On ja ei ole. Nykymuodin mukaisia länkkärikermaperseiden 400 hevosvoimaisia urheiluleluja ei voida tehdä kaikille mutta jos niin halutaan, sähköautoja voidaan tehdä myös tavallisista materiaaleista, jos tyydytään tieliikenteessä järkevään suorituskykyyn (40 hevosvoimaa) ja lyhyempään kantamaan (90 % ajosta on lyhyttä työmatka- ja asiointiajoa).
Vetytalous ja polttokennot !
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Re: Vetytalous ja polttokennot !
X mallin Tesla lähtee valoista 770 hepan teholla.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Hiiressä on joku vika.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
On se hiiressä...toinen on vielä huonompi koska oikea painin ei vastaa mihinkään komentoon.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Arvelen että aurinko sähköleko innovaationi ryydittetynä vedyllä saa 300 000 MJ lisäpotkua 2400 kilosta vetyä.....se lentänee maapallon ympäri ilman välilaskua 2 x nopeampaa kuin Voyager.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Asia on jo ratkaistu. Tuulispää on luvannut bbs-sivuston lentsikkaketjussa avata kaivostoiminnan Marsissa superluminaalisen avaruusaluksensa avulla.Neutroni kirjoitti: ↑12 Maalis 2023, 09:23Sen, että tältä planeetalta ei löydy riittävästi platinametalleja, että polttokennoista voisi tulla teollisesti ja taloudellisesti merkittävä energian varastointi ja tuotantomenetelmä. Niiden massatuotanto vaatii avaruusteollisuuden kehittämisen ensin tai jonkin ihmeellisen ja odottamattoman läpimurtokeksinnön, joka mahdollistaa hyvine polttokennojen tekemisen tavallisista aineista. Sitä ennen vetypolttokennojen käyttö rajoittuu pienimuotoisiin erikoissovelluksiin ja erilaisiin viherpesupropagandaprojekteihin.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Niin...siinä on ehtona, että tuulivoimalani saa asiallisen rahoituksen...nythän 1/4 mio on laitettu jo Boeingin sudeksi testaamaan yksisiipiseen.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Yksisiipiseen on helppo lisätä siipiä tarpeen mukaan, jos akseliin on valmiiksi tehty vääntövarren kiinnikkeitä. Tuulispään pitäisikin tehdä sellainen mylly, jossa asiakas saa päättää siipien lukumäärän. Maksimi kuitenkin ehkä vain 5 siipeä.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Alle yhtä siipeä ei kannata asentaa.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
C4 taitaa olla räjähde ?xXx kirjoitti: ↑12 Maalis 2023, 11:50 Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.
Re: Vetytalous ja polttokennot !
C4 taitaa olla räjähde ?xXx kirjoitti: ↑12 Maalis 2023, 11:50 Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.