Kännykkäsäteilystä

Paranormaalit ilmiöt ja Salaliitot. Wear your tinfoil hats.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

AimoJortikka kirjoitti: 10 Huhti 2023, 15:56
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:24Jaa hypoteesia? Hypoteesi on sellainen, mitä ei ole todistettu. Minähän testasin sen jo tietämättäni, eikä se silloin ole hypoteesi.
Hypoteesi ja todistettu? Entäs toistettu? Pääsääntöisesti kun todistellaan ja testataan hypoteeseja jollakin koejärjestelyllä niin se pitää pystyä myös toistamaan? Pystytkö? Teippaat kännykän jeesusteipillä reiteesi kiinni niin että lähetystila on päällä?
Miksi minun se pitäisi toistaa - onhan minulla silmät päässä?
Mikset itse tee tuota testiä, niin ei tarvitse epäillä huijausta.
Jos joku pelkää lastensa puolesta, että lapsi voi laittaa kännykän silmänsä kohdalle, kannattaa tehdä itse sellaiset testit kuin katsoo välttämättömäksi - esimerkisi juuri kuten tuossa esitit.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Raspu kirjoitti: 10 Huhti 2023, 13:23
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 08:45
Raspu kirjoitti: 09 Huhti 2023, 17:06
Kontra kirjoitti: 09 Huhti 2023, 16:55
Ei ei, mutta kun sinulla on palava halu keksiä ja uskot, että se on mahdollista, annanpa vihjeen.
Jos muistan oikein, sanoit olleesi vahvasähköhommissa. Silloin tiedät mitä tehonsiirron sovitus tarkoittaa.
Ja vihje on: epäsovitus - mutta kummin päin, on se oleellinen tieto.
En ole vahvasähkömiehiä, vaikka niidenkin kanssa on töitä tullu tehtyä. Olen telepuolen hippi.
Heititkö pyyhkeen kehään?
Enimmäinen vihje oli: epäsovitus
Toinen vihje:jännitekertoja
Kolmas vihje: jännnitevahvistin
Eikö kukaan halua auttaa Raspua?
Heitin.
En viitti miettii. Pitäis opiskella noi asiat uusiks, eikä nyt oikee ole fiilistä.
Neutroni varmaan lonkalta heittää kytkentäkaavion.
(tämä meni uusiksi, kun tekstiä oli kadonnut kai kopionnissa)

Mikä on epäsovitus signaalin siirtolinjassa?

Sähkösignaalin (esim. videon) siirrossa siirtolinjassa, kuten esim. koaksiaalikaapelissa pitää lähtöpäässä ja tulopäässä impedanssit olla yhtä suuret kuin kaapelin impedanssi. Eli jos kaapelin impedanssi on 50 ohmia, kummassakin päässä pitää olla tuo 50 ohmin impedanssi. Jos näin ei ole, nopeiden pulssien muoto vääristyy, kun esimerkiksi kanttipulssin nousureuna heijastuu takaisin lähtöpäästä, samoin käy takareunalle. Pulssin kulkuaika linjassa määrää kuinka pitkään heijastuma vääristää pulssin etu ja takareunaa. Jos pulssi on suhteellisen pitkä, verrattuna linjan pituuteen, heijastumat eivät juurikaan vääristä pulssia.
Jos kaapelin tulopään sovitusvastus poistetaan, ja impedanssi kasvaa vaikka 1 kilo-ohmiksi, pulssin muoto ei juuri kärsi, jos pulssin pituus on suuri verrattuna kaapelin pituuteen.

Sitten se virtalähteetön vahvistin.

Jos halutaan rakentaa vahvistinpiiri, joka nostaa signaalin amplitudia, eikä ole käytettävissä virtalähdettä, voidaan ottaa tarvittava virta signaalin huippuista tasasuuntaamalla, jos tulopään impedanssi on huomattavasti lähtöpään impedanssia suurempi. Kun lähtöpään impedanssi on esim vain 50 ohmia, se kestää kuormittaa riittävästi signaalin vääristymättä. Kertojakytkennällä konkka-diodipareilla jännite saadaan nostetuksi riittäväksi syöttämään jännitevahvistinta, jonka tuloimpedanssi on riittävän suuri, ja joka syntyy parilla trankulla ja muutamalla vastuksella.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4969
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:24 Jaa hypoteesia? Hypoteesi on sellainen, mitä ei ole todistettu. Minähän testasin sen jo tietämättäni, eikä se silloin ole hypoteesi.
Selvä, siirsin ketjun oikealle alueelle.
the-x-files-i-want-to-believe-i30592.jpg
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja MooM »

Voi kai sitä testailla muullakin kuin omalla nahalla. Keittele hyytelö, jossa on prosentin suolapitoisuus. Neliprosenttinen gelatiini on oikein hyvä malli kudokselle. Sitä sopivanpaksuinen lärpäke ja puhelin siihen kiinni. Jos on vielä IR-lämpömittari niin saa kätevästi lämpötilan toislta puolen geeliä.
Muoks: tarkemmin ajatellen tuo on hyvä malli aivokudokselle, nahassa, läskissä ja lihaksessa on varmaan enemmän proteiinia, Mutta hyvä alku, kyllä tuolla pitäisi nähdä lämpeneminen, jos sitä tapahtuu. Tuossa ei edes ole verenkiertoa viemässä lämpökuormaa pois.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 17:36 Voi kai sitä testailla muullakin kuin omalla nahalla. Keittele hyytelö, jossa on prosentin suolapitoisuus. Neliprosenttinen gelatiini on oikein hyvä malli kudokselle. Sitä sopivanpaksuinen lärpäke ja puhelin siihen kiinni. Jos on vielä IR-lämpömittari niin saa kätevästi lämpötilan toislta puolen geeliä.
Muoks: tarkemmin ajatellen tuo on hyvä malli aivokudokselle, nahassa, läskissä ja lihaksessa on varmaan enemmän proteiinia, Mutta hyvä alku, kyllä tuolla pitäisi nähdä lämpeneminen, jos sitä tapahtuu. Tuossa ei edes ole verenkiertoa viemässä lämpökuormaa pois.
Jos tarkoitit tuon ohjeen minulle, minä olen osuuteni jo tehnyt.
Ihmettelen, jos aihe ei innosta ketään nuorempaa, jolla on lapsia, tutkimaan enemmän asiaa.
On se kumma, että täällä vaan itsetunto-ongelmaiset naureskelevat ja soittavat suutaan, kun eivät asiasta mitään ymmärrä, saatikka sen vakavuudesta.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4969
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:24 Jaa hypoteesia? Hypoteesi on sellainen, mitä ei ole todistettu. Minähän testasin sen jo tietämättäni, eikä se silloin ole hypoteesi.
Ainoa fakta on että sun jalkaan tuli punainen laikku ilmeisesti koska puhelin oli siinä kiinn yön ylii. Sun hypoteesi on että se johtuu säteilystä, sitä sä et ole todistanut millään tavalla
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

KultaKikkare kirjoitti: 10 Huhti 2023, 18:35
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 14:24 Jaa hypoteesia? Hypoteesi on sellainen, mitä ei ole todistettu. Minähän testasin sen jo tietämättäni, eikä se silloin ole hypoteesi.
Ainoa fakta on että sun jalkaan tuli punainen laikku ilmeisesti koska puhelin oli siinä kiinn yön ylii. Sun hypoteesi on että se johtuu säteilystä, sitä sä et ole todistanut millään tavalla
Mitä varten minun se sulle pitäisi sinun haluamallasi tavalla todistaa mitään - ei minulla ole siihen mitään tarvetta. Miksi minä vaatisin sinua uskomaan yhtään mihinkään, mitä minä sanon? Sinähän et täällä ketjussa olekaan mitään oppiaksesi, vaan ihan muusta syystä.

AimoJortikka tuolla pyysi minua sitomaan kännykän yöksi jalkaani. Minullahan oli se kännykkä jo reiden alla. Kun sinä niin kovaa meteliä pidät asiasta, hakeudu paikkaan, jossa kenttävoimakkuus on hyvin heikko ja sido kännykkä tiuksti reiteesi niin päin, että sen takapuoli tulee reittä vasten, ja laita se puhelutilaan niin, että aina kun se sammuu, laita uudestaan. Mutta varo sitä liikuttamasta yhtään, kun näpelöit sitä. Katso sitten parin tunnin päästä, punottaako reisi. Jos ei punota, voit sanoa minua valehtelijaksi, mutta se ei sitä tosiasiaa muuta miksikään, että minun kännykkän teki tuon tempun.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4871
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja MooM »

Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 18:18
MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 17:36 Voi kai sitä testailla muullakin kuin omalla nahalla. Keittele hyytelö, jossa on prosentin suolapitoisuus. Neliprosenttinen gelatiini on oikein hyvä malli kudokselle. Sitä sopivanpaksuinen lärpäke ja puhelin siihen kiinni. Jos on vielä IR-lämpömittari niin saa kätevästi lämpötilan toislta puolen geeliä.
Muoks: tarkemmin ajatellen tuo on hyvä malli aivokudokselle, nahassa, läskissä ja lihaksessa on varmaan enemmän proteiinia, Mutta hyvä alku, kyllä tuolla pitäisi nähdä lämpeneminen, jos sitä tapahtuu. Tuossa ei edes ole verenkiertoa viemässä lämpökuormaa pois.
Jos tarkoitit tuon ohjeen minulle, minä olen osuuteni jo tehnyt.
Ihmettelen, jos aihe ei innosta ketään nuorempaa, jolla on lapsia, tutkimaan enemmän asiaa.
On se kumma, että täällä vaan itsetunto-ongelmaiset naureskelevat ja soittavat suutaan, kun eivät asiasta mitään ymmärrä, saatikka sen vakavuudesta.
Ohje sille, joka haluaa mitata, miten se kännykkä lämmittää.

Yleensä palovamman syntymisen huomaa, on se sen verran kivuliasta. Jos kudoksen lämpeneminen 45 asteeseen tuottaa kipua. Vanha akku, varsinkin patjan ja kehon välissä eristettynö voi kyllä lämmetä ihan huomattavasti. Säteily ei siihen liity.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6183
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 19:47 Mitä varten minun se sulle pitäisi sinun haluamallasi tavalla todistaa mitään - ei minulla ole siihen mitään tarvetta. Miksi minä vaatisin sinua uskomaan yhtään mihinkään, mitä minä sanon? Sinähän et täällä ketjussa olekaan mitään oppiaksesi, vaan ihan muusta syystä.
Yleensä ihminen, joka avaa keskustelun tuollaisesta aiheesta, kokee jotain tarvetta levittää kokemustaan. Yleensä sellaiset ihmiset haluavat, että yleisö uskoo edes osittain heidän sanomansa. Muuten se johtaa vain keskustelun avaajan uskottavuuden menetykseen. Yleensä tervejärkiset tekevät tuollaisen puntaroinnin ennen keskustelun avaamista.
Jos ei punota, voit sanoa minua valehtelijaksi, mutta se ei sitä tosiasiaa muuta miksikään, että minun kännykkän teki tuon tempun.
Tosiasia on, että sinä uskot kännykkäsi tehneen noin. Se, onko se todella tosiasia, pitää todistaa erikseen. Sinun kertomus kokemuksesta ei riitä, koska tuollaisia asioita voi seurata lukemattomista syistä etkä ole mitenkään osoittanut yhteyttä väittämälläsi tavalla.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 20:51
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 18:18
MooM kirjoitti: 10 Huhti 2023, 17:36 Voi kai sitä testailla muullakin kuin omalla nahalla. Keittele hyytelö, jossa on prosentin suolapitoisuus. Neliprosenttinen gelatiini on oikein hyvä malli kudokselle. Sitä sopivanpaksuinen lärpäke ja puhelin siihen kiinni. Jos on vielä IR-lämpömittari niin saa kätevästi lämpötilan toislta puolen geeliä.
Muoks: tarkemmin ajatellen tuo on hyvä malli aivokudokselle, nahassa, läskissä ja lihaksessa on varmaan enemmän proteiinia, Mutta hyvä alku, kyllä tuolla pitäisi nähdä lämpeneminen, jos sitä tapahtuu. Tuossa ei edes ole verenkiertoa viemässä lämpökuormaa pois.
Jos tarkoitit tuon ohjeen minulle, minä olen osuuteni jo tehnyt.
Ihmettelen, jos aihe ei innosta ketään nuorempaa, jolla on lapsia, tutkimaan enemmän asiaa.
On se kumma, että täällä vaan itsetunto-ongelmaiset naureskelevat ja soittavat suutaan, kun eivät asiasta mitään ymmärrä, saatikka sen vakavuudesta.
Ohje sille, joka haluaa mitata, miten se kännykkä lämmittää.

Yleensä palovamman syntymisen huomaa, on se sen verran kivuliasta. Jos kudoksen lämpeneminen 45 asteeseen tuottaa kipua. Vanha akku, varsinkin patjan ja kehon välissä eristettynö voi kyllä lämmetä ihan huomattavasti. Säteily ei siihen liity.
Pari päivää sitten tuosta akusta oli juttua näin:

Jjw kirjoitti: ↑08 Huhti 2023, 20:47
Kuumentunut akku voisi aiheuttaa tuollaisen palovamman.
minä vastasin
Jos akku olisi kuumentunut, kai se olisi jotenkin vaurioitunut ja akku on kooltaan 42 x 33 mm, mutta palokuvio on 18 x18 mm. Miksi akussa olisi turhaa tyhjää tilaa noin paljon. Ja ei kai paloneliön kulmissa olisi voinut olla muuta kuviota punaisemmat pisteet, kun muovinen kuori olisi tasannut lämpöä.
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2462
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Se, että jalassasi on kännykän sijainnin kohdalla punoitus on selvää. Se, että aiheuttiko sen kännykän säteily vaiko joku muu kännykän ominaisuus ei ole selvää.
Puheluhistoria kannattaisi tarkistaa siitä puhelimesta, oliko kännykästä lähteviä puheluja tai puheluyrityksiä siltä ajalta.
Samoin SMS ja MMS viestit siltä ajalta. Oliko niitä? Huonossa kentässä viestien lataaminen saattaa kestää kauan
Ellei ole puheluja tai viestejä, niin ainoa signalointi on kännykän ja tukiaseman välinen harvakseltaan tapahtuva yhteystarkistus ja signaalin vaihto.
Tai sitten epätodennäköinen vaihtoehto, että käytät kännykkää ja sen mobiilidataa tukiasemana tietokoneen tai tabletin WiFi-yhteydelle, jolloin kännykän datasiirto ja lähetin on jatkuvasti päällä.
6000-sarjan nokialaisista kännyköistä ei testeissä löytynyt nikkelipitoisia pintamateriaaleja.
Tässä alla kuitenkin vielä kännykkäsi käyttöohjeen varoitus, lienee sen ajan yleinen varoitus. Eli pitää puhelin normaalissa asennossa tai vähintään 2.2cm etäisyydellä kehosta.
Screenshot_20230410_153757_com.android.chrome.jpg
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 10 Huhti 2023, 21:03
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 19:47 Mitä varten minun se sulle pitäisi sinun haluamallasi tavalla todistaa mitään - ei minulla ole siihen mitään tarvetta. Miksi minä vaatisin sinua uskomaan yhtään mihinkään, mitä minä sanon? Sinähän et täällä ketjussa olekaan mitään oppiaksesi, vaan ihan muusta syystä.
Yleensä ihminen, joka avaa keskustelun tuollaisesta aiheesta, kokee jotain tarvetta levittää kokemustaan. Yleensä sellaiset ihmiset haluavat, että yleisö uskoo edes osittain heidän sanomansa. Muuten se johtaa vain keskustelun avaajan uskottavuuden menetykseen. Yleensä tervejärkiset tekevät tuollaisen puntaroinnin ennen keskustelun avaamista.
Jos ei punota, voit sanoa minua valehtelijaksi, mutta se ei sitä tosiasiaa muuta miksikään, että minun kännykkän teki tuon tempun.
Tosiasia on, että sinä uskot kännykkäsi tehneen noin. Se, onko se todella tosiasia, pitää todistaa erikseen. Sinun kertomus kokemuksesta ei riitä, koska tuollaisia asioita voi seurata lukemattomista syistä etkä ole mitenkään osoittanut yhteyttä väittämälläsi tavalla.
Kenelle minun muka pitää se todistaa ja minkä vuoksi? Mihin kertomukseni ei riitä? Jos se ei sinulle riitä, mitä sitten? Sinä saat vapaasti olla ymmärtämättä asiaa.

Etkä sitten lukenut ketjun ensimmäistä kommenttia, tai et ymmärtänyt lukemaasi:
"Asia selvisi kun siskon poika kertoi jonkun kaverinsa pitäneen kännykkää kaulanarussa ilmeisesti ihoa vasten. Oli tullut vastaava suorakaidekuvio rintaan. Lienee kännykkä mennyt vahingossa lähetystilaan tai kaveri käytti kuuloketta keskustellessaan."
Hän sanoi vielä, että suorakaiteen nurkissa oli punaisemmat pisteet kuin muut pisteet kehällä - ihan kuten kuviossa minun reidessäni. Otin kuvan usean päivän päästä jäljen ilmaannuttua, ja kuvio oli silloin huomattavasti haalistunut.
Onhan siinä samaa muotoa kuin SUSAn purkaman antennin muodossa, eikä kuvion tarvitse tarkalleen olla samanmuotoinen, kun ei tiedä miten seisovat aallot vaikuttavat sätelykuvioon.

