Mitä tein tänään?

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kaveri tulee kuvaamaan tarantelloja. Yksi sessio oli jo. Järkkärillä ja kuvankäsitelyllä saa hienoja kuvia.

Diggerille vaihdoin pohjamateriaalin. Hermostui operaatiosta ja tässä tulos. Tukki pesäkolon suun.

Lara innostui juomaan. Ihme juttu koska aikoinaan en nähnyt juovan kuin muutaman kerran parissa vuodessa (Joi öisin?). Ja tuon jälkeen menikin sirkka taas.

Alin kuva on jostain viime vuosituhannen puolelta. Kuvassa Häkkinen, Häkkisen nahka ja nimeämätön Mexican Red Knee nahanluonnissa. Sora oli virhe joka vaihtui pian kuvien ottamisen jälkeen. Nuo seemannin kuvat ovat siis ajalta jolloin minulle tuli asuntoon ensimmäiset tarantellat. (Häkkinen= Hämähäkkinen, Siis sanaleikki Mika Häkkinen).
Liitteet
Digger.jpg
lara.jpg
seemanni.jpg
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7595
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Lyde19 kirjoitti: 13 Maalis 2023, 16:14 Hain juuri pienen pöytämallisen astianpesukoneen. En ole aiemmin tarvinnut mutta nyt on sormi 6vk poissa työkäytöstä niin jäi astiatkin pesemättä. Tähän voi lisätä käyttöveden päältä mutta laitan kyllä vesiletkuliitännät kunhan kerkeän. Nyt on testipesu menossa tunnin ohjelmalla. Siellä on pinttyneitä teekuppeja ja jos ne on puhtaita niin lyhyempikin ohjelma riittää.
Laitoin vesiliitännät tiskikoneeseen. Oli siinä vähän turaamista kun toisessa kädessä murtunut sormi :). Niinkuin aina niin kun alkoi tekemään niin löytyi parempi tapa ja tuli ostettua yksi osa turhaan kympillä. Mutta nyt on siististi vesissä ja harmi kun on kaikki jo pesty niin ei voi kokeilla.
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Olen pari päivää maalannut yhden kylppärin kaakeleita. Nyt en ole varma onko tarttunut kunnolla, kun hutiloin vähän valmisteluiden kanssa😬. ...tana jos pitää raapia irti ja tehdä uusiksi. Huomenna selviää. Hyvän näköistä jälkeä kyllä tuli muuten.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Nyt on maksettu 25 tonnia ulosottoja karvan vajaassa kolmessa vuodessa. 3kk ja maksettu pois. Kk siitä ni luotot kunnossa.

Ollut kyllä köyhää, ei siinä.😎
Can I pet that dog?
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Juttelimme ystäväni kanssa eilen. Takaportti ja paluulippu (Ainakin rahat siihen). Soitin vuokraisännälle ja ilmoitin että jos suunnitelma etenee pidän asunnon. Käyttöraha/Lainat/vuokra, kukin 1/3 tuloista. Sekä veloista että vuokrasta jää kummastin noin 300 euroa ylijäämää. Riippuu miten nopeasti haluan veloista eroon.

Heldesk on rankkaa hommaa psyykisesti, erittäin kuormittavaa. Mutta käytännössä 4/5 työurastani on puhdasta asiakaspalvelua, myös viimeinen vuoden työsuhde. Moni ei usko tätä mutta olen todella taitava käsitelemään hankalia asiakkaita (Koska olen itse sellianen? Jekyl/Hyde. Herrasmies/Hirviö.).

Katsotaan mitä tulee. Kaikki sillat on siis poltettu vaikka haluakin korjata ne. Vastapuoli ei. Vanhemille voi käydä tällä välin ihan mitä vain ja 9 000 kilometrin päästä ei tulla noin vain pariksi päiväksi takaisin. Veli on tehnyt selväksi että ei ole enää veljeyttä. Isä luultavasti ei halua edes kuulla asiasta ja äiti kuolee huoleen.

