Oma vika. Olisi syönyt enemmän. Vaikka niitä herneitä, jos muu ei kelpaa. Ja jos 17-18-vuotias näkee kotonaan nälkää odotellessaan ruoanlaittajaa tai ostosten tuojaa, kasvatuksessa on jotain pielessä.
2 kik-hernettä !
Re: 2 kik-hernettä !
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Tai on tottunut kotona liian hyvälle eikä halua koskea kouluruokaan joka on mautonta laitosruokaa.
Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.JeeSe kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:09Ei tietenkään, koska kasvisruokapäivä!Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 12:14Onko padassa vain makaroonia..onko juustoa tai mitään lihaa joukossa ?Teddy kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 10:06 Vaihtelee varmaan kunnasta toiseen. Tässä tämän viikon ruokalista yhdestä Pohjois-Suomen kunnasta:
MA
BROILERIKASTIKE
RIISI
JÄÄVUORIANANASSALAATTI
Onko tässä esimerkiski yksi broileri 200 oppilasta kohti ?
TI
NAKKIKEITTO
TUORELISÄ TAI HEDELMÄ
JUUSTO
PERHMEÄ LEIPÄ
Mikä on tuorelisä ? Kärpänen salaatissa ?
KE
JAUHEMAKSAPIHVIT
VOISULAKASTIKE
PERUNAT
KAALI-PUOLUKKASALAATTI
Onko perunat kumiperunoita ?
TO
UUNIKALA
PERUNAT
JÄÄVUORI-KURKKUPERSIKKASALAATTI
PORKKANARAASTE
Onko kala esimerkiksi kalapuikko 10 oppilasta kohti ?
PE
MAKARONIPATA
LÄMMIN KASVISLISÄKE
KAALI-KURPITSASALAATTI
Ei oo tullu koskaan kysyttyä, taidanpa kysyä yhdeltä katraalta kun ensi kerran käy. Ja asuvat vielä sen verta lähellä ettei se ole ongelma, mä mieluummin meen puhumaan niiden kanssa kasvotusten kuin soittelisin.
Opettajien sijaan esim joku suunniteltu AI videopläjäys...säästettäis kunnolla ?
Jos joka vuosi ei olisi uudet kirjat niin lapset voisivat siirtää omat kirjat sisarilleen ja ostaa niitä netistä tai divarista ?
-
Elämänsankari
- Reactions:
Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.JeeSe kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:09Ei tietenkään, koska kasvisruokapäivä!Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 12:14Onko padassa vain makaroonia..onko juustoa tai mitään lihaa joukossa ?Teddy kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 10:06 Vaihtelee varmaan kunnasta toiseen. Tässä tämän viikon ruokalista yhdestä Pohjois-Suomen kunnasta:
MA
BROILERIKASTIKE
RIISI
JÄÄVUORIANANASSALAATTI
TI
NAKKIKEITTO
TUORELISÄ TAI HEDELMÄ
JUUSTO
PERHMEÄ LEIPÄ
KE
JAUHEMAKSAPIHVIT
VOISULAKASTIKE
PERUNAT
KAALI-PUOLUKKASALAATTI
TO
UUNIKALA
PERUNAT
PORKKANARAASTE
PE
MAKARONIPATA
LÄMMIN KASVISLISÄKE
KAALI-KURPITSASALAATTI
Ei oo tullu koskaan kysyttyä, taidanpa kysyä yhdeltä katraalta kun ensi kerran käy. Ja asuvat vielä sen verta lähellä ettei se ole ongelma, mä mieluummin meen puhumaan niiden kanssa kasvotusten kuin soittelisin.
Opettajien sijaan esim joku suunniteltu AI videopläjäys...säästettäis kunnolla ?
Jos joka vuosi ei olisi uudet kirjat niin lapset voisivat siirtää omat kirjat sisarilleen ja ostaa niitä netistä tai divarista ?
Mut toisaalta olen kouluruokailun kannalla ja perheiden yhteisten ruokahetkien kannalla, itselleni ne ainakin on merkinneet aina paljon.
Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.JeeSe kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:09Ei tietenkään, koska kasvisruokapäivä!Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 12:14Onko padassa vain makaroonia..onko juustoa tai mitään lihaa joukossa ?Teddy kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 10:06 Vaihtelee varmaan kunnasta toiseen. Tässä tämän viikon ruokalista yhdestä Pohjois-Suomen kunnasta:
MA
BROILERIKASTIKE
RIISI
JÄÄVUORIANANASSALAATTI
TI
NAKKIKEITTO
TUORELISÄ TAI HEDELMÄ
JUUSTO
PERHMEÄ LEIPÄ
KE
JAUHEMAKSAPIHVIT
VOISULAKASTIKE
PERUNAT
KAALI-PUOLUKKASALAATTI
TO
UUNIKALA
PERUNAT
PORKKANARAASTE
PE
MAKARONIPATA
LÄMMIN KASVISLISÄKE
KAALI-KURPITSASALAATTI
Mut toisaalta olen kouluruokailun kannalla ja perheiden yhteisten ruokahetkien kannalla, itselleni ne ainakin on merkinneet aina paljon.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.JeeSe kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:09Ei tietenkään, koska kasvisruokapäivä!Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 12:14Onko padassa vain makaroonia..onko juustoa tai mitään lihaa joukossa ?Teddy kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 10:06 Vaihtelee varmaan kunnasta toiseen. Tässä tämän viikon ruokalista yhdestä Pohjois-Suomen kunnasta:
MA
BROILERIKASTIKE
RIISI
JÄÄVUORIANANASSALAATTI
TI
NAKKIKEITTO
TUORELISÄ TAI HEDELMÄ
JUUSTO
PERHMEÄ LEIPÄ
KE
JAUHEMAKSAPIHVIT
VOISULAKASTIKE
PERUNAT
KAALI-PUOLUKKASALAATTI
TO
UUNIKALA
PERUNAT
PORKKANARAASTE
PE
MAKARONIPATA
LÄMMIN KASVISLISÄKE
KAALI-KURPITSASALAATTI
Itselläni on kouluruuista ihan ok muistot, valtaosin kohtuu hyvää. Joten jos se on joskus ollut mahdollista, siis silloin kun oltiin nykyistä köyhempiä, niin pitäisi sen olla nykyisinkin mahdollista.
Me olemme nyt taloudellisesti paremmassa tilanteessa kuin esim silloin kun olin lapsi, miksi siis niin monet asiat toimiikin huonommin?
Niinpä, niinpä.
Äiti tänään valitti kun ei omalla pienemmällä paikkakunnallaan saa hammaslääkäriaikaa kuin vasta lokakuulle, hammas kun lohkesi pikku onnettomuudessa. Vielä muutama vuosi sitten se onnistui noin viikossa.
Ehkäpä me osataan nykyään vaan tuhota vaikka teoriassa resursseja olisikin, ja itse pitäisin lasten kouluruokailua eika tärkeänä. Vankien en taas niinkään.
Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.JeeSe kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:09Ei tietenkään, koska kasvisruokapäivä!Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 12:14Onko padassa vain makaroonia..onko juustoa tai mitään lihaa joukossa ?Teddy kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 10:06 Vaihtelee varmaan kunnasta toiseen. Tässä tämän viikon ruokalista yhdestä Pohjois-Suomen kunnasta:
MA
BROILERIKASTIKE
RIISI
JÄÄVUORIANANASSALAATTI
TI
NAKKIKEITTO
TUORELISÄ TAI HEDELMÄ
JUUSTO
PERHMEÄ LEIPÄ
KE
JAUHEMAKSAPIHVIT
VOISULAKASTIKE
PERUNAT
KAALI-PUOLUKKASALAATTI
TO
UUNIKALA
PERUNAT
PORKKANARAASTE
PE
MAKARONIPATA
LÄMMIN KASVISLISÄKE
KAALI-KURPITSASALAATTI
Itselläni on kouluruuista ihan ok muistot, valtaosin kohtuu hyvää. Joten jos se on joskus ollut mahdollista, siis silloin kun oltiin nykyistä köyhempiä, niin pitäisi sen olla nykyisinkin mahdollista.
Me olemme nyt taloudellisesti paremmassa tilanteessa kuin esim silloin kun olin lapsi, miksi siis niin monet asiat toimiikin huonommin?
Niinpä, niinpä.
Äiti tänään valitti kun ei omalla pienemmällä paikkakunnallaan saa hammaslääkäriaikaa kuin vasta lokakuulle, hammas kun lohkesi pikku onnettomuudessa. Vielä muutama vuosi sitten se onnistui noin viikossa.
Ehkäpä me osataan nykyään vaan tuhota vaikka teoriassa resursseja olisikin, ja itse pitäisin lasten kouluruokailua eika tärkeänä. Vankien en taas niinkään.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Ei muuta kuin ehdottamaan.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:59Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.
Niinpä, niinpä.
Mitä se haittaisi jos kouluille majksettaisiin syödystä ruuasta ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:18Ei muuta kuin ehdottamaan.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:59Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.
Niinpä, niinpä.
Jos siellä olisi hodareita ja hampurilaisia saatavilla ja vihanneksia maksusta ?
-
Elämänsankari
- Reactions:
Kun on johonkin "ilmaiseen" ja tapaan totuttu niin sen muuttaminen on hankalaa, ikävä kyllä.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:19Mitä se haittaisi jos kouluille majksettaisiin syödystä ruuasta ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:18Ei muuta kuin ehdottamaan.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:59Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:17Lähikaupassa tuli keskustelua tästä kouluruuasta....myyjä sanoi ettei siis ihme että koululaiset ostaa heiltä paljon paistotuotteita päivittäin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:14
No tuollaisina päivinä mä joko söisin omat eväät tai kävisin ostamassa muualta jotain, tuon listan mukaisista päivistä muina kyllä söisin.
Niinpä, niinpä.
Jos siellä olisi hodareita ja hampurilaisia saatavilla ja vihanneksia maksusta ?
Mutta sehän ei ole ilmaista...olet varmaan kuullut sanonnan...ei ole ilmaisia lounaita.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:21Kun on johonkin "ilmaiseen" ja tapaan totuttu niin sen muuttaminen on hankalaa, ikävä kyllä.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:19Mitä se haittaisi jos kouluille majksettaisiin syödystä ruuasta ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:18Ei muuta kuin ehdottamaan.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:59Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.
Niinpä, niinpä.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Tiedän, siksipä ilmainen oli lainausmerkeissä.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:22Mutta sehän ei ole ilmaista...olet varmaan kuullut sanonnan...ei ole ilmaisia lounaita.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:21Kun on johonkin "ilmaiseen" ja tapaan totuttu niin sen muuttaminen on hankalaa, ikävä kyllä.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:19Mitä se haittaisi jos kouluille majksettaisiin syödystä ruuasta ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 14:18Ei muuta kuin ehdottamaan.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:59Mitens toi USAsta tuttu eväspaketti ? Koulusta voisi ostaa ruokajuoman ja jälkkärin.Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:57Varmaan se mahdollista on.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:51Saataisiinko koulujen ruuasta sellaista että sitä voisi syödä ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:49Hyvä aamiainen on a ja o, itse liikkuvana olen sen kyllä huomannut. Eikä evässämpylä ole huono asia vaan päinvastoin.Tuulispää kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:44Erinomaisella aamiaisella ja asiallisella evässämpylällä pärjäisi koulupäivän hyvin...tarvitaanko tuota naurettavaa kouluruokailua lainkaan ? Eikö tuossa olisi iso säästö ?Elämänsankari kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 13:20
Pitäs kysyä sisaruksilta ja niiden lapsilta miten asiat heillä päin on, sekä suomessa että ulkomailla. Yhden veljen vaimo on jopa opettaja.
Niinpä, niinpä.
Kolme lasta kasvattaneena olen edelleenkin sitä mieltä, että oppilaalle ilmainen koululounas on yhteiskunnalta todella kannattava sijoitus.
Ensisijaisesti kouluruokailun tarkoitus on tietenkin tarjota oppilaille ravitsevaa ja terveellistä ruokaa. Tänä hampurilais- ja pitsa-aikana tavallinen kotiruoka on juuri sitä. Kaikki me tiedämme, millainen nälkäkiukkuinen lapsi on. Takuulla ei mene oppi päähän. Nurkkakaupasta aterian sijaan ostetut munkkipossut ja energiajuomat eivät pitkään pidä verensokeria hyvällä tasolla.
Kouluruokailun tarkoitus on myös tutustuttaa lapsi monipuoliseen ruokaan. Perheiden ruokatottumukset vaihtelevat ja on hyvä, että oppilas saa maistaakseen myös niitä ruokia, joita kotipöydässä ei ehkä esiinny. Muistan ihan omalta osaltani miten ihastuin ruusunmarjakeittoon, jota en aikaisemmin ollut edes nähnyt, saati maistanut.
Eläköön kouluruokailu! Paljon, paljon turhemmistakin asioista olemme veronmaksajina halukkaita maksamaan.
Ensisijaisesti kouluruokailun tarkoitus on tietenkin tarjota oppilaille ravitsevaa ja terveellistä ruokaa. Tänä hampurilais- ja pitsa-aikana tavallinen kotiruoka on juuri sitä. Kaikki me tiedämme, millainen nälkäkiukkuinen lapsi on. Takuulla ei mene oppi päähän. Nurkkakaupasta aterian sijaan ostetut munkkipossut ja energiajuomat eivät pitkään pidä verensokeria hyvällä tasolla.
Kouluruokailun tarkoitus on myös tutustuttaa lapsi monipuoliseen ruokaan. Perheiden ruokatottumukset vaihtelevat ja on hyvä, että oppilas saa maistaakseen myös niitä ruokia, joita kotipöydässä ei ehkä esiinny. Muistan ihan omalta osaltani miten ihastuin ruusunmarjakeittoon, jota en aikaisemmin ollut edes nähnyt, saati maistanut.
Eläköön kouluruokailu! Paljon, paljon turhemmistakin asioista olemme veronmaksajina halukkaita maksamaan.
Koululaisiin tuntuu tarttuvan aika herkästi tämä aikuisten netissä mesoaminen kouluruuan huonoudesta, ne ovat oppineet siellä valittamaan asiasta, kun siitä kerran valitetaan kotona ja atk:ssa. Ei ne minun nuoruudessa olleet sen kurmeempia, kanaviilokkikin oli rakennustyömaiden ylijäämäliistereihin kyhättyä perkuujätettä. Ei siitä läheskään kaikki tykänneet, mutta kun aikuiset olivat sitä mieltä, että pitää maistaa ja syödä ainakin vähän, niin niillä mentiin. Nyt on lapsille taottu päähän, että se on kuraa, jolla ei ole ravintoarvoa, niin hehän alkavat kapinoimaan kouluruokia vastaan herkemmin ja aikuiset voivat sitten toitottaa, että kattokaa nyt, mitäs me sanottiin!
Ei sillä, etteikö se voisi olla parempaa, raha valitettavasti ratkaisee tätäkin asiaa suuntaan, jossa tärkkelykset ja muu suurus näyttelee taas suurta osaa aterian kasassa pysymisen osalta.
Ei sillä, etteikö se voisi olla parempaa, raha valitettavasti ratkaisee tätäkin asiaa suuntaan, jossa tärkkelykset ja muu suurus näyttelee taas suurta osaa aterian kasassa pysymisen osalta.
Juu en minäkään tajua miksi aina valitetaan.Jäärä kirjoitti: ↑28 Elo 2025, 15:48 Koululaisiin tuntuu tarttuvan aika herkästi tämä aikuisten netissä mesoaminen kouluruuan huonoudesta, ne ovat oppineet siellä valittamaan asiasta, kun siitä kerran valitetaan kotona ja atk:ssa. Ei ne minun nuoruudessa olleet sen kurmeempia, kanaviilokkikin oli rakennustyömaiden ylijäämäliistereihin kyhättyä perkuujätettä. Ei siitä läheskään kaikki tykänneet, mutta kun aikuiset olivat sitä mieltä, että pitää maistaa ja syödä ainakin vähän, niin niillä mentiin. Nyt on lapsille taottu päähän, että se on kuraa, jolla ei ole ravintoarvoa, niin hehän alkavat kapinoimaan kouluruokia vastaan herkemmin ja aikuiset voivat sitten toitottaa, että kattokaa nyt, mitäs me sanottiin!
Kanaviillokkihan oli ihan hyvää melkein kaikkien mielestä.
Ruispuolukkapuuro ei ollut kovin monen suosikki, mutta kyllä sitäkin aina lautasellisen sai syötyä maidon kanssa, vaikka aika tahmeaa olikin.