Kun säteily näyttäisi esiintyvän piikkimäisinä keiloina, se todennäköisesti johtuu seisovista aalloista, ja voivat teholtaan olla hyvin voimakkaita, vaikkakin hyvin lyhytaikaisia, että silmään osuessaan voisivat vaurioittaa sitä. Säteilymittari ei silti havaitse mitenkään vaarallisena sitä, koska se mittaa säteilyä suuremmalta alueelta.
Lapsethan voivat pitää kännykkään silmänsä edessä. Mistä sen tietää, jos lapsilla on esiintynyt silmissä vaurioita, joiden syytä ei ole tunnistettu?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Tauko kirjoitti: 10 Huhti 2023, 21:31 Se, että jalassasi on kännykän sijainnin kohdalla punoitus on selvää. Se, että aiheuttiko sen kännykän säteily vaiko joku muu kännykän ominaisuus ei ole selvää.
Puheluhistoria kannattaisi tarkistaa siitä puhelimesta, oliko kännykästä lähteviä puheluja tai puheluyrityksiä siltä ajalta.
Samoin SMS ja MMS viestit siltä ajalta. Oliko niitä? Huonossa kentässä viestien lataaminen saattaa kestää kauan
Ellei ole puheluja tai viestejä, niin ainoa signalointi on kännykän ja tukiaseman välinen harvakseltaan tapahtuva yhteystarkistus ja signaalin vaihto.
Tai sitten epätodennäköinen vaihtoehto, että käytät kännykkää ja sen mobiilidataa tukiasemana tietokoneen tai tabletin WiFi-yhteydelle, jolloin kännykän datasiirto ja lähetin on jatkuvasti päällä.
6000-sarjan nokialaisista kännyköistä ei testeissä löytynyt nikkelipitoisia pintamateriaaleja.
Tässä alla kuitenkin vielä kännykkäsi käyttöohjeen varoitus, lienee sen ajan yleinen varoitus. Eli pitää puhelin normaalissa asennossa tai vähintään 2.2cm etäisyydellä kehosta.
Screenshot_20230410_153757_com.android.chrome.jpg
Voinhan yrittää tuota historiaa jäljittää, mutta en ole ainakaan mitään outoja tekstiviestejä havainnut.
Mitä takoittaa ... pitää puhelin normaalissa asennossa tai vähintään 2.2cm etäisyydellä kehosta.
Saako sitä pitää kiinni korvassa vai pitääkö pitää 2,2 cm korvasta irti. En minä siitä kuule mitään, jos sitä ei saa pitää korvassa kiinni vähäisessäkään hälyssä.
Susa
Reactions:
Viestit: 7832
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Susa »

Se tarkoittaa että pidä puhelin kiinni korvassa soittaessasi, mutta muulloin tuo parin sentin päässä. Varmaan miljoonat pitävät puhelinta rinta- housuntaskussa ilman säteilyvammoja.
Jotkut saattavat puhua pölpättää puhelin korvalla tuntitolkulla ja sekin ilman säteilyvammoja.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Kännykkäsäteilystä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 10 Huhti 2023, 21:03
Kontra kirjoitti: 10 Huhti 2023, 19:47 Mitä varten minun se sulle pitäisi sinun haluamallasi tavalla todistaa mitään - ei minulla ole siihen mitään tarvetta. Miksi minä vaatisin sinua uskomaan yhtään mihinkään, mitä minä sanon? Sinähän et täällä ketjussa olekaan mitään oppiaksesi, vaan ihan muusta syystä.
Yleensä ihminen, joka avaa keskustelun tuollaisesta aiheesta, kokee jotain tarvetta levittää kokemustaan. Yleensä sellaiset ihmiset haluavat, että yleisö uskoo edes osittain heidän sanomansa. Muuten se johtaa vain keskustelun avaajan uskottavuuden menetykseen. Yleensä tervejärkiset tekevät tuollaisen puntaroinnin ennen keskustelun avaamista.
Vastauskommentista voisi saada kuvan kommentoijan purkavan katkeruudesta pakahtunutta sydäntään koettuaan tulleensa joskus raskaasti nöyryytetyksi, ja kun keskustelun aiheesta vajavaisen käsityksensä vuoksi ylivertaisuusharhassaan ei näyttäisi ollenkaan ymmärtävän mitä kirjoittaa mm esittäessään epäiynsä tervejärkisyydestäni, yrittävän tuoda esille uskomaansa erinomaisuuttaan heikon itsetuntonsa kohottamiseksi toisten silmissä.
Vastaa Viestiin