Einsteinin kotiosoite?" "Minä en saa sitä kertoa".".....Hmmm tuota tuota ..., täällä puhuu Einsten."Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:27Kyllä professori-tason miehen pitäisi tietää, että Falcon HTV-2 vietiin raketilla 160km korkeuteen, josta se liukui alas. Falcon oli liitokone.Kontra kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:10 Minähän juuri äsken kirjoitin, että noissa molemmissa pikkusuihkareissa oli SCRAMJET:it. Niissä imuilma virtaa yliäänisesti läpi moottorin. Se saatiin yliääniseksi ovelalla kanavamuotoilulla, vähän samaan tapaan kuin hävittäjän ja raketin moottoreissa suihkun nopeus kiihtyy Laval-suuttimella - ensin virtaus supisttu jonka jälkeen heti laajenee.
Kuvassa ei näy ilmanottoaukkoa, että se täytyy on härvelin mahan alla.
Luultavasti ne lähetettiin ison koneen alta, tuskin maasta apuraketilla.
Miten se oli professorin huolellisuus ja tarkkaavaisuus numero koulussa?
No ei siellä 160 km korkeudesa ilmaa enää juuri olekaan, ja vasta alempana ilmeisesti sytytetään suihkumoottori. Mutta missä korkeudessa sytytys mahtaa onnistua - otapa nuoremmaksesi selvää ja kerro mulle kun minä en enää oikein jaksa koluta kaikkia tiedonlähtetä?
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Eli siis enemmänkin kallis leija kuin lentokone. Hajosi ilmassa 2003 ja putosi mereen. Ei taida Tuulispään rahat riittää tuollaisen korkealla lentävän koneen rakentamiseen.Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:59 Sen tuulinopeus oli 19–27 mph matalissa korkeuksissa, jopa 170 mph maanopeus äärimmäisissä korkeuksissa.
Eli liikku nopeastikin ilmamassan mukana, niinkuin ilmapallokin.
https://www.nasa.gov/centers/armstrong/ ... -DFRC.html
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Bsääää.Tonttu kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:47Wikipedian mukaan nopeus oli 30.6–43.5 km/hTuulispää kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 15:54Tonttu kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 15:51Tuo muistutti enemmän leijaa kuin lentokonetta muotonsa ja nopeutensa puolesta.Stalker kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 14:54 The Helios Prototype robotic aircraft, developed by NASA, holds the record for the highest altitude flown by a propeller plane at 96,863 ft (29,524 m). The Helios Prototype was a solar-powered unmanned aerial vehicle designed for high-altitude flight and scientific research. The record was set on August 13, 2001, during a test flight over the Pacific Ocean.
Muistaakseni liikkui korkealla lähes 300 km/t.
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Siitä on video jossa Paul esittelee sen.
-
- Reactions:
- Viestit: 195
- Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Ei riitä rahat ja into enää lennokinkaan rakentamiseen....Tonttu kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 18:07Eli siis enemmänkin kallis leija kuin lentokone. Hajosi ilmassa 2003 ja putosi mereen. Ei taida Tuulispään rahat riittää tuollaisen korkealla lentävän koneen rakentamiseen.Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 17:59 Sen tuulinopeus oli 19–27 mph matalissa korkeuksissa, jopa 170 mph maanopeus äärimmäisissä korkeuksissa.
Eli liikku nopeastikin ilmamassan mukana, niinkuin ilmapallokin.
https://www.nasa.gov/centers/armstrong/ ... -DFRC.html
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Herra professori. Kuten sanoin, se on liitokone. Ei mikään suihkumoottorikone.Kontra kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 18:03 No ei siellä 160 km korkeudesa ilmaa enää juuri olekaan, ja vasta alempana ilmeisesti sytytetään suihkumoottori. Mutta missä korkeudessa sytytys mahtaa onnistua - otapa nuoremmaksesi selvää ja kerro mulle kun minä en enää oikein jaksa koluta kaikkia tiedonlähtetä?
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Joo, niinpäs näyttäisikin olevan aerodynamiikan ja yliääkonemateriaalien laborointilaite, eikä mikään lentokone. Suuttimilla sitä näytettäisi ohjailtavan, mutta mitähän suutimista suihkutetaan - kerosiinin polttokaasuako? Eihän tuo kuulu ollenkaan tähän turbiinmoottoreiden koosteeseen. Noihin tutkimuksiin perustuu sitten oikea lentokone HTV-3. Ilmeiseti oletin koneen scramjetiksi, kun sitä esiteltiin hypersoonisena lentokoneena.Susa kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 18:25Herra professori. Kuten sanoin, se on liitokone. Ei mikään suihkumoottorikone.Kontra kirjoitti: ↑11 Maalis 2023, 18:03 No ei siellä 160 km korkeudesa ilmaa enää juuri olekaan, ja vasta alempana ilmeisesti sytytetään suihkumoottori. Mutta missä korkeudessa sytytys mahtaa onnistua - otapa nuoremmaksesi selvää ja kerro mulle kun minä en enää oikein jaksa koluta kaikkia tiedonlähtetä?
Mutta tuo toinen kone NASA X-43A on oikea miehittämätön sramjetkone.
Hyvä, että korjausedotuksia tulee - niitähän pyysinkin turbiinkosteen etusivulla.
Re: Lentokoneet ja ilmailu
Tää näyttää ihan kuin Oulusta olis pöllitty idea