Tuo on huomionarvoista, mutta argumentti virhe.Prometheus kirjoitti: ↑21 Heinä 2024, 20:22Just niin.OlliS kirjoitti: ↑21 Heinä 2024, 20:06Jos se kritiikki, mitä kirkon viholliset esittävät, olisi totta, eroaisin heti. Mutta olen tutkinut asiat, eikä minulla ole valittamista. Tämä on Jeesuksen kirkko ja tämä opettaa, miten Jumalan yhteydessä eletään. Me tunnemme Jeesuksen ja Jeesus meidät ja tunnustaa meidät.Prometheus kirjoitti: ↑21 Heinä 2024, 19:41Millainen tieto mormonikirkon toimista saisi sinut luopumaan kirkon jäsenyydestä?OlliS kirjoitti: ↑21 Heinä 2024, 19:32Tuolta se näyttää, kun on ruma mielikuvitus, ja itse elää haureudessa ja synnissä. Projektio ilmeisesti. Tai olisikohan asiantuntemattomuutta, epätieteellisyyttä, ei ole perehtynyt aiheeseen. On syyttäjän tuolilla, ei tuomarin, tuomari kuuntelee molempia osapuolia. Tutkii eikä hutki.asdf kirjoitti: ↑21 Heinä 2024, 19:26No eihän siinä sitten mitään, jos palstan pahin valehtelija vakuuttaa. Ei se varmaankaan ollut sitten sitä, että aikuiset äijät, jotka eivät mielestään eivät saaneet tarpeeksi nuorta pillua, pakottivat teinityttöjä avioon kanssaan, jotta voivat raiskata näitä, kunnes ovat raskaana. Sitten voi raiskata muita teinivaimoja.
Panetteluja on aina, ja ihmiset uskovat aina mielellään juoruihin, eivätkä tutki missä se sylttytehdas on.
Miten helppoa onkaan leimata kirkossa hyväksikäyttöä kokeneet ja sieltä eronneet "kirkon vihollisiksi".
Tätä samaa keinoa käyttää joka ikinen kirkko ja järjestö jonka toiminnassa on ollut rikollisuuteen viittaavia piirteitä.
Ja tottahan toki jäseniksi jääneet ressukat uskovat järjestön johtoryhmän vakuutteluja siitä, että kultin jättäneet ovat pelkkiä valehtelijoita, eikä kirkossa mitään vikaa ole.
Käytännössä et siis usko mitään tietoa, joka kritisoi kirkkoasi.
Vaikka toisissa kirkoissa eronneet ovat joutuneet väärinkäytösten kohteeksi, se ei todista, että näin olisi Jeesuksen Kristuksen Kirkossa. Se täytyy todistaa nimenomaan tästä kirkosta. Vääryyksiä on tehty, ihmisistä kun on kysymys, ja kirkko tunnustaa ne. Samoin peittelyä. Mutta rehellinen pyrkimys on että kaikki korjataan ja syylliset rankaistaan. Ja aina paljastetaan vääryydet. Ei ole kirkon vika, jos jotkin jäsenet käyttäytyvät väärin. Hehän toimivat silloin vastoin kirkon oppia.
Ei voi olettaa vain, että kirkon kritiikki olisi oikea ja kirkon vastaus väärä. Eronneilla on omat syynsä haukkua kirkkoa, ei se aina ole aiheellista. Jos on aiheellista niin pitää vielä todistaa, että se on kirkon syy, että se on jotenkin institutionaalista tai opista johtuvaa.
Tutkin joka tapauksen, jos kiinnostun. Tähän asti en ole huomannut aihetta syyttää kirkkoa. Olen tutkinut monta monta asiaa ennenkuin uskoin lopulta kirkkoon varauksetta. Olinhan 40 v epäaktiivisena, ja siitä 2 v eronneena. Filosofian harrastaja koko ajan, ja ammattipsykologi.