Pitäisikö minun kaikkien muiden takia mädäntyä Korsossa kuolemaan saakka? Mielestäni ei. Viimeinen hetki toimia koska vanhenen kovaa vauhtia. Ja muistutan. Vaikka rekry soittaa mikään ei ole niin varmaa kuin että kaikki on todellakin helvetin epävarmaa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17683
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Pitää tästä lähteä rautoja kolistelemaan.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Rekry soitti. Asiat etenee ja vauhdilla. CV ja tiedot lähti asiakkaalle. Tulee ehkä jotain juttuja. Ja tää rekry on sitten koko ajan mun rinnalla tukemassa.

Sanoin että sopiva aika lähteä Manilaan on huhti/toukokuu. Mutta kaikki on neuvoteltavissa. Nyt alkaa helvetinmoinen tappelu byrokratian kanssa ja iso homma paperihommien kanssa.

Luulette varmaan että olen seonnut. Vanhemmat ja sukulaiset ovat päähän halolla lyötyjä.

Manila ja Filippiinit vaarallinen paikka? Kokeile Korso by night ja onnea yritykseen.👍🇵🇭🇫🇮
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 11:20 Rekry soitti. Asiat etenee ja vauhdilla. CV ja tiedot lähti asiakkaalle. Tulee ehkä jotain juttuja. Ja tää rekry on sitten koko ajan mun rinnalla tukemassa.

Sanoin että sopiva aika lähteä Manilaan on huhti/toukokuu. Mutta kaikki on neuvoteltavissa. Nyt alkaa helvetinmoinen tappelu byrokratian kanssa ja iso homma paperihommien kanssa.

Luulette varmaan että olen seonnut. Vanhemmat ja sukulaiset ovat päähän halolla lyötyjä.

Manila ja Filippiinit vaarallinen paikka? Kokeile Korso by night ja onnea yritykseen.👍🇵🇭🇫🇮
Minä en ainakaan luule että olet seonnut.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 09:21 Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Juttelimme ystäväni kanssa eilen. Takaportti ja paluulippu (Ainakin rahat siihen). Soitin vuokraisännälle ja ilmoitin että jos suunnitelma etenee pidän asunnon. Käyttöraha/Lainat/vuokra, kukin 1/3 tuloista. Sekä veloista että vuokrasta jää kummastin noin 300 euroa ylijäämää. Riippuu miten nopeasti haluan veloista eroon.

Heldesk on rankkaa hommaa psyykisesti, erittäin kuormittavaa. Mutta käytännössä 4/5 työurastani on puhdasta asiakaspalvelua, myös viimeinen vuoden työsuhde. Moni ei usko tätä mutta olen todella taitava käsitelemään hankalia asiakkaita (Koska olen itse sellianen? Jekyl/Hyde. Herrasmies/Hirviö.).

Katsotaan mitä tulee. Kaikki sillat on siis poltettu vaikka haluakin korjata ne. Vastapuoli ei. Vanhemille voi käydä tällä välin ihan mitä vain ja 9 000 kilometrin päästä ei tulla noin vain pariksi päiväksi takaisin. Veli on tehnyt selväksi että ei ole enää veljeyttä. Isä luultavasti ei halua edes kuulla asiasta ja äiti kuolee huoleen.

Pitäisikö minun kaikkien muiden takia mädäntyä Korsossa kuolemaan saakka? Mielestäni ei. Viimeinen hetki toimia koska vanhenen kovaa vauhtia. Ja muistutan. Vaikka rekry soittaa mikään ei ole niin varmaa kuin että kaikki on todellakin helvetin epävarmaa.
Jos tuo toteutuu (voisi olla oikeasti hyvä tuulahdus), miksi maksaa vuokraa tyhjästä suomeen?

Romut kierrätykseen ja kämppä tarvitsevalle! Tai alivuokraus jos jostain syystä pakko pitää. Tai abnb tms viimeisenä. Pelikone hyvä myyntivaltti, jos ei lähde mukaan.

