Mitä tein tänään?

Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Täällä on hanget. Vähän pehmenee pinnasta päivällä, mutta kantaa silti hyvin. Kävin jäällä koiran kanssa, heittelin lelua ja se sai tohottaa vapaasti 20 m narussa. Hieno, aurinkoinen päivä ja muutama aste lämmintä. Öisin on ollut yli kymmenen pakkasta.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 08:59 Terraariot on järjestyksessä. Nn pidä kiirettä Diggerin muuton kanssa. Koko ajan tullut luottavaisemmaksi ja nappaan sen sitten kun aika on sopiva ja siirän isompaan. Saa aloittaa kaivuuhommat taas alusta mutta onhan sillä jotain tekemistä sitten. Muutakin kuin möllöttää pesäkolon perällä tai suuaukolla.
Onko noissa terratiossa yölläkin valot päällä?
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Niemeämättömällä hämähäkillä on keltaista tai oranssia väriä jaloissa, eikös keltsu tai orkku olisi sopiva nimi?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Tai kusinilkka.
Can I pet that dog?
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4822
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja MooM »

Mulla tulee siitä ampiainen mieleen. Amppari? W.A.S.P., voit sitten soitella sille Fuck Like a Beast.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Susa
Reactions:
Viestit: 7787
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 05:29 Yhteiskunnan näkökulmasta yksityisyrittäjä on kaikkein pahin otus maanpäällä jota sietääkin rangaista että on niin tyhmä että on perustanut yrityksen. Eräs sukulaiseni teki yli 50 vuoden työuran yksityisyrittäjänä. Palkinto eläkeelle päästyään oli noin 1 100 euron eläke.
Tuo pieni eläke on yrittäjän omaa syytä, ei yhteiskunnan.
Avatar
Isaac Asimovin pulisongit
Reactions:
Viestit: 364
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 07:24

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Isaac Asimovin pulisongit »

:cry:
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 10:45 :lol:
Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: 06 Huhti 2023, 09:25
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 05:29
Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: 06 Huhti 2023, 04:55 Runsaan tunnin päästä lähtee taas lautta ja taas mennään kohti töiitä.
Tullut joskus mieleen että tälläkin palstalla lojuu paskakasoja joiden takia minä joudun raahaamaan itseni työhön, jotan en haluaisi tehdä.
Joten vitun työttömät pummit: menkää töihin, jotta minä voisin jäädä laiskottelemaan vuorostani kotia!

T: Merimies Varsinais- Suomesta
Koitettu on (Huolimatta työkyvyttömyyseläkkeestä). No KELA ja eläkevakuutusyhtiö kertoivat karut faktat Filippiinien työtarjouksesta. Olen kahden vuoden aikana päässyt kahteen haastatteluun. Muutama hakemus lojuu rekryfirmoissa koska vaatii liikaa vaivaa heiltä katsoa minulle töitä. Sitten on ne kymmenet hakemukset jotka katoavat ja joihin ei tule vastausta. Ikävä kyllä Suomessa ei ole töitä eikä työpaikkoja. Lisäksi KELAn raja (Jotain 850 euroa) rajoittaa halua. Verottaja kun haluaa osansa ja tuet katoavat joten työ on siis +-0, pikemminkin menee miinukselle.

Onneksi Suomi on niin saatanan kannustava yhteiskunta mitä tulee työntekoon. Työnteko, sen pitäisi olla oikeus, etuoikeus mutta yhteiskunta tekee siitä rangaistavaa. Yksi vaihtoehto on yksityisyrittäjyys jota taitaa muutama harrastaa palstallakin. Yhteiskunnan näkökulmasta yksityisyrittäjä on kaikkein pahin otus maanpäällä jota sietääkin rangaista että on niin tyhmä että on perustanut yrityksen. Eräs sukulaiseni teki yli 50 vuoden työuran yksityisyrittäjänä. Palkinto eläkeelle päästyään oli noin 1 100 euron eläke.

