Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4872
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

asdf kirjoitti: 17 Huhti 2023, 15:40 Minulle liikunta aiheuttaa sen, ettei tee hirveästi mieli mättöruokaa. Sohvaperunana sitää tekee mieli, ainakin minun. Oliko se nyt Al Bundy, joka sanoi, että on niin nälkä, että voisi syödä salaattia. Minulla jonkun pitkän lenkin tai pyöräilyn jälkeen on niin nälkä, että joku proteiinipitoinen salaatti vaikuttaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.
Mullon ihan sama. Liikunnantäyteisen päivän jälkeen joku rasvahiilarimättö lähinnä ällöttää.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4872
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kuitu on tärkeää painonhallinnassa, ja monet ylipainoiset (ja monet muutkin suomalaiset) syö liian vähän kuitua. Ite oon nyt vetäny muutaman kuukauden kolmea eri kuitulisää aamupalalla jogurttiin sotkettuna ja se on vähentäny merkittävästi annoskokoa lounaalla. Yksi kuitulisistä on pellavarouhe josta saa samalla myös lähes päivän tarpeen hyviä rasvahappoja.

Jos tekee illalla mieli mässätä jotain toinen kuitujogurtti korjaa asian.

Sellanen laihduttaminen mikä ei juurikaan vaadi nälästä kärsimistä on kuitenkin yleensä kaikista kestävimmällä pohjalla.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4872
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Brainwashed kirjoitti: 17 Huhti 2023, 17:09
KultaKikkare kirjoitti: 17 Huhti 2023, 14:49

"The 10 day fast decreased BW by 7%..."
8-)
Sun ei kannata paastota ettet haihdu olemattomiin. :)
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Suositteken kaalia raakana ja suikaloitua lihaa.
Kaalia voi vetää helposti puol kiloo lihan kanssa.toimii.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3532
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kaali on tolkuttoman hyvä lisuke ja siitä saa herkullista loputtoman usealla tavalla.
Salmon Snake of the East
Paikalla
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Molli »

...etikalla pehmennetyn kaalin resepti, mukaeltu ns. "pizzeria kaalista"

Kaali, 1,5-2+kg
5l astia, jonne kaali suikaloidaan, Ihan teräskattila käy, noin 1½ kilon kaali juustohöylällä menee puoleen tuntiin..
1 porkkana raastettuna
1 punainen paprika pilkottuna
Liemi, jolla "kaali pehmenee":
1 dl hyvää kylmäpuristettua rypsiöljyä /2 litraa ym salaattia Kotim "Virgino" kylmäpuristettu rypsi käyttänyt ..
1-2 rkl punaviinietikkaa, tai valkoviinietikkaa (tai etikkaa, "väkevän" makuinen edellisiin) mitä enempi etikkaa sitä nopeammin pehmenee. Jos olet suikaloinut kaalin veitsellä ja suikaleissa on kokoa etikan lisäys nopeuttaa pehmenemistä. Tämä pitää harjoitella etikan annostelu "omaan makuun" sopivaksi
1/3-1 tl suolaa
Mustapippuria maun mukaan jauhettuna, tuohon 5 litraan ruokalusikallinen, on mennyt huhmaren kautta.
Sekoitetaan
Kaadetaan salaatin joukkoon hämmennetään kunnes tasaisesti
Yhden tuollaisen salaatin tekoon menee noin tunti. Minulla kestää syödä pönikkä tyhjäksi viikon.
Annetaan ässehtiä yön yli, jääkaappiin, hyvää viikon, paraneaa vaan ässehtiessään. Yleensä loppuu kun on paraimmillaan..

Tälla lailla laitettua kaalta ainakin ite on voinut syödä jopa useita viikkoja.
Yleensä iltapalana ..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

”Kaali, 1,5-2+kg, 5l astia, jonne kaali suikaloidaan, Ihan teräskattila käy, noin 1½ kilon kaali juustohöylällä menee puoleen tuntiin.. ”

MITVIT!

Puoleen tuntiin pitää ruoka olla jo puoliksi syöty. Kellään ole varaa haaskata puolta tuntia kaalin pilkkomiseen, tai ainakaan minulla, varsinkin kun en edes pidä kaalista.
Toimisiko oksasilppuri?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 1022
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Molli »

Mr pestytaivot, liene ite kokannut koskaan?
..perunoiden keitto ja kastikkeen teko sekä naamariin lappo vie keskimäärin 1½ aikaa ... tiski jää toiseen hetkeen.
..joten kaalin silppuuminen kattilaan ja muutamana päivänä syö on ajansäästöä muilta kerroin ... tarvi lisäksi kuin leikkeen käytön paistinpannulla.. suikloitua lihaa, joskus juustonpaloja jne
Oksasilppuri on hyvä ehdotus, kannattaa kokeilla, mutta "syökö oksasilppuri" kaalta lläpi..
; )

aiemmin mainittuun kaaliin saa lisää makua kun lautasella, kun lisää chilipaprikaa pilkottuna tai pepperoneja, thaichilikastiketta tms Viime kesänä keräkaalia oli kasvimaalla jotta sai muillekin jakaa.. Näet kaupan siemenpussista <40 iti .. Sai olla kekseliäs, keille kelpaa (annettuna) ja kuinka loput kuluu.. sanoisin näin otantana perheiden syövän vuodessa 2-4 keräkaalia..

[Edit: kuvan lataus ei onnistunut, eikä uudelleen yrityskään. Virheilmoitus "kuvan koon määrittely epäonnistui"]
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Hapankaalina on myös hyvää ja säilyy aika pitkään.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4872
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

asdf kirjoitti: 17 Huhti 2023, 19:28 Kaali on tolkuttoman hyvä lisuke ja siitä saa herkullista loputtoman usealla tavalla.
Joo näköjään löytyy paljon erilaisia kaali lisukkeita, ainakin uunissa paahdettuna tai pannussa karamellisoituna kuulostaa hyvältä. Kimchi myös. Tarvii testailla. Olen aina jotenkin vähän karsastanut keräkaalia, parsakaalia ja kukkakaalia käytän paljon.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Molli kirjoitti: 18 Huhti 2023, 10:32 Mr pestytaivot, liene ite kokannut koskaan?
..perunoiden keitto ja kastikkeen teko sekä naamariin lappo vie keskimäärin 1½ aikaa ... tiski jää toiseen hetkeen.
..joten kaalin silppuuminen kattilaan ja muutamana päivänä syö on ajansäästöä muilta kerroin ... tarvi lisäksi kuin leikkeen käytön paistinpannulla.. suikloitua lihaa, joskus juustonpaloja jne
Oksasilppuri on hyvä ehdotus, kannattaa kokeilla, mutta "syökö oksasilppuri" kaalta lläpi..
; )

aiemmin mainittuun kaaliin saa lisää makua kun lautasella, kun lisää chilipaprikaa pilkottuna tai pepperoneja, thaichilikastiketta tms Viime kesänä keräkaalia oli kasvimaalla jotta sai muillekin jakaa.. Näet kaupan siemenpussista <40 iti .. Sai olla kekseliäs, keille kelpaa (annettuna) ja kuinka loput kuluu.. sanoisin näin otantana perheiden syövän vuodessa 2-4 keräkaalia..

[Edit: kuvan lataus ei onnistunut, eikä uudelleen yrityskään. Virheilmoitus "kuvan koon määrittely epäonnistui"]
Vaimo väsää lähes päivittäin kaalista itselleen eväitä ja kämppä haisee aina sen jälkeen kolhoosilta. Minä teen itselleni omat murkinat ja tytär elää lähes yksinomaan pakastetuilla roiskeläpillä, ihan omaan valintaansa perustuen ja on täysi-ikäinen, eli ei voi lapsen heitteillejätöstä meitä vanhempia syyttää. En muista milloin olisimme viimeksi aterioineet yhdessä. Pääsiäisenä yritin saada heidät yhteiseen pöytään paistille, mutta yksin jouduin mutustelemaan ja muutaman päivän mutusteltuani tein jämästä padan, josta tuli yllättävän hyvä, jonka senkin sain syödä/jouduin syömään ihan issekseni.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

asdf kirjoitti: 17 Huhti 2023, 19:28 Kaali on tolkuttoman hyvä lisuke ja siitä saa herkullista loputtoman usealla tavalla.
Kannatetaan...tokmannista saa huokealla hapankaalia purkissa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Mulla on nyt 20 kg ylipainoa...välillä jo näytti paremmalta.

119,9 kg näyttää puntari.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5928
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Brainwashed kirjoitti: 16 Huhti 2023, 22:26 Voin osallistua solidaarisuudesta, mutta pitää ottaa nolla pois, eli voin laihduttaa 2 kg, muuten alkaisi laihdutuksen päätteeksi painolukuni nelosella, #kynäniska.

8-)
Tuosta huhtikuussa kirjoitetun viestini jälkeen olen kauhukseni menettänyt painoa nelisen kiloa, kylkiluut törröttävät jo ikävästi. Rankat ja pitkät työpäivät varmaan syynä. Syön kyllä itseni kylläiseksi, mutta kun ruoka on enimmäkseen lihaa, niin kaloreita ei ole näköjään tarpeeksi. Tuntuu kyllä ihan ookoolta, kevyt olo...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Haluan laihtua 20 kg - Laihdutaanko yhdessä?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Raspu kirjoitti: 17 Huhti 2023, 06:35
Kissatäti kirjoitti: 16 Huhti 2023, 19:32 Olen liian pullea. Haluan laihtua 20 kg. Minulla on ongelmana se että liikun liian vähän. Kävin perjantaina lähikaupungissa päivystyksessä hakemassa lisää lääkeitä kun jalkaa alkoi juilimaan taas ja se muuttui kuumaksi ja punaiseksi. Taksikuski jota en ollut nähnyt vuosiin kertoi minulle että oli pudottanut painoa 20 kg tietyillä keinoilla liikunnalla ja juomalla paljon vettä ja terveellisemmällä ruokavaliolla ja lääkityksellä. Minä totesin että saman verran olisi hyvä minunkin vielä pudottaa. Hän oli oikein kiva ja neuvoi innostuneesti. Käski myös välttää alkoholia. Kun pääsin kotiin avasin viskipullon :lol: Mutta nyt pohdin tosissani niitä juttuja joita hän kertoi.

Minulla tuskin johtuu geeneistä. Ihan laiskuutta ja hedonisuutta vain, hieman ehkä lääkitys vaikuttaa.

Pitäisikö kenenkään muun laihduttaa? Voitaisiin laihduttaa yhdessä?

Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
Mulla paino johtuu kaljan kittaamisesta.
Sen jättäminen on ehdoton vaatimus jos mielii painoa pudottaa.
Nyt taitaa keikkua taas 92 kilon paremmalla puolella. 84kg on mulle aika optimi. Eli 8 kilon tarve olis hilata sitä alaspäin. Muutaman kuukauden tauko tissuttelussa tekisi myös hyvää.
Olin sitten kipeenä eikä olo vieläkään aivan optimi ole. Olen sahaillut ruohoa tässä aamupäivät 5 päivää. Paino 87kg, eli viis kiloo lähtenyy kolmessa viikossa. Kipeenä meni ekat viis päivää lähes kokonaan syömättä.
Vastaa Viestiin