Itse kun muutin ulkomaille otin mukaan 8kg tavaraa, josta 6kg oli peliläppis. Muu jäi, enkä edes muista mitä se muu sisälsi. Paitsi lapsen.
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Itse olen kahdesti häipynyt, mutta paljon nopeammin ja tehokkaammin.
Ei se ole häipymistä, jos jää johonkin vanhaan roikkumaan.

Lähteminen oikeasti on eri asia kuin huomion hakeminen mukalähtemisellä.

Iso syö paskaa vasemmalle ja oikealle ja go. Se on lähtemistä.
Yleensä lähteminen on hyvä, etenkin jos tuntuu, että nyt on hyvä hetki lähteä. Silloin lähdetään.
Can I pet that dog?
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Minimus Yahves kirjoitti: 15 Maalis 2023, 11:46
Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 09:21 Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Juttelimme ystäväni kanssa eilen. Takaportti ja paluulippu (Ainakin rahat siihen). Soitin vuokraisännälle ja ilmoitin että jos suunnitelma etenee pidän asunnon. Käyttöraha/Lainat/vuokra, kukin 1/3 tuloista. Sekä veloista että vuokrasta jää kummastin noin 300 euroa ylijäämää. Riippuu miten nopeasti haluan veloista eroon.

Heldesk on rankkaa hommaa psyykisesti, erittäin kuormittavaa. Mutta käytännössä 4/5 työurastani on puhdasta asiakaspalvelua, myös viimeinen vuoden työsuhde. Moni ei usko tätä mutta olen todella taitava käsitelemään hankalia asiakkaita (Koska olen itse sellianen? Jekyl/Hyde. Herrasmies/Hirviö.).

Katsotaan mitä tulee. Kaikki sillat on siis poltettu vaikka haluakin korjata ne. Vastapuoli ei. Vanhemille voi käydä tällä välin ihan mitä vain ja 9 000 kilometrin päästä ei tulla noin vain pariksi päiväksi takaisin. Veli on tehnyt selväksi että ei ole enää veljeyttä. Isä luultavasti ei halua edes kuulla asiasta ja äiti kuolee huoleen.

Pitäisikö minun kaikkien muiden takia mädäntyä Korsossa kuolemaan saakka? Mielestäni ei. Viimeinen hetki toimia koska vanhenen kovaa vauhtia. Ja muistutan. Vaikka rekry soittaa mikään ei ole niin varmaa kuin että kaikki on todellakin helvetin epävarmaa.
Jos tuo toteutuu (voisi olla oikeasti hyvä tuulahdus), miksi maksaa vuokraa tyhjästä suomeen?

Romut kierrätykseen ja kämppä tarvitsevalle! Tai alivuokraus jos jostain syystä pakko pitää. Tai abnb tms viimeisenä. Pelikone hyvä myyntivaltti, jos ei lähde mukaan.

Itse kun muutin ulkomaille otin mukaan 8kg tavaraa, josta 6kg oli peliläppis. Muu jäi, enkä edes muista mitä se muu sisälsi. Paitsi lapsen.
Rodeossa miettimässä. Itseasiassa oli jo avannut oven ja lähdössä Rodeoon kun rekry soitti. Suuntanumero kertoi heti mistä on kysymys.

Juu ja neuvoja otan mielelläni vastaan. Voin kestää (Jos tästä tulee totta) päivän tai viisi vuotta. En tiedä ennenkuin kokeilen. 55? Mitä mulla on enää odotettavissa? Mun mielestä nyt on aika. Katsokaa mitä Ramius sanoo elokuvan "Hunt For The Red October " alussa. Jotain "Hi paraa ". Tsori, tosi huono Venäjä, onneksi🇵🇭🇫🇮😅👍.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

BW (Myös Yeni)! Olisi kiva nähdä jos tästä tulee totta ennenkuin lähden. Palstalla olen etäisyydestä huolimatta tottakai.

