R.I.P-ketju

Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Raspu »

John Carter kirjoitti: 25 Huhti 2023, 16:58
Rere kirjoitti: 13 Huhti 2023, 11:48
John Carter kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:25 Oliko hän Pseudo? Entisen palstan vanha kuva ainakin muistutti kovasti tuota kuvaa.
Elokuva­ohjaaja Ilkka Järvi-Laturi on kuollut
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009458511.html
Samaa näköä on, mutta ei ole Pseudo. Jonkin verran Pseudo aikoinaan kertoi Tiede-lehden palstalla tekemisistään ja mm asumisestaan Brysselissä. Järvi-Laturilla (joka oli minulle käytännössä tuntematon vaikka nimi kuulosti tutulta) on erilainen työ- ja asumishistoria. - Pseudo varmaan liittyisi tähän Tiedepalsta-keskustelukerhoon, mutta sen perustaminen taisi mennä häneltä ohi. Jos joku tuntee/tietää Pseudon niin voisi vinkata hänelle palstasta.
Pseudo kertoi juuri ennen vanhan palstan loppua, että oli nuorena näyttelijäkoulussa ja siirtyi sen jälkeen kameran taakse. Kertoi myös, että kaikki palstalaiset ovat nähneet varmasti elokuvia, joita hän oli tekemässä. Toistakymmentä vuotta tuli Pseudon kanssa väiteltyä ja olin varma, että tulisi tälle palstalle, mutta ei ole ukkoa vielä näkynyt. Toivottavasti ei ole delannut.
Minä en osaa sääliä sitä.
Mulkku mies oli, luikero ja narsisti.
Mies joka ei loppunpelissä vastannut puheistaan naamasta naamaan (vaikka itse vaati) fantasioistaan vaimoni nussisimisesta.
Täysin paska munaton mies oli jos onkin kuollut tai ei.
En jää kaipaamaan.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18386
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Raspu kirjoitti: 25 Huhti 2023, 17:30
John Carter kirjoitti: 25 Huhti 2023, 16:58
Rere kirjoitti: 13 Huhti 2023, 11:48
John Carter kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:25 Oliko hän Pseudo? Entisen palstan vanha kuva ainakin muistutti kovasti tuota kuvaa.
Elokuva­ohjaaja Ilkka Järvi-Laturi on kuollut
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009458511.html
Samaa näköä on, mutta ei ole Pseudo. Jonkin verran Pseudo aikoinaan kertoi Tiede-lehden palstalla tekemisistään ja mm asumisestaan Brysselissä. Järvi-Laturilla (joka oli minulle käytännössä tuntematon vaikka nimi kuulosti tutulta) on erilainen työ- ja asumishistoria. - Pseudo varmaan liittyisi tähän Tiedepalsta-keskustelukerhoon, mutta sen perustaminen taisi mennä häneltä ohi. Jos joku tuntee/tietää Pseudon niin voisi vinkata hänelle palstasta.
Pseudo kertoi juuri ennen vanhan palstan loppua, että oli nuorena näyttelijäkoulussa ja siirtyi sen jälkeen kameran taakse. Kertoi myös, että kaikki palstalaiset ovat nähneet varmasti elokuvia, joita hän oli tekemässä. Toistakymmentä vuotta tuli Pseudon kanssa väiteltyä ja olin varma, että tulisi tälle palstalle, mutta ei ole ukkoa vielä näkynyt. Toivottavasti ei ole delannut.
Minä en osaa sääliä sitä.
Mulkku mies oli, luikero ja narsisti.
Mies joka ei loppunpelissä vastannut puheistaan naamasta naamaan (vaikka itse vaati) fantasioistaan vaimoni nussisimisesta.
Täysin paska munaton mies oli jos onkin kuollut tai ei.
Pseudo ei kyllä ikinä myöntänyt olevansa väärässä. Huomasin sen, kun väittelin 10 vuotta putkeen Israel-ketjussa hänen kanssaan (reippaasti yli 1000 sivua) ja roolit kääntyivät ympäri. Minusta tuli Israel-fani samalla.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Pseudon kanssa oli mukava väitellä, jos oli samaa mieltä ja samalla puolella. Jos ei ollut, ei sitten niinkään. Hän pani ensimmäisessä viestissään asiallisesti vastaan, toisessa oli hermostumisen oireita. Kolmas oli potku haaroväliin tyyliin kerro tuo idolillesi Putinille. Joka ainoa kerta sama juttu.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18386
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Wisti kirjoitti: 25 Huhti 2023, 17:54 Pseudon kanssa oli mukava väitellä, jos oli samaa mieltä ja samalla puolella. Jos ei ollut, ei sitten niinkään. Hän pani ensimmäisessä viestissään asiallisesti vastaan, toisessa oli hermostumisen oireita. Kolmas oli potku haaroväliin tyyliin kerro tuo idolillesi Putinille. Joka ainoa kerta sama juttu.
Joo, minua nimitti terroristiksi ja vasemmistolaiseksi. Viimeistä tosin en ihmettelekään, koska puolustin kerran eräässä väittelyssä Noam Chomskya häntä vastaan.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Susa
Reactions:
Viestit: 7612
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Susa »

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Voi Siiriä...RIP !
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Toope »

Wisti kirjoitti: 25 Huhti 2023, 17:54 Pseudon kanssa oli mukava väitellä, jos oli samaa mieltä ja samalla puolella. Jos ei ollut, ei sitten niinkään. Hän pani ensimmäisessä viestissään asiallisesti vastaan, toisessa oli hermostumisen oireita. Kolmas oli potku haaroväliin tyyliin kerro tuo idolillesi Putinille. Joka ainoa kerta sama juttu.
Nnjoo. Fiksu henkilö, mutta veti henkilökohtaisuuksiin.
Sääli silti, koska välillä oli viksua juttua.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Niin eikö pseudo enää vaikuta tällä ?
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3624
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Toope »

Tuulispää kirjoitti: 06 Touko 2023, 08:21 Niin eikö pseudo enää vaikuta tällä ?
Ymmärsin, että ei. Vahinko...
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4118
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Rere kirjoitti: 13 Huhti 2023, 11:48
John Carter kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:25 Oliko hän Pseudo? Entisen palstan vanha kuva ainakin muistutti kovasti tuota kuvaa.
Elokuva­ohjaaja Ilkka Järvi-Laturi on kuollut
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009458511.html
Samaa näköä on, mutta ei ole Pseudo. Jonkin verran Pseudo aikoinaan kertoi Tiede-lehden palstalla tekemisistään ja mm asumisestaan Brysselissä. Järvi-Laturilla (joka oli minulle käytännössä tuntematon vaikka nimi kuulosti tutulta) on erilainen työ- ja asumishistoria. - Pseudo varmaan liittyisi tähän Tiedepalsta-keskustelukerhoon, mutta sen perustaminen taisi mennä häneltä ohi. Jos joku tuntee/tietää Pseudon niin voisi vinkata hänelle palstasta.
Jep. En usko minäkään, että kyseessä on Pseudo. On hän tietenkin saattanut tuntea tämän Järvi-Laturin. Mutta tosiaan tuo historia on aivan eri kuin Pseudolla oli. Ellei Pseudo ole sitten itse keksinyt sitä vain hämätäkseen todellista henkilöllisyyttään. Mutta, ei hän mielestäni edes vaikuttanut miltään ohjaajalta, pikemminkin juuri teknisemmältä kaverilta. Ja joskus jopa virkamiesmäiseltä asiantuntijalta.

Mielestäni Pseudo totesi jotain Tiede-palstan loppumetreillä siitä, että hän ei lähde mihinkään tällaiselle keskutelupalstalle, jossa entiset keskustelijat vastaavat moderoinnista ja ylläpidosta. Ja kuten joskus on tullut huomattua, niin ei hän siinä ajatuksessaan kovinkaan väärässä ollut. Sitä en sitten tiedä, että seuraako hän tätä keskustelua. Jos hän niin tekee, niin hyvin on pokka pitänyt. Mikään toinen nimimerkki ei niin ikään viittaa häneen. Yleensä tavasta voi huomata, että ahaa, tämä onkin se sama tyyppi.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4118
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Paperiteollisuuden uranuurtaja Johan Gullichsen on myös kuollut. Ikää oli tosin jo 86 vuotta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Johan_Gullichsen
Gullichsen kehitti 1970-luvulla paperin valmistustavan merkittävällä tavalla uudistaneen ja kierrätyspaperin uusiokäytössä erityisen tärkeän keskisakeusteknologian eli mc-tekniikan.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Susa
Reactions:
Viestit: 7612
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Susa »

Laulaja on poissa.

Kuva
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3036
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

https://fi.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski

Unabomber näköjään heittänyt lusikan nurkkaan. :mrgreen:
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3536
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja asdf »

Cormac McCarthy jätti tämän maailman. Olen usein sanonut hänestä, että suurin kielen taitaja elossa olevista kirjailijoista. Legacy elää, on kokonainen sukupolvi, joka on oppinut kirjailemaan lukemalla häntä.
Salmon Snake of the East
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: R.I.P-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Täysin tuntematon Big Pokey kuoli :
Vastaa Viestiin