Ei hyrrävoimilla ole käytännön vaikutusta pyöräilyssä. Pyörän kallistus säädellään ohjaamalla. Jos kääntää etupyörää oikealle, se aiheuttaa voiman oikealle painopisteen alapuolelle, joka kääntää pyörää (ajajineen) vasemmalle. Ja päinvastoin. Jos pyörä ei liiku, tuollaista voimaa ei muodostu ja se kaatuu. Jossain tuota oli joskus oikein testattukin sitä tekemällä erikoisrakenteinen pyörä, jossa oli pyörien navoissa vastakkaiseen suuntaan pyörivät vauhtipyörät kompensoimassa hyrrävoimat. Ajajat eivät muistaakseni huomanneet mitään eroa normaaliin ajotuntumaan.
Moottoripyörien nopeuksilla ja raskaammilla pyörillä hyrrävoimilla alkaa olla merkitystä. Ei erityisen suurta, mutta kun kisoissa taistellaan promillen osan suorityskykyeroista, pienilläkin asioilla voi olla vaikutus lopputulokseen. Moottoripyöränkin ohjaus perustuu siihen, että etupyörää kääntämällä kallistetaan pyörä sellaiseen asentoon, jossa se kaartaa halutulla tavalla.

