Omia kappaleita, osa 4

Teetkö omaa musiikkia? Pistäpä linkkii
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Why »

Tässä lisää omia sävellyksiäni:

The Waves


At Daybresk


Autumn Wind


Darkness
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2296
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Hyviä ovat!

Jos palautetta saa antaa, niin pan-huilu äänenä on ok, silti mielellään säästeliäästi.

Eilen pitkästä aikaa otin kitaran, tämä ei siis liity sinun tuotantoosi, ja diginauhurin ja neljän äänitysraidan jälkeen hoksasin, että unohtui kitaran viritys, ei pahasti pielessä, mutta ei siihen enää koskettimia voi lisätä.

Mulla homma alusta, vaikka tietysti sillä epävireelläkin 'mielenkiintoinen' saundi tuli.
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Why »

Saa antaa palautetta. Muuten sitä elää omassa ahtaassa kuplassaan.

Oon tosi paljon käyttänyt aikaa oppiakseni monia eri instrumenttejä ainakin vähän soittamaan (akustinen ja sähkökitara, piano, kiippari sen moninaisine puolineen, bassot..) jotta ilmaisu olisi monipuolista. Silti usein lankeaa "helpoimpaan": kun ei jaksa kitaralla jotakin raitaa opetella, niin vetää sen vaikka jollakin samalla synan soundilla.

Todella turhauttava, mutta opettava kokemus tuo, että kitaran epävireen huomaa vasta jälkeen päin. On kyllä siitä kokemuksia. Joo, epävireys antaa sellaisen elähtäneen savunenkappasoundin..
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17680
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Kuulostavat minun korvaani aika tavalla elokuvamusiikilta, eli ovat hyvin tehtyjä ja sopisivat hyvin erilaisiin elokuvien kohtauksiin.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Why kirjoitti: 04 Kesä 2023, 06:27 Saa antaa palautetta. Muuten sitä elää omassa ahtaassa kuplassaan.

Oon tosi paljon käyttänyt aikaa oppiakseni monia eri instrumenttejä ainakin vähän soittamaan (akustinen ja sähkökitara, piano, kiippari sen moninaisine puolineen, bassot..) jotta ilmaisu olisi monipuolista. Silti usein lankeaa "helpoimpaan": kun ei jaksa kitaralla jotakin raitaa opetella, niin vetää sen vaikka jollakin samalla synan soundilla.

Todella turhauttava, mutta opettava kokemus tuo, että kitaran epävireen huomaa vasta jälkeen päin. On kyllä siitä kokemuksia. Joo, epävireys antaa sellaisen elähtäneen savunenkappasoundin..
Minua on aina ihmetyttänyt erilaiset sävelasteikot. Kun on tasavireinen ja luonnollinen ja onko muitakin?
Viritetäänkö esim klassinen kitara luonnolliseen vai tasavireeseen? Ja voiko tavallinen kuuntelija huomata eroa noiden soinnissa?
Ja saako luonnolliseen viritetyksi korvakuulolla?
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Ihan hirveetä skeidaa.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Why »

Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 01:37 Ihan hirveetä skeidaa.

8-)
Olisi kiva kuulla hieman perusteitakin.
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Why »

Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 01:37 Ihan hirveetä skeidaa.
No olkoot nämä nyt sitten mun viimeiset kappaleet tälle foorumille, jos nämä sua niin häiritsevät. Arvostella saa, mutta aina on oltava myös perusteet.

Valitettavasti tällä foorumilla edelleen liikkuu noita talipäitä, jotka pilaavat vaan täällä jatkuvasti ilmapiiriä ja ovat vaan haitaksi niille, jotka täällä yrittäväet edes vähän keskustella ym.. En jaksa tuollaisten idioottien kanssa tämän enempää......
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2296
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Why kirjoitti: 05 Kesä 2023, 19:54
Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 01:37 Ihan hirveetä skeidaa.
No olkoot nämä nyt sitten mun viimeiset kappaleet tälle foorumille, jos nämä sua niin häiritsevät. Arvostella saa, mutta aina on oltava myös perusteet.

Valitettavasti tällä foorumilla edelleen liikkuu noita talipäitä, jotka pilaavat vaan täällä jatkuvasti ilmapiiriä ja ovat vaan haitaksi niille, jotka täällä yrittäväet edes vähän keskustella ym.. En jaksa tuollaisten idioottien kanssa tämän enempää......
Älä noista kommenteista huoli, maailmaan mahtuu kaikenlaista ja kaikenlaisia.
Jatka vaan musiikin tekemistä ja postaa jatkossakin musiikkiasi tänne, mukavia ovat kuunnella ja mukava vaihtaa kommenttia, vaikka laiska olen kirjoittamaan ja ketä musiikki ja musiikin teko ei miellytä, niin mitäpä siitä.
Siinä olet oikeassa, että usein, taiko jopa yleensä täällä keskustelu on hankalaa häiriköinnin takia. Ja ihan riippumatta keskustelun aiheesta ja aiheetta.
Minua kyllä kiinnostaa minkälaista musiikkia muut kotistudiosoittajat tekevät ja minkälaisilla laitteilla tekevät ja aina tietysti hakea oppia ja vinkkiä omien juttujen parantamiseen.
On täällä myös muita musiikin tekemisen kanssa värkkääviä, muistaakseni ainakin Deep Purpose ja muitakin.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2279
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

