Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4772
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:34
AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:03
Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:01
AimoJortikka kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:47 Niin se hajonneesta romuksi menevästä pelastettu moottori itse hakemalla ei kelpaa? Ja eihän tuo uusi varaosakaan kallis ollut?

Mutta mietin vain. Että jos on kahdeksan (?) vuotta väsätty tuulimyllyä? Ja ollaan vielä siinä vaiheessa, että ei ole minkäänlaista generaattoria edes kytketty siihen myllyyn? Niin on ainakin perusteellista tuotekehitystä. Vai miten tuon luonnehtisi?
Ota huomioon, että kaikki ei ole rikkaita ex-noksu inssejä...joilla kaverit säätiöissä.
Niin siis on liian kallis pieti? Jos käyt romuksi menevästä hakemassa?
Business Finlandin mies arvioi 3 miljoonaa rahan tarpeeksi tässä.
Toimivasta testatusta protosta on vielä matkaa maksavien asiakkaiden takapihoille.

Muutenkin tuo on se hinta mitä se maksaa jos se tehdään rahalla. Jos joku monilahjakkuus yrittäjä virtuoosi joka taitaa tuotekehityksen ja markkinoinnin painaa palkatta pari vuotta 100tuntista työviikkoa niin hintalappu on paljon pienempi.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1334
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 22:10 Se on merkittävin keksintö mitä Suomessa on koskaan tehty tuulienergiaan liittyen...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö...koska otin sen jo 2016 esimerkiksi kun halusin kuvailla oman 2 siipisen paremmuutta 3-5 siipisiin verrattuna.
Joo, se Tuulispään mylly on minun keksintö, koska olen maininnut sen ainakin miljoona eri kertaa!

Mutta tuo siipien lukumäärä määrittää sen, millä tuulennopeusalueella saadaan maksimi teho ja paras hyötysuhde. Yksisiipinen koviin tuuliin, 2-siipinen hieman pienimpiin tuuliin. 3 - 5-siipiselläkin olisi paikkansa Suomen heikkoihin tuuliin jollain talon takapihalla ja lyhyellä tornilla ja sillä saataisiin paras vuosituotto heikoissa tuuliolosuhteissa.
Eusa
Reactions:
Viestit: 1398
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 08:15 Onko kellään ajatusta...tietoa...käytetty LG pesukoneen moottori ?
Minulla on.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7595
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Eusa kirjoitti: 25 Maalis 2023, 06:27
Tuulispää kirjoitti: 24 Maalis 2023, 08:15 Onko kellään ajatusta...tietoa...käytetty LG pesukoneen moottori ?
Minulla on.
Minulla myös.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7595
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

"...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö.."

Että "ilmeisesti myös mun keksintö" . Tosiaan surkuhupaisaa. Toistat vaan tuon pari kertaa niin alat jo itse uskoa että noinhan se onkin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9943
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Lyde19 kirjoitti: 25 Maalis 2023, 06:37 "...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö.."

Että "ilmeisesti myös mun keksintö" . Tosiaan surkuhupaisaa. Toistat vaan tuon pari kertaa niin alat jo itse uskoa että noinhan se onkin.

Niin...arvelin että se on itsestään selvyys kun esittelin omaani..eräs raatilainen kysyi kun pyöritin POC mallia kokoustiloissa, että miksi juuri 2 siipinen...otin esimerkiksi 1 siipisen joka olisi tehokkain koska edellä ajava siipi ei joudu edellisen siiven jättöpyörteeseen.

Jatkossa pitää harkita mitä sanoo. :lol:

"Syväkurkku" on nyt erotettu tuosta em. organisaatiosta.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1334
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 07:57
Lyde19 kirjoitti: 25 Maalis 2023, 06:37 "...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö.."

Että "ilmeisesti myös mun keksintö" . Tosiaan surkuhupaisaa. Toistat vaan tuon pari kertaa niin alat jo itse uskoa että noinhan se onkin.

Niin...arvelin että se on itsestään selvyys kun esittelin omaani..eräs raatilainen kysyi kun pyöritin POC mallia kokoustiloissa, että miksi juuri 2 siipinen...otin esimerkiksi 1 siipisen joka olisi tehokkain koska edellä ajava siipi ei joudu edellisen siiven jättöpyörteeseen.

Jatkossa pitää harkita mitä sanoo. :lol:

"Syväkurkku" on nyt erotettu tuosta em. organisaatiosta.
En oikein usko, että insinööri-ihmiset eivät tietäisi yksi- ja kaksisiipisen eroa ilman sinun neuvoja. Luulet ehkä itsestäsi liikoja? Kysymys on ollut vain small talk'ista tai testattu sitä, tiedätkö sinä!

Ja turhaan pelkäät sitä, että Single Wing Energy Oy olisi sinun kilpailija. Ne heidän myllyt on tarkoitettu jonnekin Afrikan autiomaan koviin tuuliin, eikä ainakaan Suomeen! Ja eikös joku heidän 1-siipisistä pyöri testausmielessä jossain Afrikan suunnalla.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9943
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 10:01
Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 07:57
Lyde19 kirjoitti: 25 Maalis 2023, 06:37 "...surkuhupaisaa tässä on se, että myös yksisiipinen on ilmeisesti myös mun keksintö.."

Että "ilmeisesti myös mun keksintö" . Tosiaan surkuhupaisaa. Toistat vaan tuon pari kertaa niin alat jo itse uskoa että noinhan se onkin.

Niin...arvelin että se on itsestään selvyys kun esittelin omaani..eräs raatilainen kysyi kun pyöritin POC mallia kokoustiloissa, että miksi juuri 2 siipinen...otin esimerkiksi 1 siipisen joka olisi tehokkain koska edellä ajava siipi ei joudu edellisen siiven jättöpyörteeseen.

Jatkossa pitää harkita mitä sanoo. :lol:

"Syväkurkku" on nyt erotettu tuosta em. organisaatiosta.
En oikein usko, että insinööri-ihmiset eivät tietäisi yksi- ja kaksisiipisen eroa ilman sinun neuvoja. Luulet ehkä itsestäsi liikoja? Kysymys on ollut vain small talk'ista tai testattu sitä, tiedätkö sinä!

Ja turhaan pelkäät sitä, että Single Wing Energy Oy olisi sinun kilpailija. Ne heidän myllyt on tarkoitettu jonnekin Afrikan autiomaan koviin tuuliin, eikä ainakaan Suomeen! Ja eikös joku heidän 1-siipisistä pyöri testausmielessä jossain Afrikan suunnalla.
Todella harva on millään tavalla orientoitunut näihin. Olavi Liperistä tuetää aika paljon siihen nähden.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4370
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 10:01 En oikein usko, että insinööri-ihmiset eivät tietäisi yksi- ja kaksisiipisen eroa ilman sinun neuvoja. Luulet ehkä itsestäsi liikoja?
😂
Onko paavi katolinen?
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9943
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Yksisiipistä ei kukaan ollut aiemmin edes tehnyt.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1334
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

MooM kirjoitti: 25 Maalis 2023, 10:49
Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 10:01 En oikein usko, että insinööri-ihmiset eivät tietäisi yksi- ja kaksisiipisen eroa ilman sinun neuvoja. Luulet ehkä itsestäsi liikoja?
😂
Onko paavi katolinen?
En tiedä, mutta tuo Backland'in Jukka-poeka, joka asuu Alwar Aallon suunnittelemassa talossa, tietää kaiken tuulimyllyistä, avaruusaluksista, kiertoratalingoista ja puupanssarivaunuista! Todellinen kävelevä tietosanakirja yhdistettynä ällistyttäviin tulevaisuuden visioihin ja suunnittelutaitoihin! Ainoa paha puoli on se, että häneltä yleensä varastetaan kaikki innovaatiot leijasta lähtien, joten hän jää nuolemaan näppejään. :(
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1334
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 11:03 Yksisiipistä ei kukaan ollut aiemmin edes tehnyt.
Eipä tietystikään!
[media]https://www.shutterstock.com/shuttersto ... y-day.webm[/media]
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9943
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 11:03 Yksisiipistä ei kukaan ollut aiemmin edes tehnyt.
Eipä tietystikään!
[media]https://www.shutterstock.com/shuttersto ... y-day.webm[/media]
Tuo ei ole VAWT.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1625
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 15:41
Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 11:03 Yksisiipistä ei kukaan ollut aiemmin edes tehnyt.
Eipä tietystikään!
[media]https://www.shutterstock.com/shuttersto ... y-day.webm[/media]
Tuo ei ole VAWT.
"The novel design by Mr Schlunke features just a single blade that can be actively moved around using a control system that will improve the efficiency of the turbine compared to conventional VAWTs.
“This single blade does not require any tower or support and so reduces the levelized cost of electricity achieved by the turbine, particularly when compared to the HAWT, the most common type of wind turbine,” says Dr Whale."

Tästä merkittävästä keksinnöstä en löytänyt kuvaa, nähtävästi salaisempi kuin Tuulispään.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1334
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mistä löytyisi LG:n DIRECT Drive moottori ?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 15:41
Kivikasvo kirjoitti: 25 Maalis 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 25 Maalis 2023, 11:03 Yksisiipistä ei kukaan ollut aiemmin edes tehnyt.
Eipä tietystikään!
[media]https://www.shutterstock.com/shuttersto ... y-day.webm[/media]
Tuo ei ole VAWT.
Olisko sitten tämä?
Vastaa Viestiin