Ei minua kiinnostaa kuvitella mitään sinun paranoiasi asteesta. Etkä ole the only gay in the village täälläkään.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:50Minulla on mielenterveysongelma joten selkeästi olette "Te" muut ja minä, sillä erotuksella. Viittasinkin jo siihen että olen hyvin vahvasti paranoidi, paljon enemmän kuin kuvittelette.
Miksi tekoäly ( AI ) on niin tavattoman tyhmä ?
Re: Miksi tekoäly ( AI ) on niin tavattoman tyhmä ?
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Voitaisiinko tämä narina jättää johonkin toiseen ketjuun ja aikaan?MooM kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:52Ei minua kiinnostaa kuvitella mitään sinun paranoiasi asteesta. Etkä ole the only gay in the village täälläkään.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:50Minulla on mielenterveysongelma joten selkeästi olette "Te" muut ja minä, sillä erotuksella. Viittasinkin jo siihen että olen hyvin vahvasti paranoidi, paljon enemmän kuin kuvittelette.
Itse aloitit puhumaan itsestäsi.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:54Voitaisiinko tämä narina jättää johonkin toiseen ketjuun ja aikaan?MooM kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:52Ei minua kiinnostaa kuvitella mitään sinun paranoiasi asteesta. Etkä ole the only gay in the village täälläkään.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:50Minulla on mielenterveysongelma joten selkeästi olette "Te" muut ja minä, sillä erotuksella. Viittasinkin jo siihen että olen hyvin vahvasti paranoidi, paljon enemmän kuin kuvittelette.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Älä ota kaikkea kirjoittamaani niin tosissaan. Välillä olet aika tosikko.MooM kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 08:03Itse aloitit puhumaan itsestäsi.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:54Voitaisiinko tämä narina jättää johonkin toiseen ketjuun ja aikaan?MooM kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:52Ei minua kiinnostaa kuvitella mitään sinun paranoiasi asteesta. Etkä ole the only gay in the village täälläkään.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 07:50Minulla on mielenterveysongelma joten selkeästi olette "Te" muut ja minä, sillä erotuksella. Viittasinkin jo siihen että olen hyvin vahvasti paranoidi, paljon enemmän kuin kuvittelette.
Tavallaan käsittelen itseäni sarkastisesti ja kyynisesti. Käytän myös itseäni monesti esimerkkinä koska en tunne muita ihmisiä. Tavallaan pidän itseäni huonompana ihmisenä kuin muut mutta tiedän ettei sillä ole mitään totuuspohjaa. Olen onnistunut hyvin rajallisilla resursseilla tekemään elämsätäni todella hyvän. Ymmärrän kyllä sinunkin kommenttisi kun kirjoitteluni välillä pyörii vain itseni ympärillä. Myös Neutroni ei välillä ymmärrä itseeni kohdistuvaa "Itseruoskintaa", sarkasmia sekä kyynisyyttä.
Voin koittaa parantaa tapojani tuon suhteen jos se on haitallista palstalla. Itseasiassa Deep Purpose sanoi ettei minulla ole yhtään mitään syytä pitää itseäni alempiarvoisena, hieman rivien välistä ymmärsin noin.
Itsetuntoni on kuitenkin kuntonyrkkeilyn myötä noussut kohisten. Jopa fyysiseen ryhtiini vaikutaen. Kunhan ego ei liikaa sitten pullistu. Siis ainakin nyt terveellä tavalla. Treeni tekee hyvää, kaikille meille jotka sitä tekevät.
Tiedän että valtaosa on hyvin kriittisiä tietoon mitä ympärillä liikkuu. Ja itse olen huomannut että ChatGPT on kaikkea muuta kuin objektiivinen. Tästä olemme me kaikki kai kirjoitelleet oman osamme. AI:t säännönmukaisesti miellyttävät käyttäjiään.
Vaikka AI:t kertovat auliiisti että mitään dataa ei säilytetä ja se on yksityistä ei todellakaan tarkoita missään olosuhteissa että tämä olisi todellisuus. Mutta sitä voi jokainen miettiä yksinkin. Kun katsoo millaisesaa valvontayhteiskunnassa elämme nykyään ei voi kuin hämmästellä.
Teimme ystäväni kanssa klassista kaksoisrakokoetta täällä minun luonani tuossa muutama päivä sitten. Siis pahvinpala kahdella raolla ja voimakas valonlähde. Ei mennyt putkeen. Vastaus tuli seuraavana aamuna Youtubessa että miksi meni pieleen.
Näissä on aina monia puolia. Varmasti yritykset kaunistelevat asioita ja etsivät kiertoteitä. Ihmisten data on pääomaa ja jopa valuuttaa. Toisaalta yrityksillä ei ole varaa narahtaa isoista väärinkäytöksistä ja ne ovat siksi melko rehellisiä. Ne vain tekevät datan käytön kieltämisen mahdollisimman hankalaksi, jotta useimmat eivät viitsi vaivautua.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 08:49 Vaikka AI:t kertovat auliiisti että mitään dataa ei säilytetä ja se on yksityistä ei todellakaan tarkoita missään olosuhteissa että tämä olisi todellisuus. Mutta sitä voi jokainen miettiä yksinkin. Kun katsoo millaisesaa valvontayhteiskunnassa elämme nykyään ei voi kuin hämmästellä.
