Big Bang ?

OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Ainetta ja energiaa on aina ollut, elämää on aina ollut, tietoisia olentoja on aina ollut ja enkeleitä ja jumalia on aina ollut. Tämä tekee kehityksestä ja luomisesta ikuisen ympyrän ja on sama mistä kohtaan sen katkaisee ja kummin päin se milloinkin ja missäkin pyörii.

Ja alkupamauksista paikallisia. Koko systeemi, universumi eli kaikkeus taas on jossakin vielä tuntemattomassa, ikuisessa perustilassa, joka toki voi olla tuo jo näkyvä galaksitila kaikkialla ja ikuisesti, galaksien verkosto.

Ihan hyvä ja mahdollinen mk., tiedettä se ei vielä ole, mutta tehdään tästä teoria ja testataan se. Yhdessä, ketkä lähtevät mukaan? Kaikki ala- arvoisten alapuolella, yhtykäämme kuin proletariaatti!
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:45 Ainetta ja energiaa on aina ollut, elämää on aina ollut, tietoisia olentoja on aina ollut ja enkeleitä ja jumalia on aina ollut. Tämä tekee kehityksestä ja luomisesta ikuisen ympyrän ja on sama mistä kohtaan sen katkaisee ja kummin päin se milloinkin ja missäkin pyörii.

Ja alkupamauksista paikallisia. Koko systeemi, universumi eli kaikkeus taas on jossakin vielä tuntemattomassa, ikuisessa perustilassa, joka toki voi olla tuo jo näkyvä galaksitila kaikkialla ja ikuisesti, galaksien verkosto.

Ihan hyvä ja mahdollinen mk., tiedettä se ei vielä ole, mutta tehdään tästä teoria ja testataan se. Yhdessä, ketkä lähtevät mukaan? Kaikki ala- arvoisten alapuolella, yhtykäämme kuin proletariaatti!
Siivutan nyt muun mutta oliko se tässä säikeessä vai jossain muussa mutta maailmankatsomus ei ole tiedettä. Se voi olla uskonnollinen tai tieteellinen. Voiko se olla jotain muutakin? Ei tule mieleen. Mutta teki kokeen teisti tai ateisti niin jos koe tehdään tieteellisesti niin tulos on sama kummallakin. Havainto voi vaihedella tulkitsijasta. Kuten sinä tulkitset jokaisen uutisen jostakin Webbin havinnosta että se tukee sinun sävellystäsi ja kaataa BB:n. Eivät ne Webbin havainnot BB:tä tule kaatamaan.

Lähteä mukaan???? Vastaan kuten erään pelin hahmo erääseen kysymykseen: "Ennemmin kaivan silmät päästä ruosteisella haarukalla".
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3402
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:45 Ainetta ja energiaa on aina ollut, elämää on aina ollut, tietoisia olentoja on aina ollut ja enkeleitä ja jumalia on aina ollut. Tämä tekee kehityksestä ja luomisesta ikuisen ympyrän ja on sama mistä kohtaan sen katkaisee ja kummin päin se milloinkin ja missäkin pyörii.

Ja alkupamauksista paikallisia. Koko systeemi, universumi eli kaikkeus taas on jossakin vielä tuntemattomassa, ikuisessa perustilassa, joka toki voi olla tuo jo näkyvä galaksitila kaikkialla ja ikuisesti, galaksien verkosto.

Ihan hyvä ja mahdollinen mk., tiedettä se ei vielä ole, mutta tehdään tästä teoria ja testataan se. Yhdessä, ketkä lähtevät mukaan? Kaikki ala- arvoisten alapuolella, yhtykäämme kuin proletariaatti!
Kuinka moni lähtee kaduilla huutelevan kylähullun mukaan tappamaan tuulimyllyjä? Luulen, että osallistumisprosentti sinun huuruisiin seikkailuihisi on sama.
Salmon Snake of the East
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Jos suljetuilla on sattumalta avoimien ovien päivät saa Olli satoja kannattajia. Huomasin että suljetuillakin edustan aika harvalukuista joukkoa. Skitsoissa on sittenkin eroja.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Hubblen ja Webbin syvän taivaan kuvat, niiden analyysi kaataa vihdoin BBn. Se on jo selvä asia. Ei tarvitse kuin seurata artikkeleita tiedelehdissä, Hesarissa ja Tähdet ja avaruus- lehdessä.

ACG on hiukan edellä koko ajan. Sieltäkin liitän välillä hyviä juttuja. Myös Luonnonfilosofian Seura seuraa tilannetta tiiviisti ja kommentoi asioita.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 14:01 Hubblen ja Webbin syvän taivaan kuvat, niiden analyysi kaataa vihdoin BBn. Se on jo selvä asia. Ei tarvitse kuin seurata artikkeleita tiedelehdissä, Hesarissa ja Tähdet ja avaruus- lehdessä.

ACG on hiukan edellä koko ajan. Sieltäkin liitän välillä hyviä juttuja. Myös Luonnonfilosofian Seura seuraa tilannetta tiiviisti ja kommentoi asioita.
Analysoi kuka? Ammatti-ihmiset vai hörhöt? Varmasti analyysissä on eroa. Minulle vain ei ole epäselvää kumman ryhmän analyyseihin luota. *

Alkaa tulla aika selväksi että tuo "Kuuluisa" Luonnofilosofian Seura on hörhöjä täynnä? Yleensä hörhöt valitsevat seuroilleen hyvin "Tieteelliseltä" kuulostavia nimiä vaikka foliopipo onkin sitten vaatimus seuraan liittymiseksi.

Edit: * Vai tarkoitatko kuka analysoi uutisia ja artikkeleita? Hesari ja T&A eivät hörhöuutisia julkaise mutta hörhöt voivat analysoida uutisia, sitä ei mikään estä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Tietysti voi yrittää leimata kaiken BBn vastaisuuden epätieteelliseksi. Sitähän valtavirta on tehnyt 60 v.

Nyt syvän taivaan kuvien takia se ei enää onnistu, Jumalan kiitos, tekisi mieli sanoa, mutten voi, koska se on kielletty tiedefoorumissa. Eli jätän sanomatta. Mikä on vale taas. Kumma kun aina valehtelen, kumma juttu!
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Hesari ja Kosmologian Tähdet rupeavat nyt julkaisemaan hörhöuutisia. On se kamalaa.

ACG ja minä ym. emme tietenkään pääse pannasta vielä pitkään aikaan. Häviön tunnustaminen on Kosmologeille ja filosofeille, valtavirran professoreille ja vertaisarvioinnin päättäjille niin karvas pala.

Tässä sama juttu. Sättiminen jatkuu ja tunnustusta ja kunnioitusta ei tule. Se on varmaa se.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3402
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 14:30 Hesari ja Kosmologian Tähdet rupeavat nyt julkaisemaan hörhöuutisia. On se kamalaa.

ACG ja minä ym. emme tietenkään pääse pannasta vielä pitkään aikaan. Häviön tunnustaminen on Kosmologeille ja filosofeille, valtavirran professoreille ja vertaisarvioinnin päättäjille niin karvas pala.

Tässä sama juttu. Sättiminen jatkuu ja tunnustusta ja kunnioitusta ei tule. Se on varmaa se.
Kyllä teidän tutkimuksenne läpäisisivät vertaisarvionnin, jos ne noudattaisivat tieteen sääntöjä. ACG:llä vaan ei tunnu olevan mielenkiintoa ja sinä et osaa.
Salmon Snake of the East
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

ACG osaa ja heillä on mielenkiintoa. Alkaa läpäisemään paremmin ja paremmin. Minä osasin jo. Nyt odotan kuka pyytää seuraavaksi. Itse julkaisen kotisivuilla. Juttu on huonolla englannilla siellä ACGn sivuilla. Täytyyhän se joskus kai päivittää.

Sinun inkvisitio alkaa vuotamaan. Siis BB- Vertaisarviointi tiedelehdissä. Vai onko sekin taas valetta?
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3402
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 16:18 Minä osasin jo.
Ai sinulta on tullut joku tieteellinen vertaisarvioitu julkaisu? Onnea! Missä julkaistiin?

Ketä vittua luulet huijaavasi jatkuvalla valehtelulla?
Salmon Snake of the East
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Päivän annos Ollia on saatu. Jos jatkan niin tulee erinnäisiäkin todellisuuksia vastaan. Taidan nyt pysytellä eräässä niistä ja unohtaa Ollit sun muun.

Harhainen maailma on kyllä hieno juttu. Siinähän voit olla minkälainen supersankari jos haluat. Kannattaa siinä tilassa kiivetä nosturiin koska osaat myös lentää, painovoimahan on mielikuvituksen tuote.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Goswell kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:16
Kontra kirjoitti: 25 Touko 2023, 08:09
Neutroni kirjoitti: 25 Touko 2023, 07:25
OlliS kirjoitti: 25 Touko 2023, 00:19 Tuo oli sontaa siis mielestäsi tuo Hesarin artikkeli!

Ei varmasti ole sontaa!
Sinun tulkinnat artikkelista ovat sontaa. En teidä oletko niin harhasi sokaisema, että ymmärrät minkä tahansa uutisen itsellesi edullisena vai valehteletko tarkoituksella, mutta tuon artikkelin peruseella BB ei kaadu. Siinä mainittiin useampi tutkimussuunta, jotka yrittävät selittää havainnot BB:n puitteissa esim. galaksien syntymalleja muuttamalla.
Kun Olli on muodostunut kiveksi vähän jokaisen kengässä (minun kengässä ei), eikö moderaattori voisi palkita hänet jonkinlaisella kosmologian-maratoonari-kunniakirjalla, saisi hetkeksi muuta mietittävää ankarassa stressisään. Minäkin olin muodostumassa kiveksi joidenkin kengässä, mutta huomasin, etten olekaan haka ajamassani asiassa. Olli ei tuota ole vielä kohdallaan huomannut.
Gossukin ansaitsisi jonkilaisen kunniamaininnan väsymättömästä taistelustaan hitaus- ja keskipakovoiman ja todellisen valonnopeuden puolesta ja ansioista tieteen harhojen paljastajana. ;)
Minä seison valokelkkani takana kuin kivi kengässä. Enkä hylkää myöskään hitausvoiman ja keskipakovoiman ajatusta, joka tosin ei ole minun ajatus, Korant on oppi-isäni noissa asioissa.
Se on miehen puhetta se. Muuten mitähän Korantille (entinen Kortan) mahtaa nykyisin kuulua?

Korant oli ensimmäinen tuttavuus vanhalla palstalla. Ihmettelin hänen nimimerkkiään, kun samoista kirjaimista voi koota minunkin nimimerkkini. Keskustelitiin jääkaapin ovimagneetista ilman mitään erimielisyyksiä muistaakseni. JPI:n kanssa hänellä oli menossa kovia yhteenottoja, ja minä heitinkin kylmää vettä joskus heidän niskaansa, mutta eihän se kauaa jäähdyttänyt.

Minä aloinkin kuunnella fiksumman tuntuisen ääntä, ja sain hänen opetuksestaan niin suurta itseluottamusta, että eräänä päivänä uskoin pystyväni kaatamaan yhden tieteen aksiooman. Olisi pitänyt vain rakentaa toimiva demonstraatio apparaatti, joka olikin jo aloitusta vaille valmis. Mutta sitten taivaanrannalta alkoi vyöryä synkkiä pilviä, ja niiden tuoma hirmumyrsky otti otteeseensa, vieden mennessään koko hienon suurella vaivalla kyhätyn konstruktioni - kun olin perustukset unohtunut rakentaa.

Gossu. Sinä olet kovia tuulia saanut myös kokea, mutta et sellaista kaiken mennessään vievän myrskyn raivoa, joka minä koin, mutta ehjänä ja viisaampana se laski minut hellästi takaisin maan pinnalle.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4234
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Kontra kirjoitti: 25 Touko 2023, 17:29
Goswell kirjoitti: 25 Touko 2023, 09:16
Kontra kirjoitti: 25 Touko 2023, 08:09
Neutroni kirjoitti: 25 Touko 2023, 07:25

Sinun tulkinnat artikkelista ovat sontaa. En teidä oletko niin harhasi sokaisema, että ymmärrät minkä tahansa uutisen itsellesi edullisena vai valehteletko tarkoituksella, mutta tuon artikkelin peruseella BB ei kaadu. Siinä mainittiin useampi tutkimussuunta, jotka yrittävät selittää havainnot BB:n puitteissa esim. galaksien syntymalleja muuttamalla.
Kun Olli on muodostunut kiveksi vähän jokaisen kengässä (minun kengässä ei), eikö moderaattori voisi palkita hänet jonkinlaisella kosmologian-maratoonari-kunniakirjalla, saisi hetkeksi muuta mietittävää ankarassa stressisään. Minäkin olin muodostumassa kiveksi joidenkin kengässä, mutta huomasin, etten olekaan haka ajamassani asiassa. Olli ei tuota ole vielä kohdallaan huomannut.
Gossukin ansaitsisi jonkilaisen kunniamaininnan väsymättömästä taistelustaan hitaus- ja keskipakovoiman ja todellisen valonnopeuden puolesta ja ansioista tieteen harhojen paljastajana. ;)
Minä seison valokelkkani takana kuin kivi kengässä. Enkä hylkää myöskään hitausvoiman ja keskipakovoiman ajatusta, joka tosin ei ole minun ajatus, Korant on oppi-isäni noissa asioissa.
Se on miehen puhetta se. Muuten mitähän Korantille (entinen Kortan) mahtaa nykyisin kuulua?

Korant oli ensimmäinen tuttavuus vanhalla palstalla. Ihmettelin hänen nimimerkkiään, kun samoista kirjaimista voi koota minunkin nimimerkkini. Keskustelitiin jääkaapin ovimagneetista ilman mitään erimielisyyksiä muistaakseni. JPI:n kanssa hänellä oli menossa kovia yhteenottoja, ja minä heitinkin kylmää vettä joskus heidän niskaansa, mutta eihän se kauaa jäähdyttänyt.

Minä aloinkin kuunnella fiksumman tuntuisen ääntä, ja sain hänen opetuksestaan niin suurta itseluottamusta, että eräänä päivänä uskoin pystyväni kaatamaan yhden tieteen aksiooman. Olisi pitänyt vain rakentaa toimiva demonstraatio apparaatti, joka olikin jo aloitusta vaille valmis. Mutta sitten taivaanrannalta alkoi vyöryä synkkiä pilviä, ja niiden tuoma hirmumyrsky otti otteeseensa, vieden mennessään koko hienon suurella vaivalla kyhätyn konstruktioni - kun olin perustukset unohtunut rakentaa.

Gossu. Sinä olet kovia tuulia saanut myös kokea, mutta et sellaista kaiken mennessään vievän myrskyn raivoa, joka minä koin, mutta ehjänä ja viisaampana se laski minut hellästi takaisin maan pinnalle.
Sydän syrjällään tässä on taistelua seurattu, loppu hyvin, kaikki hyvin.
Minun mielestä noin.
Eusa
Reactions:
Viestit: 1398
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Eusa kirjoitti: 25 Touko 2023, 05:57 https://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-s ... miksi.html

Yksinkertaisin selitys osuu usein hyvin lähelle.

Aineen syntyessä se ei käytännössä lainkaan annihiloitunut antiaineen kanssa eikä erillistä inflatorista kenttää esiintynyt, sillä aine ja antiaine saattoivat syntyä toisistaan liki valovauhdilla erkaantumalla.

Aineen vaiheisuus voi olla suoraan kytköksissä sen syntyliikesuuntaan, mikä tarkoittaisi, ettei ole olemassa pelkästään vastakkaisesti ainetta ja antiainetta vaan liukuvasti kaikkia vaiheita niiden väliltä - vaiheet säilyttäisivät tilansa niin kauan kuin ne jatkavat lepotilaansa liikkeenä laajentumissuuntaan. Toisiaan kohti kaartuvat läheiset ainekset hakeutuvat yhteiseen ainetilaan.

Tässä ratkaisumallissa siis aineksia syntyy riittävän runsaasti ja alkavat heti kertymään järjestelmiksi.

Big bang -kosmologiasta ei tarvitse tyystin luopua.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Vastaa Viestiin