Sitten kun tulee kymmenkunta "pudonnutta" sauvaa täyteen, niin jos alkaa vedellä viivoja kontrollihuoneen seinään, että montako siellä on läjässä. Ei vaikuta ydinturvallisuuteen mitenkään, pari päivää ajetaan vajaalla teholla ja sitten taas hööki päälle.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 18:02 Itse en näe sauvojen pudottelussa mitään erikoista .... ajoin juuri autoni amiksen huollosta jossa olin sanonut niille että laittaa sen öljyn mitä toin laitan lisää jos tarvii...ei aivan leikannut kiinni ennen kotipihaa..bensankulutus oli 80 l/100 km ja äänet kuin tankissa.
Onneksi mulla oli öljyä ja nyt kehrää kuin kissa taas Volvo.
![]()
TVO: Uusi tieto OL3:n reaktoriin pudonneesta sauvasta
Re: TVO: Uusi tieto OL3:n reaktoriin pudonneesta sauvasta
Jopo ei munkaan autossa mitään vikaa ole...ohuella öljyllä vastus kasvoi ja bensankulutus nousi.xXx kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 08:14Sitten kun tulee kymmenkunta "pudonnutta" sauvaa täyteen, niin jos alkaa vedellä viivoja kontrollihuoneen seinään, että montako siellä on läjässä. Ei vaikuta ydinturvallisuuteen mitenkään, pari päivää ajetaan vajaalla teholla ja sitten taas hööki päälle.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 18:02 Itse en näe sauvojen pudottelussa mitään erikoista .... ajoin juuri autoni amiksen huollosta jossa olin sanonut niille että laittaa sen öljyn mitä toin laitan lisää jos tarvii...ei aivan leikannut kiinni ennen kotipihaa..bensankulutus oli 80 l/100 km ja äänet kuin tankissa.
![]()
Yhtä vähän näkyy olevan sinulla ymmärrystä auton moottorista kuin muistakin teknisistä laitteista.Tuulispää kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 08:45Jopo ei munkaan autossa mitään vikaa ole...ohuella öljyllä vastus kasvoi ja bensankulutus nousi.xXx kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 08:14Sitten kun tulee kymmenkunta "pudonnutta" sauvaa täyteen, niin jos alkaa vedellä viivoja kontrollihuoneen seinään, että montako siellä on läjässä. Ei vaikuta ydinturvallisuuteen mitenkään, pari päivää ajetaan vajaalla teholla ja sitten taas hööki päälle.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 18:02 Itse en näe sauvojen pudottelussa mitään erikoista .... ajoin juuri autoni amiksen huollosta jossa olin sanonut niille että laittaa sen öljyn mitä toin laitan lisää jos tarvii...ei aivan leikannut kiinni ennen kotipihaa..bensankulutus oli 80 l/100 km ja äänet kuin tankissa.
![]()
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Noin lyhyistä ongelmista pitäis tiedottaa etukäteen että ehtii vaikuttaa sähkön hintaan. Sauvan putoaminen on siinä mielessä vähän huono vika manipuloida hintoja. 
Ennakkoilmoitus "Pudotamme sauvan generaattoriin 9.10.2024" saattais olla vähän epäilyttävä.
Ennakkoilmoitus "Pudotamme sauvan generaattoriin 9.10.2024" saattais olla vähän epäilyttävä.
Be stronger than your excuses
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Tuo pitää paikkansa koska generaattoreissa ei yleensä ole mitään irtonaisia ja putoilevia sauvoja.KultaKikkare kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 10:20 Ennakkoilmoitus "Pudotamme sauvan generaattoriin 9.10.2024" saattais olla vähän epäilyttävä.
Eikö se Ranska ole kuitenkin vähän niin kuin Euroopan Venäjä? Näin ainakin totesi serkkupoikani joka teki puukauppaa aikoinaan molemmissa maissa.
Meidän 2. auto, phev, käyttää polttomoottoria talvella kovilla pakkasilla, se näyttää kulutukseksi tyhjäkäynnillä 250 litraa /100kmKivikasvo kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 07:56Ei se nyt puolesta litrasta ole kiinni. Ei vielä mitään vahinkoa tule, jos öljyä on sen verran, että moottorin öljypumppu saa öljyä. Ja tuo on käsittämätön väite, että bensiiniä olisi kulunut 80 litraa per 100 kilometriä. Jossain tankin ja kaasuttajan välillä on pitänyt olla vuoto tai kaasutin tulvinut ja bensiini valunut öljyn sekaan..Tonttu kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 22:38Tuosta sekoiludtasi näkee, että olet pihalla kuin lintulauta.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 22:12Luulin että 4 litraa...oli ilmeisesti vain 3,5 litraa.JeeSe kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 20:56Kokonaisen litranko veit niille öljyä laitettavaksi, jos noin pääsi käymään?Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 18:02 Itse en näe sauvojen pudottelussa mitään erikoista .... ajoin juuri autoni amiksen huollosta jossa olin sanonut niille että laittaa sen öljyn mitä toin laitan lisää jos tarvii...ei aivan leikannut kiinni ennen kotipihaa..bensankulutus oli 80 l/100 km ja äänet kuin tankissa.
![]()
Kannattaa varmaan alkaa katselemaan mistä saat halvimmalla kampiakselin ja kiertokangen laakerit siihen seuraavan amisreissun varalle.![]()
No sitten siinä on viallinen näyttöapetteri kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:14Meidän 2. auto, phev, käyttää polttomoottoria talvella kovilla pakkasilla, se näyttää kulutukseksi tyhjäkäynnillä 250 litraa /100kmKivikasvo kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 07:56Ei se nyt puolesta litrasta ole kiinni. Ei vielä mitään vahinkoa tule, jos öljyä on sen verran, että moottorin öljypumppu saa öljyä. Ja tuo on käsittämätön väite, että bensiiniä olisi kulunut 80 litraa per 100 kilometriä. Jossain tankin ja kaasuttajan välillä on pitänyt olla vuoto tai kaasutin tulvinut ja bensiini valunut öljyn sekaan..Tonttu kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 22:38Tuosta sekoiludtasi näkee, että olet pihalla kuin lintulauta.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 22:12Luulin että 4 litraa...oli ilmeisesti vain 3,5 litraa.JeeSe kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 20:56Kokonaisen litranko veit niille öljyä laitettavaksi, jos noin pääsi käymään?Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 18:02 Itse en näe sauvojen pudottelussa mitään erikoista .... ajoin juuri autoni amiksen huollosta jossa olin sanonut niille että laittaa sen öljyn mitä toin laitan lisää jos tarvii...ei aivan leikannut kiinni ennen kotipihaa..bensankulutus oli 80 l/100 km ja äänet kuin tankissa.
![]()
Kannattaa varmaan alkaa katselemaan mistä saat halvimmalla kampiakselin ja kiertokangen laakerit siihen seuraavan amisreissun varalle.![]()
Ihan maalaisjärjellä ajatellen - jos auto ei liiku mutta käy ja kuluttaa niin sen kulutus on ääretön/km. Ilmeisesti näyttöön ei mahdu isompaa lukemaa. Näytössä ei siis ole vikaa.
Sähköauto ei muuten liikkumattomuuden tilassa kuluta yhtään. Paitsi jos lämmitys ja ilmanvaihto on laitettu päälle.
Yleinen mielipide on aina väärässä.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Kyllä se jotain kuluttaa. Kuitenkin näytöt päällä ja joku herätevirta moottoreillekin.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:42Ihan maalaisjärjellä ajatellen - jos auto ei liiku mutta käy ja kuluttaa niin sen kulutus on ääretön/km. Ilmeisesti näyttöön ei mahdu isompaa lukemaa. Näytössä ei siis ole vikaa.
Sähköauto ei muuten liikkumattomuuden tilassa kuluta yhtään. Paitsi jos lämmitys ja ilmanvaihto on laitettu päälle.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
PaikallaKultaKikkare
- Reactions:
Mulla näkyy kulutus tunnissa aina kun auto ei liiku. Selvästi näkee että kulutus putoaa kun moottori lämpiää, tai jos laittaa ilmastoinnin pois päältä. Vaihtelee välillä 0.6 - 1.5l/h.
Be stronger than your excuses
Näyttö vie joitain watteja eli close to nothing. Mitä tarkoitat, että moottorien herätevirtaa tarvittaisiin?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:49Kyllä se jotain kuluttaa. Kuitenkin näytöt päällä ja joku herätevirta moottoreillekin.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:42Ihan maalaisjärjellä ajatellen - jos auto ei liiku mutta käy ja kuluttaa niin sen kulutus on ääretön/km. Ilmeisesti näyttöön ei mahdu isompaa lukemaa. Näytössä ei siis ole vikaa.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En väitä tietäväni mutta oletan että voimalinjassa on joku virta päällä joka kanavoi kilowatit oikeisiin johtimiin. Onhan niissä kymmeniä sensoreita koko ajan tarkkailemassa kuljettajan ja ympäristön liikkeitä.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:56Näyttö vie joitain watteja eli close to nothing. Mitä tarkoitat, että moottorien herätevirtaa tarvittaisiin?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:49Kyllä se jotain kuluttaa. Kuitenkin näytöt päällä ja joku herätevirta moottoreillekin.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:42Ihan maalaisjärjellä ajatellen - jos auto ei liiku mutta käy ja kuluttaa niin sen kulutus on ääretön/km. Ilmeisesti näyttöön ei mahdu isompaa lukemaa. Näytössä ei siis ole vikaa.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Jotain sensoreita ja muita toimintoja varmaan asettuu eräänlaiseen valmiustilaan joissain autoissa kun kuljettaja on paikalla, luulisin. Sähkö etenee jotensakin melkein valon nopeudella joten moteuria ei tarvitse pitää erityisesti "käynnissä" liikkeellelähtöä odotellessa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:58En väitä tietäväni mutta oletan että voimalinjassa on joku virta päällä joka kanavoi kilowatit oikeisiin johtimiin. Onhan niissä kymmeniä sensoreita koko ajan tarkkailemassa kuljettajan ja ympäristön liikkeitä.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:56Näyttö vie joitain watteja eli close to nothing. Mitä tarkoitat, että moottorien herätevirtaa tarvittaisiin?anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:49Kyllä se jotain kuluttaa. Kuitenkin näytöt päällä ja joku herätevirta moottoreillekin.ROOSTER kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:42Ihan maalaisjärjellä ajatellen - jos auto ei liiku mutta käy ja kuluttaa niin sen kulutus on ääretön/km. Ilmeisesti näyttöön ei mahdu isompaa lukemaa. Näytössä ei siis ole vikaa.
Ohjauselektroniikka on päällä, varmaan tusina prosessoreita ja tolkuton määrä antureita ja muita himmeleitä modernissa autossa. Mutta moottorin käämeihin ei johdeta sähköä sen enempää mitä igbt:t (tai fetit) päästävät läpi (ja se on oikeasti vähän jopa verrattuna elektroniikan kulutukseen).anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 16:58 En väitä tietäväni mutta oletan että voimalinjassa on joku virta päällä joka kanavoi kilowatit oikeisiin johtimiin. Onhan niissä kymmeniä sensoreita koko ajan tarkkailemassa kuljettajan ja ympäristön liikkeitä.