The Waves oli loistava. Pidin paljon!!! Muutkin hyviä!
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2296
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Kontra kirjoitti: 04 Kesä 2023, 08:23
Minua on aina ihmetyttänyt erilaiset sävelasteikot. Kun on tasavireinen ja luonnollinen ja onko muitakin?
Tasavireinen on nykyään yleisin käytetty, oktaavi jaettu tasan 12 puolisävelaskeleeseen, niin näppäin kuin kosketin soittimissa.
Sitten jousisoittimissa, kuten viulu ja toisaalta laulussa voi käyttää luonnollista sävelväliä.
Muitakin sävelasteikkoja on ja käytetään esimerkiksi itämaisessä musiikissa, neljäsosa sävelaskelia. Laitan linkit aiheesta tuohon viestin loppuun
Viritetäänkö esim klassinen kitara luonnolliseen vai tasavireeseen? Ja voiko tavallinen kuuntelija huomata eroa noiden soinnissa?
Kitaran virityksessä ei kysymys luonnollisesta tai tasavireestä. Tasavire on kitaran rakennettu ominaisuus, kaulan nauhahojen paikka.
Kitaran virityksessä on kyse kuuden kielen keskinäinen viritys eri taajuuksiin (säveliin) ja siihen on yleisesti käytetty EADGBE. Mutta muitakin virityksiä on musiikkityylistä ja tarpeesta riippuen.
Ja saako luonnolliseen viritetyksi korvakuulolla?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viritysj% ... telm%C3%A4

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kitara
Kontra
Reactions:
Viestit: 2743
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Tauko kirjoitti: 05 Kesä 2023, 21:23
Kontra kirjoitti: 04 Kesä 2023, 08:23
Minua on aina ihmetyttänyt erilaiset sävelasteikot. Kun on tasavireinen ja luonnollinen ja onko muitakin?
Tasavireinen on nykyään yleisin käytetty, oktaavi jaettu tasan 12 puolisävelaskeleeseen, niin näppäin kuin kosketin soittimissa.
Sitten jousisoittimissa, kuten viulu ja toisaalta laulussa voi käyttää luonnollista sävelväliä.
Muitakin sävelasteikkoja on ja käytetään esimerkiksi itämaisessä musiikissa, neljäsosa sävelaskelia. Laitan linkit aiheesta tuohon viestin loppuun
Viritetäänkö esim klassinen kitara luonnolliseen vai tasavireeseen? Ja voiko tavallinen kuuntelija huomata eroa noiden soinnissa?
Kitaran virityksessä ei kysymys luonnollisesta tai tasavireestä. Tasavire on kitaran rakennettu ominaisuus, kaulan nauhahojen paikka.
Kitaran virityksessä on kyse kuuden kielen keskinäinen viritys eri taajuuksiin (säveliin) ja siihen on yleisesti käytetty EADGBE. Mutta muitakin virityksiä on musiikkityylistä ja tarpeesta riippuen.
Ja saako luonnolliseen viritetyksi korvakuulolla?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viritysj% ... telm%C3%A4

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kitara
On tämä musiikin maailma todella ihmeellinen?
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Omia kappaleita, osa 4

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Why kirjoitti: 05 Kesä 2023, 19:54
Brainwashed kirjoitti: 05 Kesä 2023, 01:37 Ihan hirveetä skeidaa.
No olkoot nämä nyt sitten mun viimeiset kappaleet tälle foorumille, jos nämä sua niin häiritsevät. Arvostella saa, mutta aina on oltava myös perusteet.

Valitettavasti tällä foorumilla edelleen liikkuu noita talipäitä, jotka pilaavat vaan täällä jatkuvasti ilmapiiriä ja ovat vaan haitaksi niille, jotka täällä yrittäväet edes vähän keskustella ym.. En jaksa tuollaisten idioottien kanssa tämän enempää......
Älä anna minun lannistaa, tee mitä teet, mutta älä oleta että kaikki pitäisivät tuotoksistasi. Annoin rehellisen arvioni, eivät säväyttäneet, pliisua liirumlaarumia, kuin jotain Alla Pugatsovan rimputuksia, mutta tämä siis vain minun arvioni, muuthan pitivät (mitä kyllä ihmettelen).

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Vastaa Viestiin