Viestini on yksinkertaisesti: Älä tee töitä, se ei kannata.

Verotus on POP👍
Töitä saisit heti, jos ei kotona makaaminen veronmaksajien rahoilla kiinnostais enempi. Se on kyllä totta, että mitäpä sitä omaa kallista vapaa- aikaa tuhlaamaan työntekoon, jos nenää kaivamalla saa samat :lol:
:lol: :lol:
Johan vitsin murjasit. Et ehkä tiedä mitä on hakea töitä raajarikkona, vammaisena, CV reikiä täynnä vaikka todistukset ovat AAA luokkaa. Jos joku todella haluaisi minut töihin niin kyllä ottaisi. Ilmeisesti olet vasta valmistunut, terve ja alalla jolla on työvoimapulaa.

Kokoomuksen kapitalisti propagandaa koko työvoimapula. Juu, saan kyllä töitä. Muutaman euron päivästä tai orjatyötä ilmaiseksi. Vammaisten työllistäminen on vuoden paras vitsi. Hyvää hyvyyttänsä tarjotaan töitä. Mutta ilman palkkaa. Monet yritykset käyttävät vammaisia halpana tai ilmaisena työvoimana.

Eräs ystäväni valmistui merikapteeniksi. Jossain Somalian ja Punaisen meren välillä tapahtui jotain. Vain kengät jäivät. Miehestä ei sen koomin ole kuulunut mitään. Miksiköhän?
Anteeksi, kun olen rumasti sanonut täällä. On hermosto hieman kireällä kun joutuu vikaeeraamaan sairastuneita vaikka olin suunnitellut pääsiäiseksi jotain ihan muuta kuin töitä :cry:
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Joo, tää oli tässä. Hyvässä seurassa meni aika monta Olutta paikallisessa. En viitsi pilata päivää lukemalla aivovammaisten kirjoituksia (Tiedätte kyllä keitä tarkoitan) ja en niitä valikoivasti tule lukemaan.

VR2-lasien latausteline tuli mutta tänään katsotaan Netflixin tiededokkareita.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Aamulla mustarastas lauleskeli ja iltapäivällä vuoden ensimmäisellä pyörälenkillä. Ihmeen raskaalta vaan tuntui ja hengästytti - vuosi lisää mittariin kyllä muistutti.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11149
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kävin ulkomailla.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2509
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Aamulla poltin kieleni liian kuumassa kahvissa. Siihen tuli sellainen ärsyttävä näppylä joka tuntuu koko ajan. Jalan ruusu on rupiutunut ja osa ruvesta jo lähtenyt irtikin, silti harmittaa koska mies täyttää täällä kylpytynnyriä huomiseksi valmiiksi kun tulee vieraita ja minä en pääse huomenna vielä kylpytynnyriin. Kielessä oleva näppy on estänyt minua siivoamasta loppuun :lol: ja huomenna tulevat vieraat. Yö menee kivasti siivotessa sitten. Kissalla on jokin traumaperäinen kokemus joka on sattunut ulkona ollessa. Monta viikkoa jo sisäkissa, portailla pyörähtää ja palaa heti takaisin. Oi jospa ymmärtäisi kissojen kieltä. Tekisi mieli väriä hiuksiin mutta olen vieläkin hieman puhti poissa enkä jaksa itse alkaa värjäilemään. Luottokampaamoni suljettiin jokin aika sitten, nyt näkyy kylällä olevan uusi. Pitää harkita uskaltaako sitä kokeilla.
Mies unohti ostaa pääsiäiskukkia toivottavasti niitä vielä huomenna jostain löytyy. Tulppaaneja siis. Minulla on vaaleanpunainen munan muotoinen pääsiäiskynttilä joten haluaisin keltaisia ja vaaleanpunaisia tulppaaneja.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 06 Huhti 2023, 13:12
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 08:59 Terraariot on järjestyksessä. Nn pidä kiirettä Diggerin muuton kanssa. Koko ajan tullut luottavaisemmaksi ja nappaan sen sitten kun aika on sopiva ja siirän isompaan. Saa aloittaa kaivuuhommat taas alusta mutta onhan sillä jotain tekemistä sitten. Muutakin kuin möllöttää pesäkolon perällä tai suuaukolla.
Onko noissa terratiossa yölläkin valot päällä?
Ei, minä nukun. No, välillä sohvalla kun hikoilen liikaa sängyssä.

Mielenkiintoinen kysymys. Nukkuvatko hämikset? EOS. Sirkat kyllä vetää sikeitä. Yksi aamu katsoin että koko sirkka lauma oli kuollut. Ja paskat. Nukkuivat. Tökkäsin yhtä niin koko seurue poukkoili ympäri sirkkaterraariota. Eli sirkat kai nukkuu. Jos tarantelloilla on unitila niin se on kyllä erilainen kuin ihmisellä.

Digger ajoittaa kaivuutyöt näköjään mieluiten yöaikaan kun itse nukun.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: 06 Huhti 2023, 16:26 :cry:
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 10:45 :lol:
Isaac Asimovin pulisongit kirjoitti: 06 Huhti 2023, 09:25
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 05:29
Koitettu on (Huolimatta työkyvyttömyyseläkkeestä). No KELA ja eläkevakuutusyhtiö kertoivat karut faktat Filippiinien työtarjouksesta. Olen kahden vuoden aikana päässyt kahteen haastatteluun. Muutama hakemus lojuu rekryfirmoissa koska vaatii liikaa vaivaa heiltä katsoa minulle töitä. Sitten on ne kymmenet hakemukset jotka katoavat ja joihin ei tule vastausta. Ikävä kyllä Suomessa ei ole töitä eikä työpaikkoja. Lisäksi KELAn raja (Jotain 850 euroa) rajoittaa halua. Verottaja kun haluaa osansa ja tuet katoavat joten työ on siis +-0, pikemminkin menee miinukselle.

Onneksi Suomi on niin saatanan kannustava yhteiskunta mitä tulee työntekoon. Työnteko, sen pitäisi olla oikeus, etuoikeus mutta yhteiskunta tekee siitä rangaistavaa. Yksi vaihtoehto on yksityisyrittäjyys jota taitaa muutama harrastaa palstallakin. Yhteiskunnan näkökulmasta yksityisyrittäjä on kaikkein pahin otus maanpäällä jota sietääkin rangaista että on niin tyhmä että on perustanut yrityksen. Eräs sukulaiseni teki yli 50 vuoden työuran yksityisyrittäjänä. Palkinto eläkeelle päästyään oli noin 1 100 euron eläke.

Viestini on yksinkertaisesti: Älä tee töitä, se ei kannata.

Verotus on POP👍
Töitä saisit heti, jos ei kotona makaaminen veronmaksajien rahoilla kiinnostais enempi. Se on kyllä totta, että mitäpä sitä omaa kallista vapaa- aikaa tuhlaamaan työntekoon, jos nenää kaivamalla saa samat :lol:
:lol: :lol:
Johan vitsin murjasit. Et ehkä tiedä mitä on hakea töitä raajarikkona, vammaisena, CV reikiä täynnä vaikka todistukset ovat AAA luokkaa. Jos joku todella haluaisi minut töihin niin kyllä ottaisi. Ilmeisesti olet vasta valmistunut, terve ja alalla jolla on työvoimapulaa.

Kokoomuksen kapitalisti propagandaa koko työvoimapula. Juu, saan kyllä töitä. Muutaman euron päivästä tai orjatyötä ilmaiseksi. Vammaisten työllistäminen on vuoden paras vitsi. Hyvää hyvyyttänsä tarjotaan töitä. Mutta ilman palkkaa. Monet yritykset käyttävät vammaisia halpana tai ilmaisena työvoimana.

