Salamami on tietty miehen salainen kesäheila. Duh! Samalamasta en tiedä.
Sää-ketju
Re: Sää-ketju
Odotan itse sitä sadetta.Moilanen kirjoitti: ↑21 Heinä 2025, 17:39 Kylläpä viileni kun tuli vähän vettä ja taivas meni pilveen. Phobokselle: itse jostain saanut päähäni, et 50kg kyykky olisi maksimi lonkkaproteesien kanssa. Sulla varmaan nuorena miehenä kuitenkin sellaiset isopalloiset osat, joissa liikkuvuus kai ihan eri luokkaa kuin pappamalleissa, eikä liikeradoissa pitäisi olla rajoitteita, jos pitää järjen mukana. Kannattaa kyllä kysellä lekurista tai fyssarilta (vastaukset kyllä varmasti poikkeaa melkoisesti). Mitään vastuuta mistään neuvoista en ainakaan minä ota.
Joo, toi sun 50 kiloa lienee aika hyvä maksimi. Yritän kysellä mitä arvioivat maksimikuormitukseksi. Vähän yksilöllistä varmaan. Ja terveen järjen rajoissa muutenkin treenit. Välillä unohtaa sen että 60 ikävuotta on aika lähellä ja palautuminenkin ihan jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten. Homma on juuri siinä että ortopeditkään eivät halua jakaa vastuuta. Se vielä että tekonivelet kuluvat myös. Juokseminen ja hölkkä eivät nekään enää kuulu ohjelmaani.
Mutta toi 50 kiloa yhteensä taakkaa voisi olla se maksimi. Saa sillä jo hyvät poltot jalkojen lihaksiin.
Mulle fyssari sanoi, että lekurit kieltää järjestään ihan kaiken, vaikka periaatteessa kai hyvin luutunut proteesi on kuntoutuksen jälkeen yhtä stabiili, kuin alkuperäinen. Kunhan siis tukilihakset saanut siitä ympäriltä kuntoon (ja tähän voi mennä parikin vuotta). Siihen itse kiinnittäisin kyllä ensiksi huomiota, ennen kyykyistä murehtimista. Kaikki pienet lonkan ympärillä olevat lihakset tikkiin kuminauhoilla, kehopainoharjoituksilla yms. + venyttelyä. Helvetisti toistoja, vaikka tylsää on.Phobos kirjoitti: ↑21 Heinä 2025, 17:42Odotan itse sitä sadetta.Moilanen kirjoitti: ↑21 Heinä 2025, 17:39 Kylläpä viileni kun tuli vähän vettä ja taivas meni pilveen. Phobokselle: itse jostain saanut päähäni, et 50kg kyykky olisi maksimi lonkkaproteesien kanssa. Sulla varmaan nuorena miehenä kuitenkin sellaiset isopalloiset osat, joissa liikkuvuus kai ihan eri luokkaa kuin pappamalleissa, eikä liikeradoissa pitäisi olla rajoitteita, jos pitää järjen mukana. Kannattaa kyllä kysellä lekurista tai fyssarilta (vastaukset kyllä varmasti poikkeaa melkoisesti). Mitään vastuuta mistään neuvoista en ainakaan minä ota.
Joo, toi sun 50 kiloa lienee aika hyvä maksimi. Yritän kysellä mitä arvioivat maksimikuormitukseksi. Vähän yksilöllistä varmaan. Ja terveen järjen rajoissa muutenkin treenit. Välillä unohtaa sen että 60 ikävuotta on aika lähellä ja palautuminenkin ihan jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten. Homma on juuri siinä että ortopeditkään eivät halua jakaa vastuuta. Se vielä että tekonivelet kuluvat myös. Juokseminen ja hölkkä eivät nekään enää kuulu ohjelmaani.
Mutta toi 50 kiloa yhteensä taakkaa voisi olla se maksimi. Saa sillä jo hyvät poltot jalkojen lihaksiin.
Näin minäkin sen hahmotin. Vaihtoehtona salababyn synnyttäjä.
