Gravitaatio

Q-S
Reactions:
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Marras 2022, 16:44

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Q-S »

Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:14 En ymmärrä QS:n ja JPI:n käytöstä, kun alentuvat kiusantekoon kuin pahaset kakarat, kun olisivat voineet näyttää oikean laskelman. Laiteteenpa korvan taakse.
Kuuleppas nyt herra Satusetä. Minä muiden joukossa osoitin sinulle yksityiskohtaisesti perustellen, yleistäen ja fysiikan lainalaisuuksia käyttäen, että olet väärässä. Herra Satusetä vastasi tiivistetysti raivonpurkauksen
Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:14 - Älä viitsi naurattaa. Yritä nyt tulla järkiisi.
- Nuo liialliset teorioihin tukeutumisesi painopistehöpinöineen saa homman ihan pöhköön malliin.
- Ei painopisteellä ole mitään tarvetta sotkea hommaan. Siinä voi olla jokin tekijä, jota et osaa ottaa huomioon.
- Unohda nuo teorian koukerot ja käytä tervettä maalaisjärkeä. Teet itsesi ihan naurettavaksi, kun yrität ympätä hienoa teoriaa peruskoulun neljännen tai viidennen luokan yksinkertaiseen Newtonin mekaniikan tehtävään.
Tämä vastaus ei sisällä mitään. Sen arvo on nolla, tyhjä joukko. Sisällössä ei ole kerta kaikkiaan mitään mikä liittyy itse käsiteltävään asiaan.

Tämän kaltaisia vastauksia sulla on tapana suoltaa raivonpuuskissasi kaikille, jotka yrittävät ohjata sinut oikeille raiteille. Ja ihmettelet miksi kukaan ei halua asiallista keskustelua kanssasi? :D

Mä ymmärrän kyllä, että ikääntyvällä ihmisellä muisti, aivotoiminta ja personaallisuuden piirteet vaihtelevat vuorokauden eri tunteina. Mutta sun kannattaisi pysyä pois keskustelusta silloin, kun sulla on raivokohtausvaihe menossa. Eli se vaihe, jolloin et ymmärrä viestiä, joka sinulle koetetaan sanoa, ja suojamekanismisi koettavat korjata tilanteen raivokohtauksella.

Varmasti f-to-f keskustelussa muut ymmärtäisivät ikäsi aiheuttamat ongelmat, mutta internetissä juttusi näyttävät siltä, että haastat riitaa kaikkien kanssa jotka tiellesi osuvat. Usein tuo raivokas käyttäytyminen näyttäytyy muille todellakin ylivertaisuusharhana.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Neutroni kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:46
Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:14 En ole koskaan ketään nimitellyt idiootiksi enkä vajaaälyiseksi, siitä ei kukaan löydä täältä eikä mistään todistetta.
Tolloksi ja ääliöksi kyllä olen nimitellyt,...
Kerro nyt ääliötollolle mitä eroa on tollolla, ääliöllä ja idiootilla?

Kerro sekin missä menee vajaaälyisyyden raja? Ihminen, jonka kyky riittää juuri ja juuri lusikan viemiseen suuhun heikosta älystä johtuen, niin kuin jotakuta haukuit, on selkeän vajaaälyinen sekä lääketieteellisesti että arkikielessä.
En ymmärrä QS:n ja JPI:n käytöstä, kun alentuvat kiusantekoon kuin pahaset kakarat, kun olisivat voineet näyttää oikean laskelman. Laiteteenpa korvan taakse.
Sinun virheesi osoitettiin moneen kertaan, mutta jatkoit jankutusta kuin ääliö ja aloit itse haukkua muita. Älä nyt hitto vieköön ala syytellä muita kirjoittajia kun itse öykkäröit.
Mitä sinä höpiset. Sinäkö olet muka oikeat laskelmat antanut. Hahhah. Sinä et ole muuta tehnyt kuin soittanut suutasi jatkuvasti.

QS ja JPI olisivat pitkäaikaisina kumppaneinani voineet jelppiä, mutta mitä vielä. QS kuin koston enkelinä käytti todella halveksivaa kieltä minusta, vaikka en ole tietääkseni häntä loukannut koskaan. On meillä ollut erimielisyksiä hänen muistamattomuudestaan johtuen, mutta en olisi uskonut hänen siitä ottaneen nokkiinsa noin vakavasti.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 09:48 Mitä sinä höpiset. Sinäkö olet muka oikeat laskelmat antanut. Hahhah. Sinä et ole muuta tehnyt kuin soittanut suutasi jatkuvasti.
Laskin ainakin kahteen kertaan, että systeemin painopiste ei muutu. Sinä selvästikään et ymmärtänyt sen enempää kuin sika satelliiteistaja jatkoit länkytystäsi energioista solvauksilla höystettynä. Katso itse viestihistoriasta, jos et usko.
QS ja JPI olisivat pitkäaikaisina kumppaneinani voineet jelppiä, mutta mitä vielä.
Et sinä saa apua keneltäkään haukkumalla KK-ääliöiksi. Turha siitä on ketään muuta syyttää kuin itseä.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Q-S kirjoitti: 24 Touko 2023, 09:37
Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:14 En ymmärrä QS:n ja JPI:n käytöstä, kun alentuvat kiusantekoon kuin pahaset kakarat, kun olisivat voineet näyttää oikean laskelman. Laiteteenpa korvan taakse.
Kuuleppas nyt herra Satusetä. Minä muiden joukossa osoitin sinulle yksityiskohtaisesti perustellen, yleistäen ja fysiikan lainalaisuuksia käyttäen, että olet väärässä. Herra Satusetä vastasi tiivistetysti raivonpurkauksen
Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 08:14 - Älä viitsi naurattaa. Yritä nyt tulla järkiisi.
- Nuo liialliset teorioihin tukeutumisesi painopistehöpinöineen saa homman ihan pöhköön malliin.
- Ei painopisteellä ole mitään tarvetta sotkea hommaan. Siinä voi olla jokin tekijä, jota et osaa ottaa huomioon.
- Unohda nuo teorian koukerot ja käytä tervettä maalaisjärkeä. Teet itsesi ihan naurettavaksi, kun yrität ympätä hienoa teoriaa peruskoulun neljännen tai viidennen luokan yksinkertaiseen Newtonin mekaniikan tehtävään.
Tämä vastaus ei sisällä mitään. Sen arvo on nolla, tyhjä joukko. Sisällössä ei ole kerta kaikkiaan mitään mikä liittyy itse käsiteltävään asiaan.

Tämän kaltaisia vastauksia sulla on tapana suoltaa raivonpuuskissasi kaikille, jotka yrittävät ohjata sinut oikeille raiteille. Ja ihmettelet miksi kukaan ei halua asiallista keskustelua kanssasi? :D

Mä ymmärrän kyllä, että ikääntyvällä ihmisellä muisti, aivotoiminta ja personaallisuuden piirteet vaihtelevat vuorokauden eri tunteina. Mutta sun kannattaisi pysyä pois keskustelusta silloin, kun sulla on raivokohtausvaihe menossa. Eli se vaihe, jolloin et ymmärrä viestiä, joka sinulle koetetaan sanoa, ja suojamekanismisi koettavat korjata tilanteen raivokohtauksella.

Varmasti f-to-f keskustelussa muut ymmärtäisivät ikäsi aiheuttamat ongelmat, mutta internetissä juttusi näyttävät siltä, että haastat riitaa kaikkien kanssa jotka tiellesi osuvat. Usein tuo raivokas käyttäytyminen näyttäytyy muille todellakin ylivertaisuusharhana.
Ja vielä puolustelet "ystävällistä" käytöstäsi. Mikset antanut oikeita laskelmia, kun kerran hyvin tiesit miten ne tehdään.
Ja nyt LOPETA puolustelusi välipitämättömästä käytöksestäsi.
Susa
Reactions:
Viestit: 7183
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Susa »

Kuva

Kontra: Minun täytyy mennä viimeistelemään inertia-kuula-kelkkani valmiiksi.

Tiedepalsta: Kontra-kulta. Ei sellaista ikiliikkujaa kukaan pysty tekemään.

Kontra: Kyllä kai minä sen tiedän. Älä ole tyhmä.
Juuri siksi minun pitää se tehdä.
Heti paikalla!

https://memocate.com/vuorovaikutus/koht ... menetelma/
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

No tulpahan vähän tuuletuksi itsetyytyväisten yläkertoja, ettei pääse pahemmin pölyttymään.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 09:58 Mikset antanut oikeita laskelmia, kun kerran hyvin tiesit miten ne tehdään.
Tässä Q-S antoi oikeat laskut:
viewtopic.php?p=69710#p69710

joihin aina niin kohtelias herra kaikkitietävä vastasi:
Älä viitsi naurattaa. Yritä nyt tulla järkiisi.

Miksiköhän ihmiset suhtautuvat sinuun öykkäröivänä pellenä eivätkä asiallisena keskustelijana.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Yrittäkää nyt purkaa aiheuttamani pakahduttava ahdistuksenne tänne kaikki, ja vilkaiskaa peliiin onko naama vinossa.
Ettei vuosikausia tarvitse täällä purkaa oman elämän surkeutta toisten riivaajina.
Q-S
Reactions:
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Marras 2022, 16:44

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Q-S »

Neutroni kirjoitti: 24 Touko 2023, 10:17
Kontra kirjoitti: 24 Touko 2023, 09:58 Mikset antanut oikeita laskelmia, kun kerran hyvin tiesit miten ne tehdään.
Tässä Q-S antoi oikeat laskut:
viewtopic.php?p=69710#p69710

joihin aina niin kohtelias herra kaikkitietävä vastasi:
Älä viitsi naurattaa. Yritä nyt tulla järkiisi.

Miksiköhän ihmiset suhtautuvat sinuun öykkäröivänä pellenä eivätkä asiallisena keskustelijana.
Mieti Kontra tuota Neutronin viimeistä lausetta.

Ja lue rauhassa ja hitaasti tuo Neutronin linkki ja sen jälkeen oma vastauksesi siihen. Kirjoitin sinulle asiallisesti ja fysikan teorioihin nojaten. Vastaus on melko sama kuin nekin, jotka Neutroni+JPI olivat ilmeisesti jo aiemmin sinulle kirjoittaneet. Muotoilin tilanteen vain mahdollisimman yleiseksi (koska yleistys on helppo soveltaa muihinkin vastaaviin tilanteisiin).

Mikä vastauksessani oli se kohta, joka sai sinut raivostumaan ?
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Rapatessa roiskuu.

Kun pilkkasit minua ja kai Homeria oikein alatyylisellä halveksunnalla. Silloin nimitin sinua k-pääksi.

Kun minulla on mitta täysi noista aiheettomasti suutaan soittajista, silloin tulee joskus yliammuttua. Mutta minä yritän laittaa aina hupia noihin vastakommentteihin, kun täällä tuota hauskuutta ei liiaksi harrasteta.

Ei asiallisessa kritiikissä ole mitään väärin, koska sitä juuri kaipaan kirjoituksiini. Mutta kun suurin osa täällä heikon itsetuntonsa kohentamiseksi yrittävät nolata ihan asiallisen kommentoijan. Sellaisen estämisessä olisi valvojalla merkittävä tehtävä, mutta eihän se heitä kiinnosta, ja Neutroni riidankylväjänä on siihen ihan sopimaton tyyppi.

Kyllähän silloin kun aloitettiin siitä Jupiterin kierrosta, huomasin että mieltä askarruttavien kysymysteni omista ratkaisuista valtaosa oli vääriä, mutta opin itse löytämään niistä lopulta ne virheet. Opin itse paljon tuosta aivovoimistelusta. Minulla on ollut työkin tutkien parissa sellaista, että usein on aivot olleet tiukoilla, mutta perään antamatta aina kaikki ongelmat ratkesivat - apua kerran pyysin, mutta en saanut. Minulta apua on kyllä pyydetty. Kaverini valitti usein tiukassa paikassa että ”pää ajettuu”.
Minähän olen vielä rauhallinen tyyppi tiukoissa paikoissa, mutta yksi kaveri oli sellainen, että raivostui itselleen ja kun muita se hänen raivarikohtauksensa nauratti, häntä sai varoa.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Eusa kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:53
Kontra kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:45
JPI kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:25
Kontra kirjoitti: 22 Touko 2023, 22:11
Et ole tainnut ollenkaan katsoa kelkan tapahtumaa, jossa on minun ja QS:n laskelma siitä.
Liikemäärät ovat taatusti oikein, eikä liikemäärä muutu missään vaiheessa miksikään - se on nolla koko ajan.

Liike-energalle käy toisin, kun siitä hukataan puolet kimmottomaan massaan.

Käy nyt tutustumassa siihen tapahtuman kuvaukseen laskelmineen, kun teet itsestäsi naurettavan pellen, jos et ole edes tapahtumaan laskelmineen tutustunut.
No jos kappale liikkuu jossakin ajassa t nettomatkan s käyttäen tuota ideaasi, niin kuinka sen liikemäärä voi silloin olla koko ajan 0?
Vai meinaatko, että jos vaikka Marsiin lähetetään tuolla periaatteella toimiva avaruusalus, niin vaikka sillä selvästi on nopeutta kohteeseensa mennessään, niin sen liikemäärä on silti koko ajan vakio?
Mikäs on kappaleen liikemäärä, kun se ei liiku? Onko Newtonin mekaniikka varmasti hanskassasi?
Jousen kiihdyttämä kuula on käänteinen kimmoton törmäys - ne kumoavat toisensa kokonaisliikkeen kannalta. Kun kuula irroitetaan mönjästä ja kuljetetaan jouselle sekä viritetään, suoritetaan uusi käänteinen ja suora kimmoton törmäys, jotka jälleen kumoavat toisensa. Kun tätä jatketaan, päädytäänkin kimmoiseen törmäyttämiseen, jossa kimmoisuutta palautellaan energiaa tuhlaamalla. Laitekokonaisuus veuhtoo paikoillaan.
Muistin täältä edeltä tämän kommentin.
Kyllä Eusa ymmärsikin asian, mutta jostain syystä ei halunnut valaista asiaa laskutoimituksilla sopivilla kuulan ja nopeuksien arvoilla.
Olisi kyllä voinut laskea liikemääriilä tuon, olisi turhalta verbaaliryminältä vältytty.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2863
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Jaahans, onko täällä nyt kaikki tulleet siihen tulokseen, että prototyypin rakentaminen on turhaa? :mrgreen:
Eusa
Reactions:
Viestit: 1398
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Eusa »

13.05. kirjoitin kuinka Newtonin mekaniikassa törmäävien kappaleiden liikemäärien summa on nollavoima(vektori):

"Yhtälö m1a1 = m2a2 kuvaa kiihtyvyyksiä antavia vastavoimia, jotka antavat m_n-massaisille kappaleille kiihtyvyydet a_n; törmäyksessä yleisesti ∑ m_n×a_n = 0.

Jos haluaa kiihdyttää pakoon maanpintaa, täytyy saada aikaan kiihtyvyys, joka on suurempi samansuuntainen kuin maanpinnan kiihtyvyys. Tyypillisesti käytetään suihkumoottoria, jossa törmäytetään jatkuvasti ajoainetta kiihdyttäen sitä alaspäin. Suihku voi olla peräisin mukana kuljetettavasta polttoaineesta, ympäröivästä ilmasta tai näiden yhdistelmästä.

Ilman vastavoimien reaktiota ei kappaletta voida kiihdyttää, mikä samalla tarkoittaa ajoaineen purkamista vastasuuntaan. Jousen tai siimojen avulla voi tietysti ponnistaa maanpintaan kytketystä rakenteesta."
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Se on se ongelma, että asiat ei täällä valkene kaikille, elleivät k-koulutetut osaa laskeutua maalaisjärjellä ajattelevien tasolle.
Minäkin aikoinani osasin ja ymmärsin k-k-tason ajattelua, mutta aika on huuhtonut terminologian ja syboolit taivaan tuuliin.

Olen myös huomannut englannin kielen rapauteneen niin, että noita videoita kun tänne tuodaan, en minä niitä jaksa seurata. Mutta suurin osahan niistä onkin huuhaata, ettei siinä paljon häviä. Se on kiusallista, ettei muista sukulaislasten nimiä, eikä aina aikuistenkaan nimiä. Ja vielä pahempaa, kun suomenkielen sanojen kohdalla keskustelussa joskus lyö tyhjää - toinen ihmettellee, että mikä tuli.

En osaa sanoa, lieneekö kukaan loukkaantunut sanoistani, vai onko mennyt vahuudenhöppänyyden tiliin. Jos olen oikeasti jonkun mielen pahoittanut, pyydän anteeksi.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Gravitaatio

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Tuo viimeinen lause vaatii sentään vielä tarkennuksen:
Jos olen oikeasti jonkun mielen pahoittanut aiheettomasti, pyydän anteeksi.

Trollien ja häriköiden on turha mitään anteeksipyyntöä odottaa, kuten Brainwished röyhkeästi kehtasi tuli vaatimaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Vastaa Viestiin