Eräs ystäväni valmistui merikapteeniksi. Jossain Somalian ja Punaisen meren välillä tapahtui jotain. Vain kengät jäivät. Miehestä ei sen koomin ole kuulunut mitään. Miksiköhän?
Anteeksi, kun olen rumasti sanonut täällä. On hermosto hieman kireällä kun joutuu vikaeeraamaan sairastuneita vaikka olin suunnitellut pääsiäiseksi jotain ihan muuta kuin töitä :cry:
Ok, eipä mitään. Se vähä mitä nyt olen ollut töissä niin olen huomannut samaa käyttäytymistä. Samoin veli joka on työnjohtaja eräässä firmassa niin jos uudet työntekijät eivät muuta opi niin ainakin osaavat helvetin hyvin hakea saikkua. Vaikka ei työelämää tuon mielisairauden takia paljoa olekkaan niin ei taida olla yhtään poissaoloakaan. Krapulassakin tein töitä. Jos olo oli kehno niin väliyrjöt ja takaisin hommiin.

Leinelässä vain paloin loppuun siivoamisessa. Myöhemmin kuulin eräässä tapaamispsikassa että jokainen siellä ollut paloi loppuun. Mutta halvalla seurakunta sai työntekijöitä. Oliko se peräti 9 euroa/päivä?

Olis kiva olla hyödyksi yhteiskunnalle. Taitaa yhteiskunta olla eri mieltä asiasta. Mutta kun perkele en luovuta. Jos menen kouluun olen lähes 60 vuotta joten pointtia siinä ei ole.

Sain taas tarjouksia ympäri Eurooppaa. Lissabon, Madrid, Dublin, Lontoo, Tallinna jne... Palkka helpdeskissä olisi hurjat 1 500 euroa + asumiskulut ja vakuutus?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

MooM kirjoitti: 06 Huhti 2023, 14:11 Mulla tulee siitä ampiainen mieleen. Amppari? W.A.S.P., voit sitten soitella sille Fuck Like a Beast.
Laitanpa tuosta palstalle äänestyksen :lol: . Yksi hämis sai kai latinankielisen nimen metallica. Siis odotan tyttöä ja liike oli vahvasti sitä mieltä että kummatkin liikkessä olevat ovat tyttöjä. W.A.S.P? Dee Snider??? Juu. Mutta ei hämiksillä ole mitään ongelmia sukupuolen kanssa? Luulen että tyttöhämis on tyttö eikä viikon kuluttua poika tai tykkää kummastakin sukupuolesta yhtäkkiä kuten ihmisillä on tapana. Jos se on kunnon biatch niin nimeän yksilön Joan Collinsiksi.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
AimoJortikka
Reactions:
Viestit: 3213
Liittynyt: 11 Joulu 2022, 13:14

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Susa kirjoitti: 06 Huhti 2023, 14:19
Deimos kirjoitti: 06 Huhti 2023, 05:29 Yhteiskunnan näkökulmasta yksityisyrittäjä on kaikkein pahin otus maanpäällä jota sietääkin rangaista että on niin tyhmä että on perustanut yrityksen. Eräs sukulaiseni teki yli 50 vuoden työuran yksityisyrittäjänä. Palkinto eläkeelle päästyään oli noin 1 100 euron eläke.
Tuo pieni eläke on yrittäjän omaa syytä, ei yhteiskunnan.
Pitkälti näin. Tosin monella pienyrittäjällä ei kerta kaikkiaan ole varaa kovin isoihin eläkemaksuihin työuran aikana. Se kun on poissa kassasta ja käteen jäävästä tulosta. Mutta jos pihiyttään maksaa liian pieniä eläkemaksuja eli vaikka sen pakollisen minimin, niin eläkekin on sitten pieni. Tämä on valitettavan yleistä maatalousyrittäjien keskuudessa, maksetaan vain se minimi, mutta ei se tuntematonta muillekaan yrittäjille ole.
Vastaa Viestiin