Ihmeellinen maailma

Kohina
Reactions:

Re: Ihmeellinen maailma

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Kissatäti kirjoitti: 02 Elo 2024, 05:23 Juuston voimalla

Muutama noista oli ihan hauskoja, mutta nopeasti tuli vähän nihkeä olo kun kiusaamistahan toi on. (Menee sinne osastolle jossa lapsi lakkaa itkemästä meduusan pistoa kun aikuinen kusee naamalle. Ei siksi, että se toimisi, vaan siksi, että lapsi hämmentyy. Itkeminen on signalointia ja toi nyt on vain kusipäinen tapa kusettaa systeemiä. Isommassa mittakaavassa ihmiset kysyvät miten kaikki on niin perseestä, kun se on juuri toi josta kaikki maailman pahuus johtuu)
Guild can only exist in a person who can act
Kohina
Reactions:

Täälläkin mielisairaalassa henkilökunta mopottaa koko ajan ja sitten kun yrittää asiasta sanoa, luonnollisesti on psykoosissa. Sitten sitä joutuu tukahduttamaan vihaansa kunnes ei enää kykene. Lopulta eristyksessä. Toki seinässä puhutaan ihan toista kuin se käytännössä on, mutta se on vähän sama kuin lapsi leikkisi keittiössä ja jotain rasahtaisi rikki, niin mitä tekee vanhempi? Kysyy luonnollisesti lapselta että rikoitko sinä astian, johon lapsi luonnollisesti vastaa että en, johon aikuinen tietenkin reagoi: "Älä valehtele!" Mikä vitun interaktio se nyt oli. Aluksi lasi meni tapaturmaisesti rikki ja nyt ollaan jo jännän äärellä vain koska vanhempi on täysi nilkki.
Kohina
Reactions:

Täällä palstallakin olen ihan tietoisesti kokeillut peilata sitä kohtelua mitä itse saan ja se ei paljoa vaadi kun ihmiset repivät pelihousunsa. Miksi? Koska ihmiset pitävät parempana, vaikka eivät siedä edes yhtä poikkipuolista sanaa.

Juuri luin kuinka olin riehunut veitsen kanssa skidinä papereista, jota nyt käytetään mua vastaan. Kontekstissa eräs päätä pitempi jätkä tönäisi rappuset alas. Saiko mitään sanktioita? Ei minkäänlaisia. Mutta voi kauheaa kun otin veitsen esiin. Pikkujuttu että selän takaa fyysisesti isokokoisempi täysin yllättäen tuuppaa rappuset alas.

Ja se homma jatkui siitä niin, että se olin minä joka menin sitten kopauttamaan häntä selän takaa pesarilla hellästi päähän ja kysyin että haluaako hän välttämättä jatkaa tätä, vai voitaisko vaan antaa olla.
minä.png
En ole kyllä juurikaan elämäni aikana tapellut, joten kumma kommentti. Toinen kappale selittää asiaa. Jotain kyvyistäni ratkaista konflikteja kertonee että olin oppilaskunnan jäseneksi valittu. Viranomaisten kanssa keskustelu ei ole diplomatiaa, vaan poikkeuksetta ansa.
Kohina
Reactions:

20 vuotta myöhemmin sitten kuvassa. Oli siellä muuten taas kirjaus Jukka Voutilaiselta kognitiivisistä kyvyistäni, mutta jostain syystä päätti poistaa sen. Joka tapauksessa kun kysyin tuosta keskeyttämisen sietämisestä ennen ton lukemista, sanoen että provosoitteko tarkoituksella, johon Jukka Voutilainen että eihän me nyt sellaista, johon vastasin että siinä tapauksessa teillä ei varmasti ole kovin montaa kaveria. Myöhemmin kysyin luettuani lausunnon että mitä tarkoitusta valehtelu ajoi ja peruin ajan psykologille, josta he ovat tähän päivään saakka vihaisia minulle.
Screenshot_20240802_072059_Photos.jpg
Kohina
Reactions:

Yllättävä päätös: Suomalaisten lääkäreiden hehkuttama lääke sai täys­tyrmäyksen Euroopassa

EMA:n päätös tuli yllätyksenä, sillä suomalaiset asiantuntijat ovat hehkuttaneet lääkettä. Asiantuntijoiden mukaan lääke olisi ollut ainutlaatuinen Suomessa.

– Nykyisin käytössä olevat lääkkeet vaikuttavat oireisiin, ne eivät vaikuta taudin kulkuun. Tämä lääke sen sijaan vaikuttaisi tautia hidastavasti, totesi Itä-Suomen yliopiston apulaisprofessori Eino Solje Ylen aamussa viime viikolla.

Mehiläisen geriatrian erikoislääkäri Arvo Haapanen sanoi samassa yhteydessä, että ihmiset voisivat lääkkeen avulla elää entistä pidempään jopa kotonaan.

– Ajatuksellisesti se mullistaa sairauden hoidon täysin, kun aiemmin ollaan hoidettu oiretta, niin nyt voimme hidastaa taudin etenemistä.

Lopullisen päätöksen lääkkeen myyntiluvan hyväksymisestä tekee Euroopan komissio. Useimmiten komissio on noudattanut EMA:n suosituksia päätöksissään.

Lobbarit työssään.
Kohina
Reactions:

The play we believe is called Oedipus Tyrannos is not about what they
believed, it is about how to believe. The plague wasn't caused by the
gods, it was a psychological argument for their necessity. But I don't
mean this was needed by just the Oracle or the government because it
materially benefitted them: everyone wanted this logic. This is why it is
not simply “reality” that the humans down at the Oracle were manipulating everyone, as if political power was the only thing at stake;
as if the only one who wants something are the landowners and the rest
of us are manipulated thetes. “Systems of power and domination, used to
control us.” HA! As if it required an entire system to control you, I
could do it with a TV or the hypnotic trigger of “tell me more about
yourself”. You are the system, the system is how you want. That's why
you don't want it to change. “But I want different things than it does.”
Not what: how.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Susa kirjoitti: 28 Heinä 2024, 16:33 Ihanan suloinen ja söpö tarina. Oikea prinsessa-tarina. :tykkään:

En ole koskaan kuullur samanmoista tarinaa, jossa vanhempi osapuoli on vähävarainen.
Jostakin kumman syystä ovat aina miljonäärejä. :jaaa?:
Onhan noita, mutta niistä ei tule tarinoita. No, ei ehkä 50 vuoden ikäerolla ilman jotain taloudellisia veivauksia, mutta se että parikymppinen nainen retkahtaa viisikymppiseen renttumaiseen mieheen, joka on pienituloinen duunari ilman mainittavaa omaisuutta, ei ole mitenkään erikoista. Toisin päin suhteitakin on, mutta niistä tehdään myös tarinoita.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin