Voi hyvänen aika.
Raamattu; Jeesuksen vuorisaarna: "Jos siis se valo, joka teissä on, onkin pimeyttä, niin kuinka suuri onkaan silloin pimeys."
Jos ilmastotoimista puhutaan, niin en enää tuon pimeämpää kommenttia ole nähnyt.
Voi hyvänen aika.
En minä tämän päivän hintoja kysynyt, vaan
En minä tiedä. Kysy siltä joka sanoo, että dieselin pitäisi olla halvempaa kuin bensiinin.Susa kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 23:19En minä tämän päivän hintoja kysynyt, vaan
"miksi dieselin pitäisi olla halvempaa kuin bensiinin (tavalliselle kuluttajalle)?"
Totuus ottaa koville ilmastosäikähtäneilläMärkäruuti kirjoitti: ↑08 Maalis 2025, 23:05Voi hyvänen aika.
Raamattu; Jeesuksen vuorisaarna: "Jos siis se valo, joka teissä on, onkin pimeyttä, niin kuinka suuri onkaan silloin pimeys."
Jos ilmastotoimista puhutaan, niin en enää tuon pimeämpää kommenttia ole nähnyt.
Onko sille joku peruste miksi sen tulisi olla kalliimpaa?
Sinähän olet käsittänyt asian juuri väärinpäin.
Dieselissä on enemmän energiaa kuin bensiinissä, joten sen olettaisi olevan kalliimpaa.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 08:30Onko sille joku peruste miksi sen tulisi olla kalliimpaa?
Niin, dieseliä verotetaan siksi että sitä kuluu ajoneuvoissa vähemmän litroissa mitattuna.
Paitsi että dieseliä verotetaan VÄHEMMÄN kuin bensiiniä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 16:31Niin, dieseliä verotetaan siksi että sitä kuluu ajoneuvoissa vähemmän litroissa mitattuna.

...Koska raskas liikenne.Susa kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 16:55Paitsi että dieseliä verotetaan VÄHEMMÄN kuin bensiiniä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑09 Maalis 2025, 16:31Niin, dieseliä verotetaan siksi että sitä kuluu ajoneuvoissa vähemmän litroissa mitattuna.
Niin, hyötyajoneuvoliikenne on haluttu saada edullisemmaksi.