Perintöverotus

Keskustelua politiikasta ja poliitikoista kautta linjan.
Susa
Reactions:
Viestit: 7612
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Susa »

Perintöverottoman miljoonaperinnön saatua kannattaa marssia sinne pankkiin ja ottaa laina perintöä vakuutena käyttäen, jonka sijoittaa kannattaviin kohteisiin. :moneytalks:
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4872
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Susa kirjoitti: 13 Touko 2023, 17:42 Perintöverottoman miljoonaperinnön saatua kannattaa marssia sinne pankkiin ja ottaa laina perintöä vakuutena käyttäen, jonka sijoittaa kannattaviin kohteisiin. :moneytalks:
Tai kannattaa ostaa sillä miljoonalla jotain mikä tuottaa ja kelpaa pankille vakuudeksi, esim osakkeita ja asuntoja. Sitten niitä lisävakuutena käyttäen ottaa miljoonan asuntolainaa ja ostaa lisää asuntoja.

Sit sitä mukaa kun lainan osuus omaisuudesta putoaa ottaa lisää lainaa ja ostaa lisää asuntoja.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Toope »

Perintöverotusta tulisi vähintäänkn vähentää, asteittain poistaa.
Ei ole rkos periä!
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Toope kirjoitti: 16 Kesä 2023, 00:36 Perintöverotusta tulisi vähintäänkn vähentää, asteittain poistaa.
Ei ole rkos periä!
Kateusverohan tuo on.
Susa
Reactions:
Viestit: 7612
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Susa »

Toope kirjoitti: 16 Kesä 2023, 00:36 Perintöverotusta tulisi vähintäänkn vähentää, asteittain poistaa.
Ei ole rkos periä!
Työnteko ja ruuanosto ovat rikos. Siksi vero. :evil:
Justis
Reactions:
Viestit: 1605
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Justis »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d ... 4072029524
Tuo selvitys ei takaa vielä mitään mutta oikeaan suuntaan oltaisiin menossa. Itse en ole tuohon perintöveron poistoon uskonut ja niinpä olenkin ottanut ei-suomalaisen henkivakuutuksen ja siirtänyt sinne varojani pikkuhiljaa siinä pelossa että tyttäret joutuu kuseen jos minä potkaisen tyhjää.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Toope »

Justis kirjoitti: 16 Kesä 2023, 17:42 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d ... 4072029524
Tuo selvitys ei takaa vielä mitään mutta oikeaan suuntaan oltaisiin menossa. Itse en ole tuohon perintöveron poistoon uskonut ja niinpä olenkin ottanut ei-suomalaisen henkivakuutuksen ja siirtänyt sinne varojani pikkuhiljaa siinä pelossa että tyttäret joutuu kuseen jos minä potkaisen tyhjää.
Juu, siirrä varojasi Sveitsiin, älä Suomeen!
Suomi oikeasti on aika rosvovaltio.
Justis
Reactions:
Viestit: 1605
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Perintöverotus

Viesti Kirjoittaja Justis »

Toope kirjoitti: 16 Kesä 2023, 18:52
Justis kirjoitti: 16 Kesä 2023, 17:42 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d ... 4072029524
Tuo selvitys ei takaa vielä mitään mutta oikeaan suuntaan oltaisiin menossa. Itse en ole tuohon perintöveron poistoon uskonut ja niinpä olenkin ottanut ei-suomalaisen henkivakuutuksen ja siirtänyt sinne varojani pikkuhiljaa siinä pelossa että tyttäret joutuu kuseen jos minä potkaisen tyhjää.
Juu, siirrä varojasi Sveitsiin, älä Suomeen!
Suomi oikeasti on aika rosvovaltio.
myös Irlanti ja Luxemburg ovat monille vakuutusyhtiöille oivia paikkoja ja siellä vakuutuskuoren suoja on ainakin toistaiseksi ollut täydellinen. Pitää vain kilpailuttaa niitä mutta alle puolen miljoonan varallisuuden ei niitä juurikaan kiinnosta.
Vastaa Viestiin