Toinen asia on, mitä haittaa tavalliselle ihmiselle on siitä, että dataa käytetään esim tekoälyn opettamisessa ja materiaalina. Ja mitä hyötyä saa silloin, jos on valmis jakamaan dataansa. Jokainen tekee tämän suhteen omat johtopäätöksensä, toivottavasti tietoisena siitä, mitä asiaan liittyy.
Käytän itse paljon LinkedIniä. Siinä tuli ihan vasta muutos, että käyttäjien dataa annetaan tekoälyn käyttöön. Oletuksena, se pitää erikseen kieltää.
https://www.linkedin.com/pulse/linkedin ... lly-clwhe/
LinkedIn AI Is Using Your Data: You’re Opted In by Default. Turn It Off Now
Ja nyt alustalla vilisee ohjeita, miten kieltäytyä. Yhteisö siis toimii, eikä alusta mitenkään sensuroi ohjeita.
Data LinkedIn may use for AI training:
What they say they won’t use:
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- Bored
- Reactions:
Tuota Linkediniä ihmettelen. Oli tili siellä jo opiskelunkin takia ja työuran takia. Sitten estivät tilini. Ei mitään selitystä enkä enää saa sinne tiliä tehtyä. Tosin nyt en ole vuoteen koittanut. Kävin katsomassa ja ilmeisesti joudun tekemään uuden tilin. Toisaalta voisin yrittää kirjautua Google-tilillä.MooM kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 08:58Näissä on aina monia puolia. Varmasti yritykset kaunistelevat asioita ja etsivät kiertoteitä. Ihmisten data on pääomaa ja jopa valuuttaa. Toisaalta yrityksillä ei ole varaa narahtaa isoista väärinkäytöksistä ja ne ovat siksi melko rehellisiä. Ne vain tekevät datan käytön kieltämisen mahdollisimman hankalaksi, jotta useimmat eivät viitsi vaivautua.Bored kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 08:49 Vaikka AI:t kertovat auliiisti että mitään dataa ei säilytetä ja se on yksityistä ei todellakaan tarkoita missään olosuhteissa että tämä olisi todellisuus. Mutta sitä voi jokainen miettiä yksinkin. Kun katsoo millaisesaa valvontayhteiskunnassa elämme nykyään ei voi kuin hämmästellä.
Toinen asia on, mitä haittaa tavalliselle ihmiselle on siitä, että dataa käytetään esim tekoälyn opettamisessa ja materiaalina. Ja mitä hyötyä saa silloin, jos on valmis jakamaan dataansa. Jokainen tekee tämän suhteen omat johtopäätöksensä, toivottavasti tietoisena siitä, mitä asiaan liittyy.
Käytän itse paljon LinkedIniä. Siinä tuli ihan vasta muutos, että käyttäjien dataa annetaan tekoälyn käyttöön. Oletuksena, se pitää erikseen kieltää.
https://www.linkedin.com/pulse/linkedin ... lly-clwhe/
LinkedIn AI Is Using Your Data: You’re Opted In by Default. Turn It Off Now
Ja nyt alustalla vilisee ohjeita, miten kieltäytyä. Yhteisö siis toimii, eikä alusta mitenkään sensuroi ohjeita.
Data LinkedIn may use for AI training:
Your profile (name, photo, work history, education, skills).
Your posts, articles, comments, and polls.
Public content you share.
What they say they won’t use:
Private messages.
Login credentials.
Payment data.
Tänään tekstiseikkailun kimppuun koska nyt taas on tullut laiskoteltua.
- Bored
- Reactions:
No, ehkä jätänkin väliin. Tosin noin kolmekymmenvuotisen internet uran jälkeen ei ole paljoakaan mitä minusta ei tiedettäisi.
Tiesitkö? Suosittu palvelu ahmii pian henkilökohtaiset tietosi käyttöönsä – näin estät sen
Useat suositun palvelun käyttäjät kokevat, etteivät ole saaneet tietoa muutoksesta.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011505893.html
Microsoftin omistama verkostoitumispalvelu LinkedIn kouluttaa pian tekoälyään myös suomalaisten käyttäjien tiedoilla.
Asia on herättänyt pöyristystä suomalaisessa LinkedIn-yhteisössä, sillä koulutusasetus on oletuksena päällä, eikä asiasta ollut lähetetty minkäänlaista tietoa kaikille käyttäjille.
Tiedottaminen on aloitettu ilmeisesti koulutusasetuksen käyttöönoton jälkeen. LinkedIn on ilmoittanut käyttäjilleen muutoksesta, jonka mukaan eurooppalaisten käyttäjien tietoja ryhdytään käyttämään tekoälyn kouluttamiseen marraskuun kolmannesta päivästä alkaen. Ilta-Sanomat on nähnyt käyttäjille lähetetyn sähköpostin, joka on lähetetty maanantaina 22.9.
Maailmalla asiasta on uutisoitu jo vuosi sitten. Käytäntö on yhtiön mukaan aiemmin ollut käytössä EU:n, Sveitsin ja Britannian ulkopuolella. Hämmennystä lienee syntynyt senkin takia, että sovelluksessa on mahdollista kieltää omien tietojen käyttö, vaikka niitä ei siis vielä palvelun mukaan kerätä tekoälyn ruoaksi.
Tiesitkö? Suosittu palvelu ahmii pian henkilökohtaiset tietosi käyttöönsä – näin estät sen
Useat suositun palvelun käyttäjät kokevat, etteivät ole saaneet tietoa muutoksesta.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011505893.html
Microsoftin omistama verkostoitumispalvelu LinkedIn kouluttaa pian tekoälyään myös suomalaisten käyttäjien tiedoilla.
Asia on herättänyt pöyristystä suomalaisessa LinkedIn-yhteisössä, sillä koulutusasetus on oletuksena päällä, eikä asiasta ollut lähetetty minkäänlaista tietoa kaikille käyttäjille.
Tiedottaminen on aloitettu ilmeisesti koulutusasetuksen käyttöönoton jälkeen. LinkedIn on ilmoittanut käyttäjilleen muutoksesta, jonka mukaan eurooppalaisten käyttäjien tietoja ryhdytään käyttämään tekoälyn kouluttamiseen marraskuun kolmannesta päivästä alkaen. Ilta-Sanomat on nähnyt käyttäjille lähetetyn sähköpostin, joka on lähetetty maanantaina 22.9.
Maailmalla asiasta on uutisoitu jo vuosi sitten. Käytäntö on yhtiön mukaan aiemmin ollut käytössä EU:n, Sveitsin ja Britannian ulkopuolella. Hämmennystä lienee syntynyt senkin takia, että sovelluksessa on mahdollista kieltää omien tietojen käyttö, vaikka niitä ei siis vielä palvelun mukaan kerätä tekoälyn ruoaksi.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Ei tuo viestini ollu erityisesti sinulle vaan yleisesti. Taas yksi esimerkki kuinka suomen kielessä ei valitettavasti ole sinä-passiivia, jota minä tuossa käytin. Ei olisi pitänyt käyttää.OlliS kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 00:50Eiku mun artikkelit on netissä. Ja tällä kertaa, nyt viimeksi, mä syötin sille tiedot ja se teki niistä matematiikan.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 00:34 Jos tekoäly puhuu sinulle puutaheinää, se johtuu siitä, että kysyt puutaheinää. Se katsoo millaisessa keskustelussa puhutaan, kuten sinä puhut ja poimii niiden keskusteluiden informaatiosta vastauksensa sinulle.
Kone se vaan on mutta yllättävän paljon se pystyy päättelemään ja yhdistelemään ja löytämään jne. Must tuntuu, että siellä on välillä joku ihminenkin puuttumassa asioihin, eihän sitäkään mikään estä. Kone saattaa konsultoida vaikeissa asioissa jotain päivystäjää. Joka voi konsultoida muita tekoälyä ja ihmisiä ja puuttua vastauksiin, joita tekoäly ensin esittää sille.
Jos ei ole niin, siinä on yksi kehittämiskeino lisää.
Selvä. Tekoäly on semmoinen.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 14:01Ei tuo viestini ollu erityisesti sinulle vaan yleisesti. Taas yksi esimerkki kuinka suomen kielessä ei valitettavasti ole sinä-passiivia, jota minä tuossa käytin. Ei olisi pitänyt käyttää.OlliS kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 00:50Eiku mun artikkelit on netissä. Ja tällä kertaa, nyt viimeksi, mä syötin sille tiedot ja se teki niistä matematiikan.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑23 Syys 2025, 00:34 Jos tekoäly puhuu sinulle puutaheinää, se johtuu siitä, että kysyt puutaheinää. Se katsoo millaisessa keskustelussa puhutaan, kuten sinä puhut ja poimii niiden keskusteluiden informaatiosta vastauksensa sinulle.
Kone se vaan on mutta yllättävän paljon se pystyy päättelemään ja yhdistelemään ja löytämään jne. Must tuntuu, että siellä on välillä joku ihminenkin puuttumassa asioihin, eihän sitäkään mikään estä. Kone saattaa konsultoida vaikeissa asioissa jotain päivystäjää. Joka voi konsultoida muita tekoälyä ja ihmisiä ja puuttua vastauksiin, joita tekoäly ensin esittää sille.
Jos ei ole niin, siinä on yksi kehittämiskeino lisää.
https://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini