Palstalaisten treeniketju

marjatta1
Reactions:

Re: Palstalaisten treeniketju

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kävelylenkki pakkasessa 3214 askelta ja aikaa n. puoli tuntia...ja tietysti hyötyliikuntaa sitten sisällä. Torstaina on 45 minuutin treeni lähikoulun jumppasalissa..Telkkaria katsoessa yleensä teen keppijumppaa ja pyrin välttelemään istumista katsomisen aikana...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Damokles kirjoitti: 04 Helmi 2025, 15:07 Kyllä, Kohina on yksi vitun pelle. Ja narsistin perikuva. Taisin löytää valokuvan omasta arkistostani hänestä.
Jaajaa. Runkkaatko sä mun kuvalle, vai miksi säilytät sitä yöpöydälläsi?

Ei siinä, runkkaile rauhassa. Kyllä musta riittää.
Guild can only exist in a person who can act
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

angela m kirjoitti: 04 Helmi 2025, 15:03
Kohina kirjoitti: 04 Helmi 2025, 14:59 Vittu mikä pelle
Tuo ylläoleva vai?
Niin
Guild can only exist in a person who can act
angela m
Reactions:

Viesti Kirjoittaja angela m »

Kohina kirjoitti: 04 Helmi 2025, 16:58
angela m kirjoitti: 04 Helmi 2025, 15:03
Kohina kirjoitti: 04 Helmi 2025, 14:59 Vittu mikä pelle
Tuo ylläoleva vai?
Niin
Ok, niin arvelinkin.
Damokles
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Damokles »

Ketjun voi poistaa tarpeettomana. Koska kekustelu oli tällaista eli mentiin henkilöön ei ketjulla ole tarvetta.

Täytynee ottaa yhteyttä ylläpitoon ja uskonnollisesti rukoilla ketjun poistoa. Järkipuhe ei ilmeisesti toimi kuten ei ikinä.
Henry Borat
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Henry Borat »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 04 Helmi 2025, 22:28
Damokles kirjoitti: 03 Helmi 2025, 13:49 Voimatreeni
- Kyykky 3 X 15 (Omalla painolla)
Innostuin ketjun takia itse vielä vetää myöhään illalla kyykkytreenit. 40-50 kg:lla syviä liikkeitä muutaman sarjan. Ottaa enemmän vähän joka paikkaan, kun pelkästään jalkoihin. Huomannut että itsellä tosi syvään tehty kyykkäys pienemmillä painoilla, vaikuttaa lantion asentoon todella positiivisesti. Jos tulee alaselkäjumia yhtään, niin vetreytyy heti seuraavaksi päiväksi. Kunhan pitää pakan kasassa ja tekniikan miten kuten kunnossa.
Kyykyn jälkeen tulee suht euforinen olo. Itse vetäisin pari nikaman väliä aikanaan lyttyyn, toden näköisesti kyykyllä tai maastavedolla ja jouduin luopumaan siitä. Tosin muutamia kevyempiä tehnyt hieman "salaa', kun eihän kevyitä lasketa samalla tavalla.
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Ai kappas, jostain olin saanut käsityksen että Damokles olisi 30-40 vuotias.

Itse jumppailen oikeastaan joka päivä jotain. Teen semmosia 3 eri liikettä putkeen ilman taukoja, 3-4 kertaa, oikeastaan kaikki jotain omapainoharjoittelua, paitsi ranteita jumppaan käsipyyhkeellä jossa kahvakuula. Aikaa menee vain semmonen 10-15min. ja sit kamppailuharrastuksen siihen päälle mutta pidän sitä ihan eri aiheena.

Mielestäni noin pysyy paremmin "ruodussa", kun koko ajan on jossain kohti kroppaa fiilis, että on jotain jumppaillut, se on alkukipuilun jälkeen mukava tunne, ja toisekseen, olen aina miettinyt että onko jossain 2 tunnin intensiivisessä kuntosalissa järkeä, koska kroppa polttaa niissä ekoissa kovissa vedoissa kaiken nopeasti irtoavan energian, jonka jälkeen lihaksia ei vaan saa kai rasitettua sillä tasolla kuin alussa, vaan se on sit semmosta repimistä ja läähättämistä.
Damokles
Reactions:

apetteri kirjoitti: 05 Helmi 2025, 17:14 Ai kappas, jostain olin saanut käsityksen että Damokles olisi 30-40 vuotias.

Itse jumppailen oikeastaan joka päivä jotain. Teen semmosia 3 eri liikettä putkeen ilman taukoja, 3-4 kertaa, oikeastaan kaikki jotain omapainoharjoittelua, paitsi ranteita jumppaan käsipyyhkeellä jossa kahvakuula. Aikaa menee vain semmonen 10-15min. ja sit kamppailuharrastuksen siihen päälle mutta pidän sitä ihan eri aiheena.

Mielestäni noin pysyy paremmin "ruodussa", kun koko ajan on jossain kohti kroppaa fiilis, että on jotain jumppaillut, se on alkukipuilun jälkeen mukava tunne, ja toisekseen, olen aina miettinyt että onko jossain 2 tunnin intensiivisessä kuntosalissa järkeä, koska kroppa polttaa niissä ekoissa kovissa vedoissa kaiken nopeasti irtoavan energian, jonka jälkeen lihaksia ei vaan saa kai rasitettua sillä tasolla kuin alussa, vaan se on sit semmosta repimistä ja läähättämistä.
Kyllä se tikittää itselläni kohta 60 vuotta ja ei ole kuin muutaman vuoden päässä.

Miksi eivät kamppailulajit kuuluisi asiaan? Ne jos mitkään ovat kokonaisvaltaista liikuntaa. Vaikkei kilpatasolla treenaisikaan.

Kävely vei minulta siis 41 minuuttia. Ehkä kävi sauvakävelynä lämmittelystä. Sitten puolen tunnin ns. voimatreeni. Lopuksi irroittelua varjonyrkkeilyn muodossa.

Eilen 2,5 kilometrin kävely mutta ei jumppaa. Perjantaina mahdollisesti koko helahoito ja mahdollisesti samoilla toistomäärillä. Koska vieläkin tunnen joka "Lihaksen" kehossani.

Koska talvea ei käytännössä ole niin ulkopunttisalilla voisi ottaa toistoja penkissä, selkälaitteessa ja kyykkylaitteessa. Portaat ovat suljettu talveksi meillä joten niihin ei vielä ole asiaa.

Voin kertoa että kyllä uni on maistuntu tallista enemmän. Ja nähnyt myös paljon unia. Nyt muutama yö on mennyt noin 10-12 tunnin yöunilla.
Damokles
Reactions:

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 04 Helmi 2025, 22:28
Damokles kirjoitti: 03 Helmi 2025, 13:49 Voimatreeni
- Kyykky 3 X 15 (Omalla painolla)
Innostuin ketjun takia itse vielä vetää myöhään illalla kyykkytreenit. 40-50 kg:lla syviä liikkeitä muutaman sarjan. Ottaa enemmän vähän joka paikkaan, kun pelkästään jalkoihin. Huomannut että itsellä tosi syvään tehty kyykkäys pienemmillä painoilla, vaikuttaa lantion asentoon todella positiivisesti. Jos tulee alaselkäjumia yhtään, niin vetreytyy heti seuraavaksi päiväksi. Kunhan pitää pakan kasassa ja tekniikan miten kuten kunnossa.
Kyykky on hyvä perusliike. Tuo 50 kiloa taitaa olla itselleni liikaa. Isälleni taidettiin lonkkaleikkauksen jälkeen sanoa että noin 15 kiloa per käsi olisi maksimi. Tosin itselleni ei mitään maksimeita kerrottu. Eli kyykyyn vain se 120 kiloa?

Syvä kyykky jos mahdollista. Kaikilla ei keho anna periksi. Siis ihan perse lattiaan jos onnistuu.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin