En tiedä tarkalleen mitä tässä kävi, mutta nainen kävelee suoraan hälytysajossa olevan poliisiauton alle. Olisiko ollut napit korvilla tms.
Muista kurkata A-pilarin taakse risteyksissä
Re: Muista kurkata A-pilarin taakse risteyksissä
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Kovin montaa risteyskolaria tai päälleajoa ei tapahtuisi, jos kuljettajat näkisivät kaikki muut lähialueella olevat ajoneuvot ja jalankulkijat, joten kyllä noita sattuu nuoremmillekin. Onko sinulla Jortikka ajokortti? Väitätkö, että sinulle ei koskaan ole tullut tilannetta, että sinulta olisi jäänyt huomaamatta jokin ajoneuvo, pyöräilijä tai jalankulkija?AimoJortikka kirjoitti: ↑27 Maalis 2025, 17:40 Nyt jos ihan tästä nimenomaisesta keissistä?
Niin onko syynä leveä A-pilari?
Vai 81-vuotias autoilija, joka ei hämärässä nähnyt tyttöä vaikka ajoi alle 30 km/h?
Ei ollut tuoreeltaan edes nähnyt tapahtunutta, vaikka tuulilasista aika iso alue meni säröille.
Ajoi vielä korttelin ympäri varmemmaksi vakuudeksi.
Minä sanoisin että tämän tapauksen pääsyy on se, että tuollaisella henkilöllä oli ajokortti.
Toivottavasti enää ei ole eikä koskaan tule.
-
AimoJortikka
- Reactions:
ABC. Toisin kuin 90% suomalaisista miehistä niin minä en väitä olevani keskimääräistä parempi autoilija. Varmasti on jäänyt huomaamattakin jotakin. Lasten kommentti takapenkiltä silloin kun olivat nuoria niin kertoo tietysti jotakin. "Iskä antaisit äiskän ajaa niin oltaisiin nopeammin perillä". Minä kun en riko liikennesääntöjä. En aja edes sitä "sallittua" 10-15 kilometrin ylinopeutta, korkeintaan kahden. Nopeusrajoitushan on maksimi nopeus, ei minimi. Mutta kortti ollut 40+ vuotta. Parhaina vuosina mittariin 40.000+ kilometriä työajoja ja omat päälle. Nykyisin vähemmän.
Jortikan piti kuitenkin vähän kehua miten hyvä on auton ratissa.