Kysymys miehille: Kuka fiktiivinen hahmo olisit?
Re: Kysymys miehille: Kuka fiktiivinen hahmo olisit?
7-veljestä suorituksissa mulle lykätty Appon tai Laurin roolit, tosin elävässä elämässäkin liiaksikin on sattunut aappomaisuus..
Muinaisuudessa kymmenveenä sai n "karhun roolin" eräässä kohtuupitkässä suorituksessa, vaikka olin pienikokoinen kalkkilaivanlaivan kapteeni..
90-luvun hauskin suoritus oli äänenä, kun taustalla "puhuin" EU:na euna, siitä tultiin illan jälkipeleissä jopa kehumaan nenähonottavasta suorituksesta Joensuun kylällä, jossa jossain määrin enemmälti mut tunnettiin ravintoloiden "ovimikkona"..
Muinaisuudessa kymmenveenä sai n "karhun roolin" eräässä kohtuupitkässä suorituksessa, vaikka olin pienikokoinen kalkkilaivanlaivan kapteeni..
90-luvun hauskin suoritus oli äänenä, kun taustalla "puhuin" EU:na euna, siitä tultiin illan jälkipeleissä jopa kehumaan nenähonottavasta suorituksesta Joensuun kylällä, jossa jossain määrin enemmälti mut tunnettiin ravintoloiden "ovimikkona"..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
- KultaKikkare
- Reactions:
Mietin kans tota Neoo mut kun sä varasit jo sen niin mä oon sit Batman. Tai pikemminkin sen modernimpi variantti The Dark Knight.
Ihan sikana rahaa eikä muuta tekemistä kun rakennella hitech vempeleitä omassa tutkimuslaitoksessa.
Ekana kävisin hakeen lepakkohävittäjällä Trumpin ja Putinin luolaan ja pitäisin ne siellä kunnes maailma järkiintyy.
Be stronger than your excuses
Jos olisit kivi, mikä kivi olisit,
vuolukivi, nuolukivi, ilaskivi vai imeläkivi?
vuolukivi, nuolukivi, ilaskivi vai imeläkivi?
Noin niinkuin logiikan mielessä: panomiehestähän ei tiedetä, pääsikö se koskaan panemaan. Tai edes yrittikö.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
...haluaisin vielä lisätä Musashin, jos haetaan karakteeria Suomi tyyppien ulkopuolelta.
Tarina Miyamoto Musashista vastaa Japanissa tarinaa meidän tuntemattomasta.
Kirja kuuluu liki joka vuotiseen kesälukemistooni 7-veljeksen ja Aurinko nousee (Hemingwayn) sekä viimeinen mohikaani ohella..
Nämä kertomukset paranee, joka lukukerralla..
Kirja kuuluu liki joka vuotiseen kesälukemistooni 7-veljeksen ja Aurinko nousee (Hemingwayn) sekä viimeinen mohikaani ohella..
Mutta se oli aivan mielettömän mukava jätkä
Mene mene tekel upharsin.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Graniitti puhuttelee..
Tahi
Kiuaskivi henkäilee sielukkaasyi oliko se oliividiabaasi tms?
Tuo muuten on totta, että kirjoja kannattaa lukea useamman kerran (ja katsoa elokuviakin), jos ne ovat hyviä. Mä luen tietokirjoja vuosien varrella useampaan otteeseen kun täytyy palata aiemmin luettuihin kirjoihin, ja sitä huomaa että kun on oma ajattelu kerinnyt kehittymään siinä välissä uuden tiedon mukana, niin ne vanhat kirjatkin näyttäytyvät ihan erilaisilta uudessa valossa.Molli kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 17:59
...haluaisin vielä lisätä Musashin, jos haetaan karakteeria Suomi tyyppien ulkopuolelta.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tämän takia jopa joutuu ostamaan myöhemmin lainastosta lukemansa kirjan, kun mielikuvan joutuu tarkistamaan, sekä jopa jauhamaan ... Uuteen kulmaan.. eiks' vain?Purdue kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:33Tuo muuten on totta, että kirjoja kannattaa lukea useamman kerran (ja katsoa elokuviakin), jos ne ovat hyviä. Mä luen tietokirjoja vuosien varrella useampaan otteeseen kun täytyy palata aiemmin luettuihin kirjoihin, ja sitä huomaa että kun on oma ajattelu kerinnyt kehittymään siinä välissä uuden tiedon mukana, niin ne vanhat kirjatkin näyttäytyvät ihan erilaisilta uudessa valossa.Molli kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 17:59
[Edit GoogleAndroid oikoluku lainastosta kääntyi lainvastaista]
Jalokivi. Timantti. Alun perin hiomaton, mutta elämä on hionut sitten!
-
Märkäruuti
- Reactions:
Olen lukenut joitain parhaista Scifi- ja fantasiakirjoja useampaan otteeseen. Myös tietokirjoja on tullut kerratuksi, mm. Pääbon Nendertalilainen oli minulla sairaalalukemisena kun Pääbo sai lääketieteen Nobelin. Useita muitakin vaikutuksen tehneitä tietokirjoja on tullut luetuksi pariin kertaan.Purdue kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:33 Mä luen tietokirjoja vuosien varrella useampaan otteeseen kun täytyy palata aiemmin luettuihin kirjoihin, ja sitä huomaa että kun on oma ajattelu kerinnyt kehittymään siinä välissä uuden tiedon mukana, niin ne vanhat kirjatkin näyttäytyvät ihan erilaisilta uudessa valossa.
Nykyään alkaa vaan olla niin, että pari vuotta sitten luettu vähänkin vaikeaselkoisempi kirja tuntuu melkein kuin uudelta. Luettu ei jää enää mieleen yhtä hyvin kuin ennen. Se lienee melko yleinen hinta ikääntymisestä. Tällä hetkellä kirjastoni on sen verran iso, ettei minulla olisi tarvetta ostaa uusia kirjoja. Eikä niille enää ole tilaakaan, jos ei vie osaa antikvariaattiin.
Mulla on nykyään aika vähän aikaa lukea fiktiota, mutta tietokirjallisuuden osalta eri tieteenaloilta tulee luettua jonkin veran, ja mulla on se tapa nykyään, että ostan kirjan itselleni ja teen siihen alleviivaukset. Kirjaan on helpompi palata myöhemmin jos sitä tarvitsee, koska alleviivauksien avulla ne tärkeimmät kohdat on helppo löytää, jos ei ole aikaa lukea koko kirjaa. Mutta luen kyllä kirjoja kokonaankin uudestaan välillä.Molli kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:36Tämän takia jopa joutuu ostamaan myöhemmin lainastosta lukemansa kirjan, kun mielikuvan joutuu tarkistamaan, sekä jopa jauhamaan ... Uuteen kulmaan.. eiks' vain?Purdue kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:33Tuo muuten on totta, että kirjoja kannattaa lukea useamman kerran (ja katsoa elokuviakin), jos ne ovat hyviä. Mä luen tietokirjoja vuosien varrella useampaan otteeseen kun täytyy palata aiemmin luettuihin kirjoihin, ja sitä huomaa että kun on oma ajattelu kerinnyt kehittymään siinä välissä uuden tiedon mukana, niin ne vanhat kirjatkin näyttäytyvät ihan erilaisilta uudessa valossa.Molli kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 17:59
[Edit GoogleAndroid oikoluku lainastosta kääntyi lainvastaista]
Ja joka kerta kun niihin palaa useiden kuukausien taikka vuosien jälkeen, niin aina niistä tuppaa löytämään jonkin uuden näkökulman asioihin.
Joo, mä taidan olla sua hieman nuorempi, mutta itsekin jo siinä iässä että päälaella kalju kasvaa (Märkäruuti kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:41Olen lukenut joitain parhaista Scifi- ja fantasiakirjoja useampaan otteeseen. Myös tietokirjoja on tullut kerratuksi, mm. Pääbon Nendertalilainen oli minulla sairaalalukemisena kun Pääbo sai lääketieteen Nobelin. Useita muitakin vaikutuksen tehneitä tietokirjoja on tullut luetuksi pariin kertaan.Purdue kirjoitti: ↑06 Maalis 2025, 18:33 Mä luen tietokirjoja vuosien varrella useampaan otteeseen kun täytyy palata aiemmin luettuihin kirjoihin, ja sitä huomaa että kun on oma ajattelu kerinnyt kehittymään siinä välissä uuden tiedon mukana, niin ne vanhat kirjatkin näyttäytyvät ihan erilaisilta uudessa valossa.
Nykyään alkaa vaan olla niin, että pari vuotta sitten luettu vähänkin vaikeaselkoisempi kirja tuntuu melkein kuin uudelta. Luettu ei jää enää mieleen yhtä hyvin kuin ennen. Se lienee melko yleinen hinta ikääntymisestä. Tällä hetkellä kirjastoni on sen verran iso, ettei minulla olisi tarvetta ostaa uusia kirjoja. Eikä niille enää ole tilaakaan, jos ei vie osaa antikvariaattiin.
Ja tuo on ihan totta, että monet kirjat tuppaavat sisältöineen hukkuvan sinne jonnekin muistamattomuuden avaruuteen, ja sitten kun sitä kirjaa lukee uudestaan, niin on kyllä osin sellainen meininki että kirja tosiaan tuntuu melkein kuin uudelta!