Mitä kirjaa luet nyt?

Kirjat, kirjallisuus ja videopelit
E-M
Reactions:

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

Viesti Kirjoittaja E-M »

Menossa Eleonore Holmgrenin Lindö-sarjan 3. ´Takaisin saarelle´ -osa. :) Kuinka osuvasti nämä äänikirjat kohdalle sattuivatkaan...
Erakko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Markku Henriksson: Tähtilipun maa, Yhdysvaltain alueen historia.
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

äänikirjana.
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Inventoin vanhaa asuntoani. Kaikenlaisia kirjoja ja sälää lähti mukaan. Löysin tämänkin sieltä. Vilkuilin tekstiä, en lukenut.

Mutta ehkä kategoriaan "Kirja jota en aio lukea". En usko että tuo on omani tai exän. Mahdollisesti hieman pervon sen aikaisen ystäväni. Siis ainakin yritän vakuutella teille että minulla ei ole osaa eikä arpaa tuon kirjan kanssa. Helvetin pervoa juttua, siis pikaisesti silmäiltynä.
Liitteet
IMG_20251113_125304~2.jpg
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Deimos kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:00 Inventoin vanhaa asuntoani. Kaikenlaisia kirjoja ja sälää lähti mukaan. Löysin tämänkin sieltä. Vilkuilin tekstiä, en lukenut.

Mutta ehkä kategoriaan "Kirja jota en aio lukea". En usko että tuo on omani tai exän. Mahdollisesti hieman pervon sen aikaisen ystäväni. Siis ainakin yritän vakuutella teille että minulla ei ole osaa eikä arpaa tuon kirjan kanssa. Helvetin pervoa juttua, siis pikaisesti silmäiltynä.
Hauska kirja. Kannattaa lukea silleen seikkailuhenkisesti. Mieleeni on jäänyt mm. erinäiset skenaariot munkkiluostarissa 😆
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Helena Wariksen fantasiatrilogia. Luvussa olevan osan kuvaus e-kirjaston apista
Screenshot_20251113_124223_E-library.jpg
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Teddy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Teddy »

MooM kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:43 Helena Wariksen fantasiatrilogia. Luvussa olevan osan kuvaus e-kirjaston apista

Screenshot_20251113_124223_E-library.jpg
Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitää panna korvan taakse. Mun vaan pitää löytää paperiversio, mä inhoan e-kirjoja.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

MooM kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:43 Helena Wariksen fantasiatrilogia. Luvussa olevan osan kuvaus e-kirjaston apista
Tuohon voisi ehtiessään tutustua.

Edit:
Teddy kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:52
Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitää panna korvan taakse. Mun vaan pitää löytää paperiversio, mä inhoan e-kirjoja.
Vilkaisin Pirkanmaan kirjastoista ja on kovakantisena monessa toimipaikassa. Varmaan muuallakin Suomessa.
Mene mene tekel upharsin.
Deimos
Reactions:

MooM kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:37
Deimos kirjoitti: 13 Marras 2025, 13:00 Inventoin vanhaa asuntoani. Kaikenlaisia kirjoja ja sälää lähti mukaan. Löysin tämänkin sieltä. Vilkuilin tekstiä, en lukenut.

Hauska kirja. Kannattaa lukea silleen seikkailuhenkisesti. Mieleeni on jäänyt mm. erinäiset skenaariot munkkiluostarissa 😆
Ehkä mulle sopii paremmin Harlekiini-sarja. Mutta mietin. Tosin kaveri halusi lainata tuon välittömästi. On lukenut nuorenpana.

Etsin itseasiassa exällä ollutta "Nuoren ilotytön tarina", jotakin tuonne päin sen nimi oli. Kävin kysymässä täällä kun täällä oli kirjakauppa aikoinaan. Selvisi että tavallaan se oli kristillinen kirjakauppa vaikka oli siis paljon muutakin kuin jeesushömppäpömppää.
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Aloitin lukemaan Sofie Sarenbrantin kirjaa Seuraaja.
Vaikuttaa ihan kiinnostavalta.
Deimos
Reactions:

