Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
SDP haluaa lapset kaksivuotiseen esiopetukseen
Re: SDP haluaa lapset kaksivuotiseen esiopetukseen
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Epäilemättä. Aina kun kirkko-oikeston tiede ja tyyliin biologia ovat ristiriidassa, biologia ei perustu faktoihin.HuuHaata kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:16Vasureiden jutut ei koskaan perustu faktoihin. Ja näin eivät ole kovin fiksuja todellisuudessa. Esikoulussakin opetettaisiin vain 27:stä sukupuolesta, ja kuinka 1+1=3, jos oikein kovasti haluaa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
Itse en oppinut mitään koulussa.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
En minä väittänyt että esiopetuksessa ryhdyttäisiin opettamaan muita edellä olevia lapsia vieläkin edemmäksi vaan sinä. Se vaan tarkoittaisi opetuksen etenemistä sen fiksumman tahtiin ja sehän ei varmaan ole aikomus? Vai onko?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:33Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Mörön pylly ja maailman pelastus
Syvällä synkässä metsässä asui mörkö nimeltä Murina. Murina oli pelottava, mutta hänellä oli yksi suuri ongelma: hänen pyllynsä oli niin valtava, että se heilautti puita, kun hän kääntyi.
Eräänä päivänä kuningaskuntaa uhkasi hirmumyrsky. Viisaat tietäjät laskivat, että vain yksi asia voisi pysäyttää tuulen voiman—jotain suurempaa ja vahvempaa.
Kun myrsky alkoi riehua, Murina asettui kalliolle, käänsi jättimäisen takapuolensa tuulta vasten ja… PUM! Hänen massiivinen pyllynsä pysäytti myrskyn kuin vuoren seinämä.
Kansa juhli Murinaa sankarina, ja siitä päivästä lähtien hänen pyllynsä ei ollut vain iso—se oli kuningaskunnan pelastava pylly.
Syvällä synkässä metsässä asui mörkö nimeltä Murina. Murina oli pelottava, mutta hänellä oli yksi suuri ongelma: hänen pyllynsä oli niin valtava, että se heilautti puita, kun hän kääntyi.
Eräänä päivänä kuningaskuntaa uhkasi hirmumyrsky. Viisaat tietäjät laskivat, että vain yksi asia voisi pysäyttää tuulen voiman—jotain suurempaa ja vahvempaa.
Kun myrsky alkoi riehua, Murina asettui kalliolle, käänsi jättimäisen takapuolensa tuulta vasten ja… PUM! Hänen massiivinen pyllynsä pysäytti myrskyn kuin vuoren seinämä.
Kansa juhli Murinaa sankarina, ja siitä päivästä lähtien hänen pyllynsä ei ollut vain iso—se oli kuningaskunnan pelastava pylly.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Ymmärtääkseni minä väitin vain, että se olisi keharioikeiaston mielestä pahin synti. Minä en tiedä miten opetus tultaisiin organisoimaan. Nähdäkseni työnjako - kun se tehdään järkevästi - olisi mahdollisesti sellainen, missä opettamisen ammattilaiset organisoivat lasten opetukasen ja poliitikot päättävät vain touhun rahoittamisesta. Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään. Minä olen pelkkä äänestäjä ja äänestän tietenkin vasureita, koska he ovat koulutusmyönteisin poliittinen blokki Suomessa. Heidän vaikutusvallan lisääminen todennäköisesti näkyisi parempana kolulaitoksen rahoituksena, mikä mahdollistasi opetuksen hyvän suunnittelun ja toteutuksen alan ammattilaisilta ja lopulta aiempaa fiksummat lapset.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:34En minä väittänyt että esiopetuksessa ryhdyttäisiin opettamaan muita edellä olevia lapsia vieläkin edemmäksi vaan sinä. Se vaan tarkoittaisi opetuksen etenemistä sen fiksumman tahtiin ja sehän ei varmaan ole aikomus? Vai onko?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:33Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
Poliitikoista ei ole ollut koskaan muuta, kuin harmia.
Äärioikeiston kannatus laskee jos lapsia sivistetään ennen kouluikää.
Mutta eihän fiksuja lapsia voi mitenkään kouluttaa fiksummiksi, ellei nimenomaan edetä niiden fiksuimpien tahdissa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:49Ymmärtääkseni minä väitin vain, että se olisi keharioikeiaston mielestä pahin synti. Minä en tiedä miten opetus tultaisiin organisoimaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:34En minä väittänyt että esiopetuksessa ryhdyttäisiin opettamaan muita edellä olevia lapsia vieläkin edemmäksi vaan sinä. Se vaan tarkoittaisi opetuksen etenemistä sen fiksumman tahtiin ja sehän ei varmaan ole aikomus? Vai onko?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:33Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Tuskinpa vain minustakaan, mutta koska en ole alan ammattilainen, en ainakaan juuri nyt uskalla lähteä alan asiantuntijoiden puolesta tietämään, millaisiin opetuksellisiin olosuhteisiin keksivät toimivat strategiat ja millaisiin eivät keksi. Todennäköisesti kun rahoitus on kunnossa, huippulahjakkaille on ehkä helpompi löytää sivistäviä virikkeitä kuin startupoikeistolle.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 10:23Mutta eihän fiksuja lapsia voi mitenkään kouluttaa fiksummiksi, ellei nimenomaan edetä niiden fiksuimpien tahdissa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:49Ymmärtääkseni minä väitin vain, että se olisi keharioikeiaston mielestä pahin synti. Minä en tiedä miten opetus tultaisiin organisoimaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:34En minä väittänyt että esiopetuksessa ryhdyttäisiin opettamaan muita edellä olevia lapsia vieläkin edemmäksi vaan sinä. Se vaan tarkoittaisi opetuksen etenemistä sen fiksumman tahtiin ja sehän ei varmaan ole aikomus? Vai onko?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:33Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?
Silti aloit aiemmin vittuilemaan minulle toteamalla "Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää."Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 10:39Tuskinpa vain minustakaan, mutta koska en ole alan ammattilainen, en ainakaan juuri nyt uskalla lähteä alan asiantuntijoiden puolesta tietämään, millaisiin opetuksellisiin olosuhteisiin keksivät toimivat strategiat ja millaisiin eivät keksi.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 10:23Mutta eihän fiksuja lapsia voi mitenkään kouluttaa fiksummiksi, ellei nimenomaan edetä niiden fiksuimpien tahdissa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:49Ymmärtääkseni minä väitin vain, että se olisi keharioikeiaston mielestä pahin synti. Minä en tiedä miten opetus tultaisiin organisoimaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:34En minä väittänyt että esiopetuksessa ryhdyttäisiin opettamaan muita edellä olevia lapsia vieläkin edemmäksi vaan sinä. Se vaan tarkoittaisi opetuksen etenemistä sen fiksumman tahtiin ja sehän ei varmaan ole aikomus? Vai onko?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:33Nyt on meillä siinä aika monta todistamatonta olettamaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:22Ai ryhdytäänkö nyt muka yhtäkkiä etenemään sen luokkkansa fiksuimman tahdissa?Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:18Totta, mikään ei ole pahempi synti, kuin lähteä opettamaan liian fiksuja lapsia lisää.ID10T kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:17Mutta kun osa on fiksuja ilman esiopetustakin. Itse osasin lukea ja kirjoittaa ennen kouluikää, enkä oppinut kumpaakaan esikoulussa.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 09:14 Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että palstan munankuorioikeisto hyppii seinille, kun vasurit yrittävät tehdä - toki silkkaa pahuuttaan - suomalaislapsista fiksumpia?