Joo, pitää tarkentaa että ei se tavallinen tyhmyys pelkästään ole asiakkaan hylkäämisen kriteerinä, vaan vain tapauksissa joissa siiheen liittyy myös epämiellyttävän persoonan piirteitä, kuten esim tämä asiakas joka aivan äskettäin kävi näyttämässä koslaansa. En tiedä mistä on saanut päähänsä että ymmärtää autoista enemmän kuin ymmärtää, eli ei juurikaan mitään, mutta taas oli suuna päänä kun tein autostaan vikadiagnoosia. Siedin vielä sitä sen akan lässytystä just ja just, eli korjaan autonsa, vaikken siitä juurikan hyödy, kun on kroonisesti persaukinen tapaus, eli menee siis pitkälti auttamisen piikkiin, joskaan ei ihan pro bonona.asdf kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 15:03Oma tyhmyys on kyllä vaikeaa sietää, mutta monessa ammatissa joutuu asioimaan idioottien kanssa, ja ainakin itse olen oppinut olemaan välittämättä. Kehut kyllä otan vastaan, mutta haukut asiakkaiden typeryytenä. Paitsi jos niihin on aihetta, silloin kyllä hyvitän mielipahan miten vaan voin.Brainwashed kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 09:01
Tjaa, itse en voi oikein sietää tyhmyyttä, vähiten kun se on omasta takaa. Kun asioin tyhmien asiakkaiden kanssa, niin minun pitää oikein pinnistellä etten möläyttäisi jotakin joka pilaisi homman.
Kontran hörhöily ei ollut edistyksellisyyttä vaan aitoa ja puhdasoppista perseilyä.
Jos raakkaisin asiakkaani pois pelkästään sellaisen nk perustyhmyyden takia, niin olisin vaille asiakkaita. Nyt on tilanne kuitenkin se, etten ehdi kaikkia halukkaita palvelemaan, joten karsinta on sikäli selkeintä toteuttaa sieltä epämiellyttävien tapausten kohdalta, ja ihan sama pullottaako pinkka vai onko persaukinen, se ei ole lähtökohtaisesti minulle kriteeri, vaan synkkaako tyypin kanssa, ja sama pätee tietenkin myös toisinpäin, eli joku pitää minua vastenmielisenä ja homma kaatuu siihen. Näin se menee.