Kun kilpailin niin en ikinä lähtenyt voittamaan ottelua. Lähdin häviämään otteluita. Ehkä omituinen menttaliteetti. Mutta en koskaan lähde takki auki mihinkään. Tuo miten suhtauduin otteluihin pätee kaikkeen mitä teen. Lähden kaikkeen varmana tappiosta. Pettymyksen ehkäisyä? Jokin psykologinen suojamekanismi tuo on omaksi parhaaksi.

Psyk. pol. jatkuu sitten Teamsissa joten sekään ei lopu. Hoitsu sanoi että otetaanpa nyt lääkärikin mukaan. Hyvä juttu. Yhden lapsuudenystävän kanssa sain välit korjattua. Siis tarkoitti mulle hyvää mutta kun tilani oli mikä oli niin näytin vain keskisormea kuten kaikille. Onneksi toksiset suhteen on poikki. Asunnossani ei käytetä enää alkoholia ja vain päihteettömiä ystäviä. Jos sitten haluan sen 1-2 tuoppia niin tyydytän nälkäni satunnaisina aikoina Rodeossa. Korson räkälöihin ei minua saa kuin ruumiina.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Päivän "Kannustuspuheet" on kuultu. Voisin masentua pahasti. Kaikki on melkein kaikkien puolesta, muutamaa vastarannan kiiskiä lukuun ottamatta, juntattu sinne syvälle jonne aurinko ei paista. Tulen kuulemma puolen tunnin päästä sinkkiarkussa takaisin kun olen laskeutunut Manilaan. Minut perseraiskataan, puukotetaan, tapetaan, myydään orjaksi, paloitellaan, huijataan... keksikää itse loput.

No, Eläkevakuutusyhtiö ei ollut kovin kannustava. Poikkeuksellisesti olin rauhallinen, analyyttinen ja rakentava. Tietääkö joku mikä on kannustinloukku? Tarkoitus on yhteiskunnan kannalta että makaan sohvalla bisseä juoden ja unohdan työt/työelämän. On vain 0/1. Sairas/terve. Ikävä kyllä sairauteni ei parane koskaan muuta kuin vakuutusyhtiön papereissa. Tämän kanssa on tultava toimeen. Jeesuksia ei ole kuin satukirjoissa.

Hah!😅😅😅😅. Otan kaiken mustana huumorina. Terveisiä muuten Brainwashedilta!
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Otin yhteyttä Petteri Orpon avustajaan. Selitin tilanteen (Muistakaa, Kokoomus kannustaa kaikkia kansalaisia työntekoon eikä löhöämään sohvalla olutta juoden👍🇵🇭🇫🇮). Avustaja sanoi että oli niin paljon asiaa että pistäpä sähköpostiin tuo hänelle. Mainitsin kannustinloukut ja tilanteeni. Nyt pidetään hauskaa mutta ehkä tämä menee myös päättäjien korviin. Tai pihalta löytyy piipaa-auto. Uskon enemmän jälkimmäiseen vaihtoehtoon😅👍🇵🇭🇫🇮.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Thank you for a nice conversation this morning.

I have put in a good word for you, and the company, CGI Philippines, will contact you regarding the next steps in the interview process. They normally do a language test and if passed, they do 1-2 interviews before deciding.

As agreed, I am hereby sending you the information in detail about the Finnish-speaking Service Desk Analyst role in the Philippines. Bellow you´ll find the details. I have also attached the job description to this email.

Role: Finnish-Speaking Service Desk Analyst
Company: CGI Philippines
Place: Manila, Philippines
Start date: End of April or beginning of May – Can be discussed with CGI Philippines
Salary: 80.000K pesos language bonus + 20.000K pesos = around 1.700 euros
Working hours: Usual business hours (shifts on weekend might occur, but it´s optional)
Relocation package: 1 month hotel accommodation paid by company + potential flight ticket + work permit + visa.
Other benefits: Medical insurance

If you have any questions or doubts, feel free to reach out! 😊

Ei läpihuutojuttu alkuunkaan. En tiedä miten käy. Se vain että CGI ei ole mikään pikku pulju vaan yksi maailman suurimmista.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin