Tiedepalsta.fi Kolehti

Tiedepalsta.fi kolehtissa voit avittaa palstan kustannuksien kattamisessa.
Jo pienempikin lahjoitus käy, kiitos!
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

AimoJortikka kirjoitti: 24 Huhti 2023, 21:37
Kontra kirjoitti: 24 Huhti 2023, 21:20
AimoJortikka kirjoitti: 24 Huhti 2023, 21:05 Onko tilisiirrossakin maksajan nimi? Nimittäin meitä on tässä maassa tällä sukunimellä alle 20 ja en kyllä rupea nimeäni täällä kuuluttamaan. Edes ylläpitäjille.
Eikös sinun sähköpostissasi ole sinun nimeäsi? Sehän on yleinen käytäntö, että siinä on sekä etu- että sukunimi.
Yleinen käytäntö on joo. Tosin minulla on etunimi@sukunimi.fi kun on oma domaini. Mutta sähköpostini täällä on protonmail anonyymiposti jossa ei ole omasta nimestäni tietoakaan.

Ketään kiinnosta kuka sä oot...


8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Raspu »

AimoJortikka kirjoitti: 24 Huhti 2023, 21:05 Onko tilisiirrossakin maksajan nimi? Nimittäin meitä on tässä maassa tällä sukunimellä alle 20 ja en kyllä rupea nimeäni täällä kuuluttamaan. Edes ylläpitäjille.
Ollaankohan me sukua?👍🤣👍
Minun sukunimellänikin on porukkaa alle 20.
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Laitoin Deimoksen tilille 40€.
Lupasi hoitaa hillot Darkkikselle.

Tavaalla vähän "huojentaa", että on osallistunut tän palstan tukemiseen.
Hyvät duunit on Darkkis ja Kikkare tehnyt.
Ilman tätä olis yks sosiaalisen median merkittävä kanava pudonnut pois.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 25 Huhti 2023, 05:39 Laitoin Deimoksen tilille 40€.
Lupasi hoitaa hillot Darkkikselle.

Tavaalla vähän "huojentaa", että on osallistunut tän palstan tukemiseen.
Hyvät duunit on Darkkis ja Kikkare tehnyt.
Ilman tätä olis yks sosiaalisen median merkittävä kanava pudonnut pois.
Huh???? Ok, mun täytyy oottaa että saan rahaa kun sain myytyä vähän komponetteja. Pistän nyt 20 euroa eli Raspun 40 euroa ja mun 20 euroa. Pankkisiirrossa on varmaan viivettä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 826
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Raspu »

deep purpose kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:15 Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Mulle ihan sama mihin käytätte kuhan palsta vaan pyörii. Käykää vaikka kaljalla kimpassa. Saa sillä vissii muutaman.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Deimos »

deep purpose kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:15 Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Peeveli, suljin puoli vuotta sitten PayPalin. MobilePay on mutta äkkiäkös mä PayPalin tilin teen. Mä saan fyrkkaa puolen päivän jälkeen ja voin maksaa Raspun samalla. Tilillä ei vielä näy ja luulen että noi ulkomaan siirrot kestää päivän-pari.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Deimos kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:21
deep purpose kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:15 Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Peeveli, suljin puoli vuotta sitten PayPalin. MobilePay on mutta äkkiäkös mä PayPalin tilin teen. Mä saan fyrkkaa puolen päivän jälkeen ja voin maksaa Raspun samalla. Tilillä ei vielä näy ja luulen että noi ulkomaan siirrot kestää päivän-pari.
Siirsin normaalina maksuna suomen pakkiyhteydellä. Odottele rauhassa. Ehkä noi maksut kulkee pankin aukioloaikoina.
Jos ei ala kuulua niin kerro. Laitan sitten viestiä pankkineuvojalle.
Paikalla
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 826
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Raspu kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:19
deep purpose kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:15 Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Mulle ihan sama mihin käytätte kuhan palsta vaan pyörii. Käykää vaikka kaljalla kimpassa. Saa sillä vissii muutaman.
Ok, just, kaljasieppo olen kyllä ehkä muutaman vois juora... Tattista! :lol:
Deimos kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:21
deep purpose kirjoitti: 25 Huhti 2023, 06:15 Ok, ISOT KIITOKSET, tosi anteliasta, tattista Raspu & Deimos, jos tarttette mun ibanin niin voin antaa, vai onnistuuko deimokselta paypal? Ja tosiaankin kaikki rahat käytetään vain tämän sivuston ylläpitämiskuluihin vain. ;)
Peeveli, suljin puoli vuotta sitten PayPalin. MobilePay on mutta äkkiäkös mä PayPalin tilin teen. Mä saan fyrkkaa puolen päivän jälkeen ja voin maksaa Raspun samalla. Tilillä ei vielä näy ja luulen että noi ulkomaan siirrot kestää päivän-pari.
Ok, selvä ei mitää kiirusta. IBAN toisaalta olisi vaihtoehto kans, ei menisi rahaa paypalille ollenkaan ja siirto paypaliltä pankkitileille on vähän hankalaa. Mut suuret kiitoket teille molemmille.
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Nyt on PayPal. Deeppi saa opastaa miten edetään, vaikka yksityisviestein. Juu, Raspu. Odottelen rauhassa mutta jos mahdollista hoidan koko 60 euroa tänään.

Valvoin yön ja mikroaaltouuni ja jääkaappi menevät sekaisin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ok, PayPal-tili on täysin valmis. Nyt kessulle...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
JMe1
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 09 Joulu 2022, 18:22

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja JMe1 »

Kertokaas sankarit miksi tällaista maksutapaa ei ole kehitetty :

1) Henkilö ostaa prepaid SIM kortin.
2) Korttiin voidaan liittää tili jonne voidaan siirtää rahaa joko ärrällä käteisellä tai pankkisiirtona.
3) Tilaisuuden järjestäjä julkaisee numeron jonne haluaa vastaanottaa lahjoituksia, esim "puhelinnumero palsta lahjoitus"
4) Henkilö päättää lahjoittaa tuntemattomana, lähettää tekstiviestin "palsta lahjoitus 20e", tulee vastaus ok tai "ei saldoa"

Väitän että tällainen avaisi tietyltä joukolta rahahanat.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Keijona »

JMe1 kirjoitti: 25 Huhti 2023, 08:45 Kertokaas sankarit miksi tällaista maksutapaa ei ole kehitetty :

1) Henkilö ostaa prepaid SIM kortin.
2) Korttiin voidaan liittää tili jonne voidaan siirtää rahaa joko ärrällä käteisellä tai pankkisiirtona.
3) Tilaisuuden järjestäjä julkaisee numeron jonne haluaa vastaanottaa lahjoituksia, esim "puhelinnumero palsta lahjoitus"
4) Henkilö päättää lahjoittaa tuntemattomana, lähettää tekstiviestin "palsta lahjoitus 20e", tulee vastaus ok tai "ei saldoa"

Väitän että tällainen avaisi tietyltä joukolta rahahanat.

Valitettavasti noiden maksu numeroiden ylläpito on (tai ainakin oli) aika kallista. Täytyisi olla tuhansien eurojen kuukausi liikevaihto että kannattaisi
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja Deimos »

No, hirveän sävellyksen jälkeen lahjoitukset menivät perille. Raspu hoiti oman osansa ja minä omani.

Väsyneenä ei pitäisi tehdä mitään kovin haastavaa. Se nyt on sitten selvää että kun tuhoat PayPal-tilin poista kortti ensiksi. Mutta minkä helvetin takia olin Pacificin aikavyöhykkeellä -8:00 tuntia? Windows, VPN ja osoite sekä puhelin sijaitsevat Suomessa eikä Hawaijilla?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17683
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Tiedepalsta.fi Kolehti

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Minulle voi laittaa tilinumeron tulemaan vaikka johonkin sähköposteistani, niin maksan kanssa mielelläni ukoille ylläpidosta rahaa. Onko tässä joku YV-ominaisuus, jonne voi laittaa sen tilinumeron, tai sähköpostin?
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Vastaa Viestiin