Lentokoneen suunnitteluketju...!

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:29
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:16 Niin, jäi sanomatta se, että Tuulispään myllyn "keksintö" on esitelty esimerkiksi: https://www.intechopen.com/chapters/16250 kappaleessa 4.1 jo paljon aikaisemmin, kuin Tuulispää ehti "keksiä" sen. :lol:
Tällä ei ole mitään tekemistä mun innovaation kanssa...turha Moskovan trollin irvistellä asiasta vuodesta toiseen.

Espacenetistä saa hyvin nämä asiat varmistettua.
Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Tonttu
Reactions:
Viestit: 2984
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:25
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:57
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:51
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:50
Miksi hifistellä hiilikuidulla kun testien jälkeen romutat laitteen vai meinaatko tehdä siitä pihaan monumentin.
Ei vaan testien tekemiseksi sen pitää kestää silmittömän kovaa rasitusta.
Se "silmittömän kova rasitus" kohdistuu tukirakenteisiin ja vääntövarsiin, jotka ovat puusta :D
Suurin rasitus tulee siipeen...toki vääntövarteenkin rasitusta tulee. Vääntövarsi lähinnä välittää vääntöä genelle.
Suurin rasitus tulee vääntövarteen ja siiven kiinnityskohtaan. Se vääntövarsihan välittää kaiken sen voiman mitä siipeen kohdistuu ja lisäksi sen pitää kestää tuo jatkuva rynkytys.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:29
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:16 Niin, jäi sanomatta se, että Tuulispään myllyn "keksintö" on esitelty esimerkiksi: https://www.intechopen.com/chapters/16250 kappaleessa 4.1 jo paljon aikaisemmin, kuin Tuulispää ehti "keksiä" sen. :lol:
Tällä ei ole mitään tekemistä mun innovaation kanssa...turha Moskovan trollin irvistellä asiasta vuodesta toiseen.

Espacenetistä saa hyvin nämä asiat varmistettua.
Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:29

Tällä ei ole mitään tekemistä mun innovaation kanssa...turha Moskovan trollin irvistellä asiasta vuodesta toiseen.

Espacenetistä saa hyvin nämä asiat varmistettua.
Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Tuon sinun arvauksesi oli aivan järjetön, mutta vitsinä murjaisin, että se on juuri se...mitä se ei todellakaan ole.

DK inttämisesi vain pahenee vanhemmiten.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:56
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:25
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:57
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:51

Ei vaan testien tekemiseksi sen pitää kestää silmittömän kovaa rasitusta.
Se "silmittömän kova rasitus" kohdistuu tukirakenteisiin ja vääntövarsiin, jotka ovat puusta :D
Suurin rasitus tulee siipeen...toki vääntövarteenkin rasitusta tulee. Vääntövarsi lähinnä välittää vääntöä genelle.
Suurin rasitus tulee vääntövarteen ja siiven kiinnityskohtaan. Se vääntövarsihan välittää kaiken sen voiman mitä siipeen kohdistuu ja lisäksi sen pitää kestää tuo jatkuva rynkytys.

Niin mutta se on vain vetoa...siipi taas joutuu ankariin taivutusmomentteihin.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 2984
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:28
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:56
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:25
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:57
Se "silmittömän kova rasitus" kohdistuu tukirakenteisiin ja vääntövarsiin, jotka ovat puusta :D
Suurin rasitus tulee siipeen...toki vääntövarteenkin rasitusta tulee. Vääntövarsi lähinnä välittää vääntöä genelle.
Suurin rasitus tulee vääntövarteen ja siiven kiinnityskohtaan. Se vääntövarsihan välittää kaiken sen voiman mitä siipeen kohdistuu ja lisäksi sen pitää kestää tuo jatkuva rynkytys.

Niin mutta se on vain vetoa...siipi taas joutuu ankariin taivutusmomentteihin.
Enemmänhän sitä ankaraa taivutusmomenttia kohdistuu siihen vääntövarteen.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 10:29

Tällä ei ole mitään tekemistä mun innovaation kanssa...turha Moskovan trollin irvistellä asiasta vuodesta toiseen.

Espacenetistä saa hyvin nämä asiat varmistettua.
Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Niin ja sinä vielä väitit ja vänkäsit, että olisin muka retusoidusta jpg-kuvasta voinut kuoria retusoinnin pois, ja näin saada selville myllysi "salaisuudet".

Ikävä kyllä, että jpg-formaattiin pakatusta kuvasta ei voi kuoria retusointia pois, eli väitteesi ei kestä päivänvaloa. Tuossa alla tuo kyseinen kuva, jota tuo
väitteesi koskee:
Liitteet
first_run2.jpg
first_run2.jpg (241.53 KiB) Katsottu 120 kertaa
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:34
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:28
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:56
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:25

Suurin rasitus tulee siipeen...toki vääntövarteenkin rasitusta tulee. Vääntövarsi lähinnä välittää vääntöä genelle.
Suurin rasitus tulee vääntövarteen ja siiven kiinnityskohtaan. Se vääntövarsihan välittää kaiken sen voiman mitä siipeen kohdistuu ja lisäksi sen pitää kestää tuo jatkuva rynkytys.

Niin mutta se on vain vetoa...siipi taas joutuu ankariin taivutusmomentteihin.
Enemmänhän sitä ankaraa taivutusmomenttia kohdistuu siihen vääntövarteen.
Kun siipi pyrkii poispäin kehältä..miten se lisää painoa vääntövarressa ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:38
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02

Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Niin ja sinä vielä väitit ja vänkäsit, että olisin muka retusoidusta jpg-kuvasta voinut kuoria retusoinnin pois, ja näin saada selville myllysi "salaisuudet".

Ikävä kyllä, että jpg-formaattiin pakatusta kuvasta ei voi kuoria retusointia pois, eli väitteesi ei kestä päivänvaloa. Tuossa alla tuo kyseinen kuva, jota tuo
väitteesi koskee:

Ei tietenkään...siksi väitteelläsi ei ole mitään todellisuuspohjaa...koska et ole sitä nähnyt ja aivosi ovat sumentuneet koska et edes toimivaa tasasuuntaaja olisi kyenneyt laitteeseeni toimittamaan.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:27
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 11:02

Minä taidan tietää "keksinnöstäsi" enemmän, kuin sinä itse! Ainakin näyttää Tuulispäätä v-tuttavan hirmuisesti, kun vastauksesi tulee asiatonta ja perätöntä haukkumista. Voisin lyödä kanssasi vetoa siitä, valmistuuko myllysi koskaan ja saatko sille patenttia tai edes markkinoitua sitä kaupalliseen käyttöön. Mutta vedonlyönti tyhjätaskun kanssa on vain ajan haaskausta..
DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Tuon sinun arvauksesi oli aivan järjetön, mutta vitsinä murjaisin, että se on juuri se...mitä se ei todellakaan ole.

DK inttämisesi vain pahenee vanhemmiten.
Katsotaan nyt tulevaisuudessa, kumpi meistä on patologinen valehtelija! Silloin kun teit tuon tunnustuksen, olit suunnilleen psykoosissa ja itku kurkussa sillä mentaliteetilla, että kaikk on männyt.. Tuostakin asiasta vois lyödä vetoa, mutta tyhjätaskun kanssa vedonlyöminen tarkoittaa vain hukkaan mennyttä aikaa..
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:48
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:27
Kivikasvo kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:58
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 13:26

DK diagnoosisi on hyvin selvä...minä tiedän kaiken paremmin kuin muut on todellakin se vaatimaton asenteesi täällä. :lol:
Minkäs minä mahdan sille, että tiedän tarkalleen sinun "keksintösi" sisällön. Itse vielä vahvistit sen, minkä minä jo tiesin jo muista lähteistä.

Postasit tiede-lehden foorumilla seuraavaa:
Homer_Backland kirjoitti:Ei vaan mua vaan vitu**aa ankarasti että oivalsit tuon innovaationi retusoimani kuvani ja muun antamani  infon pohjalta. Ei se vielä mitään, mutta menit vielä postaamaan sen vaikka hyvin tiesit että jo 1983 multa vietiin leijaidea Hailuodossa ja monta muuta hyvää ideaa...sen jälkeen arkkitehtikilpailuissa.
Turha nyt pyristellä, kun vellit on jo housuissa ja itse tunnustit julkisesti asian, jonka tiesin jo entuudestaan..
Tuon sinun arvauksesi oli aivan järjetön, mutta vitsinä murjaisin, että se on juuri se...mitä se ei todellakaan ole.

DK inttämisesi vain pahenee vanhemmiten.
Katsotaan nyt tulevaisuudessa, kumpi meistä on patologinen valehtelija! Silloin kun teit tuon tunnustuksen, olit suunnilleen psykoosissa ja itku kurkussa sillä mentaliteetilla, että kaikk on männyt.. Tuostakin asiasta vois lyödä vetoa, mutta tyhjätaskun kanssa vedonlyöminen tarkoittaa vain hukkaan mennyttä aikaa..
Miksi olisin psykoosissa sun väärän arvauksen takia ?

Älä ole hölmö.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 2984
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:42
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:34
Tuulispää kirjoitti: 22 Touko 2023, 15:28
Tonttu kirjoitti: 22 Touko 2023, 14:56
Suurin rasitus tulee vääntövarteen ja siiven kiinnityskohtaan. Se vääntövarsihan välittää kaiken sen voiman mitä siipeen kohdistuu ja lisäksi sen pitää kestää tuo jatkuva rynkytys.

Niin mutta se on vain vetoa...siipi taas joutuu ankariin taivutusmomentteihin.
Enemmänhän sitä ankaraa taivutusmomenttia kohdistuu siihen vääntövarteen.
Kun siipi pyrkii poispäin kehältä..miten se lisää painoa vääntövarressa ?
Ihan fysiikan lakien mukaisesti vääntövarren pituus vaikuttaa vääntövoimaan. Jos otat siiven kärjestä kiinni ja yrität taivuttaa sitä niin todennäköisesti se pettää siitä kohdin mistä on pisin matka siiven kärkeen. Siis vääntövarren tyvestä.
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

https://fi.wikipedia.org/wiki/Patologinen_valehtelu
Patologinen valehtelu, eli mytomania (kreik. mythos tarina + mania) eli pseudologia fantastica (kreik. pseudos väärä + logos puhe, tieto + phantasia mielikuvitus) on sairaalloinen halu valehdella ja keksiä sepitettyjä tarinoita. Mytomaniaa sairastavia kutsutaan mytomaaneiksi, suomeksi yleensä patologisiksi valehtelijoiksi.

Pakonomainen valehtelu ei ole lääketieteellinen diagnoosi, vaan se liittyy muihin mielenterveyden ongelmiin oireena.[1]

Jos ihminen hakee valehtelusta hyötyä, se saattaa olla osa narsistista persoonallisuushäiriötä. Käyttäytymismuodosta voi parantua, jos kokee sen itse ongelmaksi, mutta esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvää valehtelua ei voi saada parantumaan, sillä henkilö ei itse koe sitä ongelmaksi.[1]

Vankisairaalan vastaavan ylilääkärin Hannu Lauerman mukaan valehtelu menee sairauden puolelle, jos se on ihmiselle pakonomaista tai jos se palvelee hänen sisäistä tasapainoaan niin, että vaihtoehtoja ei ole.[2]

Eräs patologisen valehtelun muoto on paroni von Münchhausenin mukaan nimensä saanut Münchhausen-syndrooma, jossa potilas on tuntevinaan fyysistä kipua ja valittaa siitä saadakseen huomiota.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Yäk....mikä kuvatus.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 9926
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Hämmmentävä AP-100:

Vastaa Viestiin