Samalamaa mietin jotenkin reinkarnaation kautta. Dalai Lama ja sen seuraaja SamaLama?
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Ilmastonmuutos on nyt kokonaan peruttu. Näen parvekkeelta että sataa ja ilma tuntuu viileältä. Eli sataa ja on viileää globaalisti. Helppoa tämä ilmastoanalyysi. Jo nyt ylitin ammattilaisten tason.
Meidän täsmäsää. Vasen sarake ilmatieteen laitoksen ja oikea forecan ennusteet
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Brainwashed
- Reactions:
Ihan kiva ilmasto siellä teillä loppuviikoksi.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Eilinen päivä oli edelleen lämmin ja helleraja meni rikki ennen puoltapäivää mutta sitten tuli pilveä eikä aurinko päässyt paahtamaan kovin pahasti. Oli kyllä ihan mukava ilma puuhastella ulkona kaikenlaista. Hiki kyllä virtasi kun lämpöä oli sen 25 mutta kun ei ei aurinko paahtanut niin oli oikein mukavaa. Ihanteellinen kesäsää.
Nyt näyttää siltä, että meillä akkain viikolla ei sada tippaakaan.
Helle Jatkuu ja jatkuu.... sade siirtyy koko ajan kauemmaksi.
Sattuikin että hankittiin kaksi ilmalämpöpumppua keväällä uuden lämmitysjärjestelmän osaksi, kun tuli vesivahinko ja poistettiin lattian alla kulkeva vesikiertolämmitys pois käytöstä. Minä en sydänsairaana oikein nauti kuumuudesta, olo on lötkö ja saamaton, aivot pehmenevät liiasta lämmöstä.
Voin kuvitella ja olen oikeasti pahoillani niiden puolesta jotka joutuvat kärsimään korkeista sisälämpötiloista.
Sattuikin että hankittiin kaksi ilmalämpöpumppua keväällä uuden lämmitysjärjestelmän osaksi, kun tuli vesivahinko ja poistettiin lattian alla kulkeva vesikiertolämmitys pois käytöstä. Minä en sydänsairaana oikein nauti kuumuudesta, olo on lötkö ja saamaton, aivot pehmenevät liiasta lämmöstä.
Voin kuvitella ja olen oikeasti pahoillani niiden puolesta jotka joutuvat kärsimään korkeista sisälämpötiloista.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
29,4 astetta lämmintä, täysin sininen taivas eikä minkäänlaista tuulenvirettä... 
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Oletko kuunnellut minun ja sunon uuden kappaleen? Ei ehkä sinun makuun mutta haluaisin tietää mielipiteesi?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:46 29,4 astetta lämmintä, täysin sininen taivas eikä minkäänlaista tuulenvirettä...![]()
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Koitan välttää AI-tuotteita. SoriKissatäti kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:49Oletko kuunnellut minun ja sunon uuden kappaleen? Ei ehkä sinun makuun mutta haluaisin tietää mielipiteesi?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:46 29,4 astetta lämmintä, täysin sininen taivas eikä minkäänlaista tuulenvirettä...![]()
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Harmi. En osaa tehdä oikeasti musiikkia. Tästä tuli mielestäni hyvä. Ymmärrän kuitenkin kantasi.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:51Koitan välttää AI-tuotteita. SoriKissatäti kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:49Oletko kuunnellut minun ja sunon uuden kappaleen? Ei ehkä sinun makuun mutta haluaisin tietää mielipiteesi?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑23 Heinä 2025, 17:46 29,4 astetta lämmintä, täysin sininen taivas eikä minkäänlaista tuulenvirettä...![]()
![]()
Ilmankos ei ole jäänyt muistijälkiä tällaisista yli 30 asteen helleputkista. Vaikka, aika penteleen monta huippulämmintä kesää on nyt jo ollut peräkkäin.
Tällä hetkellä vuosi 2025 on jaetulla ykkössijalla vuoden 1972 kanssa. Molempina vuosina on mitattu 13 peräkkäistä päivää, jolloin lämpötila on noussut yli 30 asteeseen.
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/e ... aeb4fbe237
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein