Vielä kerran: Spagettimonsterilla on pyritty todistamaan, että se, sen enempää kuin jumalakaan ei todistu mitenkään. Sinun luulosi piiloargumenteista on vainoharhaista.OlliS kirjoitti: ↑24 Loka 2025, 10:01Olen vaan analysoinut tarkkaan spagettihirvioargumentin ja olemattomuustodistusargumentin ja monien jumalien ateistiset argumentit, ja osoittanut, että kahdessa ensimmäisessä on aina piiloargumenttina, että tiede on jo todistanut ettei Jumalaa ole.asdf kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 14:49Tuota valettakin olet jankuttanut lukemattomia kertoja. Että tällä palstalla (tai Sanoman vastaavalla) väitetään, että tiede on todistanut, ettei jumalaa ole. Joka kerta, kun olen pyytänyt lähdettä, että kuka on väittänyt ja missä, ei ole onnistunut. Tietenkään, koska väite on paskapuhetta. Täydellä pakalla pelaava ymmärtäisi olla toistamatta sitä, kun siitä jää joka kerta kiinni.OlliS kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 13:59Et siis väitä, että tiede olisi jo ratkaissut asian niinpäin, että Jumalaa ei ole?ID10T kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 10:36Mistä sinä nyt kosmologian tähän tempaisit?OlliS kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 09:26Tuo kohta koskee enemmän väittelyä kosmologiasta kuin väittelyä uskonasioista. Kysymys Jumalan olemassaolosta on filosofinen ja uskonnollinen ikuinen kysymys. Tiede ei tiedä kummin päin se on. Sinä väität, että tiede on jo ratkaissut asian ateismin suuntaan, olet siis kiihko sillä puolella, minun mielestä, ja meidän keskustelut menevät jankuttamiseksi. Ja sitten minut bannataan ja sinua ei.ID10T kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 09:12Ei uskoa voi perustella mitenkään, siksi toteamus siitä, että väitteesi ovat perusteettomia, ei ole kehotus toistaa niitä samoja perusteettomia väitteitä.OlliS kirjoitti: ↑23 Loka 2025, 09:08Mistä minä tiedän, milloin se raja ylittyy. Kolme kertaa näyttää riittävän hyvin. Toista sataa tuskin on mistään asiasta. Keskustelussa on usein toistettava perustelujaan ja tarkennettava niitä ihan jo kohteliaisuuden vuoksi, kun toinen kerran niitä kysyy, ja nimenomaan väitetään ettei ole perusteluja ja vaaditaan niitä.
Yritän parhaani olla toistamatta ja jankuttamasta.
Enkä minä väitä, että tiede olisi ratkaissut jumalan olemassaolon kysymyksen. Jos sanon, etten usko jumalaan, se on eri asia kuin väite "jumalaa ei ole olemassa".
Hyvä on sitten.
Käyttäydyt ja viestität kuin olisit kuitenkin juuri sitä mieltä oikeasti, ja siitä tulee meille sitten ikuinen väittely. Nyt asia selveni sitten, eikä siitä tarvi väitellä joka paikassa. Olemme siitä siis samaa mieltä.
Ja on täysin looginen väite, ettei olematonta voi todistaa olemattomaksi. Se ei suoranaisesti liity jumalaan mitenkään.