Vetytalous ja polttokennot !

Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 12 Maalis 2023, 09:36 Eikö sama ongelma ole sähköautoilla ?
On ja ei ole. Nykymuodin mukaisia länkkärikermaperseiden 400 hevosvoimaisia urheiluleluja ei voida tehdä kaikille mutta jos niin halutaan, sähköautoja voidaan tehdä myös tavallisista materiaaleista, jos tyydytään tieliikenteessä järkevään suorituskykyyn (40 hevosvoimaa) ja lyhyempään kantamaan (90 % ajosta on lyhyttä työmatka- ja asiointiajoa).
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

X mallin Tesla lähtee valoista 770 hepan teholla.
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Tuulispää kirjoitti: 12 Maalis 2023, 08:16 Keskustellaan aiheesta vain tässä ketjussa...tupla tuli bittiavaruudesta.
Sinä olet ainoa jolla tulee tuplapostauksia lähes joka ketjuun, paina lähetänappia vain kerran.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Hiiressä on joku vika.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 12 Maalis 2023, 09:50 Hiiressä on joku vika.
Ei ole vaan kärsivällisyydessä. Jos viesin lähetys tökkii, kopioi se Notepadiin talteen ja odota puoli tuntia ennen sen uudelleen lähettämistä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

On se hiiressä...toinen on vielä huonompi koska oikea painin ei vastaa mihinkään komentoon.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Arvelen että aurinko sähköleko innovaationi ryydittetynä vedyllä saa 300 000 MJ lisäpotkua 2400 kilosta vetyä.....se lentänee maapallon ympäri ilman välilaskua 2 x nopeampaa kuin Voyager.
ALBA_2023_A4.JPG
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1444
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Neutroni kirjoitti: 12 Maalis 2023, 09:23
Tuulispää kirjoitti: 11 Maalis 2023, 20:59 Mitä me tiedetään aiheeesta ? :?
Sen, että tältä planeetalta ei löydy riittävästi platinametalleja, että polttokennoista voisi tulla teollisesti ja taloudellisesti merkittävä energian varastointi ja tuotantomenetelmä. Niiden massatuotanto vaatii avaruusteollisuuden kehittämisen ensin tai jonkin ihmeellisen ja odottamattoman läpimurtokeksinnön, joka mahdollistaa hyvine polttokennojen tekemisen tavallisista aineista. Sitä ennen vetypolttokennojen käyttö rajoittuu pienimuotoisiin erikoissovelluksiin ja erilaisiin viherpesupropagandaprojekteihin.
Asia on jo ratkaistu. Tuulispää on luvannut bbs-sivuston lentsikkaketjussa avata kaivostoiminnan Marsissa superluminaalisen avaruusaluksensa avulla.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Niin...siinä on ehtona, että tuulivoimalani saa asiallisen rahoituksen...nythän 1/4 mio on laitettu jo Boeingin sudeksi testaamaan yksisiipiseen.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1444
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 12 Maalis 2023, 10:17 Niin...siinä on ehtona, että tuulivoimalani saa asiallisen rahoituksen...nythän 1/4 mio on laitettu jo Boeingin sudeksi testaamaan yksisiipiseen.
Yksisiipiseen on helppo lisätä siipiä tarpeen mukaan, jos akseliin on valmiiksi tehty vääntövarren kiinnikkeitä. Tuulispään pitäisikin tehdä sellainen mylly, jossa asiakas saa päättää siipien lukumäärän. Maksimi kuitenkin ehkä vain 5 siipeä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 12 Maalis 2023, 10:41
Tuulispää kirjoitti: 12 Maalis 2023, 10:17 Niin...siinä on ehtona, että tuulivoimalani saa asiallisen rahoituksen...nythän 1/4 mio on laitettu jo Boeingin sudeksi testaamaan yksisiipiseen.
Yksisiipiseen on helppo lisätä siipiä tarpeen mukaan, jos akseliin on valmiiksi tehty vääntövarren kiinnikkeitä. Tuulispään pitäisikin tehdä sellainen mylly, jossa asiakas saa päättää siipien lukumäärän. Maksimi kuitenkin ehkä vain 5 siipeä.
Alle yhtä siipeä ei kannata asentaa.
Avatar
xXx
Reactions:
Viestit: 951
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 16:51

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja xXx »

Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

xXx kirjoitti: 12 Maalis 2023, 11:50 Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.
C4 taitaa olla räjähde ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Vetytalous ja polttokennot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

xXx kirjoitti: 12 Maalis 2023, 11:50 Jos tuulivoimalla saataisiin vetyä tuotantoon tekisin sille vielö tempun H2 -> CH4. Ei olisi varastoongelmaa ja sopivaa polttoainetta Suomessakin suoraan yli miljoonaan autoo, ok, konversio bensa -> maakaasu noin 2 k€. Valtio voisi kilpailuttaa hankinnan kaikille, tehdä sen pakolliseksi ja kustannukset siinä vaiheessa tonnin luokassa. Tuulisilla säillä suoraan tuuliisähköä käyttöön, tuulettomilla CH4-> sähkö.
Power-to-gas systems may be deployed as adjuncts to wind parks or solar power plants. The excess power or off-peak power generated by wind generators or solar arrays may then be used hours, days, or months later to produce electrical power for the electrical grid. In the case of Germany, before switching to natural gas, the gas networks were operated using towngas, which for 50–60 % consisted of hydrogen. The storage capacity of the German natural gas network is more than 200,000 GWh which is enough for several months of energy requirement. By comparison, the capacity of all German pumped-storage hydroelectricity plants amounts to only about 40 GWh.[citation needed] Natural gas storage is a mature industry that has been in existence since Victorian times.
Polttokennot olisi riittävän seksikkäitä nykyajan teknovihreille, mutta käytännön syistä kuten platinametallien rajallisuudesta, asia ei ota tuulta. P2G taas olisi ratkaisu aivan kaikkeen, mutta se ei kiimaisile teknovihreille sovi. Sehän olisi uutta teknovihreyttä vastaan, että yks kaks fossiilisista pääsis oikeasti helposti eroon jopa vanhoja jo olemassa olevia autoja käyttämällä. Teknokiimainen teknovihreä ei halua kierrätystä, sillä touhutippa tulee kuluttamisesta, koska uudet laitteet ovat puhtaita kuin pulmuset teknovihreiden mielestä.
C4 taitaa olla räjähde ?
Vastaa Viestiin