Jumala ei ole mielikuvitusolento tieteessä. Kaikista ehdotetuista olennoista voidaan tarkkaan tutkia, ovatko ne olemassa vai mielikuvitusolentoja. Jumalan kohdalla tulos on, ettei tiedetä. Siitä seuraa loogisesti, että saa tutkia niin, että olettaa hänet, ja myös niin, ettei oleta.ID10T kirjoitti: ↑10 Touko 2023, 11:44Naturalismi ei ota kantaa jumaliin, ainoastaan mielikuvituksen tuotteisiin. Myös joulupukki, saunatonttu, Loch Nessin hirviö ja spagettimonsteri suljetaan tieteen ulkopuolelle.OlliS kirjoitti: ↑10 Touko 2023, 10:03Naturalismissa on ateistinen oletus: Jumala- selitykset ovat epätieteellsiä, niitä ei sallita naturalistisessa tieteessä.ID10T kirjoitti: ↑10 Touko 2023, 08:45Miten niin vielä? Montako sataa vuotta pitää vielä odottaa, ja mitä pitää odottaa?Edelleenkään ateististakaan tiedettä ei tehdä, eikä pidäkään tehdä. Jumalia ei pidä olettaa tai olla olettamatta tieteessä. Olettamatta oleminen edellyttäisi siis kannanottoa (jumalan olemattomuus olisi joko premissinä tai johtopäätöksenä) teorioissa, mutta näin ei ole, joten haukut tiedettä turhaan ateistiseksi.OlliS kirjoitti: Teoriat ovat filosofisia ja teologisia, ja tulee kaksi ristiriitaista teoriaa, eikä tiedetä varmuudella, kumpi on oikea, teistinen vai ateistinen.
Millään mielikuvitusolennolla ei tee tieteessä mitään. Tässä ei synny eroa sen suhteen, montako kannattajaa kullakin mielikuvitusolennolla on, montako temppeliä tai kiirkkoa sen kunniaksi on rakennettu, tai kauanko kyseistä olentoa on fanitettu.Mainitse yksikin ateistinen teoria. Et pysty, kun ei niitä ole.OlliS kirjoitti: Nyt ateistinen teoria vaatii ainoan tieteellisen teorian asemaa.Jumalan ja luomisen kieltävää koulukuntaa ei edes ole olemassa.OlliS kirjoitti: Teistinen on oikeassa, sillä tieteet eivät ole pelkkiä luonnontieteitä, eikä Jumalan ja luomisen kieltävä koulukunta ole ainoa tieteellinen koulukunta tieteessä.Löytyihän Amerikkakin, vaikka oletettiin, että löytyy Intia. Ja keksintöjä syntyy vahingossa.OlliS kirjoitti: Niinpä niitä ei voi löytyäkään, vaikka mitä tekisi siinä kontekstissa.
Pitäisikö meidän olettaa myös spagettimonsteri ihan varmuuden vuoksi?
Ateistien ja naturalismin pohjalta Jumalaa ei saa olettaa. Se on väärin, sortavaa ja epätieteellistä. Ateismin tunkemista tieteen määräilijäksi.
Jumalalle voi tosiaan käydä kuin Amerikalle, löytyykin Jeesus Allahina ja Shivana ja Krisnana jne.