Ainakin itse ymmärsin sen niin, mitkä työt ovat yhteiskunnan kannalta hyödyllisiä ja mitä ei. Moni yhteiskunnallisesti pelkästään haitallinen työ on tekijöilleen ja työnantajilleen taloudellisesti valtavan kannattavaa. Esim. kaupankäynti ja pankkihommat, 90-100 % byrokratiasta kaikilla aloilla, omistamisella tienaaminen jne.
Minä esitän ennemmin, että muutetaan valtion hallintoa niin, että se hyödyntää noiden alojen asiantuntijoita ja laitetaan nyt vallan kahvassa kaikki asiat sössivät talousketkut ja populistisen helppoheikit täyttämään suo-ojia lapiolla.Itse esitän sitä, että esim. yliopistojen humanistisilla ja yhteiskuntatieteellisillä aloilla on liikakoulutusta, koska tarvetta heidän oppimiselleen ei riittävästi ole.
Ammattikoulutus pitäisi palauttaa vanhaan loistoonsa. Nyt oppilailta ei vaadita mitään, heille ei anneta mitään muuta kuin todistus kouraan ja valheita juhlapuheissa. Koulujen pitäisi olla yhteiskunnan omistamia laadukkaita työntekijöitä tuottavia eikä tutkintopapereita kilpaa tomppeleille printtaavia hillotolppafirmoja.Siksi koulutusta pitäisi vähentää tuollaisilta aloilta ja siirtää yhteiskuntatieteellistä/hallintokoulutusta esim. ammattikouluasteelle. On yhteiskunnallista tuhlausta kouluttaa kandeja/maistereita yhteiskuntaan, joka pian joutuu karsimaan julkissektoria suuresti.
Tuo koulutusinflaatio koskee aivan kaikkia tasoja. Ammattikoulutus on käytännössä ajettu alas. Ammattikorkeakoulut ovat sitä mitä ammattikoulut olivat ennen ja yliopistot sitä mitä tavalliset opistot ennen. Myös yliopistojen vaatimustasoa on laskettu reippaasti, kun nekin saavat merkittävän osan rahastaan valmistuneiden määrän eivätkä laadun perusteella. Kapitalismi ja lyhytnäköinen voitontavoittelu on tuhonnut koulutuksenkin.