Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Pilatus edellä kuvaa systeemiä joka on 1/100 siitä hinnasta mitä on tehdä yhtä protoa varten plugi ja alkaa palkata porukkaa muotissa tehtävään malliin.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Boeing Sonic Cruiser:
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Mikä vitun kuorirakenne? Kerro nyt viimein mitä etua siitä tulee jos päällystät vanerisen siiven hiilikuidulla? Ei kukaan tule ostamaan sinulta hiilikuidusta tehtyä tuulimyllyä sähkön tuotantoon joten aivan turha kokeilu.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Anna kun arvaan. Ohi luikerrellyt käärme kertoi, että pinnan silaus hiilikuidulla lisää hyötysuhdetta ainakin 735 %. Vesipäiset insinöörit ja fyysikot eivät vain ymmärrä "oikeaa fysiikkaa".
Ja kyllä, tiedän, että jos tavoitellaan viimeisiä promillen kymmenyksiä, aerodynaamisen osan pinnalla voi olla väliä, muttä tässä pitäisi osoittaa ensin, että vempele toimii millään tolkullisella tavalla. Tässä vaiheessa hiilikuidun käyttö on joko rehvastelua tai harhaa. Veikkaisin Tuulispään viestihistorian perusteella, että molemmat motiivit vaikuttavat tässä.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Hämmentävää, että joku toope edes kysyy mikä on kuorirakenne.Neutroni kirjoitti: ↑10 Touko 2023, 21:21Anna kun arvaan. Ohi luikerrellyt käärme kertoi, että pinnan silaus hiilikuidulla lisää hyötysuhdetta ainakin 735 %. Vesipäiset insinöörit ja fyysikot eivät vain ymmärrä "oikeaa fysiikkaa".
Ja kyllä, tiedän, että jos tavoitellaan viimeisiä promillen kymmenyksiä, aerodynaamisen osan pinnalla voi olla väliä, muttä tässä pitäisi osoittaa ensin, että vempele toimii millään tolkullisella tavalla. Tässä vaiheessa hiilikuidun käyttö on joko rehvastelua tai harhaa. Veikkaisin Tuulispään viestihistorian perusteella, että molemmat motiivit vaikuttavat tässä.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ystäväni John kertoo kuinka kone suunnitellaan: https://cdn2.imagearchive.com/homebuilt ... fd2d21f2e0
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Yliäänirupellikone ei ollut kiva:
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Hämmentävää, että joku toope sellaista suunnittelee tekevänsä vanerista ja hiilikuidusta.Tuulispää kirjoitti: ↑19 Touko 2023, 21:18Hämmentävää, että joku toope edes kysyy mikä on kuorirakenne.Neutroni kirjoitti: ↑10 Touko 2023, 21:21Anna kun arvaan. Ohi luikerrellyt käärme kertoi, että pinnan silaus hiilikuidulla lisää hyötysuhdetta ainakin 735 %. Vesipäiset insinöörit ja fyysikot eivät vain ymmärrä "oikeaa fysiikkaa".
Ja kyllä, tiedän, että jos tavoitellaan viimeisiä promillen kymmenyksiä, aerodynaamisen osan pinnalla voi olla väliä, muttä tässä pitäisi osoittaa ensin, että vempele toimii millään tolkullisella tavalla. Tässä vaiheessa hiilikuidun käyttö on joko rehvastelua tai harhaa. Veikkaisin Tuulispään viestihistorian perusteella, että molemmat motiivit vaikuttavat tässä.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Niin...vanerista tehtiin parhaat lekot aina 1945 asti. Hiilari on keksitty sen jälkeen...en näe epäloogisuutta. Sen sijaan näen uutuutta ja protoon sopivaa huokeutta.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
No voin tehdä 3 samanlaista vanerikoteloa...ja kuormittaa niitä...yhden päällystän lasikuidulla toisen hiilarilla ja kolmannen vain maalaan.
Mikä niistä kestänee suurinta kuormaa ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Jätä ne ulos sään armoille kymmeneksi vuodeksi ja testaa sitten se kuormankestävyys.Tuulispää kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 08:23No voin tehdä 3 samanlaista vanerikoteloa...ja kuormittaa niitä...yhden päällystän lasikuidulla toisen hiilarilla ja kolmannen vain maalaan.
Mikä niistä kestänee suurinta kuormaa ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Protoa varten riittää yksi talvi ulkona.Tonttu kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 08:55Jätä ne ulos sään armoille kymmeneksi vuodeksi ja testaa sitten se kuormankestävyys.Tuulispää kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 08:23No voin tehdä 3 samanlaista vanerikoteloa...ja kuormittaa niitä...yhden päällystän lasikuidulla toisen hiilarilla ja kolmannen vain maalaan.
Mikä niistä kestänee suurinta kuormaa ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Protoa varten ei tarvita hiilikuitua koska tuotantomalliakaan ei tehdä hiilikuidusta.Tuulispää kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 09:18Protoa varten riittää yksi talvi ulkona.Tonttu kirjoitti: ↑21 Touko 2023, 08:55Jätä ne ulos sään armoille kymmeneksi vuodeksi ja testaa sitten se kuormankestävyys.