Voiko vastaus olla tämä?
https://electrek.co/2015/05/24/spacex-t ... la-motors/
http://fi.mst-fsw.com/
Voiko vastaus olla tämä?
No niin jotakin tällaista osasin odottaa...jenkit ovat aina olleeet askeleen edellä hitsauksiessa.Susa kirjoitti: ↑15 Maalis 2023, 23:33Voiko vastaus olla tämä?
https://electrek.co/2015/05/24/spacex-t ... la-motors/
http://fi.mst-fsw.com/
Tämäkin on hyvä tietää.Lyde19 kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 05:47 Onhan niitä vaihtoehtoja kiinnityksiin. Hitsaus, tinaus, kovajuotos, niittaus, ruuvit, liimaus. Hitsaus on huono jos alkuperäisen materiaalin lujuus huononee sulaessa. Paremmissa autopeltikorjaamoissa käytetään nykyisin mig hitsauslaitteessa pienellä virralla sulavaa prossiseos(?) lankaa ja kyseessä onkin kovajuotos eikä varsinainen hitsaus. Tästä on suuri etu kestävyydelle kun alkuperäisen pellin galvanointi ei pala pois pienemmän lämmön vuoksi pois.
Onko seuraava työsi hitsaamalla kasattu avaruusalus?Tuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 06:41Tämäkin on hyvä tietää.Lyde19 kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 05:47 Onhan niitä vaihtoehtoja kiinnityksiin. Hitsaus, tinaus, kovajuotos, niittaus, ruuvit, liimaus. Hitsaus on huono jos alkuperäisen materiaalin lujuus huononee sulaessa. Paremmissa autopeltikorjaamoissa käytetään nykyisin mig hitsauslaitteessa pienellä virralla sulavaa prossiseos(?) lankaa ja kyseessä onkin kovajuotos eikä varsinainen hitsaus. Tästä on suuri etu kestävyydelle kun alkuperäisen pellin galvanointi ei pala pois pienemmän lämmön vuoksi pois.
Ei vaan tuulivoimalani tuotantomalli tulee teräksestä...se kestää 50-100 vuotta mutta voidaan myös kierrättää.Tonttu kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 09:15Onko seuraava työsi hitsaamalla kasattu avaruusalus?Tuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 06:41Tämäkin on hyvä tietää.Lyde19 kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 05:47 Onhan niitä vaihtoehtoja kiinnityksiin. Hitsaus, tinaus, kovajuotos, niittaus, ruuvit, liimaus. Hitsaus on huono jos alkuperäisen materiaalin lujuus huononee sulaessa. Paremmissa autopeltikorjaamoissa käytetään nykyisin mig hitsauslaitteessa pienellä virralla sulavaa prossiseos(?) lankaa ja kyseessä onkin kovajuotos eikä varsinainen hitsaus. Tästä on suuri etu kestävyydelle kun alkuperäisen pellin galvanointi ei pala pois pienemmän lämmön vuoksi pois.
Eli jostakin pitäisi saada miljoonarahoitus tuotantohalliin, koneisiin, hitsareihin ja metallipuolen insinöörin palkkaamiseen. Vai meinaatko itse opetella hitsaamaanTuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 09:19Ei vaan tuulivoimalani tuotantomalli tulee teräksestä...se kestää 50-100 vuotta mutta voidaan myös kierrättää.Tonttu kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 09:15Onko seuraava työsi hitsaamalla kasattu avaruusalus?Tuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 06:41Tämäkin on hyvä tietää.Lyde19 kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 05:47 Onhan niitä vaihtoehtoja kiinnityksiin. Hitsaus, tinaus, kovajuotos, niittaus, ruuvit, liimaus. Hitsaus on huono jos alkuperäisen materiaalin lujuus huononee sulaessa. Paremmissa autopeltikorjaamoissa käytetään nykyisin mig hitsauslaitteessa pienellä virralla sulavaa prossiseos(?) lankaa ja kyseessä onkin kovajuotos eikä varsinainen hitsaus. Tästä on suuri etu kestävyydelle kun alkuperäisen pellin galvanointi ei pala pois pienemmän lämmön vuoksi pois.
Pakkohan se proto on itse hitsata näillä apurahamäärillä.Tonttu kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 09:38Eli jostakin pitäisi saada miljoonarahoitus tuotantohalliin, koneisiin, hitsareihin ja metallipuolen insinöörin palkkaamiseen. Vai meinaatko itse opetella hitsaamaan
Ihan vaan vinkkinä, jos alat värkätä siipiä ja muita rakenteita metallista, niin pelkkä hitsauksen opettelu ei riitäTuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 09:42Pakkohan se proto on itse hitsata näillä apurahamäärillä.
Sulla kun on aikaa, etkä missään töissä, niin alat kerätä rahaa hyvään tarkoitukseen (= tuulimylly) ovelta ovelle. Siinä saattais käydä sellainenkin flaksi, että kiertäessä ovelta ovelle löytyisi myös se paljon kaivattu ehtoisa emäntä, kun olet kuitenkin suulas mies puhumaan ja naurattamaan naisia!
Juotos liittyy juottamiseen, ei hitsaamiseen. Tyystin eri asioita.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 06:41No niin jotakin tällaista osasin odottaa...jenkit ovat aina olleeet askeleen edellä hitsauksiessa.Susa kirjoitti: ↑15 Maalis 2023, 23:33Voiko vastaus olla tämä?
https://electrek.co/2015/05/24/spacex-t ... la-motors/
http://fi.mst-fsw.com/
Tässä ilmeisesti juotos on yhtä hyvä kuin muukin materiaali vetolujuudessa tämän jälkeen ?
Höpöä taas....welding on hitsaamista.Susa kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 11:53Juotos liittyy juottamiseen, ei hitsaamiseen. Tyystin eri asioita.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Maalis 2023, 06:41No niin jotakin tällaista osasin odottaa...jenkit ovat aina olleeet askeleen edellä hitsauksiessa.Susa kirjoitti: ↑15 Maalis 2023, 23:33Voiko vastaus olla tämä?
https://electrek.co/2015/05/24/spacex-t ... la-motors/
http://fi.mst-fsw.com/
Tässä ilmeisesti juotos on yhtä hyvä kuin muukin materiaali vetolujuudessa tämän jälkeen ?
Helpolta se näyttää, kun ammattimies tai robotti vetää saumaa, mutta auta ja varjele kun menet itse sohimaan. Jotenkin se metalli alkaa heti oikutella. Käsittääkseni SpaceX käyttää jokseenkin tavallisia hitsausmenetelmiä ja tavallista ruostumatonta terästä Starshipin valmistukseen. Alumiinipurkit hitsataan jollain ihmemenetelmillä.