Löysin muutakin. Olen kyllä lukenut tuon Heinleinin mutta en muista siitä yhtään mitään. No, sama pätee noihin kahteen muuhunkin. Onkohan Alivaltiosihteeri kestänyt aikaa?
Liitteet
Kirjat2.jpg
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Nolo on tunnustaa, että aika vähiin on nykyisin kirjojen lukeminen jäänyt ja aika paljon luettavaa kuitenkin on joka viikko ilmestyvästä Suomen kuvalehdestä jota olen tilannut ja lukenut vuosikymmenet. Jotakin kirjaa tietysti voisin toivoa joululahjaksi itselleni ja Lahtisen kirjaa "Läheltä piti" joillekkin läheisilleni olen ajatellut hankkia ennen joulua lahjaksi heistä jollekkin...

https://otava.fi/kirjat/lahelta-piti/
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

marjatta1 kirjoitti: 14 Marras 2025, 06:45 Nolo on tunnustaa, että aika vähiin on nykyisin kirjojen lukeminen jäänyt ja aika paljon luettavaa kuitenkin on joka viikko ilmestyvästä Suomen kuvalehdestä jota olen tilannut ja lukenut vuosikymmenet. Jotakin kirjaa tietysti voisin toivoa joululahjaksi itselleni ja Lahtisen kirjaa "Läheltä piti" joillekkin läheisilleni olen ajatellut hankkia ennen joulua lahjaksi heistä jollekkin...

Suomen Kuvalehti, Kotiliesi, jompikumpi maakuntalehdistä, paikall.lehti, äidille amm.lehti ja joku kristillisistä... tulivat meille ainakin vakit. kun asuin vielä kotonani. MN:kin aika usein, välillä joku muu silloinen naistenlehti. ´Virkani´ psta tuli mullekin n. 10 vtta SK, KL ja Me Naiset ja melk. kaikki.
V-kymmeniä SSKK:destäkin kirja kerran/kk peruuttamattomana... Harvoin ostetaan enää l.lapsillekaan kirjaa, kun niitä lojuu kirppareiltakin saatuina melk. ilmaiseksi kaikki mahdoll. paikat täynnänsä.

Muuten, vielä 5 tuntia jäljellä edellämainitsemaani äänikirjaa, jossa suomal.poliisimieskin Islannissa tikkuaa ja virkkaa. :ugeek:
Teddy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Teddy »

E-M kirjoitti: 15 Marras 2025, 11:45
marjatta1 kirjoitti: 14 Marras 2025, 06:45 Nolo on tunnustaa, että aika vähiin on nykyisin kirjojen lukeminen jäänyt ja aika paljon luettavaa kuitenkin on joka viikko ilmestyvästä Suomen kuvalehdestä jota olen tilannut ja lukenut vuosikymmenet. Jotakin kirjaa tietysti voisin toivoa joululahjaksi itselleni ja Lahtisen kirjaa "Läheltä piti" joillekkin läheisilleni olen ajatellut hankkia ennen joulua lahjaksi heistä jollekkin...

Suomen Kuvalehti, Kotiliesi, jompikumpi maakuntalehdistä, paikall.lehti, äidille amm.lehti ja joku kristillisistä... tulivat meille ainakin vakit. kun asuin vielä kotonani. MN:kin aika usein, välillä joku muu silloinen naistenlehti. ´Virkani´ psta tuli mullekin n. 10 vtta SK, KL ja Me Naiset ja melk. kaikki.
V-kymmeniä SSKK:destäkin. kirja kerran/kk tilattuna. Harvoin ostetaan enää l.lapsillekaan kirjaa, kun niitä lojuu kirppareiltakin saatuina melk. ilmaiseksi kaikki mahdoll. paikat täynnänsä.

Muuten, vielä 5 tuntia jäljellä edellämainitsemaani äänikirjaa, jossa suomal.poliisimieskin Islannissa tikkuaa ja virkkaa. :ugeek:
Tinnaako luet? Mulla se on jo kirjahyllyssä. Tuskin maltan odottaa. Käyn käsiksi heti, kunhan saan tämän Kjell Westön kirjan luettua!
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

E-M kirjoitti: 15 Marras 2025, 11:45

V-kymmeniä SSKK:destäkin kirja kerran/kk peruuttamattomana... Harvoin ostetaan enää l.lapsillekaan kirjaa, kun niitä lojuu kirppareiltakin saatuina melk. ilmaiseksi kaikki mahdoll. paikat täynnänsä.

Lapsuuden kodissani myös oli noita mainitsemiasi lehtiä runsaasti ja kai se silloin oli tapana tilata hirmuinen määrä aika-kausi ja naistenlehtiä ja nyt ei tulis mieleenkään enää tilata sitä määrää mitä aikoinaan kotona oli...äänikirjat ovat kokonaan tuntematon alue mulle...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin