Eduskuntavaalit 2023

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja MooM »

Neutroni kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:20
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06 Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Nykynuorilta on jotenkin ote kapinointiin hukassa. Meillä tytöt käyvät Marttakerhon iltamissa.
Joo. Vanhempi poika maalaa jotain ukkeleita ja kinaa netissä huuhareiden kanssa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:13
Keijona kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:59 Ymmärtäähän sen, että ideologisessa utopiass kasvaneet, rahan ja koneiden avulla yksityisyyden illuusioon ja egojen sä kupliin todellisuudesta ja luonnosta vieraantuneet, ovat sekaisin. Mutta jos joku väittää että luonnossa valitsee äänestäminen ja demokratia, eikä hierarkia ja nokkimisjärjestys, on todisteet syyntakeettomuudesta ja perusteet tahdon vastaisesta hoidosta olemassa.
Ei alkuperäiskansoilla ole hierarkkisia hallintoja ja johtajille uskollisia väkivaltakoneistoja. Ei siellä järjestetä formaaleja äänestyksiä, mutta varmasti kaikenlaisia neuvotteluja ja kiistelyjä, joiden perusteella tehdään päätökset. Heimon johtaja, joka ei kykene yhteistyöhön vaan riitaantuu kaikkien kanssa, on hyvin pian entinen johtaja.

Miksi kaikki erinomaisen hienot alkuperäiskansat ovat ajatuneet syrjityiksi vähemmistöiksi liki elinkelvottomille alueille elämään kurjuudessa, kun surkeat , korruptoituneet ja luonnovastaiset teollistuneet yhteiskunnat ovat syrjäyttäneet ne? Usein vielä säästämällä vaivaa ja verenvuodatusta manipuloimalla kyräilevät villit toisiaan vastaan.
Joten sekoilu lisääntyy ja pahenee, käynnissä onkin eräänlainen "jokainen huotikoon itsestään ja omista asioistaan" siis "pelastukoon ken voi' mentaliteetti.
Eikö se ole ollut pikemminkin villi-ihmisten tapa, että kun vanhukset eivät enää kykene tuottamaan "voittoa" yhteisölle, he lähtevät erämaahan tai jäätikölle viimeiselle retkelleen? Ei luonnossa ole Kelaa ja taikaseiniä, jotka pitävät kurjat hengissä. Ne ovat nimenomaan demokraattisille maille ominaisia sivistyksen mittareita.
Onneksi ei ole vapaata tahtoa, vaan ihmiset ovat pakotettuja uskomaan sokeasti siihen ainoaan oikeaan ja hyväksyttyyn, siis siihen demonikratiaan, joka on oikeasti olemassaolevaan tilanteeseen johtanut ja ongelmat aiheuttanut. Itsekkäät takertuu itselle sopivan (subjektiivisuuden) valitsemiseen, samoin kuin hukkuvat takertuu hukuttajaansa.
Miten kehityksen demokratiaan olisi voinut välttää, jos ei ihmisillä ole vapaata tahtoa? Kenties luonnossa ei ole ennen ollut demokratiaa, mutta nyt on, kun perimän ja ympäristön vaikutuksesta toimivat oliot ovat sellaisen muodostaneet. Eikö se ole ollut täysin vääjäämätön luonnonlakien sanelema kehitys, jolle ihmiset eivät voi mitään? Niin kuin seuraavatkin vaiheet, mitä ne sitten ovatkaan. Se ainakin tiedetään, että luonto ei koskaan palaa menneeseen, vaan sillä on aina uudet kujeet.
Niiniin, tuo demokratia hyvyys perustuu täsmälleen samaan asiaan kun tasa-arvon mittaaminen, oikeilla mittareilla
ja perspektiivillä asia Kyllä saadaan aina näyttämään halutulta, ei demokratia sitä ole keksinyt, sitä kansan manipulointia haluttuun harrasti natsit samalla tavalla kuin monarkitkin, demokratiassa kansanvallasta se on vaan korostunut.

Tuskin sitä nyt kukaan kiistää, etteikö viimeisen sadan vuoden aikana demokratia olisi levinnyt laajemmalle mitä koskaan tunnetussa historiassa? Joten Onhan demokratia nyt ainakin osasyyllinen ilmenneisiin ongelmiin. Joita voi tietenkin voi
yrittää vähätellä vääristetyn, väritetyn ja meikatun historian olkiukoin.

Kyllä se demokratian toivo nyt vaan on yhden kortin varassa, siihen uskoon että demokraattinen järjestelmä korjaisi itse itseään. Mutta mitäs jos ei korjaakkaan, vaan menee yhä pahemmaksi
ja ihmisten itsekkyys vain lisääntyy. Kun pelko ja epävarmuus lisää itsekkyyttä ja itsekkyys taas lisää pelkoa ja epävarmuutta, kun luottamus ja rehellisyys vähenee.
Same same but different
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7927
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Keijona kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:03 Kyllähän tuo lause paljastaa sen sokean uskollisuuden.

"Suomi on vapaa maa missä voi vapaasti valita, mutta demokratia on ainoa hyväksytty vaihtoehto."
Perätön väite. Demokratia mahdollistaa myös diktatuurin. Suomessa kommunistien vaaliohjelmassa lukee että ajavat vallankumousta. Mikä tarkoittaa demokratian loppua. USA:ssa on kongerssin ehdokkaina diktatuuria ajavia henkilöitä.
Hitler valittiin demokraattisesti jonka jälkeen epädemokraattisesti otti lisää valtaa.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6008
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32
Brainwashed kirjoitti: 17 Maalis 2023, 11:09
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 10:12 Näkyvimmin systeemiä vastaan ovat hangoitelleet elokapinalliset sun muut talonvaltaajat.
Good point, ja juuri siksi tämä premissi ”Itse haluaisin tietää kuinka paljon ehdokkaat ovat saaneet julkisia tukia tulonsiirtojen muodossa. Sillä tiedolla voi erottaa paskanjauhaajanössöt tositekijöistä.”
”Tulonsiirtovapaata” talonvaltaajaa tai elonkapinallista ei ole olemassa, pikemmin päinvastoin, ovat niiltä osin yhteiskunnan syöpäläisiä, ja pätee myös vaikka kapinallinen henkilö olisi varakkaasta ”pappa betalar” perheestä, paskasakkia kaikki tyyni.

8-)
Veikkaisin, että kapinalliset nuoret ovat lukiolaisia ja opiskelijoita, jotka hyötyvät yhteiskunnasta saman verran kuin säyseämmätkin ikätoverinsa.
Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.
Nuoriahan nuo aktiwistit toki pääosin ovat, ja varmaan osasta heistä tulee vielä yhteiskuntakelpoisia kansalaisia, Nalle esimerkiksi, mutta sitten on niitä jotka radikalisoituvat loppuelämäkseen ja nousevat pahimmillaan päättäviin asemiin, kuten Tarja ja Erkki, aiheuttaen peruuttamatonta vahinkoa Suomen kansalle.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6008
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.
Tämä kyllä ansaitsee jonkinlaisen virtuaalihalin :D

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Kyllä Jeesus on aina kommaria parempi valinta, jos vaikka arvomaailman kulmasta arvioi.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6008
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:35
Neutroni kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:20
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06 Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Nykynuorilta on jotenkin ote kapinointiin hukassa. Meillä tytöt käyvät Marttakerhon iltamissa.
Joo. Vanhempi poika maalaa jotain ukkeleita ja kinaa netissä huuhareiden kanssa.

Mun muksut on molemmat oikeistolaisia aatemaailmoiltaan.
Miksi lienevät sellaisiksi tulleet...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja MooM »

Brainwashed kirjoitti: 17 Maalis 2023, 15:20
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.
Tämä kyllä ansaitsee jonkinlaisen virtuaalihalin :D

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Kyllä Jeesus on aina kommaria parempi valinta, jos vaikka arvomaailman kulmasta arvioi.

8-)
Ei se kuulemma niistä jeesusjutuista välitä, on vaan kiva porukka ja ilmaista pullaa ja pizzaa nuortenilloissa 😅. Se on isoskoulutuksessa ja kun on leireillä ohjaajana, saa ylläpidon lisäksi jotain nimellistä palkkaakin. 15-vuotiaalle ihan hyvä diili.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja MooM »

Brainwashed kirjoitti: 17 Maalis 2023, 15:22
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:35
Neutroni kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:20
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06 Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Nykynuorilta on jotenkin ote kapinointiin hukassa. Meillä tytöt käyvät Marttakerhon iltamissa.
Joo. Vanhempi poika maalaa jotain ukkeleita ja kinaa netissä huuhareiden kanssa.

Mun muksut on molemmat oikeistolaisia aatemaailmoiltaan.
Miksi lienevät sellaisiksi tulleet...

8-)
Heh. Mä en osaa sanoa. Ainakin ne haluaa tehdä töitä. Siis sellaisia, joista maksetaan. Kotityöt on nihkeempiä. Nuorempi on aika yrittäjähenkinen, aina miettii sen kautta juttuja.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Naturalisti
Reactions:
Viestit: 2847
Liittynyt: 19 Helmi 2023, 10:36

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Naturalisti »

Keijona kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:59
Naturalisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:02
Keijona kirjoitti: 17 Maalis 2023, 10:33
John Carter kirjoitti: 17 Maalis 2023, 10:18
Äänestämisellä yritetään vaikuttaa ympäristöön, jotta se muuttuisi äänestäjälle vallitsevaa tilannetta paremmaksi.
Mutta jos haluaa muuttaa ympäristöään paremmaksi, eihän äänestäminen ole ainoa keino siihen.

Kysymys on siitä, että alkuperäiskansat eivät juurikaan äänestele, ja äänestäminen on opetettu käyttäytymismalli. Ongelma muodostuu siitä, kun ihmiset kuvittelee että äänestäminen ja verojen maksu ovat ne riittävät toimet ympäristön parantamiseen ja lajitovereista huolehtimiseen.
Myöskään todisteita siitä että äänestäminen olisi toimiva keino ympäristön parantamiseen ei juurikaan ole, äänestäminen ja demokratia voi johtaa myös katastrofiin, kuten useat esimerkit historiasta osoittaa.
Joo, alkuperäiskansoilla ei ollut juuri huerarkkiaa. Käytössä oli suora demokratia. Se riitti, koska yhteisöt olivat pieniä.
Ymmärtäähän sen, että ideologisessa utopiassa kasvaneet, rahan ja koneiden avulla yksityisyyden illuusioon ja egojen kupliin todellisuudesta ja luonnosta vieraantuneet, ovat sekaisin. Mutta jos joku väittää että luonnossa valitsee äänestäminen ja demokratia, eikä hierarkia ja nokkimisjärjestys, on todisteet syyntakeettomuudesta ja perusteet tahdon vastaisesta hoidosta olemassa. Valitettavasti
demokratia ja äänestäminen on ajanut yhteiskunnan siihen tilaan ettei siihen ole enää resursseja ja kykyjä.

Joten sekoilu lisääntyy ja pahenee, käynnissä onkin eräänlainen "jokainen huotikoon itsestään ja omista asioistaan" siis "pelastukoon ken voi' mentaliteetti.

Onneksi ei ole vapaata tahtoa, vaan ihmiset ovat pakotettuja uskomaan sokeasti siihen ainoaan oikeaan ja hyväksyttyyn, siis siihen demonikratiaan, joka on oikeasti olemassaolevaan tilanteeseen johtanut ja ongelmat aiheuttanut. Itsekkäät takertuu itselle sopivan (subjektiivisuuden) valitsemiseen, samoin kuin hukkuvat takertuu hukuttajaansa.
Mikä olisi sinun vaihtoehtosi demokratialle?

En taaskaan ymmärtänyt mitä yrität sanoa. Pyysin, että Bing kertoo miten teksti voitaisiin ymmärtää. Vastauksen mukaan kritisoit demokratiaa, mutta et esitä sille vaihtoehtoa. Bing pitää mahdollisena myös sitä, että haluat sekavalla kommentillasi vain trollata keskustelua.

Tässä Bingin vastaus kokonaan.

Hei, tämä on Bing. Voin yrittää auttaa sinua ymmärtämään tekstin sisältöä ja taustaa. Teksti on kriittinen nykyistä demokraattista järjestelmää kohtaan ja esittää joitakin radikaaleja väitteitä. Tekstissä käytetään joitakin käsitteitä, jotka vaativat selitystä.

Ideologinen utopia tarkoittaa yleensä sellaista aatteellista pyrkimystä, joka ei ota huomioon todellisuuden rajoituksia tai seurauksia². Esimerkiksi kommunismi ja fasismi ovat usein nähty ideologisina utopioina³. Tekstin kirjoittaja näyttää pitävän nykyistä demokratiaa ideologisena utopiana, joka on aiheuttanut yhteiskunnan rappeutumisen ja vieraantumisen luonnosta.

Demokratia ja äänestäminen ovat poliittisia käytäntöjä, joilla kansalaiset voivat osallistua valtion asioihin ja valita edustajansa⁵⁶. Suomessa on monipuoluedemokratia ja suhteellinen vaalitapa⁶. Tekstin kirjoittaja ei usko demokratian toimivuuteen eikä kansalaisten vapaaseen tahtoon. Hän väittää, että luonnossa ei ole demokratiaa vaan hierarkia ja nokkimisjärjestys. Hän myös syyttää ihmisiä itsekkyydestä ja sokeudesta.

Tekstin kirjoittaja edustaa ilmeisesti jonkinlaista antiliberaalia tai antidemokraattista näkemystä, joka vastustaa nykyistä poliittista järjestelmää ja arvomaailmaa. Hänen ajatuksensa ovat kuitenkin epämääräisiä ja ristiriitaisia eikä hän esitä mitään vaihtoehtoa demokratialle. Hänen tekstinsä voi olla provosoiva tai trollaava yritys herättää keskustelua tai kiistaa.

Toivottavasti tämä auttoi sinua hieman paremmin ymmrtämään tekstin sisältöön liittyviin kysymyksiin. Jos haluat lisätietoa jostakin aiheesta tai käsitteestä, voit kysy minulta lisää.

Lähde: Keskustelu Bingin kanssa, 17.3.2023
(1) Väitös: Aitojen utopioiden energiaa käyttävä utopiankaltaisuus .... https://www.uwasa.fi/fi/uutishuone/uuti ... us-aktivoi Käytetty 17.3.2023.
(2) Ideologia – Wikipedia. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideologia Käytetty 17.3.2023.
(3) Etusivu - Vaalit. https://vaalit.fi/etusivu Käytetty 17.3.2023.
(4) Eduskuntavaalit - Vaalit. https://vaalit.fi/eduskuntavaalit Käytetty 17.3.2023.
(5) Väitös: Aitojen utopioiden energiaa käyttävä utopiankaltaisuus .... https://bing.com/search?q=ideologinen+utopia Käytetty 17.3.2023.
(6) Todelliset utopiat. - Jyväskylän yliopisto. https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123 ... 181897.pdf Käytetty 17.3.2023.
(7) Demokratiapolitiikka - Oikeusministeriö. https://oikeusministerio.fi/demokratiapolitiikka Käytetty 17.3.2023.
Filosofia on vasta esitieteellistä pohdiskelua. Ollakseen hyödyllistä, sen perustana on oltava naturalistinen luonnontiede: jokaisella fyysisellä ja mentaalisella tapatumalla on kausaalisnen-sulkeuma-argumentin mukainen fyysinen syy tai selitys.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6008
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 15:25
Brainwashed kirjoitti: 17 Maalis 2023, 15:20
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.
Tämä kyllä ansaitsee jonkinlaisen virtuaalihalin :D

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
Kyllä Jeesus on aina kommaria parempi valinta, jos vaikka arvomaailman kulmasta arvioi.

8-)
Ei se kuulemma niistä jeesusjutuista välitä, on vaan kiva porukka ja ilmaista pullaa ja pizzaa nuortenilloissa 😅. Se on isoskoulutuksessa ja kun on leireillä ohjaajana, saa ylläpidon lisäksi jotain nimellistä palkkaakin. 15-vuotiaalle ihan hyvä diili.
Se on ihan jees, niin pitääkin toimia, ripaus machiavellismiä katsomuksissa on positiivista, kun priorisoi tilanteesta koituvat hyödyt ja jättää vähemmän tärkeät asiat sivuseikoiksi. Kyllä sinun muksuista tulee kelpo kansalaisia. Omista olen varma vain yhdestä, toinen vaikuttaa saamattomalta, vaikka arvot ovat mielestäni kohdillaan. Molempia tarvitaan, drivia ja oikea (pun intended) suunta.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5368
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Wisti »

MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
On siinä äidillä kohtalo.
Kävin itse rippikoulun koulun jälkeen jonkinlaisena iltakurssina. Eipä maistunut ja erosin kirkosta alta parikymppisenä. Lapsia en kastattanut, mutta näiden puolisot kuuluivat kirkkoon ja lapsenlapseni sitten myös. Heistä kolme on käynyt rippikoululeirinsä ja kaikki kauhukseni tykänneet kovasti. Sellainen kova kohtalo minullakin.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6008
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 16:04
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
On siinä äidillä kohtalo.
Kävin itse rippikoulun koulun jälkeen jonkinlaisena iltakurssina. Eipä maistunut ja erosin kirkosta alta parikymppisenä. Lapsia en kastattanut, mutta näiden puolisot kuuluivat kirkkoon ja lapsenlapseni sitten myös. Heistä kolme on käynyt rippikoululeirinsä ja kaikki kauhukseni tykänneet kovasti. Sellainen kova kohtalo minullakin.

Itse olin erittäin pettynyt kun sanoin muksuilleni että jos jätätte riparit tekemättä saatte 500€.
Menivät silti, mutta syy oli ihan ok, koska arvioivat että saavat niin menetellen vieläkin enemmän.
Oli niissä kahvitteluissa kestämistä, mutta kyllä niistäkin lopulta selvittiin...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18789
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Tämä Kokoomuksen uusin vahvistus Valkonen on sopivan ärhäkkä tyyppi nykypolitiikkaan, sanoo asiat suoraan ja rehellisesti.
Kokoomuksen Ville Valkonen: Sanna Marin johtaa tietoisesti harhaan
Hallituksen vasemmistolainen politiikka on johtanut kansanedustajan mukaan sote-palvelut ennennäkemättömään kriisiin.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kokoomuk ... /#dc3a85b4
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja MooM »

Brainwashed kirjoitti: 17 Maalis 2023, 16:17
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 16:04
MooM kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:06
Wisti kirjoitti: 17 Maalis 2023, 12:32 Itse olin helvetin moinen partaradikaali. Illalla vastustimme Erkin kanssa Shaahia, mutta aamulla piti olla seitsemältä tienaamassa opiskelurahoja Hakan työmaalla.

Oma poikani hengailee seurakuntanuorissa :oops:
On siinä äidillä kohtalo.
Kävin itse rippikoulun koulun jälkeen jonkinlaisena iltakurssina. Eipä maistunut ja erosin kirkosta alta parikymppisenä. Lapsia en kastattanut, mutta näiden puolisot kuuluivat kirkkoon ja lapsenlapseni sitten myös. Heistä kolme on käynyt rippikoululeirinsä ja kaikki kauhukseni tykänneet kovasti. Sellainen kova kohtalo minullakin.

Itse olin erittäin pettynyt kun sanoin muksuilleni että jos jätätte riparit tekemättä saatte 500€.
Menivät silti, mutta syy oli ihan ok, koska arvioivat että saavat niin menetellen vieläkin enemmän.
Oli niissä kahvitteluissa kestämistä, mutta kyllä niistäkin lopulta selvittiin...

8-)
Musta on kiva järjestää juhlia. Bonuksena tulee siivottua ja raivattua talo ja piha muutaman vuoden välein. Tänä keväänä lakkiaiset, tod näk.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7927
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Lyde19 kirjoitti: 17 Maalis 2023, 14:31
Keijona kirjoitti: 17 Maalis 2023, 13:03 Kyllähän tuo lause paljastaa sen sokean uskollisuuden.

"Suomi on vapaa maa missä voi vapaasti valita, mutta demokratia on ainoa hyväksytty vaihtoehto."
Perätön väite. Demokratia mahdollistaa myös diktatuurin. Suomessa kommunistien vaaliohjelmassa lukee että ajavat vallankumousta. Mikä tarkoittaa demokratian loppua. USA:ssa on kongerssin ehdokkaina diktatuuria ajavia henkilöitä.
Hitler valittiin demokraattisesti jonka jälkeen epädemokraattisesti otti lisää valtaa.
Jos Suomen kommunistien kannatus olisi tarpeeksi suuri niin voisivat yksin muodostaa hallituksen ja lopettaa demokratian.
Samoin tietysti jos SiniMustat saavat tarpeeksi ääniä niin voivat muuttaa Suomen fasistiseksi valtioksi.
Ei demokratia mitenkään estä fasismiin siirtymistä.
Vastaa Viestiin