Oulun puukkomies ei ollutkaan pikselipää

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.
Tuulispää
Reactions:

Re: Oulun puukkomies ei ollutkaan pikselipää

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Lyde19 kirjoitti: 19 Kesä 2024, 16:57IMG_1747.png
Atte Kaleva...Kaleva lehden perustaja ja Kaleva lentokoneen pilotti ?
Tuulispää
Reactions:

Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 06:59 Mun rangaistusajan suunnitelmassa lukee että pitäisi tavata psykologia

Pystyykö kuka tahansa ihminen tekemään raa’an, toiseen ihmiseen kohdistuvan väkivallanteon?

Teemu Vauhkonen: Tyypillisesti ei pysty. Mitä vakavammasta väkivallasta puhutaan, sitä enemmän tekojen taustalla on tekijän yksilökohtaisten ominaisuuksien kuten persoonallisuuden piirteiden ja niiden poikkeavuuden mukaista valikoitumista.

Pia Puolakka: Raa’at väkivallanteot ovat suhteellisen harvinaisia, eikä kuka tahansa pysty sellaiseen.

En:
https://www.google.com/search?client=fi ... ty+of+evil

Ja oikeastihan tässä on vasta epäily ja teko ei taida olla erityisen raakakaan.
Mistä sinua syytettiin kun jouduit putkaan jäähylle ?
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Eli jos jokin tässä tekee ihmisistä raakoja, se on skandaalijournalismi. Kun nupit on heti kaakossa, ei haavasta voi tulla enää syvempää, tai vammoista vakavampia. Siinä on turhaa puhua "normaalista" ihmisestä, jos kohtuullisuusperiaatetta ei kunnioiteta lainkaan. Silloin kohtuuttomuus kun on normaalia.
Guild can only exist in a person who can act
Tuulispää
Reactions:

Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 07:12 Eli jos jokin tässä tekee ihmisistä raakoja, se on skandaalijournalismi. Kun nupit on heti kaakossa, ei haavasta voi tulla enää syvempää, tai vammoista vakavampia. Siinä on turhaa puhua "normaalista" ihmisestä, jos kohtuullisuusperiaatetta ei kunnioiteta lainkaan. Silloin kohtuuttomuus kun on normaalia.
Tapaus Rydman tulee mieleen.
Kohina
Reactions:

Omiakin rikoksia edelsi useita keskusteluja auktoriteettien kanssa, joiden argumentit alkoivat poikkeuksetta sanoilla "sun täytyy ymmärtää". No en sitten lopulta ymmärtänyt. Vässyköitä koko sakki. On olemassa syy sille miksi joissain paikoissa mennään isomman oikeudella, ja se on se, että isoin ei tee toisin.

Se, että tökin ihan tietoisesti toista, tekee teosta jotenkin pahemman. Kylmemmän toki, mutta minä voin olla tökkimättä jos siltä tuntuu; murhaan jos murhatuttaa. En ole pullantuoksuisille mummoille tehnyt koskaan mitään pahaa, vaikka tilaisuuksia tyyliin Auervaara on lukuisia tarjoutunutkin, eikä minun edes tarvitsisi. Vuosi ilman tukia teltassa on kovempaa näyttöä selkärangastani kuin heidän vuosien moitteeton ura viranomaisena.
Kohina
Reactions:

Tossa juuri eräs potilas huusi taas kurkku suorana miksi noi nilviäiset valehtelee. Koska ne on nilviäisiä, sanoin ja jatkoin että älä tuhlaa heihin ajatuksiasi, niin pääset pois täältä. Hän hakee hyväksyntää heiltä vaikka kaksi vuotta hänelle on tehty selväksi millainen ihmispaska hän on. Minun ongelmani taas on, että he hakevat minulta hyväksyntää, eli päinvastainen tilanne, enkä minä suostu sitä heille antamaan, sillä he eivät ole sitä ansainneet.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 06:59 Mun rangaistusajan suunnitelmassa lukee että pitäisi tavata psykologia

Pystyykö kuka tahansa ihminen tekemään raa’an, toiseen ihmiseen kohdistuvan väkivallanteon?
Jokaisella ihmisellä on raja paljonko stressiä kestää. Sen jälkeen suuri osa meistä pystyy ääritekoihin.

Noi kokemukset sinällään on traumatisoivia.
Be stronger than your excuses
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 07:55 Tossa juuri eräs potilas huusi taas kurkku suorana miksi noi nilviäiset valehtelee. Koska ne on nilviäisiä, sanoin ja jatkoin että älä tuhlaa heihin ajatuksiasi, niin pääset pois täältä. Hän hakee hyväksyntää heiltä vaikka kaksi vuotta hänelle on tehty selväksi millainen ihmispaska hän on. Minun ongelmani taas on, että he hakevat minulta hyväksyntää, eli päinvastainen tilanne, enkä minä suostu sitä heille antamaan, sillä he eivät ole sitä ansainneet.
Mä olisin kysynyt et ootko ihan varma et ne on ne jotka valehtelee.
Kohina
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 20 Kesä 2024, 10:53
Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 07:55 Tossa juuri eräs potilas huusi taas kurkku suorana miksi noi nilviäiset valehtelee. Koska ne on nilviäisiä, sanoin ja jatkoin että älä tuhlaa heihin ajatuksiasi, niin pääset pois täältä. Hän hakee hyväksyntää heiltä vaikka kaksi vuotta hänelle on tehty selväksi millainen ihmispaska hän on. Minun ongelmani taas on, että he hakevat minulta hyväksyntää, eli päinvastainen tilanne, enkä minä suostu sitä heille antamaan, sillä he eivät ole sitä ansainneet.
Mä olisin kysynyt et ootko ihan varma et ne on ne jotka valehtelee.
Eli sulla on selvä kuva tilanteesta jossa et ollut ja paikasta jossa et ole ollut. Sitä kutsutaan narsismiksi. Mutta toki, henkilö itsekin sanoo puhuvansa paskaa 80% ajasta ja loput totta. Hän vain sattuu muodostamaan päässään valemuistoja minkä kerkeää, jolloin kaikki ovatkin valehtelijoita. Se on neurologista perää (en osaa toki hänestä sanoa, mutta olen lukenut vastaavasta) ja se on pihtipoimun vieressä oleva poimu jonka nimeä on muista, jonka koko korreloi käänteisesti valemuistojen kanssa.

Jos ei nyt ole valemuisto, niin tossa. Aika harvoin mulla on niitä, kun olen muistellut muiden kanssa, mutta toisaalta joskus se on parempi unohtaa ainakin näennäisesti.
Drawing-2.sketchpad.png
Drawing-2.sketchpad.png (177.65 KiB) Katsottu 175 kertaa
Kyseinen tapaus saattaa hetki sen jälkeen kun sanon sille että käyttäydyt nyt hetken kunnolla niin pääset toiselle osastolle, tulla kertomaan että hän kuuli että hän pääsee kohta toiselle osastolle.
Kohina
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 20 Kesä 2024, 10:22

Jokaisella ihmisellä on raja paljonko stressiä kestää. Sen jälkeen suuri osa meistä pystyy ääritekoihin.

Silti vastuu teoistaan pitää kantaa. Ihmiskunta on "toinen rautoihin, toinen lautoihin" periaatteella kesyttänyt itsensä, koska tangoon tarvitaan kaksi (korrelaatio on merkittävä siis) ja silloin ei kumpikaan ole jatkamassa sukuaan.
Keijona
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Ei sensuroija tee valintoja, hänen arvomaailmansa määrää sen minkä sensuroi pikselimössöksi ja minkä ei.
Same same but different
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 12:35

Silti vastuu teoistaan pitää kantaa. Ihmiskunta on "toinen rautoihin, toinen lautoihin" periaatteella kesyttänyt itsensä, koska tangoon tarvitaan kaksi (korrelaatio on merkittävä siis) ja silloin ei kumpikaan ole jatkamassa sukuaan.
Juu. Ite laittasin rautojen jälkeen vielä lautoihin toisenkin osapuolen ihan varmuuden vuoksi.

Ainakin syyntakeiset narsistit joilla on alentunut kynnys väkivaltaan.
Kohina
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 20 Kesä 2024, 15:51
Kohina kirjoitti: 20 Kesä 2024, 12:35

Juu. Ite laittasin rautojen jälkeen vielä lautoihin toisenkin osapuolen ihan varmuuden vuoksi.

Ainakin syyntakeiset narsistit joilla on alentunut kynnys väkivaltaan.
Syyntakeettomat ne vasta perseestä onkin. Ruotsissa tehtiin tutkimus jonka mukaan syyntakeettomat saavat vähemmän turpaan kuin antavat, vaikka Lauermakin väittää että he ovat ihan yhtä vaarallisia kuin muutkin. Nope. He ovat vaarallisempia, jonka ei pitäisi olla maalaisjärjellä vaikeaa käsittää. Jos toinen näkee tarkka-ampujia katolla, ei kannata mennä ostoskärryineen tielle.
Kohina
Reactions:

Muistan kerran kun yksi nykyään Nuijaniemessä vaikuttava kilipää (en tiennyt silloin että se on kilipää) ryösti ohimennen yhden 18 vuotiaan koska se pokaili 15 vuotiaita yrittäen tarjota bisseä ja pilveä jotta ne lähtis messiin sen kämpille. Nappasin aurinkolasit sen kädestä ja vein sille teinille sanoen että hän ei varmasti halua tarjotulla rikosnimikkeellä vankilaan, johon hän vastasi tietenkin pahoitellen. Oli sillä kilipäällä kiukussa pitelemistä. Myöhemmin kun näin sitä ohimennen välillä, pyöri se kirjaimellisesti pää punaisena ympyrää kun vaihdettiin yhteisten tuttujen kanssa kuulumisia. Parka ei tiennyt mikä kilipää mä mahdollisesti olen, niin ei uskaltanut käydä vastarintaan, varsinkin kun olin turhankin rento, josta olen saanut vanhoilta isomman luokan rikollisiltakin palautetta.
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Median huomio väkivaltarikoksia kohtaan riippuu tekijöistä, ei uhreista.
Esim. YLE vältti kaikkea huomiota aikoinaan Oulun mamuväkivaltaa kohtaan, nyt se kiinnittää huomiota uusnatsin tapaukseen.
Tuo on median "kaksoisstandardia".
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin